Die groene platen verzekeren hemquote:Op maandag 26 maart 2012 00:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS gaat zelf prutsen en groene kentekenplaten lenen bij een garagehouder?
Elke normale garage heeft een testbank dus je hoeft de openbare weg niet om op je remmen te testen
Nee mijn broertje doet een opleiding voor automonteur op een school, en die school heeft een aantal van die groene kentekenplaten.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS gaat zelf prutsen en groene kentekenplaten lenen bij een garagehouder?
Elke normale garage heeft een testbank dus je hoeft de openbare weg niet om op je remmen te testen
En die school vindt het zomaar goed dat je met hun platen in een ondeugdelijke prive-auto de weg op gaat?quote:Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Nee mijn broertje doet een opleiding voor automonteur op een school, en die school heeft een aantal van die groene kentekenplaten.
De auto staat op mijn naam, is onverzekerd en niet APK gekeurd.
Hij reviseert hem en rijd ermee op de weg met zo'n groene plaat erop. Ik zit er niet op te wachten dat hij schade veroorzaakt en dat ik dan overal aansprakelijk voor ben.
Ik heb liever niet dat hij er de weg mee op gaat, doet hij het wel en het is allemaal strafbaar dan haal ik die auto weer terug omdat ik geen problemen wil, dan maak ik hem zelf wel.
Dat is iets totaal anders als dat je in je OP vraagt.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Nee mijn broertje doet een opleiding voor automonteur op een school, en die school heeft een aantal van die groene kentekenplaten.
De auto staat op mijn naam, is onverzekerd en niet APK gekeurd.
Hij reviseert hem en rijd ermee op de weg met zo'n groene plaat erop. Ik zit er niet op te wachten dat hij schade veroorzaakt en dat ik dan overal aansprakelijk voor ben.
Ik heb liever niet dat hij er de weg mee op gaat, doet hij het wel en het is allemaal strafbaar dan haal ik die auto weer terug omdat ik geen problemen wil, dan maak ik hem zelf wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer mag je niet iemand anders in je auto laten rijden??quote:Op maandag 26 maart 2012 00:30 schreef Wrijfhout het volgende:
Geen idee, en dat interesseert me verder ook niet eigenlijk, wat hun met hun groene kentekenplaten doen moeten ze zelf weten.
Enige wat ik wil weten is of het verboden is om testritten te maken en in hoeverre ik aansprakelijk ben voor eventuele schade.
Gezien het eigenlijk niet mag om iemand anders in je auto te laten rijden, alleen dit is een onderwerp verder, aangezien dit ook voor normale auto's geldt.
Een ongekeurde auto mag toch sowieso niet op de weg, ook niet met een groen kenteken?quote:Op maandag 26 maart 2012 09:41 schreef sijs het volgende:
het groene kenteken is een handelaarskenteken en mag gebruikt worden voor autos die een handelaar in zijn voorraad heeft en dus niet verzekerd/gekeurd zijn
hij mag het kenteken gebruiken om een proeftrit door potentiele kopers te laten maken of door de garage zelf voor een testrit maar niet voor dagelijks gebruik
In hoeverre betaald TS uberhaupt verzekering voor deze auto?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gaat niet lukken want jouw auto staat niet in de handelsvoorraad van de kentekenhouder. Je bent dus niet verzekerd.
Is hij geschorst? Of krijg je elke 3 mnd een boete voor een niet verzekerde auto?quote:Heb een oude onverzekerde auto met geel kenteken
Zoiets dacht ik zelf dus ook, ik kan me ook onmogelijk voorstellen dat je zomaar met elk willekeurig voertuig waar van alles aan mankeert zo de weg op mag alleen omdat er een groen plaatje achterop zit.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:28 schreef Palomar het volgende:
Zou mij, puur afgaande op common sense, ook krom lijken als je met zo'n groene plaat met een niet apk-gekeurde auto de weg op zou mogen. Een auto met apk-afkeurpunten is potentieel levensgevaarlijk.
Volgens mij heeft TS niet de intentie het RDW een keuringsonderzoek te laten uitvoeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:25 schreef Arnette het volgende:
Je kan ook kentekenplaten voor een dag aanvragen, daarbij kan je ook een verzekering voor een dag afsluiten.
http://auto-importeren.diks.nl/rdw-keuring/eendagskenteken/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |