abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109516387
Het een vraag mbt een groen kenteken.

Heb een oude onverzekerde auto met geel kenteken, komt niet door de APK keuring heen. Als ik hem reviseer met nieuwe onderdelen, mag ik dan met deze auto de openbare weg op als ik gebruik maak van een groen kenteken (verzekerd) om deze onderdelen te testen?

In hoevere ben ik dan verzekerd indien ik een aanrijding veroorzaak, in het geval ik er bijvoorbeeld nieuwe remmen in zet en deze blijken tijdens de test toch niet te werken.
pi_109516472
Volgens mij zijn dat garage platen en ben je gewoon verzekerd voor een testrit.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109516588
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_109516594
TS gaat zelf prutsen en groene kentekenplaten lenen bij een garagehouder?

Elke normale garage heeft een testbank dus je hoeft de openbare weg niet om op je remmen te testen :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_109516761
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Elke normale garage heeft een testbank dus je hoeft de openbare weg niet om op je remmen te testen :')
Die groene platen verzekeren hem
ook niet in een situatie als z'n remmen niet werken. Zou mooi zijn. Dan kan elk ieder in een ongekeurde kapotte auto rond rijden met die groene platen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_109516814
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Nee mijn broertje doet een opleiding voor automonteur op een school, en die school heeft een aantal van die groene kentekenplaten.

De auto staat op mijn naam, is onverzekerd en niet APK gekeurd.
Hij reviseert hem en rijd ermee op de weg met zo'n groene plaat erop. Ik zit er niet op te wachten dat hij schade veroorzaakt en dat ik dan overal aansprakelijk voor ben.

Ik heb liever niet dat hij er de weg mee op gaat, doet hij het wel en het is allemaal strafbaar dan haal ik die auto weer terug omdat ik geen problemen wil, dan maak ik hem zelf wel.
pi_109517001
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Nee mijn broertje doet een opleiding voor automonteur op een school, en die school heeft een aantal van die groene kentekenplaten.

Hij reviseert hem en rijd ermee op de weg met zo'n groene plaat erop. Ik zit er niet op te wachten dat hij schade veroorzaakt en dat ik dan overal aansprakelijk voor ben.

Ik heb liever niet dat hij er de weg mee op gaat, doet hij het wel en het is allemaal strafbaar dan haal ik die auto weer terug omdat ik geen problemen wil, dan maak ik hem zelf wel.
En die school vindt het zomaar goed dat je met hun platen in een ondeugdelijke prive-auto de weg op gaat?
pi_109517244
Geen idee, en dat interesseert me verder ook niet eigenlijk, wat hun met hun groene kentekenplaten doen moeten ze zelf weten.

Enige wat ik wil weten is of het verboden is om testritten te maken en in hoeverre ik aansprakelijk ben voor eventuele schade.

Gezien het eigenlijk niet mag om iemand anders in je auto te laten rijden, alleen dit is een onderwerp verder, aangezien dit ook voor normale auto's geldt.
pi_109517252
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:15 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Dat is iets totaal anders als dat je in je OP vraagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 26 maart 2012 @ 01:02:47 #10
277769 Ferrari_Tape
pi_109518077
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 00:30 schreef Wrijfhout het volgende:
Geen idee, en dat interesseert me verder ook niet eigenlijk, wat hun met hun groene kentekenplaten doen moeten ze zelf weten.

Enige wat ik wil weten is of het verboden is om testritten te maken en in hoeverre ik aansprakelijk ben voor eventuele schade.

Gezien het eigenlijk niet mag om iemand anders in je auto te laten rijden, alleen dit is een onderwerp verder, aangezien dit ook voor normale auto's geldt.
Sinds wanneer mag je niet iemand anders in je auto laten rijden?? :?
  maandag 26 maart 2012 @ 09:41:13 #11
355072 sijs
pi_109521269
het groene kenteken is een handelaarskenteken en mag gebruikt worden voor autos die een handelaar in zijn voorraad heeft en dus niet verzekerd/gekeurd zijn
hij mag het kenteken gebruiken om een proeftrit door potentiele kopers te laten maken of door de garage zelf voor een testrit maar niet voor dagelijks gebruik
  maandag 26 maart 2012 @ 09:59:21 #12
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_109521741
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:41 schreef sijs het volgende:
het groene kenteken is een handelaarskenteken en mag gebruikt worden voor autos die een handelaar in zijn voorraad heeft en dus niet verzekerd/gekeurd zijn
hij mag het kenteken gebruiken om een proeftrit door potentiele kopers te laten maken of door de garage zelf voor een testrit maar niet voor dagelijks gebruik
Een ongekeurde auto mag toch sowieso niet op de weg, ook niet met een groen kenteken?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  maandag 26 maart 2012 @ 10:28:10 #13
33143 Palomar
pi_109522409
Zou mij, puur afgaande op common sense, ook krom lijken als je met zo'n groene plaat met een niet apk-gekeurde auto de weg op zou mogen. Een auto met apk-afkeurpunten is potentieel levensgevaarlijk.
  maandag 26 maart 2012 @ 10:30:21 #14
258291 Kapt-Ruigbaard
Kitty-choke
pi_109522463
Gaat niet lukken want jouw auto staat niet in de handelsvoorraad van de kentekenhouder. Je bent dus niet verzekerd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 26 maart 2012 @ 11:16:19 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_109523679
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gaat niet lukken want jouw auto staat niet in de handelsvoorraad van de kentekenhouder. Je bent dus niet verzekerd.
In hoeverre betaald TS uberhaupt verzekering voor deze auto?

Edit:

quote:
Heb een oude onverzekerde auto met geel kenteken
Is hij geschorst? Of krijg je elke 3 mnd een boete voor een niet verzekerde auto?
Dum de dum
  maandag 26 maart 2012 @ 17:35:24 #16
240212 Wrijfhout
pi_109536514
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:28 schreef Palomar het volgende:
Zou mij, puur afgaande op common sense, ook krom lijken als je met zo'n groene plaat met een niet apk-gekeurde auto de weg op zou mogen. Een auto met apk-afkeurpunten is potentieel levensgevaarlijk.
Zoiets dacht ik zelf dus ook, ik kan me ook onmogelijk voorstellen dat je zomaar met elk willekeurig voertuig waar van alles aan mankeert zo de weg op mag alleen omdat er een groen plaatje achterop zit.

@ Fe2o3, geschorst uiteraard :P
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:25:06 #17
240631 Arnette
pi_109597223
Je kan ook kentekenplaten voor een dag aanvragen, daarbij kan je ook een verzekering voor een dag afsluiten.

http://auto-importeren.diks.nl/rdw-keuring/eendagskenteken/
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:34:13 #18
62881 r_one
R1
pi_109598830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:25 schreef Arnette het volgende:
Je kan ook kentekenplaten voor een dag aanvragen, daarbij kan je ook een verzekering voor een dag afsluiten.

http://auto-importeren.diks.nl/rdw-keuring/eendagskenteken/
Volgens mij heeft TS niet de intentie het RDW een keuringsonderzoek te laten uitvoeren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')