abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 april 2012 @ 12:27:35 #76
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110479088
quote:
19s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er wordt trouwens gezegd dat WP8 op alle WP7-telefoons komt, maar ook weer dat dit niet zo is :')

Wel: http://wmpoweruser.com/mi(...)-to-windows-phone-8/
Niet: http://www.theverge.com/2(...)-8-apollo-no-upgrade

Ik denk zelf dat het niet gaat gebeuren omdat WP8 een enorme update is over WP7.
Als het inderdaad niet mogelijk zou zijn, zou dit een flinke opdonder betekenen voor de populariteit van het OS onder de mensen die het als eerste een kans gaven.

Desnoods maken ze voor ieder toestel het mogelijk om een custom ROM te samenstellen door de fabrikanten waarmee de gebruiker OTA of via de PC kan updaten. De tools die daarvoor nodig zijn (bijv. backup tools, en programma’s voor koppeling aan je PC), ontwikkelen ze maar. Momenteel zijn het namelijk toch de toestellen die het het moeten doen voor Windows Phone.

Of willen ze in oktober opnieuw met een launch komen? Ik denk dat ze dan een middelvinger krijgen vanuit de afzetmarkt. En terecht.

Overigens hebben ze het natuurlijk ook wel eerder gedaan. De HTC HD2 moest het ook doen met Windows Mobile 6.5, en de update naar 7, waar vanuit verschillende bronnen over gesproken werd, is het nooit gekomen.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:29:35 #77
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_110479164
De stap van 6.5 naar 7 is natuurlijk compleet anders, dat vond ik wel logisch. Als ik er over nadenk moeten ze 8 wel beschikbaar maken voor 7-telefoons, maar ik betwijfel of ze het ook daadwerkelijk gaan doen :X Iets zegt me dat het niet gebeurt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 18 april 2012 @ 12:36:55 #78
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110479390
quote:
19s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
De stap van 6.5 naar 7 is natuurlijk compleet anders, dat vond ik wel logisch. Als ik er over nadenk moeten ze 8 wel beschikbaar maken voor 7-telefoons, maar ik betwijfel of ze het ook daadwerkelijk gaan doen :X Iets zegt me dat het niet gebeurt.
Nou, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wel dat het inderdaad logischer is dan geen update naar Apollo. Maar feitelijk hebben de HD2-kopers na WinMo 6.5 nooit meer iets gehad en het aantal apps was ook minimaal. En dat voor een duur toestel waarmee men toch het vertrouwen in de handen van MS heeft gelegd. MS heeft die mensen gewoon genaaid door HTC een flink bedrag aan te bieden. Immers zou de HD2 van origine Android krijgen.

Uiteindelijk is het niet doorgegaan onder het mom van dat de HD2 niet zou voldoen wegens de vier knoppen ipv drie. Verder zou hij hardwaretechnisch tekort komen. Wat het eerste betreft hadden ze eenmalig iets anders kunnen schrijven en een andere functie aan de middelste twee knoppen kunnen toekennen. Wat het tweede betreft blijkt dit sowieso onzin te zijn, aangezien ik het al bijna een jaar prima draai via een custom ROM.
pi_110479529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:36 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Nou, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wel dat het inderdaad logischer is dan geen update naar Apollo. Maar feitelijk hebben de HD2-kopers na WinMo 6.5 nooit meer iets gehad en het aantal apps was ook minimaal. En dat voor een duur toestel waarmee men toch het vertrouwen in de handen van MS heeft gelegd. MS heeft die mensen gewoon genaaid door HTC een flink bedrag aan te bieden. Immers zou de HD2 van origine Android krijgen.

Uiteindelijk is het niet doorgegaan onder het mom van dat de HD2 niet zou voldoen wegens de vier knoppen ipv drie. Verder zou hij hardwaretechnisch tekort komen. Wat het eerste betreft hadden ze eenmalig iets anders kunnen schrijven en een andere functie aan de middelste twee knoppen kunnen toekennen. Wat het tweede betreft blijkt dit sowieso onzin te zijn, aangezien ik het al bijna een jaar prima draai via een custom ROM.
De HD2 was de eerste goede android telefoon. Hahaha! :D
Uitvinder van de biersmiley.
pi_110590874
In mei dus, nog even wachten :)

http://www.t-mobile.nl/telefoon/coming-soon
lol?
  zondag 22 april 2012 @ 20:19:46 #81
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_110645234
Ik ben ook erg benieuwd naar de 610. Misschien dat ik die wel als tweede toestel neem. Een PureView Lumia zie ik dit jaar niet meer verschijnen en dan wil ik eigenlijk een 808.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 22 april 2012 @ 21:04:26 #82
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110648222
quote:
19s.gif Op zondag 22 april 2012 20:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd naar de 610. Misschien dat ik die wel als tweede toestel neem. Een PureView Lumia zie ik dit jaar niet meer verschijnen en dan wil ik eigenlijk een 808.
De Pureview en de 808 zijn tot hetzelfde toestel? Of bedoel je dat je gewoon de 808 pakt als er geen WP komt met een dergelijke camera?

Windows Phone kan vooralsnog niet met die camera om gaan. Samsung gaat waarschijnlijk als eerste met een high end toestel komen op basis van WP8. Tenzij ze bij Nokia ook nog met iets bezig zijn, maar dat lijkt me niet. De PureView camera lijkt me echt nog te techy voor ook WP8. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens zo'n grote stap zullen maken in ondersteunde hardware. Ergens heb ik zelfs het idee dat ze die stap nooit zullen maken. Maar misschien dat Nokia er aparte ondersteuning voor schrijft.
  zondag 22 april 2012 @ 21:09:11 #83
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_110648561
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

De Pureview en de 808 zijn tot hetzelfde toestel? Of bedoel je dat je gewoon de 808 pakt als er geen WP komt met een dergelijke camera?

Windows Phone kan vooralsnog niet met die camera om gaan. Samsung gaat waarschijnlijk als eerste met een high end toestel komen op basis van WP8. Tenzij ze bij Nokia ook nog met iets bezig zijn, maar dat lijkt me niet. De PureView camera lijkt me echt nog te techy voor ook WP8. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens zo'n grote stap zullen maken in ondersteunde hardware. Ergens heb ik zelfs het idee dat ze die stap nooit zullen maken. Maar misschien dat Nokia er aparte ondersteuning voor schrijft.
'PureView' is de techniek/serie. Net als 'Lumia'. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Dat zou ook naar Nokia's met Windows Phone komen. Misschien pas met WP8 trouwens. Begin nu toch wel wat gebreken in WP te zien, daarom blijf ik misschien nog een telefoon bij het vertrouwde Symbian. Belle op mijn N8 draait ook echt als een tierelier.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 22 april 2012 @ 21:21:56 #84
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110649403
quote:
19s.gif Op zondag 22 april 2012 21:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

'PureView' is de techniek/serie. Net als 'Lumia'. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Dat zou ook naar Nokia's met Windows Phone komen. Misschien pas met WP8 trouwens. Begin nu toch wel wat gebreken in WP te zien, daarom blijf ik misschien nog een telefoon bij het vertrouwde Symbian. Belle op mijn N8 draait ook echt als een tierelier.
Lumia is natuurlijk geen techniek. PureView wel. Maar je kan niet zomaar stellen dat dit naar WP komt. Immers is het niet voor niets dat ze deze techniek op basis van Symbian gebouwd hebben. Het kon gewoon niet met WP7. Net als allerlei andere hardwarematige toepassingen niet met WP7 kunnen. Dat is ook waarom ik voor deze TT gekozen heb.

Natuurlijk zou Nokia daar een ondersteuning voor kunnen schrijven. Maar alleen als WP8 daar de tools voor biedt, terwijl WP7 dat niet kon. En aangezien de uniformiteit toch een ding is dat deel uitmaakt van de basis van de WP-strategie, is het maar afwachten of iets dat zo techy is, überhaupt ooit ondersteunt gaat worden. Immers zal dan ook Samsung of een andere fabrikant iets willen schrijven en implementeren, maar niet hetzelfde als Nokia, waardoor er aan die uniformiteit getornd wordt.

Nokia mag als enige WP weliswaar aanpassen. Maar waarom hebben ze dat niet met WP7 gedaan dan om een toestel met een fatsoenlijke camera te brengen? Als ze dan toch inderdaad die ondersteunende firmware mogen schrijven....

Ik heb dus het idee dat een middenweg waarin Nokia genoeg mag aanpassen om een PureView-camera uit te voeren, niet genoeg is. Zonder er echt verstand van te hebben, denk ik dat wat er nodig is om Pureview mogelijk te maken, zoveel is dat een andere fabrikant er ook mee aan de gang zou kunnen gaan.

Symbian Belle is inderdaad een prima systeem. Van de week nog even mee kunnen spelen op een E7. Maar het gebrek aan apps is gewoon jammer. Doe je daar echter niets mee, of is alles dat je wil beschikbaar voor Symbian, dan is het geen probleem.

[ Bericht 28% gewijzigd door Xaobotnik op 22-04-2012 21:35:43 ]
  zondag 22 april 2012 @ 21:47:38 #85
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_110651275
De Pureview technologie kan ook naar de Lumia-lijn komen:

http://wmpoweruser.com/no(...)gy-to-windows-phone/
Confidence through competence
  maandag 23 april 2012 @ 00:15:16 #86
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110659206
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:47 schreef Stereotomy het volgende:
De Pureview technologie kan ook naar de Lumia-lijn komen:

http://wmpoweruser.com/no(...)gy-to-windows-phone/
Kān, alles kan. Maar de vraag is hoe waarschijnlijk het is. Maar goed, zoals Xaobotnik al aangeeft, is het afwachten hoe ver de mogelijkheden zijn die MS aan Nokia toestaat om een dergelijke camera erin te verwerken. Sowieso is het een half jaar wachten voordat de eerste Apollo toestellen komen. Voor zover er niet dan pas aan begonnen kan worden. Dus dat we niet lang hoeven te wachten, klopt alvast sowieso niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 23 april 2012 @ 13:14:10 #87
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_110671463
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:15 schreef Kenju het volgende:

[..]

Kān, alles kan. Maar de vraag is hoe waarschijnlijk het is. Maar goed, zoals Xaobotnik al aangeeft, is het afwachten hoe ver de mogelijkheden zijn die MS aan Nokia toestaat om een dergelijke camera erin te verwerken. Sowieso is het een half jaar wachten voordat de eerste Apollo toestellen komen. Voor zover er niet dan pas aan begonnen kan worden. Dus dat we niet lang hoeven te wachten, klopt alvast sowieso niet.
Je begrijpt dat Microsoft en licentienemers al volop bezig zijn met het ontwikkelen van de volgende generatie telefoons? Zoiets duurt 12-18 maanden.

Als Microsoft bij voorbaat reeds had gezegd dat dit soort camera technologie verboden zou zijn, zou Nokia geen engineers ervoor recruiteren.

Daarnaast denk ik dat Microsoft zich heel erg aan het bedenken is of de strategie van de afgelopen 2 jaar, met weinig hardware/software differentiatie tussen de licentienemers, wel zo handig was.
Confidence through competence
  maandag 23 april 2012 @ 15:18:23 #88
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110676285
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je begrijpt dat Microsoft en licentienemers al volop bezig zijn met het ontwikkelen van de volgende generatie telefoons? Zoiets duurt 12-18 maanden.

Als Microsoft bij voorbaat reeds had gezegd dat dit soort camera technologie verboden zou zijn, zou Nokia geen engineers ervoor recruiteren.

Daarnaast denk ik dat Microsoft zich heel erg aan het bedenken is of de strategie van de afgelopen 2 jaar, met weinig hardware/software differentiatie tussen de licentienemers, wel zo handig was.
O, deze had ik gemist. Dan lijkt het er inderdaad op. Al hebben we vaker dit soort plannen gezien waarbij het achteraf toch niet mogelijk blijkt te zijn. Zo weet je niet of de investering in een 'imaging-expert' gelijk staat aan het toepassen van diezelfde hardware (PureView is immers de software in combinatie met de lens, maar of de sensor-techniek en de ondersteunende toepassing daar bij hoort?). Maar aangezien het nu zo concreet vermeld staat in de vacature, lijkt het me sterk dat ze het niet gaan doen. Maar goed, teleurstellingen van deze aard hebben we ook vaak genoeg meegemaakt helaas.

Dat het ontwikkelen van telefoons een jaar tot anderhalf jaar duurt, is overigens dan weer niet waar. Daar is de markt veel te dynamisch voor. De tijd tussen de aankondiging van de keus voor WP7 en de introductie van de Lumia was maar paar maanden. En het is niet zo dat ze er al eerder mee bezig waren, aangezien Elop die beslissing genomen heeft, en die zat er nog maar twee maanden.

'Grappig' trouwens, dat Elop 6 miljoen als tekenbonus kreeg van Nokia wegens niet verworven inkomsten van zijn vorige werkgever, en vervolgens zijn vorige werkgever gewoon binnenbracht bij Nokia, wat hem waarschijnlijk weer een extra bonus heeft opgeleverd van MS.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 23 april 2012 @ 15:24:01 #89
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_110676516
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:18 schreef Kenju het volgende:

Dat het ontwikkelen van telefoons een jaar tot anderhalf jaar duurt, is overigens dan weer niet waar. Daar is de markt veel te dynamisch voor. De tijd tussen de aankondiging van de keus voor WP7 en de introductie van de Lumia was maar paar maanden. En het is niet zo dat ze er al eerder mee bezig waren, aangezien Elop die beslissing genomen heeft, en die zat er nog maar twee maanden.

Onzin.

Normale productcycli zijn wel degelijk van die orde van grootte. Nokia kondigde net voor MWC 2011 aan dat het op de Microsoft-trein zou springen, en ze hebben ongebruikelijk hard moeten werken met Microsoft om er producten uit te persen. Vandaar de gelimiteerde lancering van de Lumia 800 in november 2011 (dus, 9 maanden verder) die op bouwtekeningen van de N9 was gebaseerd. De daadwerkelijke netto ontwikkeltijd was dus langer.

Het andere toestel dat verscheen, de Lumia 710, is qua hardware op de Nokia 603 gebaseerd, waar dus ook al ontwikkeltijd in zat.

Ergo: het van de grond af opbouwen van een nieuwe telefoon kost wel degelijk een jaar plus wat maanden. Als je hier en daar voorontwikkelwerk van andere chassis of software kunt recyclen, is die periode korter.
Confidence through competence
  dinsdag 24 april 2012 @ 03:34:12 #90
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110707555
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Onzin.

Normale productcycli zijn wel degelijk van die orde van grootte. Nokia kondigde net voor MWC 2011 aan dat het op de Microsoft-trein zou springen, en ze hebben ongebruikelijk hard moeten werken met Microsoft om er producten uit te persen. Vandaar de gelimiteerde lancering van de Lumia 800 in november 2011 (dus, 9 maanden verder) die op bouwtekeningen van de N9 was gebaseerd. De daadwerkelijke netto ontwikkeltijd was dus langer.

Het andere toestel dat verscheen, de Lumia 710, is qua hardware op de Nokia 603 gebaseerd, waar dus ook al ontwikkeltijd in zat.

Ergo: het van de grond af opbouwen van een nieuwe telefoon kost wel degelijk een jaar plus wat maanden. Als je hier en daar voorontwikkelwerk van andere chassis of software kunt recyclen, is die periode korter.
Verklaar dan eens dat op basis van de QSD8250 (eerste Snapdragon) waarvan de sample beschikbaar werd gemaakt in Q4 2008, Toshiba in juni het jaar erop al met de Toshiba TG01 uitkwam? De Asus Padfone, HTC One S, HTC One XL, zijn ook toestellen die uit zijn/komen en zijn gebaseerd op basis van een SoC die dit jaar pas beschikbaar was.

Is het trouwens ook zo dat de N9 op dat moment in die vorm al klaar lag? Immers zagen we niet lang daarvoor ook concepten van wat de N9 zou moeten zijn in een soort van E7-vorm.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kenju op 24-04-2012 03:41:11 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:32:27 #91
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_110713174
De vraag is natuurlijk of een PureView WP-toestel van de grond af opnieuw gebouwd moet worden. Ik bedoel, de PureView techniek ligt er al. Alleen de ondersteunende software moet ervoor geschreven worden, en misschien moeten daar de mogelijkheden voor worden vrijgemaakt door MS voor Nokia. Dat laatste is waar ik wat aan twijfelde. Wat ze kwa chassis gaan gebruiken, weet nog niemand.

Dat er recente SoC's gebruikt worden is niet zo opmerkelijk, aangezien ik niet echt het idee heb dat er naar de perfecte synergie gekeken wordt, hardware technisch, en dat het kwa onderdelen redelijk inpasbaar is allemaal.

Hoewel anderhalf jaar mij ook wat lang lijkt, is het niet vreemd dat het hele proces zo lang duurt. Maar dan is het net als mijn studie. Duurde in totaal 5 jaar, maar tussen het begin en mijn diploma zaten wel wat meer jaren. Zo zal het bij het bedenken van het concept en de uiteindelijke release ook wel zijn. Waarbij je concept met een korreltje zout moet nemen, aangezien de trend van de grotere toestellen echt geen anderhalf jaar geleden zich opeens bij alle fabrikanten heeft ingezet.

Kortom, in dat proces verandert vaak een hoop. En aangezien deze veranderingen ingezet worden door factoren die niet direct van het eigen ontwikkelteam komen, zou ik die anderhalf jaar, ook niet zo stellen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:40:48 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_110715482
Gisteren was er nieuws dat Skype niet zou werken op de 610, maar vandaag blijkt dat het gewoon zal werken
http://www.engadget.com/2(...)-on-nokia-lumia-610/

Ik vraag me wel af welke apps niet gaan werken. Vooral op het gebied van games ben ik reuze benieuwd :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 26 april 2012 @ 00:08:09 #93
327191 RobertNL
For your gear.
pi_110799152
Voor wie nog een Windows Phone 7.5 zoekt, vandaag bij IB00D in de aanbieding :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 26 april 2012 @ 13:20:36 #94
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_110811502
Zo, de NOS app is nu beschikbaar.. Nice

In de zomer van dit jaar komt de ABN-Amro app ook nice
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  donderdag 26 april 2012 @ 17:09:23 #95
300718 Kenju
Say It!!??
pi_110821457
Huawei komt ook met WP7 toestellen:
http://www.wphome.nl/2012(...)ows-phone-toestellen

Ben benieuwd waar ze allemaal mee komen. Wat ze op de CES aankondigden, en de nieuwsberichten van de laatste maanden, geeft toch wel aan dat ze van plan zijn om mee te stoten met alle grote merken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:46:02 #96
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_110860242
Er is nu ook de officiele app van de Uefa Euro 2012 .. Hij is er dus nu al tegelijk ook met de iPhone en android.

Dat is opzich een goeie zaak, dat wp7 toch steeds meer serieus genomen worden.
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:13:40 #97
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_110861158
Hmmm, de Lumia 900 stond eerst op pdashop.nl voor begin mei.
Dit is nu ineens uitgesteld naar begin juni.
Gaat wel erg lang duren zo. Hopelijk kan ik me nog zo lang inhouden om mijn Desire tegen de muur kapot te gooien.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_110876456
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:46 schreef spenky het volgende:
Er is nu ook de officiele app van de Uefa Euro 2012 .. Hij is er dus nu al tegelijk ook met de iPhone en android.

Dat is opzich een goeie zaak, dat wp7 toch steeds meer serieus genomen worden.
Heb jij 'm wel? want ik kan 'm niet vinden in de marketplace.

edit: the fuck, niet beschikbaar voor mijn apparaat (lumia 800)...
pi_110876628
http://wmpoweruser.com/of(...)hone-simultaneously/

Zal alleen wel door Orange klanten kunnen worden gedownload ;(

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 21:00:31 ]
pi_110895822
Er is ook een update voor mn lumia beschikbaar. Geen idee welke versie er te downloaden is..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')