abonnement Unibet Coolblue
pi_111051002
Hmmm volgens mij had ik dat niet moeten zeggen over die hypo's, net voor het eten had ik er weer 1 :')

Zat op 3.1, ik dextro nemen, zat ik 20 minuten later op 2.9 :') Dus weer dextro nemen en toen zat ik na 20 minuten op 6.5.
pi_111431793
http://www.nu.nl/gezondhe(...)ct-bij-diabetes.html

Vreemd dat die mensen dan geen maatregelen nemen. Lijkt me dat als je type2 hebt en geen insuline spuit dat je door middel van extra beweging of een aanpassing in je voedingspatroon kunt zorgen dat je waardes lager worden. Als je hoog zit een wandeling gaan maken of bijvoorbeeld geen pasta eten maar iets wat minder koolhydraatrijk is. Je wilt toch het beste voor je gezondheid lijkt me :?
pi_111432236
Ik snap niet dat ze blijkbaar wel 'onrustgevoelens' hebben, maar niet actief willen weten hoe het gaat met bs. Misschien waren dit vooral bejaarden?
pi_111574134
Net terug uit het ziekenhuis, hba1c is weer omhoog gegaan naar 60 vorige keer 54. Zat altijd onder de 50 maar sinds een jaar wat meer stress en wat emotioneel gezeur en merk meteen dat dat dus doorslaat naar me glucose waarde :(
pi_111574313
Balen zeg Ditty :( Maar stress heeft idd een grote invloed ja.
pi_111580498
Ja wel irritant, heb het nu 7 jaar en altijd hba1c van rond de 6 (oude waarde) en nu de laatste tijd veel hoger hoop dat als alles weer wat rustiger is mijn glucose waarde ook weer wat omlaag gaan ;)
pi_111589056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 12:08 schreef Sylvana het volgende:
Balen zeg Ditty :( Maar stress heeft idd een grote invloed ja.
Nooit geweten, weet je mischien waarom/hoe stress dan invloed heeft?
  dinsdag 15 mei 2012 @ 18:18:30 #233
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_111589261
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nooit geweten, weet je mischien waarom/hoe stress dan invloed heeft?
Stress beïnvloed hormonen, je ademhaling, hartslag, stofwisseling etc. En heeft dus ook rechtstreeks invloed op wat je opneemt aan suikers / koolhydraten en wat niet.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_111590959
http://www.nu.nl/gezondhe(...)diabetes-type-1.html

Goed dat ze een campagne zijn begonnen, want voor kinderen is het helemaal vervelend als je diabetes hebt en er dan ook nog eens zoveel onbegrip over je ziekte bestaat.

Bij mezelf valt het gelukkig nog wel mee, al denken sommige mensen bijvoorbeeld wel dat ik speciale suikervrije taart ofzo moet eten, of nooit eens wat extra's mag eten. Maar dan leg ik gewoon uit hoe het werkt met flexibel insuline spuiten etc :)
pi_111602067
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:18 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Stress beïnvloed hormonen, je ademhaling, hartslag, stofwisseling etc. En heeft dus ook rechtstreeks invloed op wat je opneemt aan suikers / koolhydraten en wat niet.
Klopt soms onverklaarbare bloedsuikers van 15 die gewoon niet naar beneden willen. Eigenlijk verkeerd gegaan toen mijn relatie op een nogal rottige manier uit ging sindsdien veel afgevallen en meer stress ook met studie de laatste tijd erg druk en dan gaat het gewoon mis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:05 schreef Sylvana het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)diabetes-type-1.html

Goed dat ze een campagne zijn begonnen, want voor kinderen is het helemaal vervelend als je diabetes hebt en er dan ook nog eens zoveel onbegrip over je ziekte bestaat.

Bij mezelf valt het gelukkig nog wel mee, al denken sommige mensen bijvoorbeeld wel dat ik speciale suikervrije taart ofzo moet eten, of nooit eens wat extra's mag eten. Maar dan leg ik gewoon uit hoe het werkt met flexibel insuline spuiten etc :)
Ik heb wel veel opmerkingen gehad, van hoe kan dat nou je bent niet dik, tot oh dat mag je niet eten zit heel veel suiker in weet je dat dan niet!? :')
  woensdag 16 mei 2012 @ 07:37:57 #236
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_111612233
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 22:13 schreef Ditty het volgende:

[..]

Klopt soms onverklaarbare bloedsuikers van 15 die gewoon niet naar beneden willen. Eigenlijk verkeerd gegaan toen mijn relatie op een nogal rottige manier uit ging sindsdien veel afgevallen en meer stress ook met studie de laatste tijd erg druk en dan gaat het gewoon mis.

[..]

Ik heb wel veel opmerkingen gehad, van hoe kan dat nou je bent niet dik, tot oh dat mag je niet eten zit heel veel suiker in weet je dat dan niet!? :')
Mijn vriendin heeft type 1 sinds haar 14e (nu 10 jaar dus), rottige tijd een tijd terug gehad (voordat / het begin dat ik haar kende) en heb toen het eerste weekend dat ze bij mij bleef 2x 112 moeten bellen vanwege buiten bewustzijn zijn door een hypo, eerste ambulance medewerker probeerde glucose pasta oraal binnen te krijgen (briljante kerel :( eerste keer dat ik de neiging had hulpmedewerkers iets aan te doen) en de tweede had gelukkig wel een glucose spuit bij zich, en dat ging toen een stuk soepeler.

Veel mensen zijn idd onwetend over diabetes, en zie aan mijn vriendin dat ze zich soms ook ergert aan mensen die dan een stuk cheesecake voorschotelen, het dan weer weg willen halen met een schuldige blik "oh sorry, dit mag je helemaal niet hebben, wil je misschien een stuk fruit?" of mensen die constant met tips komen (terwijl ze niet iemand in hun omgeving hebben met diabetes) "Ik heb via via gehoord dat het makkelijk is om dextro energy bij je te hebben", "Eigenlijk zou je altijd een blikje cola bij je moeten hebben". Het is natuurlijk allemaal lief bedoeld, maar ze ergert zich er wel aan :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_111612704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 07:37 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft type 1 sinds haar 14e (nu 10 jaar dus), rottige tijd een tijd terug gehad (voordat / het begin dat ik haar kende) en heb toen het eerste weekend dat ze bij mij bleef 2x 112 moeten bellen vanwege buiten bewustzijn zijn door een hypo, eerste ambulance medewerker probeerde glucose pasta oraal binnen te krijgen (briljante kerel :( eerste keer dat ik de neiging had hulpmedewerkers iets aan te doen) en de tweede had gelukkig wel een glucose spuit bij zich, en dat ging toen een stuk soepeler.

Veel mensen zijn idd onwetend over diabetes, en zie aan mijn vriendin dat ze zich soms ook ergert aan mensen die dan een stuk cheesecake voorschotelen, het dan weer weg willen halen met een schuldige blik "oh sorry, dit mag je helemaal niet hebben, wil je misschien een stuk fruit?" of mensen die constant met tips komen (terwijl ze niet iemand in hun omgeving hebben met diabetes) "Ik heb via via gehoord dat het makkelijk is om dextro energy bij je te hebben", "Eigenlijk zou je altijd een blikje cola bij je moeten hebben". Het is natuurlijk allemaal lief bedoeld, maar ze ergert zich er wel aan :)
Ik heb het ook sinds mijn 14e 7 jaar nu. Heb gelukkig nog nooit gehad dat ik echt helemaal weg was. Kan me voorstellen dat je dan kwaad op die mensen wordt.

Ja en die dingen die jij verteld zijn wel heel typisch. Maar vooral bij oudere mensen die dan taart voor me neus weghalen. En tips krijg je idd van iedereen. Ik heb eerst insuline gespoten en als ik dan uiteten ging ofzo met mensen werd het altijd stil aan tafel en ging iedereen kijken hoe ik die naald in me buik stak. Vond ik altijd wel ongemakkelijk, en nu met de pomp denken de meeste dat het een mp3 speler ofzo is, hoewel dat soms ook wel rare situaties op kan leveren omdat ik hem aan me bh heb hangen, en als ik dan in het restaurant zit moet ik dus in me shirtje graaien om me pomp te pakken :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:27:58 #238
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_111613878
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:24 schreef Ditty het volgende:

[..]

Ik heb het ook sinds mijn 14e 7 jaar nu. Heb gelukkig nog nooit gehad dat ik echt helemaal weg was. Kan me voorstellen dat je dan kwaad op die mensen wordt.

Ja en die dingen die jij verteld zijn wel heel typisch. Maar vooral bij oudere mensen die dan taart voor me neus weghalen. En tips krijg je idd van iedereen. Ik heb eerst insuline gespoten en als ik dan uiteten ging ofzo met mensen werd het altijd stil aan tafel en ging iedereen kijken hoe ik die naald in me buik stak. Vond ik altijd wel ongemakkelijk, en nu met de pomp denken de meeste dat het een mp3 speler ofzo is, hoewel dat soms ook wel rare situaties op kan leveren omdat ik hem aan me bh heb hangen, en als ik dan in het restaurant zit moet ik dus in me shirtje graaien om me pomp te pakken :P
Dat kijken bij het spuiten herken ik idd (deed ik zelf ook in het begin :@ ). Mijn vriendin wil geen pompje, denk dat het gigantisch in de weg zit, en ze is net zo eigenwijs als ik dus dat zal hem ook niet worden :) Ze moet wel van me wanneer we kinderen gaan proberen te krijgen.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_111614299
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 08:24 schreef Ditty het volgende:

[..]
. Ik heb eerst insuline gespoten en als ik dan uiteten ging ofzo met mensen werd het altijd stil aan tafel en ging iedereen kijken hoe ik die naald in me buik stak.
Ehm... misschien staren mensen omdat je aan de eettafel je trui omhoog doet en een naald in je blote buik steekt? Kan je dat niet beter wat discreter doen?

Ik zal het in dezelfde categorie zetten als "hard je neus snuiten aan de eettafel", "je ondergoed goed zetten aan de eettafel" of "je tanden flossen aan de eettafel"
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:05:21 #240
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_111615029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ehm... misschien staren mensen omdat je aan de eettafel je trui omhoog doet en een naald in je blote buik steekt? Kan je dat niet beter wat discreter doen?

Ik zal het in dezelfde categorie zetten als "hard je neus snuiten aan de eettafel", "je ondergoed goed zetten aan de eettafel" of "je tanden flossen aan de eettafel"
Ik doe dat zelf ook altijd, ik ben dan ook wel binnen 1 minuut klaar, en veel mensen hebben het vaak ook niet eens door.
Maar wat hier boven word gezegd over dat mensen je idd tips proberen te geven enzo, of je raar aankijken als je een snoepje eet of weet ik veel wat. Er is nog zoveel ontwetendheid over diabetes. Probeer altijd wel in het kort uit te leggen dat ik gewoon alles kan eten, en dat kan afstemmen met m'n insuline :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_111615203
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ehm... misschien staren mensen omdat je aan de eettafel je trui omhoog doet en een naald in je blote buik steekt? Kan je dat niet beter wat discreter doen?

Ik zal het in dezelfde categorie zetten als "hard je neus snuiten aan de eettafel", "je ondergoed goed zetten aan de eettafel" of "je tanden flossen aan de eettafel"
:Y een collega van mij gaat voor het eten even naar de wc met zijn pakketje. Als hij aan tafel zijn buik zou ontbloten zou dat gezien zijn buikomvang ( :o )ook opzien baren, en de algemene eetlust bederven _O-
pi_111615312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ehm... misschien staren mensen omdat je aan de eettafel je trui omhoog doet en een naald in je blote buik steekt? Kan je dat niet beter wat discreter doen?

Ik zal het in dezelfde categorie zetten als "hard je neus snuiten aan de eettafel", "je ondergoed goed zetten aan de eettafel" of "je tanden flossen aan de eettafel"
Het kan heel discreet, ook aan tafel hoor, en er is verder niks vies aan (zoals je andere genoemde voorbeelden). Mijn vriend deed het op de eerste date al, nooit problemen mee gehad. :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:57:44 #243
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_111616645
Het ligt ook aan wat voor broek je draagt > door de stof heen spuiten kan soms ook.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:02:02 #244
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_111616804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:57 schreef DrParanoid het volgende:
Het ligt ook aan wat voor broek je draagt > door de stof heen spuiten kan soms ook.
Dat is echt heel slecht voor je naaldje, word ie bot van enzo. Maar ik spuit in m'n buik alleen maar dus dat scheelt. Soms met een jurkje is het wat onhandig. Het gebeurt dan ook heel zelden dat ik spuit op de wc, als ik uit eten ga, is dat meestal met familie of vrienden, en die weten allemaal dat ik dat gewoon moet doen dus niemand kijkt er raar van op. Heb zelfs midden op de Tilburgse kermis staan spuiten, ik schaam me nergens voor. :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_111616968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het kan heel discreet, ook aan tafel hoor, en er is verder niks vies aan (zoals je andere genoemde voorbeelden). Mijn vriend deed het op de eerste date al, nooit problemen mee gehad. :P
Tja, als het heel discreet is, dan hadden anderen dus niet gestaard, want dan hadden ze het niet opgemerkt.

Borstvoeding geven wordt ook beschouwd als de mooiste zaak van de wereld, maar er wordt toch wel gefronst als je dat in het openbaar doet.

Ik wil alleen zeggen dat als je iets in het openbaar doet waar anderen aanstaat tegen kunnen hebben, dan moet je ook niet vreemd opkijken als anderen je raar aankijken. Er zijn ook mensen die bang zijn voor naalden bv.
Beetje rekening houden met elkaar is ook niet erg.
pi_111617243
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja, als het heel discreet is, dan hadden anderen dus niet gestaard, want dan hadden ze het niet opgemerkt.

Borstvoeding geven wordt ook beschouwd als de mooiste zaak van de wereld, maar er wordt toch wel gefronst als je dat in het openbaar doet.

Ik wil alleen zeggen dat als je iets in het openbaar doet waar anderen aanstaat tegen kunnen hebben, dan moet je ook niet vreemd opkijken als anderen je raar aankijken. Er zijn ook mensen die bang zijn voor naalden bv.
Beetje rekening houden met elkaar is ook niet erg.
Tja, dat kan je natuurlijk ook omdraaien, mensen mogen best rekening houden met diabetici. :P Als je altijd rekening moet houden met het feit dat er iemand in de buurt is die bang zou kunnen zijn voor iets dat je doet, dan heb je geen leven meer. :P
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:31:21 #247
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_111618047
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:06 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja, als het heel discreet is, dan hadden anderen dus niet gestaard, want dan hadden ze het niet opgemerkt.

Borstvoeding geven wordt ook beschouwd als de mooiste zaak van de wereld, maar er wordt toch wel gefronst als je dat in het openbaar doet.

Ik wil alleen zeggen dat als je iets in het openbaar doet waar anderen aanstaat tegen kunnen hebben, dan moet je ook niet vreemd opkijken als anderen je raar aankijken. Er zijn ook mensen die bang zijn voor naalden bv.
Beetje rekening houden met elkaar is ook niet erg.
Sorry hoor, een heel klein stukje ontblote buik met een naald waar je geen naald op ziet maar die eruit ziet als een pen. Belachelijk als mensen fronsen hierdoor. Kijken kan ik begrijpen, want het is 'anders', maar als iemand commentaar levert op mijn vriendin omdat ze spuit vanwege diabetes belanden ze toch echt in een verbale ruzie met mij.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_111618195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:12 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tja, dat kan je natuurlijk ook omdraaien, mensen mogen best rekening houden met diabetici. :P Als je altijd rekening moet houden met het feit dat er iemand in de buurt is die bang zou kunnen zijn voor iets dat je doet, dan heb je geen leven meer. :P
Hmm.. net als dat de rest van nederland rekening moet houden met bepaalde minderheden? Altijd gedacht dat "sociaal" min of meer gelijk staat aan "de grote groep".
Maar als ik de recente nieuws mag geloven, dan is "de grote groep" binnen 10 jaar diabetespatienten.

Dan is het natuurlijk wel normaal :)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:31 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Sorry hoor, een heel klein stukje ontblote buik met een naald waar je geen naald op ziet maar die eruit ziet als een pen. Belachelijk als mensen fronsen hierdoor. Kijken kan ik begrijpen, want het is 'anders', maar als iemand commentaar levert op mijn vriendin omdat ze spuit vanwege diabetes belanden ze toch echt in een verbale ruzie met mij.
Het gaat hier dan ook echt om de kijkers. Blijkbaar vinden sommigen het raar dat mensen hun aankijken als ze "vreemde handelingen" doen aan tafel. Ik zeg dat dat helemaal niet zo raar is dat mensen staren of zelfs fronsen.
pi_111618260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:31 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Sorry hoor, een heel klein stukje ontblote buik met een naald waar je geen naald op ziet maar die eruit ziet als een pen. Belachelijk als mensen fronsen hierdoor. Kijken kan ik begrijpen, want het is 'anders', maar als iemand commentaar levert op mijn vriendin omdat ze spuit vanwege diabetes belanden ze toch echt in een verbale ruzie met mij.
ho ho, doe effe niet zo agressief. _O-
Ditty 'beklaagde' zich dat mensen gingen kijken. Als je dat niet wil moet je niet aan tafel spuiten, simpel.
pi_111618296
Ouderen mensen zijn idd bang om diabetici suiker voor te schotelen. Dat komt omdat er vroeger (ik geloof een jaar of 20-40 geleden) een richtlijn was dat je zo min mogelijk suiker moest eten. Dan hoefde je ook minder te spuiten e.d. Achteraf bleek het BS, maar bij veel oudere mensen is het blijven hangen.

Spuiten in de toilet lijkt me nou niet bijzonder hygienisch, zeker niet omdat sommige mensen toch een behoorlijke tijd met 1 pen doen en geen verwisselbare naaldjes hebben?

Ik zou er niet van opkijken - hoe is het anders dan medicijnen innemen? Je ziet geen naald, dus naaldphobie is geen argument. Ik hoop dat het normaler wordt :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')