met de adventure update is het basis idee van minen, craften en bouwen al te ver uit gebreid richting RPG..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ja waarom nou weer zo? Het is geen Skyrim, het is Minecraft. Je moet minen en craften en bouwen, geen rpg a la Bethesda of iets dergelijks willen. W.m.b. nieuw bouwmateriaal > ruines, dungeons enzo
Nope, dit zie ik niet terug in Minecraft.quote:Role-playing video games use much of the same terminology, settings and game mechanics as early pen-and-paper role-playing games. Generally, the player controls a central game character, or multiple game characters, usually called a party, and achieves victory by completing a series of quests or reaching the conclusion of a central storyline. Players explore a game world, while solving puzzles and engaging in tactical combat. A key feature of the genre is that characters grow in power and abilities, and characters are typically designed by the player. RPGs rarely challenge a player's physical coordination, with the exception of action role-playing games.
Role-playing video games typically rely on a highly developed story and setting, which is divided into a number of quests. Players control one or several characters by issuing commands, which is performed by the character at an effectiveness determined by that character's numeric attributes. Often these attributes increase each time a character gains a level, and a character's level goes up each time the player accumulates a certain amount of experience.
Role-playing video games also typically attempt to offer more complex and dynamic character interaction than what is found in other video game genres. This usually involves additional focus on the artificial intelligence and scripted behavior of computer-controlled non-player characters.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:54 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Nope, dit zie ik niet terug in Minecraft.
ow nee?quote:A key feature of the genre is that characters grow in power and abilities
Zijn er eigenschappen van je character die vastliggen dan? Nee, behalve je skin liggen er geen eigenschappen vast.quote:
Dus het verslaan van een eindbaas maakt iets een RPG?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef TJV het volgende:
Steve verslaat Enderdragon, game over. Geen rpg?
je hebt niet die hele mooie power balk gezien zeker?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Zijn er eigenschappen van je character die vastliggen dan? Nee, behalve je skin liggen er geen eigenschappen vast.
Wat dat betreft hebben moderne shooters als Battlefield, CoD en Team Fortress meer RPG elementen dan Minecraft.
Je weet dat dat een element is wat honderden games geleend hebben van het RPG genre?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:58 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt niet die hele mooie power balk gezien zeker?
Het gaat toch ook niet om dat block maar om dat invoeren van potions, xp, fortresses en meer van die meuk.. je gaat mij niet vertellen dat dat niet heel erg richting RPG kant opgaat. Of is daar weer een andere term voor?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:06 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Je weet dat dat een element is wat honderden games geleend hebben van het RPG genre?
Dat maakt het nog geen RPG
Mijn punt is is dat een hieroglyph block helemaal niks met een RPG game te maken heeft. En dat dat de fout is die mensen maken, ze denken dat als er een 'fantasy' achtig element in zit het meteen RPG is, terwijl fantasy een setting is, die niet eens per se RPG is, denk aan Age of Wonders, en RPG ook ander settings heeft, zoals Star Wars etc.
RPG is een genre, jullie bedoelen waarschijnlijk deels dat de setting waarin het zich afspeelt richting Fantasy gaat. Maar dat was het altijd al een klein beetje met zwaarden, bogen, skeletons, dungeons, spiders. En nu potions en enchantments. Maar ik vind het eigenlijk wel bij MC passen, en als je het niet leuk vind kun je ook prima zonder spelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:10 schreef TJV het volgende:
[..]
Het gaat toch ook niet om dat block maar om dat invoeren van potions, xp, fortresses en meer van die meuk.. je gaat mij niet vertellen dat dat niet heel erg richting RPG kant opgaat. Of is daar weer een andere term voor?
Wat is het verschil tussen RPG en fantasy dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef Sitethief het volgende:
[..]
RPG is een genre, jullie bedoelen waarschijnlijk deels dat de setting waarin het zich afspeelt richting Fantasy gaat. Maar dat was het altijd al een klein beetje met zwaarden, bogen, skeletons, dungeons, spiders. En nu potions en enchantments. Maar ik vind het eigenlijk wel bij MC passen, en als je het niet leuk vind kun je ook prima zonder spelen.
RPG is een genre van videogames, maar zegt niks over de setting waar het zich afspeelt, dat kan fantasy zijn (Skyrim) realistisch (GTA) science-fiction (SWTOR). Terwijl Fantasy als setting (zwaarden, bogen, magic, potions, mythische monsters, draken) niet binnen een RPG hoeft te vallen, denk aan Warcraft (de RTS) Age of Wonders (TBS) of Action game (Prince of Persia: The Sands of Time) etc.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef TJV het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen RPG en fantasy dan?
oke primaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:29 schreef Sitethief het volgende:
Ik vind Minecraft eigenlijk buiten elk genre en setting vallen omdat het elementen uit zoveel genres en settings combineert.
Redstone circuiting en pistons is namelijk totaal niet fantasy, eerder Science Fiction.
gewoon vormen van vijanden, genre onafhankelijk dus kan prima rpg/sandbox/whatever zijn..quote:Enderman en creepers zijn compleet origineel.
sandboxgaming.. dat het niet met blokjes gebeurd, a la..quote:Het blockjes bouwen zie je bijna nergens.
en een gemiddelde RPG kan hetzelfde... (necromancers die undead aan hun kant laten vechten b.v.)quote:Dieren temmen? Lijkt eerder sims.
etc.
huh waar heb je het nu over?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
DAT IS HET PUNT NIET.
Ik vind het leuk, Mauris en Vb waren er minder enthousiast over. Ik heb even uitgelegd waarom ik dat wel vind, kom terug van de werkbespreking en zie anderhalf biljoen pagina's aan discussie daarover.
Ik ben je kwijt .quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
DAT IS HET PUNT NIET.
Ik vind het leuk, Mauris en Vb waren er minder enthousiast over. Ik heb even uitgelegd waarom ik dat wel vind, kom terug van de werkbespreking en zie anderhalf biljoen pagina's aan discussie daarover.
Het punt is niet dat die blokken er komen, maar dat Vb en Mauris liever dungeons en ruines hebben. Ik geef aan dat ik liever blokken heb, omdat MC mij al teveel op een RPG begint te lijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:40 schreef Timwonnacott het volgende:
Nou, zo te zijn werken ze helemaal nergens naartoe als die blokken puur decoratief zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |