abonnement Unibet Coolblue
pi_109308559
Ja waarom nou weer zo? Het is geen Skyrim, het is Minecraft. Je moet minen en craften en bouwen, geen rpg a la Bethesda of iets dergelijks willen. W.m.b. nieuw bouwmateriaal > ruines, dungeons enzo
pi_109308908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ja waarom nou weer zo? Het is geen Skyrim, het is Minecraft. Je moet minen en craften en bouwen, geen rpg a la Bethesda of iets dergelijks willen. W.m.b. nieuw bouwmateriaal > ruines, dungeons enzo
met de adventure update is het basis idee van minen, craften en bouwen al te ver uit gebreid richting RPG..

dus binnenkort zal minecraft wel van sandbox naar rpg game gaan :')
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:45:28 #128
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109309651
Nogmaals, een RPG is een RolePlayingGame...

Wat heeft een hieroglyph block met RolePlaying te maken?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109309838
Dat is waar die gladiolen bij Mojang blijkbaar naartoe aan het werken zijn. Een naar mijn mening negatieve ontwikkeling.

Ik ben niet blij met rpg-elementen in Minecraft iig.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:54:53 #130
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109309947
quote:
Role-playing video games use much of the same terminology, settings and game mechanics as early pen-and-paper role-playing games. Generally, the player controls a central game character, or multiple game characters, usually called a party, and achieves victory by completing a series of quests or reaching the conclusion of a central storyline. Players explore a game world, while solving puzzles and engaging in tactical combat. A key feature of the genre is that characters grow in power and abilities, and characters are typically designed by the player. RPGs rarely challenge a player's physical coordination, with the exception of action role-playing games.

Role-playing video games typically rely on a highly developed story and setting, which is divided into a number of quests. Players control one or several characters by issuing commands, which is performed by the character at an effectiveness determined by that character's numeric attributes. Often these attributes increase each time a character gains a level, and a character's level goes up each time the player accumulates a certain amount of experience.

Role-playing video games also typically attempt to offer more complex and dynamic character interaction than what is found in other video game genres. This usually involves additional focus on the artificial intelligence and scripted behavior of computer-controlled non-player characters.
Nope, dit zie ik niet terug in Minecraft.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109309976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:54 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Nope, dit zie ik niet terug in Minecraft.
quote:
A key feature of the genre is that characters grow in power and abilities
ow nee? :')
pi_109309981
Steve verslaat Enderdragon, game over. Geen rpg?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:57:52 #133
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109310043
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

ow nee? :')
Zijn er eigenschappen van je character die vastliggen dan? Nee, behalve je skin liggen er geen eigenschappen vast.

Wat dat betreft hebben moderne shooters als Battlefield, CoD en Team Fortress meer RPG elementen dan Minecraft.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:58:28 #134
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109310069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef TJV het volgende:
Steve verslaat Enderdragon, game over. Geen rpg?
Dus het verslaan van een eindbaas maakt iets een RPG?

Dan is bijna elke shooter ook een RPG.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109310079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Zijn er eigenschappen van je character die vastliggen dan? Nee, behalve je skin liggen er geen eigenschappen vast.

Wat dat betreft hebben moderne shooters als Battlefield, CoD en Team Fortress meer RPG elementen dan Minecraft.
je hebt niet die hele mooie power balk gezien zeker?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:06:09 #136
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109310333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:58 schreef mschol het volgende:

[..]

je hebt niet die hele mooie power balk gezien zeker?
Je weet dat dat een element is wat honderden games geleend hebben van het RPG genre?
Dat maakt het nog geen RPG

Mijn punt is is dat een hieroglyph block helemaal niks met een RPG game te maken heeft. En dat dat de fout is die mensen maken, ze denken dat als er een 'fantasy' achtig element in zit het meteen RPG is, terwijl fantasy een setting is, die niet eens per se RPG is, denk aan Age of Wonders, en RPG ook ander settings heeft, zoals Star Wars etc.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109310492
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:06 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Je weet dat dat een element is wat honderden games geleend hebben van het RPG genre?
Dat maakt het nog geen RPG

Mijn punt is is dat een hieroglyph block helemaal niks met een RPG game te maken heeft. En dat dat de fout is die mensen maken, ze denken dat als er een 'fantasy' achtig element in zit het meteen RPG is, terwijl fantasy een setting is, die niet eens per se RPG is, denk aan Age of Wonders, en RPG ook ander settings heeft, zoals Star Wars etc.
Het gaat toch ook niet om dat block maar om dat invoeren van potions, xp, fortresses en meer van die meuk.. je gaat mij niet vertellen dat dat niet heel erg richting RPG kant opgaat. Of is daar weer een andere term voor?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:13:06 #138
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109310600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:10 schreef TJV het volgende:

[..]

Het gaat toch ook niet om dat block maar om dat invoeren van potions, xp, fortresses en meer van die meuk.. je gaat mij niet vertellen dat dat niet heel erg richting RPG kant opgaat. Of is daar weer een andere term voor?
RPG is een genre, jullie bedoelen waarschijnlijk deels dat de setting waarin het zich afspeelt richting Fantasy gaat. Maar dat was het altijd al een klein beetje met zwaarden, bogen, skeletons, dungeons, spiders. En nu potions en enchantments. Maar ik vind het eigenlijk wel bij MC passen, en als je het niet leuk vind kun je ook prima zonder spelen.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109310634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef Sitethief het volgende:

[..]

RPG is een genre, jullie bedoelen waarschijnlijk deels dat de setting waarin het zich afspeelt richting Fantasy gaat. Maar dat was het altijd al een klein beetje met zwaarden, bogen, skeletons, dungeons, spiders. En nu potions en enchantments. Maar ik vind het eigenlijk wel bij MC passen, en als je het niet leuk vind kun je ook prima zonder spelen.
Wat is het verschil tussen RPG en fantasy dan?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:21:26 #140
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109310881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef TJV het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen RPG en fantasy dan?
RPG is een genre van videogames, maar zegt niks over de setting waar het zich afspeelt, dat kan fantasy zijn (Skyrim) realistisch (GTA) science-fiction (SWTOR). Terwijl Fantasy als setting (zwaarden, bogen, magic, potions, mythische monsters, draken) niet binnen een RPG hoeft te vallen, denk aan Warcraft (de RTS) Age of Wonders (TBS) of Action game (Prince of Persia: The Sands of Time) etc.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109310913
Mag ik dan concluderen dat MC een fantasyrpg aan het worden is?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:29:20 #142
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109311152
Ik vind Minecraft eigenlijk buiten elk genre en setting vallen omdat het elementen uit zoveel genres en settings combineert.

Redstone circuiting en pistons is namelijk totaal niet fantasy, eerder Science Fiction.

Enderman en creepers zijn compleet origineel.

Het blockjes bouwen zie je bijna nergens.

Dieren temmen? Lijkt eerder sims.

etc.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109312789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:29 schreef Sitethief het volgende:
Ik vind Minecraft eigenlijk buiten elk genre en setting vallen omdat het elementen uit zoveel genres en settings combineert.

Redstone circuiting en pistons is namelijk totaal niet fantasy, eerder Science Fiction.
oke prima
quote:
Enderman en creepers zijn compleet origineel.
gewoon vormen van vijanden, genre onafhankelijk dus kan prima rpg/sandbox/whatever zijn..

quote:
Het blockjes bouwen zie je bijna nergens.
sandboxgaming.. dat het niet met blokjes gebeurd, a la..

quote:
Dieren temmen? Lijkt eerder sims.

etc.
en een gemiddelde RPG kan hetzelfde... (necromancers die undead aan hun kant laten vechten b.v.)
ik zie echt maar 2 hoofdgenres waarvan er 1 later is toegevoegd (RPG)
hoedan ook: ze werken naar een (fantasy)RPG toe, van iets wat in de oorsprong een sandbox game met S/F invloed was/is
pi_109313586
Nou, zo te zijn werken ze helemaal nergens naartoe als die blokken puur decoratief zijn. :P
pi_109313625
Iets voor in de mender op ?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_109313824
DAT IS HET PUNT NIET.

Ik vind het leuk, Mauris en Vb waren er minder enthousiast over. Ik heb even uitgelegd waarom ik dat wel vind, kom terug van de werkbespreking en zie anderhalf biljoen pagina's aan discussie daarover.
pi_109313835
ja
pi_109313871
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
DAT IS HET PUNT NIET.

Ik vind het leuk, Mauris en Vb waren er minder enthousiast over. Ik heb even uitgelegd waarom ik dat wel vind, kom terug van de werkbespreking en zie anderhalf biljoen pagina's aan discussie daarover.
huh waar heb je het nu over?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:49:10 #149
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_109313922
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
DAT IS HET PUNT NIET.

Ik vind het leuk, Mauris en Vb waren er minder enthousiast over. Ik heb even uitgelegd waarom ik dat wel vind, kom terug van de werkbespreking en zie anderhalf biljoen pagina's aan discussie daarover.
Ik ben je kwijt :X .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_109314205
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:40 schreef Timwonnacott het volgende:
Nou, zo te zijn werken ze helemaal nergens naartoe als die blokken puur decoratief zijn. :P
Het punt is niet dat die blokken er komen, maar dat Vb en Mauris liever dungeons en ruines hebben. Ik geef aan dat ik liever blokken heb, omdat MC mij al teveel op een RPG begint te lijken.

Gaan vriendjes stokvis ineens over de definitie van RPG en fantasy en dit dat en zus en zo zeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')