abonnement Unibet Coolblue
pi_109347334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:48 schreef Ertepeller het volgende:

[..]

Waarom schrijf je {1983 1984}? Die accolades kunnen weg hoor... en ipv $(ls directory) kun je gewoon * gebruiken. Tenzij je niet de dir bedoelt waar het script in draait, dan moet je $dir/* doen.
Dus:
[ code verwijderd ]

Maar bovenstaand scriptje kan je ook zo oplossen:
[ code verwijderd ]

Ik gebruik altijd accolades(of andere brackets), want dan hou ik het overzicht . Jouw eerste voorbeeld lijkt me niet de bedoeling? Ik wil alleen de bestanden waarvan 1983 (of een ander jaartal) in de bestandsnaam staan in de lijst zetten. Als je * doet dan neem je alle bestanden...

(het is een map waarin 3000+ bestanden staan ofzo, en ik wil een selectie daarvan listen dus).

Jouw 2e scriptje moet wel kunnen werken inderdaad, maar dat was niet direct mijn vraag. Ik wilde het loopje werkende krijgen, niet een alternatief :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109347598
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 01:54 schreef devzero het volgende:
GRIB? Kan er nou niemand een standaard bedenken voor dat soort datafiles? hdf, netcdf en ook nog eens grib :N
Ja, ik heb ook veel liever netcdf, maar mijn data wordt aangeleverd in GRIB. Het meest stomme is dat er ook tussen GRIB files zelf nog verschillen zit.

Tot nu toe heb ik het kunnen converteren naar netcdf, maar voor een paar honderd GB aan data (of meer) wil ik dit niet meer doen eigenlijk. Ook niet omdat netcdf 2x zoveel ruimte in beslag neemt. Ik weet wel hoe ik Grib kan converteren naar een binary file en dan kan inlezen, misschien moet ik dat gewoon gaan doen. Maar het klinkt allemaal zo omslachtig.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109347711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:30 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook veel liever netcdf, maar mijn data wordt aangeleverd in GRIB. Het meest stomme is dat er ook tussen GRIB files zelf nog verschillen zit.

Tot nu toe heb ik het kunnen converteren naar netcdf, maar voor een paar honderd GB aan data (of meer) wil ik dit niet meer doen eigenlijk. Ook niet omdat netcdf 2x zoveel ruimte in beslag neemt. Ik weet wel hoe ik Grib kan converteren naar een binary file en dan kan inlezen, misschien moet ik dat gewoon gaan doen. Maar het klinkt allemaal zo omslachtig.
Probleem van GRIB files (hier tenminste) is dat het vele bestanden bij elkaar zijn, en volstrekt onoverzichtelijk. Netcdf ordent het tenminste een beetje. Maar ik snap de bestandsstructuur van GRIB ook niet helemaal hoor. Gelukkig hoef ik er niet direct mee te werken :) (nog niet tenminste...)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109348457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Probleem van GRIB files (hier tenminste) is dat het vele bestanden bij elkaar zijn, en volstrekt onoverzichtelijk. Netcdf ordent het tenminste een beetje. Maar ik snap de bestandsstructuur van GRIB ook niet helemaal hoor. Gelukkig hoef ik er niet direct mee te werken :) (nog niet tenminste...)
Dat heb ik hier ook, voor elk data-tijdstip (en soms elke ensemble nr.) heb je een aparte file. En idd, het is totaal onoverzichtelijk. Bij netcdf kun je gewoon altijd met ncdump de header bekijken en dan weet je welke data er in zit. Bji Grib moet je het haast vooraf weten, anders kan je er niets mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109349050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:22 schreef Felagund het volgende:
Even dit topic maar volgen, werd op dit topic gewezen, ik gebruik Linux/Unix dagelijks voor mijn werk. Altijd handig, misschien leer ik nog wat bij.
Op een desktop PC? :D
pi_109349169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:11 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Op een desktop PC? :D
Ja, is dat gek dan? :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_109349279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:11 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Op een desktop PC? :D
Op een desktop iMac :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_109349581
Waarom werkt dit niet?

1
2
3
4
5
6
7
8
 59         if [ diff -q $IMG $IMGREF > "$TESTDIR/difference-$TODAY.txt" ]; then
 60             EQUAL="Yes"
 61             rm "$TESTDIR/difference-$TODAY.txt"
 62         else
 63             EQUAL="No"
 64             echo "Generated fractal image is different from the reference fractal image. 
 65                   Differences are saved in difference-$TODAY.txt" 
 66         fi

Hij geeft dan als output:

1
2
3
./cronjob: line 59: -q: command not found
Generated fractal image is different from the reference fractal image. 
                  Differences are saved in difference-2012-03-21 14:23.txt

Hij zou namelijk gewoon de if moeten uitvoeren en niet de else
pi_109350050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:22 schreef Norrage het volgende:
Ik gebruik altijd accolades(of andere brackets), want dan hou ik het overzicht
Ik bedoel dat de accolades weg móeten, zoals jij het gebruikt zijn ze onderdeel van de variabele:
1
2
3
4
5
live@sid:~ $ for i in {1983 1984}; do
> echo $i
> done
{1983
1984}
Of bedoel je {1983,1984} (let op de komma ipv de spatie)?
Want dan heb je filename generation. Zoals jij het gebruikt is het i.i.g. fout vrees ik.
Zo zou het dus wel werken:
1
2
3
4
5
live@sid:~ $ for i in {1983,1984}; do
> echo $i
> done
1983
1984


[ Bericht 0% gewijzigd door Ertepeller op 21-03-2012 14:48:07 ]
pi_109350323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:15 schreef Aneurism het volgende:
Waarom zijn er zo enorm veel editors in Linux?
vim
vi
nano
gpedit
pico

en dan heb ik slechts een fractie heb ik het idee.
"enorm" veel is ook wel wat overdreven hoor. vi en vim zijn dezelfde (vi is een link naar vim), gedit is de standaard Gnome-editor voor wie vim niet snapt of wil snappen en nano/pico zijn hele eenvoudige editors (soort van notepad) die veel minder kunnen dan vim of gedit.

Analogie:
Ik wil een auto kopen en kan kiezen uit:
Volkswagen
Opel
Peugeot
Renault
<nog tig merken>
Waarom zijn er zo enorm veel automerken op de wereld?
Maar dáár hoor ik nooit iemand over klagen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ertepeller op 21-03-2012 15:42:44 ]
pi_109352156
Heerlijk! Arch Linux gezet op mijn laptopje. De nieuwere kernels gaan efficiënter met energie om en hebben betere ondersteuning voor mijn Sandy Bridge.

_O_
pi_109354010
Weten jullie waarom je in LDAP handmatig een gid number moeten specificeren? :{
Heb een ou group gemaakt van users, als je user wilt aanmaken kom je bij veld: GID number. Als ik daar gewoon Users invul (dus GID number User voor de ou group Users) dan pakt hij dat ook gewoon. :{

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 16:24:30 ]
pi_109357293
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:24 schreef Dale. het volgende:
Waarom werkt dit niet?
[ code verwijderd ]

Hij geeft dan als output:
[ code verwijderd ]

Hij zou namelijk gewoon de if moeten uitvoeren en niet de else
Waarom denk je dat de diff wordt uitgevoerd? Na de [ verwacht de shell een test.

Er zijn vele oplossingen (backticks, $(diff..) etc), maar wat dacht je van
1
2
3
diff $IMG $IMGREF > "$TESTDIR/difference-$TODAY.txt"
if [ $? -eq 0 ]; then
....
pi_109357360
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:44 schreef Ertepeller het volgende:
vi en vim zijn dezelfde (vi is een link naar vim)
Dat hangt toch echt van je distributie af. Bv RHEL6 heeft de "originele" vi en de Vi IMproved.
pi_109357861
De officiële vi is volgens mij toch niet beschikbaar voor de opensource wereld... dat is eigendom van degene die de copyrights op Unix bezit (is dat nog Novell? Of Attachmate?)

Dat is ook de hele reden dat vim überhaupt bestaat. En alle klonen die daarvoor nog zijn ontstaan: nvi, elvis, stevie.

Of Red Hat moet gedokt hebben om de originele vi te mogen gebruiken?

Voor het gros van de distro's zal vi echter niet beschikbaar zijn en is het een symbolic link naar vim.

En zelfs als je per ongeluk de enige echte vi op je systeem hebt staan: vim is natuurlijk veruit superieur, dus wie zou het gebruiken?
pi_109359763
In Windows heb je toch ook een groot aantal editors? Notepad, Notepad++, Boxer, Eclipse, enzovoort.
pi_109364105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:30 schreef Ertepeller het volgende:
De officiële vi is volgens mij toch niet beschikbaar voor de opensource wereld... dat is eigendom van degene die de copyrights op Unix bezit (is dat nog Novell? Of Attachmate?)
Je hebt gelijk, de originele vi was gebaseerd op ex. Ik denk dat ik in de war was met nvi of een van de andere vi clones.
pi_109364174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:20 schreef TargaFlorio het volgende:
In Windows heb je toch ook een groot aantal editors? Notepad, Notepad++, Boxer, Eclipse, enzovoort.
Ik zie het probleem ook niet zo.

Overigens. Vinden jullie het niet vervelend dat je bij KDE altijd zo lang moet wachten tot GTK applicaties zijn geladen? Net als omgekeerd overigens met Gnome en QT applicaties. Het zou makkelijk zijn als dat proces versneld kon worden.
pi_109366078
Enkel de eerste zou lang moeten duren. Daarna zitten al de shared libs/etc. in het geheugen.
pi_109368036
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:51 schreef devzero het volgende:
Je hebt gelijk, de originele vi was gebaseerd op ex. Ik denk dat ik in de war was met nvi of een van de andere vi clones.
Inderdaad, vi zelf viel onder de BSD licentie (dus vrij), maaaar helaas gebaseerd op ex/ed en die waren eigendom van AT&T. Maar ach, dat maakt toch allemaal niet meer uit nu we vim hebben. vi en alle kloontjes kunnen met pensioen. Als ze dat praktisch gesproken al niet zijn, ik zie ze nergens meer. Alleen op de commerciele Unixen (AIX en HP/UX) moet je nog met dat ouwe vi klooien. Dan mis je vim wel zeg. Meestal compileer ik het dan maar zelf (als het mag & kan).

Zelfde verhaal geldt voor de shell trouwens. Commercieel zie je nog ksh, maar op Linux is het bash wat de klok slaat. Dat valt toch tegen als je dan met ksh aan de slag moet ("mag/kan dat niet??") :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:17:40 #146
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_109368463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:15 schreef Aneurism het volgende:
Waarom zijn er zo enorm veel editors in Linux?
vim
vi
nano
gpedit
pico

en dan heb ik slechts een fractie heb ik het idee.
- Diversiteit is goed.
- Onder windows heb je er ook heeeeeeeeeeeeeeeeel veel hoor.
- Het zelf maken/opbouwen van een editor is ook nog eens een goede les in coderen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_109369318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:28 schreef NightH4wk het volgende:
Enkel de eerste zou lang moeten duren. Daarna zitten al de shared libs/etc. in het geheugen.
Precies, maar na een herstart zijn die weer weg.
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:59:58 #148
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_109372232
hhahaha
pi_109372728
quote:
12s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Precies, maar na een herstart zijn die weer weg.
Herstarten? :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')