abonnement Unibet Coolblue
pi_109003108
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen bij het regelen van mijn probleem met Eneco , ik heb een mega-factuur ontvangen (970 e bijbetalen) voor mijn woning van 60 m3 en ik ben alleenstaand. Ik betaalde 85 euro per maand, en zou nu 118 euro per maand moeten gaan betalen + betalingsregeling wat neer komt op 188 euro per maand op een minimuminkomen.

De meterstand Gas was vorig jaar:31130 en bij het doorgeven 32927.

Gisteren heb ik opnieuw de meterstand opgenomen en vergeleken met 5 weken terug toen ik de meterstand doorgaf, en er is 250 (!) kuub bijgekomen in 5 weken. Gisteren was de stand 33177.Volgens zowel Stedin als Eneco is dat héél raar, want dat zou neerkomen op een verbuik van 3000 kuub per jaar en 5 kuub per dag. Er is dus zeer waarschijnlijk écht iets aan de hand met mijn gasmeter/en of ketel. Om dat te controleren komt morgen een monteur van de Alliantie, die moet uitwijzen of de gasmeter/of ketel normaal functioneert.

Ondertussen is mij gevraagd zowel vanochtend, als vanavond, en morgenochtend de meterstanden te controleren. Nu is de meterstand 33179, wat dus in 15 uur tijd wéér 2 kuub extra betekent. Toch hoogst vreemd. Mocht de monteur van Alliantie er niet uit komen, dan kan er nog iemand van Eneco komen, maar als er dan niets aan de hand blijkt te zijn moet ik 500 euro extra betalen, dus dat is een laatste redmiddel. Mag daar zomaar zoveel voor gevraagd worden?

Ik baal hier enorm van :( Maar hoogstwaarschijnlijk ligt het dus écht niet aan mij. Maar ja, bewijs dat maar eens...

Wat kan ik doen behalve wat ik tot nu toe gedaan heb?

[ Bericht 0% gewijzigd door Selestha op 12-03-2012 17:58:30 ]
  maandag 12 maart 2012 @ 10:31:28 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_109003174
Wanneer komt de monteur langst?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_109003188
3k per jaar, tjah als je het 25 graden stookt zou dat zo raar nog niet zijn. Ook de isolatie is handig om te vermelden. In een oude tochtige woning stook je meer dan in een nieuwere woning. Tot slot de gezins-samenstelling, ik maak op dat je alleen woont.
pi_109003210
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:32 schreef muhahaha het volgende:
3k per jaar, tjah als je het 25 graden stookt zou dat zo raar nog niet zijn. Ook de isolatie is handig om te vermelden. In een oude tochtige woning stook je meer dan in een nieuwere woning. Tot slot de gezins-samenstelling, ik maak op dat je alleen woont.
De monteur komt morgen, ik woon alleen.

Het pand is goed geïsoleerd, een jaren 80 woning. Ik stook nooit hoger dan 20 graden, want ik ben bepaald geen koukleum.

De ketel is dit jaar vervangen, en ik heb 3x een reparatie aan de rookgasafvoer gehad.
pi_109003268
Heb je ook dubbelglas?

Lijkt inderdaad op een afwijking. Ik stookte in een oude woning met partner tussen de 2k en de 2.8k afhangende van de winter :'). Die woning was bar slecht geisoleerd overigens. (1 gezinswoning waarbij we de bovenverdieping niet verwarmde (nouja niet altijd).

Misschien heb je ergens een lek of is inderdaad die meter kaduuk.
pi_109003324
Er moet ergens een fout zitten, want als je geen rare dingen doet, is dit een enorm verbruik. Hoop dat het onderzoek iets oplevert...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109003353
Dit soort verhalen hoor ik het afgelopen jaar steeds vaker.

Mijn schoonvader kreeg een rekening van ¤1700,- voor een eengezinswoning, terwijl ze al jaren hetzelfde bedrag betalen. Wel is er vorig jaar een nieuwe meter geplaatst en over ijking daarvan ligt hij nu in de clinch met de energieleverancier en netbeheerder (doormeten kost een godsvermogen en is vaak niet objectief aangezien het controlebedrijf van de energieleverancier zelf is).
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_109003398
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:40 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Dit soort verhalen hoor ik het afgelopen jaar steeds vaker.

Mijn schoonvader kreeg een rekening van ¤1700,- voor een eengezinswoning, terwijl ze al jaren hetzelfde bedrag betalen. Wel is er vorig jaar een nieuwe meter geplaatst en over ijking daarvan ligt hij nu in de clinch met de energieleverancier en netbeheerder (doormeten kost een godsvermogen en is vaak niet objectief aangezien het controlebedrijf van de energieleverancier zelf is).
Is dat ijken niet op kosten van ongelijk?

je zou in dit geval haast denken aan een gaslek... maar in hoeverre is dat reël :{
Playing guitar is a religion.
pi_109003500
Bij mij was de gasdrukmeter defect. Geconstateerd door onderhoudsman van de CV. Ik heb geen idee hoeveel in mijn geval het verschil in verbruik was/is, maar zoveel als bij jou zeker niet. De jaarafrekening van 2011 gaf geen extremen in elk geval.

Ik denk dat je niet zo heel veel meer kunt doen dan je nu doet. Je hebt al een afspraak met een monteur, dus lijkt me dat je dat even moet afwachten.

Succes!
pi_109003593
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:36 schreef muhahaha het volgende:
Heb je ook dubbelglas?

Lijkt inderdaad op een afwijking. Ik stookte in een oude woning met partner tussen de 2k en de 2.8k afhangende van de winter :'). Die woning was bar slecht geisoleerd overigens. (1 gezinswoning waarbij we de bovenverdieping niet verwarmde (nouja niet altijd).

Misschien heb je ergens een lek of is inderdaad die meter kaduuk.
Ik heb ook dubbelglas ja ;) En tot in november niet hoger dan 18,5 verstookt. Ook werd ik vorig jaar geschat op 40 euro per maand, en had het bedrag zelf al verhoogt naar 85 om problemen te voorkomen.. :{
pi_109003624
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:39 schreef David Letterman het volgende:
Er moet ergens een fout zitten, want als je geen rare dingen doet, is dit een enorm verbruik. Hoop dat het onderzoek iets oplevert...
Ja, als het zou liggen aan dat ik graag de tent bloedheet hou, zou ik er wel voor betalen. Maar ik ben een milieuhippie, en betaal voor electra en water bijvoorbeeld bedragen die ver onder het gemiddelde liggen. Ik ga hier juist bewust mee om omdat ik aan het milieu denk, en dan zo'n rekening.
pi_109003646
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:47 schreef Lyza666 het volgende:
Bij mij was de gasdrukmeter defect. Geconstateerd door onderhoudsman van de CV. Ik heb geen idee hoeveel in mijn geval het verschil in verbruik was/is, maar zoveel als bij jou zeker niet. De jaarafrekening van 2011 gaf geen extremen in elk geval.

Ik denk dat je niet zo heel veel meer kunt doen dan je nu doet. Je hebt al een afspraak met een monteur, dus lijkt me dat je dat even moet afwachten.

Succes!
De CV monteur komt dus morgen, dat is degene die gaat controleren.. Ik hoop dat hetzelfde bij mij aan de hand is! Als maar duidelijk wordt wat dit veroorzaakt..
pi_109003742
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

De CV monteur komt dus morgen, dat is degene die gaat controleren.. Ik hoop dat hetzelfde bij mij aan de hand is! Als maar duidelijk wordt wat dit veroorzaakt..
Moet haast wel. 3k is absurd veel gezien je situatie. Zeker met een nieuwe combi-ketel.
pi_109003779
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:58 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Moet haast wel. 3k is absurd veel gezien je situatie. Zeker met een nieuwe combi-ketel.
Jaa, daar zou het goedkoper van worden :') De vorige bewoner gebruikte zo'n 600 kuub per jaar hoorde ik, dus het is ook niet de geschiedenis van dit pand dat het zo hoog is.

En inderdaad, dat doormeten zou 500 euro kosten als er niets gevonden zou worden..

Aangezien ik een minimuminkomen heb, is dat een enorme klap zeker na deze rekening dus dat wil ik als het even kan voorkomen. Ik heb ook geen rechtsbijstandsverzekering, dus ik baal als een stekker :{
pi_109003949
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:00 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jaa, daar zou het goedkoper van worden :') De vorige bewoner gebruikte zo'n 600 kuub per jaar hoorde ik, dus het is ook niet de geschiedenis van dit pand dat het zo hoog is.

En inderdaad, dat doormeten zou 500 euro kosten als er niets gevonden zou worden..

Aangezien ik een minimuminkomen heb, is dat een enorme klap zeker na deze rekening dus dat wil ik als het even kan voorkomen. Ik heb ook geen rechtsbijstandsverzekering, dus ik baal als een stekker :{
Nouja als de meter goed is heb je ergens een lek. (of heb je een 6 pits die alle 6 veelvuldig gebruikt worden :')). Vraag me af wat er gebeurd als de meter wel slecht is, hoe ga je bewijzen wat je werkelijke verbruik is geweest. 600 of 3000 scheelt nogal namelijk ;)
pi_109003961
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:28 schreef Selestha het volgende:

De meterstand Gas was vorig jaar:31130 en bij het doorgeven 329271.

Gisteren heb ik opnieuw de meterstand opgenomen en vergeleken met 5 weken terug toen ik de meterstand doorgaf, en er is 250 (!) kuub bijgekomen in 5 weken. Gisteren was de stand 33177.
Er is iets mis met het doorgeven van de meterstanden.
Je vebruik zou 329271 - 31130 = 298141 m³ zijn. Waarschijnlijk snappen ze dat dat niet klopte en hebben ze er 2981 m³ van gemaaakt.

Het moet echter 32927 - 31130 = 1797 m³ zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109004049
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Er is iets mis met het doorgeven van de meterstanden.
Je vebruik zou 329271 - 31130 = 298141 m³ zijn. Waarschijnlijk snappen ze dat dat niet klopte en hebben ze er 2981 m³ van gemaaakt.

Het moet echter 32927 - 31130 = 1797 m³ zijn.
Dat laatste is wat op de nota staat, ik heb een fout gemaakt in de OP.



Producten Verbruik Beginstand Eindstand Factor van tot

Gas (m³) 1795 31130 329271 1 06-03-2011 06-02-2012

1Door uzelf doorgegeven via de meterstandenkaart
  maandag 12 maart 2012 @ 11:13:39 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_109004117
Toch raar dat Eneco dan even niet belt of contact met je heeft opgenomen. 8)7
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_109004126
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:07 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nouja als de meter goed is heb je ergens een lek. (of heb je een 6 pits die alle 6 veelvuldig gebruikt worden :')). Vraag me af wat er gebeurd als de meter wel slecht is, hoe ga je bewijzen wat je werkelijke verbruik is geweest. 600 of 3000 scheelt nogal namelijk ;)
Er wordt dan volgens Eneco ''uitgegaan van normaal verbruik''. En dan krijg ik waarschijnlijk geld terug want mijn ''verbruik' zou nu meer zijn dan gemiddeld.
pi_109004164
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Toch raar dat Eneco dan even niet belt of contact met je heeft opgenomen. 8)7
Het is nog steeds niet meer dan gebruikelijk voor een eengezinswoning zo schijnt.. Maar ja qua service moet je tegenwoordig sowieso niet teveel verwachten.

Ik moet trouwens weg, ben er vanavond weer :W

Bedankt allemaal!
pi_109004169
Combiketel? Welk merk en vermogen? Welke thermostaat? CV-systeem goed ingeregeld?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109004456
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:42 schreef Bahamut0503 het volgende:

[..]

Is dat ijken niet op kosten van ongelijk?

je zou in dit geval haast denken aan een gaslek... maar in hoeverre is dat reël :{
Klopt, maar het probleem zit hem in de twee keuzes die hebt:

1. Uit laten voeren door een dochter van de energieleverancier zelf, die aantoonbaar bijna nooit een fout vindt -> joh. (zie Radar/Kassa/etc.)

2. het externe bedrijf inschakelen dat de energieleverancier aandraagt en dan ben je vooraf al ongeveer ¤800,- lichter. Een ander bedrijf accepteren ze niet.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_109004664
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:28 schreef Selestha het volgende:
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik opnieuw de meterstand opgenomen en vergeleken met 5 weken terug toen ik de meterstand doorgaf, en er is 250 (!) kuub bijgekomen in 5 weken. Gisteren was de stand 33177.Volgens zowel Stedin als Eneco is dat héél raar, want dat zou neerkomen op een verbuik van 3000 kuub per jaar en 5 kuub per dag. Er is dus zeer waarschijnlijk écht iets aan de hand met mijn gasmeter/en of ketel. Om dat te controleren komt morgen een monteur van de Alliantie, die moet uitwijzen of de gasmeter/of ketel normaal functioneert.
250 kuub heb ik ook verbruikt de laatste vijf weken (inclusief die hele koude weken) dus dat vind ik niet heel gek. En je moet die 250 niet keer 12 doen want je stookt een half jaar geen CV als het goed is. Dus 3000 haal je nooit.
pi_109004847
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:24 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Klopt, maar het probleem zit hem in de twee keuzes die hebt:

1. Uit laten voeren door een dochter van de energieleverancier zelf, die aantoonbaar bijna nooit een fout vindt -> joh. (zie Radar/Kassa/etc.)

2. het externe bedrijf inschakelen dat de energieleverancier aandraagt en dan ben je vooraf al ongeveer ¤800,- lichter. Een ander bedrijf accepteren ze niet.
Ah op die toer...... tja das lastig..... :{

Hoop voor TS dat het probleem boven water komt want hier wordt je nie vrolijk van......
Playing guitar is a religion.
pi_109005887
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:32 schreef sugar4 het volgende:
250 kuub heb ik ook verbruikt de laatste vijf weken (inclusief die hele koude weken) dus dat vind ik niet heel gek. En je moet die 250 niet keer 12 doen want je stookt een half jaar geen CV als het goed is. Dus 3000 haal je nooit.
Mijn vraag is ook wat er in voorgaande jaren is verbruikt? 250 m³ (februari) voor een vrijstaand huis is niet abnormaal, maar hier gaat het om 60m³ (?)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')