abonnement Unibet Coolblue
pi_109358543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:54 schreef BearerOfLight het volgende:
Ik vond zelfs Maniac geen probleem.
Maniac vond ik prima. Misschien zelfs wel beter dan Atilla.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 maart 2012 @ 18:56:31 #177
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_109358806
komend weekend toch even een live dvd kijken.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:01:44 #178
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_109360140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:32 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

Tja...dat heb je als ouder helaas niet in de hand. maar vaak blijft metal wel in de familie, ik ken iig een aantal gevallen die hoopgevend zijn voor de toekomst \m/

(tevens verkapte tvp..;))
Gelukkig ik wil als 80 jarige in het bejaardenhuis nog steeds naar metal kunnen luisteren en dat de zuster dan net zo hard mee headbanged op de muziek van Watain bijvoorbeeld :P

quote:
11s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:50 schreef BearerOfLight het volgende:
Edit: DEAD ipv death, capital mistake hehe.

Mja, dead is dead, dus we zullen maar eens bij TRU 'glaasje draaien: de spanning en het gevaar' gaan vragen of WagakB hem eens kan vragen toch te komen zingen. Zou erg vet zijn hehe.

Euronymous daarentegen mogen ze houden, al vind had hij niet dood gemoeten en vind ik Varg Vikernes sowieso maar een irritant mannetje.
Dat geeft het wel een extra blackmetalvibe een zanger die dood is. Dus ik zeg doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109366221
Er komen later gewoon bejaardenhuizen voor metalheads, met kinky zusters en langharige broeders. Elke week is er op zondag een zwarte mis en een optreden van een metalband. Uiteraard hebben de bejaardjes ook een eigen band: rochelen wordt het nieuwe screamen (of grunten: wat de smaak ook moge zijn). De atmosfeer van dood,verderf en wanhoop draagt alleen maar bij aan het geheel.
Wellicht dat bejaardenhuizen dan ook een trekpleister worden voor alternatieve jongeren. het woord GILF zal zo ook een nieuwe betekenis krijgen.

Wellicht kunnen ook overleden bandmembers gewoon mee blijven doen; een dode zanger is inderdaad KRIEG, kvlt en tr00.
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
pi_109366450
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:31 schreef BearerOfLight het volgende:
Er komen later gewoon bejaardenhuizen voor metalheads, met kinky zusters en langharige broeders. Elke week is er op zondag een zwarte mis en een optreden van een metalband. Uiteraard hebben de bejaardjes ook een eigen band: rochelen wordt het nieuwe screamen (of grunten: wat de smaak ook moge zijn). De atmosfeer van dood,verderf en wanhoop draagt alleen maar bij aan het geheel.
Wellicht dat bejaardenhuizen dan ook een trekpleister worden voor alternatieve jongeren. het woord GILF zal zo ook een nieuwe betekenis krijgen.

Wellicht kunnen ook overleden bandmembers gewoon mee blijven doen; een dode zanger is inderdaad KRIEG, kvlt en tr00.
Laten we dan eerst eens beginnen met een fatsoenlijke metalkroeg. Gewoon, voor het moment dat we nog wel een leven hebben.
pi_109366729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

Laten we dan eerst eens beginnen met een fatsoenlijke metalkroeg. Gewoon, voor het moment dat we nog wel een leven hebben.
I'm in!! Overal komt maar meer mainstream geneuzel, zelfs in voorheen alternatieve tenten, kroegen en pubs.
Better to reign in hell than to serve in Heaven...
pi_109366924
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:42 schreef BearerOfLight het volgende:

[..]

I'm in!! Overal komt maar meer mainstream geneuzel, zelfs in voorheen alternatieve tenten, kroegen en pubs.
Ach, da's het nadeel van naar muziek luisteren die de rest van Nederland niet moet. Het voordeel is dat je bij concerten met hooguit 200 man naar geweldige bands kijkt. Ik denk dat de gemiddelde U2-fan daar een moord voor zou doen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:35:08 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_109372042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Laten we dan eerst eens beginnen met een fatsoenlijke metalkroeg. Gewoon, voor het moment dat we nog wel een leven hebben.
Wel met fatsoenlijk management, want daar gaat het steeds op stuk. Zowel Brothers of Beer in Leiden als Kanslös in Den Haag (beiden toffe zaken) zijn al failliet...zucht.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:36:37 #185
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_109372102
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:42 schreef Tokus het volgende:

[..]

publiek zingt toch wel noot voor noot mee, zelfs als er geen zang is.
Ik wou al zeggen... :'). En de hele comedyshow die Bruce er van maakt!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_109375987
Over live-DVD's gesproken: Devin Townsend brengt binnenkort ook een boxje uit.
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:39:00 #187
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_109376749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Kanslös in Den Haag
Ja, wat wil je met zo'n naam...
En ik denk dat juist voor het wat extremere werk gaan ook niet echt mee helpt aan het behalen van omzet.
Want als ik met een deel van mijn vriendengroep uit ga, vinden ze het niet erg als er "mainstream" bands langs komen.
Maar als er een hele avond alleen maar death en black gedraaid wordt dan beperkt dat je doelgroep echt ontzettend.
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:51:59 #188
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_109376959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:39 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ja, wat wil je met zo'n naam...
En ik denk dat juist voor het wat extremere werk gaan ook niet echt mee helpt aan het behalen van omzet.
Want als ik met een deel van mijn vriendengroep uit ga, vinden ze het niet erg als er "mainstream" bands langs komen.
Maar als er een hele avond alleen maar death en black gedraaid wordt dan beperkt dat je doelgroep echt ontzettend.
Ik denk dat geen enkele metalhead het erg vind om wat andere muziek te horen dan ze thuis draaien, zolang het maar binnen het spectrum van redelijkheid ligt ;). Bij Kanslös bijv draaiden ze alles van jaren 70 hardrock tot blackmetal en dat was prima. Hun grootste probleem was geen zakelijk talent hebben. De tent zat namelijk elk weekend VOL. Er kwamen zelfs touristen speciaal voor er naartoe. Zat de zaak ineens vol met 13 Spanjaarden.
Voor een commerciëel succesvolle zaak moet je de extremen er idd afhalen, mensen gaan immers naar een kroeg om lekker te ouwehoeren en dat gaat gewoon wat minder goed bij grindcore. Ik denk dat een rock/metalkroeg prima kan werken. Als je concept leuk is komen zelfs de niet-verstokte metalheads. In Den Haag speelde een tijdje terug Vanderbuyst in een kroegje. Tuurlijk had je een harde kern van retro-jaren 80 metalheads, maar de helft van het publiek bestond uit mainstreamers of indiepopmafketels. Vooral de mainstreamers hadden geen idee hoe te bewegen op deze muziek :') maar ze hadden wel lol.

Het kan, zolang je het maar goed doet.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 08:59:21 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109377100
Hehe ben een keer bij zo'n kroeg geweest in antwerpen het leek wel of we in 1986 beland waren, was een leuke kroeg geen idee hoe die heette en hoe we er terecht kwamen :D

Ik heb wel het idee dat er in het buitenland veel meer markt is voor dit soort kroegen. nederland is ook veel te klein om elke niche te bedienen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:10:43 #190
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_109377309
Een volle zaak als er 13 spanjaarden in zitten? Was het dan zo'n klein kroegje of waren het hele dikke spanjaarden?
pi_109394428
Hehehehe... De afgelopen week heb ik via Facebook nogal wat contact gehad met de zangeres van Seeds of Iblis. Dat heeft ze blijkbaar nogal leuk gevonden, want m'n vrouw en ik worden allebei genoemd in de bedanklijst van de nieuwe EP die binnenkort uitkomt.
pi_109399591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:45 schreef Jigzoz het volgende:
Hehehehe... De afgelopen week heb ik via Facebook nogal wat contact gehad met de zangeres van Seeds of Iblis. Dat heeft ze blijkbaar nogal leuk gevonden, want m'n vrouw en ik worden allebei genoemd in de bedanklijst van de nieuwe EP die binnenkort uitkomt.
Zangeres nog wel, is ze single? :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109399842
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:53 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Zangeres nog wel, is ze single? :P
Uiteraard. En nog extreem sympathiek ook.
pi_109400045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Uiteraard. En nog extreem sympathiek ook.
Ik ga eens kijken :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109400368
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken :P
Tijn! Gedraag je!
pi_109400459
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tijn! Gedraag je!
Ja maar, ja maar. :@
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109400554
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar. :@
Geloof mij: deze gaat je niet lukken.

Beetje te ver weg

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 20:10:30 ]
pi_109401233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geloof mij: deze gaat je niet lukken.

Beetje te ver weg
Gelukkig is dat maar een klein dingetje. Taal, cultuur
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_109401393
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gelukkig is dat maar een klein dingetje. Taal, cultuur
Wat betreft de cultuur zit het denk ik wel aardig goed: zo atheïstisch als het maar kan, geïnteresseerd in bier drinken en black metal luisteren.
pi_109401590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat betreft de cultuur zit het denk ik wel aardig goed: zo atheïstisch als het maar kan, geïnteresseerd in bier drinken en black metal luisteren.
Oh dan is dus meer iets voor jou :P haha. Ik luister ook naar andere dingen dan black metal. Nu naar The Red Chord- Clients Grind/math
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')