Allebei! Ze hebben een ondervacht, die wat vetter is en daarop zit nog een topvacht, die wat langere haren heeft. Als het voorjaar wordt, verliezen ze hun ondervacht en dan blijven er voornamelijk haren over. De kraag is dan helemaal verdwenen. (In de meeste gevallen).quote:Op maandag 13 februari 2012 12:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, goed idee! Kan ik die Rooie van ons mischien afleren aan m'n vingers te knauwen...
Prachtige katten zijn dat zeg! Ik heb dit type kat altijd mooi gevonden. Groot, prachtige vacht (ik neem aan dat het een vacht is, en geen haren...) Dus wat heb ik thuis: een klein kortharig onbekend ras en een grote die dan wel een vacht heeft, maar ook met korte haren
(maar ze zijn wel vreselijk lief!)
Ik zou hem zo willen oppakken om dood te knuffelen!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Allebei! Ze hebben een ondervacht, die wat vetter is en daarop zit nog een topvacht, die wat langere haren heeft. Als het voorjaar wordt, verliezen ze hun ondervacht en dan blijven er voornamelijk haren over. De kraag is dan helemaal verdwenen. (In de meeste gevallen).
Bailey zonder wintervacht:![]()
[ afbeelding ]
@HetKlusKonijn: Dank
Twee katten vinden het geweldig om geborsteld te worden. De rooie niet. Hij went er aan, maar liever niet, omdat hij wel eens klit. Grote klitten zitten los in de vacht, dus die hebben soms een rukje nodig. En meneer weegt zeven kilo en is groot dus je bent dan even bezigquote:Op maandag 13 februari 2012 14:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zou hem zo willen oppakken om dood te knuffelen!
En dat die vacht uitvalt, dat doet die van onze Rooie ook. Met plukken tegelijkertijd. Pluk je ze of borstel je alleen (in de rui-tijd)?
Hoe vaak moet het eigenlijk?quote:Op maandag 13 februari 2012 16:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Twee katten vinden het geweldig om geborsteld te worden. De rooie niet. Hij went er aan, maar liever niet, omdat hij wel eens klit. Grote klitten zitten los in de vacht, dus die hebben soms een rukje nodig. En meneer weegt zeven kilo en is groot dus je bent dan even bezig![]()
Ik pluk die van ons altijd. De Kleine niet, zijn haren vallen wel gewoon uit en hij heeft geen ondervacht (alleen tijdens de rui borstel ik hem regelmatig, maar hij vindt het niet leuk). De Rooie wel. Die heeft een dichte ondervacht (met korte dekharen). Het heeft even geduurd, maar tegenwoordig gaat hij gewoon klaarzitten als we buiten zijn. Ik denk dat hij door heeft dat hij minder last van haren heeft als ik even m'n gang heb kunnen gaan (in het voorjaar hebben de vogeltjes bij ons in de buurt een warm nestje!)quote:Op maandag 13 februari 2012 16:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Twee katten vinden het geweldig om geborsteld te worden. De rooie niet. Hij went er aan, maar liever niet, omdat hij wel eens klit. Grote klitten zitten los in de vacht, dus die hebben soms een rukje nodig. En meneer weegt zeven kilo en is groot dus je bent dan even bezig![]()
ik heb nog een zwarte HTK kater die het heerlijk vind om door de buurt te banjeren: die wil ik dus niet beperken tot alleen onze tuin.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef An24 het volgende:
@Leipo666: SowwyIk wil niet heel vervelend doen, maar ook een niet hermetisch afgezette tuin kan je met redelijk weinig middelen catproof maken. Als je wilt kan ik wel even op zoek naar voorbeeldjes die weinig energie en geld kosten. Maar ik snap ook wel dat je het zwaar hebt
![]()
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik heb nog een zwarte HTK kater die het heerlijk vind om door de buurt te banjeren: die wil ik dus niet beperken tot alleen onze tuin.
Ook wil ik gewoon de voordeur open kunnen laten ( als ik bijvoorbeeld wat spullen heen en weer moet sjouwen) zonder bang te hoeven zijn dat een kat ontsnapt
gezond verstand zegt dus: niet aan een raskat beginnen
Volgens mij ben je daar ergens het woord tortie vergetenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:04 schreef An24 het volgende:
Klopt. Raki is wel een Noorse boskat, maar qua tekening ook een lapjeskat : Officieel een blotched, black tabby met witHaar kittens kunnen dus ook lapjes zijn.
Thanks! ik heb het bijna klaar, maar is nu nog afgeschermd (oftewel, je moet een wachtwoord hebben om de omgeving te bekijken). Als je graag eerst wil kijken, krijg je van mij een wachtwoord, dan kun je zien hoe het uit gaat zien. ik hoor graag van je.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:28 schreef An24 het volgende:
@Dawnbreaker: leuk idee. Ik wacht we liever af tot je al een product hebt, dan weet ik waar ik eventueel mee in zee wil gaan![]()
@Leipo666: SowwyIk wil niet heel vervelend doen, maar ook een niet hermetisch afgezette tuin kan je met redelijk weinig middelen catproof maken. Als je wilt kan ik wel even op zoek naar voorbeeldjes die weinig energie en geld kosten. Maar ik snap ook wel dat je het zwaar hebt
![]()
Raki krijgt al echte en buikje:
[ afbeelding ]
Ze gedraagt zich enorm zwanger en doet niets anders dan eten, slapen en blazen naar Avaldi.
Afgelopen weekend hebben we vast een doos uitgezocht. We hebben hem nu nog op zijn kant neergezet met dekens, zodat Raki makkelijk kan snuffelen. Over een weekje zet ik hem rechtop en deel ik hem in, zodat ze verder zelf een plekje kan bouwen.
[ afbeelding ]
Ze is al wel echt op zoek naar een goede plek om te bevallen, meestal op onmogelijke plekken, zoals onder de bank!![]()
Vandaag nog drie weken wachten![]()
Ik ga volgende week even wat bevallingsspullen inslaan, zoals moedermelk voor het eventuele bijspenen, onderleggers voor in de doos, zodat ik makkelijk kan verschonen en dat soort zaken. Verder voer ik Raki ook wat bij met kittenvoer, tonijn en slagroom, zodat ze na de bevalling zo veel mogelijk zelf kan spenen.
Niet lullig bedoeld hoor, maar hoe kom je op zo'n naam? Of is dat de naam die de fokker 'm heeft gegeven?quote:We hebben zelf een gecastreerde Somali kater, Lilith's Naughty Flynn
namen op stambomen vind ik ook altijd een beetje wierdquote:Op donderdag 16 februari 2012 04:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld hoor, maar hoe kom je op zo'n naam? Of is dat de naam die de fokker 'm heeft gegeven?
Toen wij onze cocker kochten, konden wij gewoon de voornaam kiezen. De achternaam was de naam van de fokker. Dus het was een gewone Samanta van de Zelderzoom (roepnaam Sammyquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:00 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
namen op stambomen vind ik ook altijd een beetje wierd
dat is ook bij honden zo. Geen idee eigenlijk waarom dat zo gedaan wordt
ik ken dan ook niemand die zijn stamboom kat/hond bij de stamboomnaam noemt (ze krijgen dus gewoon een andere roepnaam)
Die namen zijn soms bizar inderdaad. Ik probeer het ook zo logisch mogelijk te houden, maar wel met een thema, zodat je de kittens en het aantal nestjes goed uit elkaar te houden zijn. Zo heb ik een A nest, een B nest en nu komt het C nest. Voor het eerste nest had ik namen als Arnora, Avaldi, Amundi (allemaal afgeleid van de norse mythologie). Die namen zijn nog wel bruikbaar. Avaldi heet thuis gewoon Aviquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:00 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
namen op stambomen vind ik ook altijd een beetje wierd
dat is ook bij honden zo. Geen idee eigenlijk waarom dat zo gedaan wordt
ik ken dan ook niemand die zijn stamboom kat/hond bij de stamboomnaam noemt (ze krijgen dus gewoon een andere roepnaam)
Bij Lilith's Naughty Flynn is Lilith's is het voorvoegsel van de cattery, wij hebben ook nog een Birmaantje van dezelfde fokker, die heet Lilith's dEUS Bresker. Een soort familienaam dus.quote:Op donderdag 16 februari 2012 04:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld hoor, maar hoe kom je op zo'n naam? Of is dat de naam die de fokker 'm heeft gegeven?
Ik mocht gewoon de namen zelf kiezen bij een aantal katten zolang de naam van de ene maar met een U en de ander met een V begon, opgelost door gewoon twee namen te kiezen (die bij elkaar aansloten) en de tweede naam is de roepnaam b.v. Uniek Bearke.quote:Op donderdag 16 februari 2012 08:55 schreef An24 het volgende:
[..]
Die namen zijn soms bizar inderdaad. Ik probeer het ook zo logisch mogelijk te houden, maar wel met een thema, zodat je de kittens en het aantal nestjes goed uit elkaar te houden zijn. Zo heb ik een A nest, een B nest en nu komt het C nest. Voor het eerste nest had ik namen als Arnora, Avaldi, Amundi (allemaal afgeleid van de norse mythologie). Die namen zijn nog wel bruikbaar. Avaldi heet thuis gewoon AviVerder moet de cattery naam er altijd bij staan. In mijn geval dus Av Forseti's Avaldi.
Maar je hebt ook mensen die ander soort thema's gebruiken, bijvoorbeeld Gotic namen, of namen uit soaps. Daar kan ik zelf ook niet bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |