abonnement Unibet Coolblue
pi_108110540
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 17:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klopt.

[..]

Dat ging snel...

[..]

Gezondheid!
Als je eenmaal door de klassieke muziek gekte gegrepen ben laat het je niet meer los. :7

quote:
0s.gif Op

vrijdag 17 februari 2012 18:46 schreef GimmeGore het volgende:


[..]

En hoeveel cd's heb je? :P
Heb even zitten tellen. Ik heb zo'n 80 metal cd's waarvan ik van plan ben een stuk of 30 weg te doen omdat ik die echt nooit meer luister. Vooral (melodieuze) black, viking/folk en dan nog wat thrash metal.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 11:03:29 #227
187254 Giertje
lets all make believe
pi_108110636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:59 schreef Gewas het volgende:

[..]

Als je eenmaal door de klassieke muziek gekte gegrepen ben laat het je niet meer los. :7

[..]

Heb even zitten tellen. Ik heb zo'n 80 metal cd's waarvan ik van plan ben een stuk of 30 weg te doen omdat ik die echt nooit meer luister. Vooral (melodieuze) black, viking/folk en dan nog wat thrash metal.
oew pm een keer een lijstje wil wel eens zien of er nog wat bij zit wat ik intressant vind
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_108110664
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:03 schreef Giertje het volgende:

[..]

oew pm een keer een lijstje wil wel eens zien of er nog wat bij zit wat ik intressant vind
Mij ook, grote kans dat ik het meeste zelf al heb maar toch :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108111873
Wtf ik hoor net deze officiele versie geplaatst door Belphegor. Toen ik daar zelf stond had ik helemaal niet door dat zijn stem zo vertyft was. Het zal het bier wel zijn, maar wat slecht dit :')
pi_108111958
Deze cd's ben ik van plan te verkopen (zet het voor het gemak even hier neer)

Heidevolk - Walhalla Wacht
Heidevolk De Strijdlust is Geboren
Satanic Warmaster - Strengt and Honour
Satanic Warmaster - ...Of the Night
Satanic Warmaster - Opferblut
Nargaroth - Jahreszeiten
Abigor - Verwüstung/Invoke the Dark Age
Finntroll - Jaktens Tid
Bathory - Blood Fire Death
Bathory - Blood on Ice
Enslaved - Eld
Enslaved - Blodhemn
Impaled Nazarene - Suomi Finland Perkele
Dimmu Borgir - For All Tid
Carcass - Symphonies of Sickness
Carcass - Necroticism - Descanting the Insalubrious
Carcass - Heartwork
Chariovalda - Chariovalda
Equilibrium - Furis Fratyr
Vintersorg - Till Fjälls
Sodom - Persecution Mania
Sodom - Agent Orange
Obituary - Anthology
Vio-lence - Oppressing the Masses
Arcturus - Aspera Hiems Symfonia (dubbel cd)
Death Angel - Act lll
Lugubre - Anti-Human Black Metal
Dodheimsgard - Kronet Til Konge
Onheil - The Threat
Armagedda - The Final War Approaching
Testament - The New Order
Testament - The Ritual
Mutiilation - Vampires of Black Imperial Blood
Tyr - By the Light of the Northern Star
Destruction - Mad Butcher - Eternal Devastation

Als iemand interesse heeft in een of meerdere van deze cd's hoor ik het wel. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2012 12:06:17 ]
pi_108113229
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:58 schreef Littlerabbit het volgende:
Wtf ik hoor net deze officiele versie geplaatst door Belphegor. Toen ik daar zelf stond had ik helemaal niet door dat zijn stem zo vertyft was. Het zal het bier wel zijn, maar wat slecht dit :')
Zo slecht is het toch niet?
pi_108114475
Ome Jan Axel doet even voor hoe het moet:

  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 14:45:05 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108116607
Darkthrone met carnavals optocht er doorheen klinkt nog best leuk

black hoempa :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_108142885
Ik moet toch altijd wel lachen als ik Pantera van voor Cowboys from Hell hoor...

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 19 februari 2012 @ 12:33:34 #236
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_108144260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 18:53 schreef GimmeGore het volgende:
En nu! Ongepaste nummers voor Johan Friso!

Black Cobra _O_
pi_108150563
Nog maar weer eens eentje uit de middelbareschooltijd.

pi_108151325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:02 schreef Gewas het volgende:
Deze cd's ben ik van plan te verkopen (zet het voor het gemak even hier neer)

Heidevolk De Strijdlust is Geboren
Satanic Warmaster - Strengt and Honour
Satanic Warmaster - ...Of the Night
Satanic Warmaster - Opferblut
Nargaroth - Jahreszeiten
Sodom - Persecution Mania
Sodom - Agent Orange
Onheil - The Threat
Testament - The New Order
Testament - The Ritual
Destruction - Mad Butcher - Eternal Devastation

Als iemand interesse heeft in een of meerdere van deze cd's hoor ik het wel. :)
Man man man, LP's moet ik hebben!
pi_108151450
Joa! Geweest naar de nieuwe thrashbandje dus. Aangenomen als een baas. Volgende keer neem ik m'n gitaar mee, zo dat ik tijdens solo's de rythem kan houden. :)

De gitarist heeft wel wat opgenomen, alleen met 'neppe' vocals zeg maar.
http://randomactsoflunacy.bandcamp.com/ Track 2 is mijn favo.
bandnaam is niet correct dus wat word nog helemaal ander :)
pi_108151513
...en om er maar eens een discussiepuntje in te gooien: hoe kan het toch dat bij vrijwel elke muzieksoort, inclusief de subgenres, de thematiek eigenlijk van tevoren al vastligt? Grindcore: darmen, bloed, splatter. Death metal: dood, moord, bloed, splatter. Black metal: Satan, demonen, mist, occultisme. Punk: linkse politiek, anarchisme, opstand (ja, of juist ultrarechts, kan ook). Rap: gangsters, hoeren, drugs, geld, kutjeugd, getto.

Nu lijkt romantische grindcore me ook nogal vreemd, maar toch. Is muziek dan zonder woorden sowieso al impliciet verbonden aan dezelfde thema's? Ik kan eigenlijk maar één uitzondering bedenken: Gojira. Die maken death metal, maar het gaat meestal over natuur en milieu. Het gaat me trouwens niet om de uitzonderingen.

Zou het kunnen zijn dat de sfeer van bepaalde muziek de thematiek al in zich heeft? Als dat zo is, dan zou dat impliceren dat grindcorefans een nogal sterke voorkeur hebben voor de sfeer van extreem bloederig geweld, maar aan de andere kant ken ik eigenlijk geen voorbeelden van bruut moordende grindcoreliefhebbers. Criminele rappers daarentegen...

Maar hoe zit het dan wel?
pi_108151630
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:00 schreef RoW_0 het volgende:
Joa! Geweest naar de nieuwe thrashbandje dus. Aangenomen als een baas. Volgende keer neem ik m'n gitaar mee, zo dat ik tijdens solo's de rythem kan houden. :)

De gitarist heeft wel wat opgenomen, alleen met 'neppe' vocals zeg maar.
http://randomactsoflunacy.bandcamp.com/ Track 2 is mijn favo.
bandnaam is niet correct dus wat word nog helemaal ander :)
Hé, da's best wel een tof nummer!

O ja, en gefeliciteerd dus!
pi_108151776
Tof RoW als je gaat optreden moet je dat laten weten :D
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
...en om er maar eens een discussiepuntje in te gooien: hoe kan het toch dat bij vrijwel elke muzieksoort, inclusief de subgenres, de thematiek eigenlijk van tevoren al vastligt? Grindcore: darmen, bloed, splatter. Death metal: dood, moord, bloed, splatter. Black metal: Satan, demonen, mist, occultisme. Punk: linkse politiek, anarchisme, opstand (ja, of juist ultrarechts, kan ook). Rap: gangsters, hoeren, drugs, geld, kutjeugd, getto.

Nu lijkt romantische grindcore me ook nogal vreemd, maar toch. Is muziek dan zonder woorden sowieso al impliciet verbonden aan dezelfde thema's? Ik kan eigenlijk maar één uitzondering bedenken: Gojira. Die maken death metal, maar het gaat meestal over natuur en milieu. Het gaat me trouwens niet om de uitzonderingen.

Zou het kunnen zijn dat de sfeer van bepaalde muziek de thematiek al in zich heeft? Als dat zo is, dan zou dat impliceren dat grindcorefans een nogal sterke voorkeur hebben voor de sfeer van extreem bloederig geweld, maar aan de andere kant ken ik eigenlijk geen voorbeelden van bruut moordende grindcoreliefhebbers. Criminele rappers daarentegen...

Maar hoe zit het dan wel?
Bedoel je niet goregrind? Napalm Death, Nasum, Brutal Thruth, Phobia maken grindcore maar hun teksten zijn vooral maatschappelijk kritisch en politiek.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108151814
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:08 schreef tijnbrein het volgende:
Tof RoW als je gaat optreden moet je dat laten weten :D

[..]

Bedoel je niet goregrind? Napalm Death, Nasum, Brutal Thruth, Phobia maken grindcore maar hun teksten zijn vooral maatschappelijk kritisch en politiek.
O ja, je hebt gelijk. Maar dan nog: weer duidelijke tekstuele raakvlakken.
pi_108151893
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O ja, je hebt gelijk. Maar dan nog: weer duidelijke tekstuele raakvlakken.
Oh dat wel ja.

Doom is vooral. Depressie, zelfmoord
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_108152025
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oh dat wel ja.

Doom is vooral. Depressie, zelfmoord
Dat dus. Ook vreemd: we houden ons dus in het metalwereldje met z'n allen druk bezig met teksten over dood, Satan, zelfmoord, splatter enzovoort, maar bij een metalconcert is het dan weer meestal hartstikke gezellig en heerst er een prima sfeer.

Van een afstand gezien is de metalwereld echt vrij maf.
pi_108152185
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat dus. Ook vreemd: we houden ons dus in het metalwereldje met z'n allen druk bezig met teksten over dood, Satan, zelfmoord, splatter enzovoort, maar bij een metalconcert is het dan weer meestal hartstikke gezellig en heerst er een prima sfeer.

Van een afstand gezien is de metalwereld echt vrij maf.
De meeste mensen luisteren niet echt naar de teksten en luisteren echt alleen naar de muziek. Maar dat geldt ook voor de hiphopscene of dancescene.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zondag 19 februari 2012 @ 16:55:35 #247
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_108153483
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
...en om er maar eens een discussiepuntje in te gooien: hoe kan het toch dat bij vrijwel elke muzieksoort, inclusief de subgenres, de thematiek eigenlijk van tevoren al vastligt? Grindcore: darmen, bloed, splatter. Death metal: dood, moord, bloed, splatter. Black metal: Satan, demonen, mist, occultisme. Punk: linkse politiek, anarchisme, opstand (ja, of juist ultrarechts, kan ook). Rap: gangsters, hoeren, drugs, geld, kutjeugd, getto.

Nu lijkt romantische grindcore me ook nogal vreemd, maar toch. Is muziek dan zonder woorden sowieso al impliciet verbonden aan dezelfde thema's? Ik kan eigenlijk maar één uitzondering bedenken: Gojira. Die maken death metal, maar het gaat meestal over natuur en milieu. Het gaat me trouwens niet om de uitzonderingen.

Zou het kunnen zijn dat de sfeer van bepaalde muziek de thematiek al in zich heeft? Als dat zo is, dan zou dat impliceren dat grindcorefans een nogal sterke voorkeur hebben voor de sfeer van extreem bloederig geweld, maar aan de andere kant ken ik eigenlijk geen voorbeelden van bruut moordende grindcoreliefhebbers. Criminele rappers daarentegen...

Maar hoe zit het dan wel?
Er zit altijd wel een verwachtingspatroon achter, zeker als je een band opricht om een bepaald soort muziek te gaan spelen. En stel je voor: een hele avond vol met bloederige grindbands en dan kom jij met je band maatschappelijk kritische teksten brengen, of een serieus betoog over Satan brengen - het kan wel, maar veel mensen zullen dat niet doen (of begrijpen).
Andersom kun je ook stellen dat zodra voldoende artiesten een bepaalde thematiek aanhangen die muziek vanzelf een nieuw subgenre wordt.

Er zijn overigens ook nog genoeg variaties op rap die níet met bovenstaande stereotypen te maken hebben. Ook daar zijn vele subgenres met verschillende thematiek, net als in metal. En net zoals in metal vooral de vleermuiskop-afbijtende, ritueel slachtende en moordende incidenten voor de buitenwereld in het oog springen, komen in rap de criminele, pooiende voorbeelden als eerste naar boven.
pi_108156545
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:55 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Er zit altijd wel een verwachtingspatroon achter, zeker als je een band opricht om een bepaald soort muziek te gaan spelen.
En juist dat bedoel ik: waar komt die min of meer vaststaande thematiek vandaan? In algemene zin bedoel ik.
quote:
En stel je voor: een hele avond vol met bloederige grindbands en dan kom jij met je band maatschappelijk kritische teksten brengen, of een serieus betoog over Satan brengen - het kan wel, maar veel mensen zullen dat niet doen (of begrijpen).
Ook weer zoiets: satanisme bestaat amper. Wereldwijd zal een handjevol mensen zich er op de een of andere manier mee bezighouden, van wie de overgrote meerderheid op de een of andere manier met black metal verbonden is.
quote:
Andersom kun je ook stellen dat zodra voldoende artiesten een bepaalde thematiek aanhangen die muziek vanzelf een nieuw subgenre wordt.
Dat zou betekenen dat subgenres vooral tekstueel van elkaar verschillen, terwijl juist op muzikaal vlak de verschillen het grootst zijn.

quote:
Er zijn overigens ook nog genoeg variaties op rap die níet met bovenstaande stereotypen te maken hebben. Ook daar zijn vele subgenres met verschillende thematiek, net als in metal. En net zoals in metal vooral de vleermuiskop-afbijtende, ritueel slachtende en moordende incidenten voor de buitenwereld in het oog springen, komen in rap de criminele, pooiende voorbeelden als eerste naar boven.
De uitzonderingen zijn er uiteraard. Het gaat me om de hoofdlijnen.
pi_108156931
O, trouwens: het schijnt dat het hele Black Sabbath-gebeuren niet doorgaat. De reden laat zich raden.
pi_108157747
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
O, trouwens: het schijnt dat het hele Black Sabbath-gebeuren niet doorgaat. De reden laat zich raden.
Ozzy is dood?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')