abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107285793
Laat ik allereerst beginnen dat ik al flink wat gegoogeld heb maar helaas erg weinig heb kunnen vinden.

Casus : Ik ben een fitness instructeur, en ben nu op een punt beland dat ik mij wil gaan inschrijven. Ik geef ongeveer 6 uur per week les bij verschillende sport-instanties en verdien hier ongeveer 150 euro per week mee, en ben ongeveer 6 uur per week bezig aan les voorbereiding en administratie.

Wat is nu verstandig, en waar moet ik allemaal aan denken als ik mij wil inschrijven ( KVK )? Of is inschrijven (KVK ) zelfs helemaal niet verstandig.

Ik hoor graag jullie mening en ideeën hierover.

[ Bericht 0% gewijzigd door rob.vandeven op 27-01-2012 09:54:26 ]
pi_107286112
Dus onder de streep hou je er ¤ 12,50 per uur aan over? En daar zouden je lasten nog vanaf moeten als zelfstandige?
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_107286114
weet je wat jij zou moeten doen? ........

Verder is niet echt duidelijk waar je je wilt inschrijven?

Voor elk uur les dat je geeft ben je dus ook een uur met "overhead" bezig? Dat lijkt me wel erg veel, probeer een manier te vinden om daar een betere balans in te krijgen. Verder is 25 euro per uur niet erg veel voor een kleine zelfstandige.
Draag je wel belasting af over de verdiende 150 euro of is dat al een netto bedrag.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_107286142
Bedrijfsplan opmaken, met boekhouder afspreken en daar de boel samen mee opzetten. Succes! :)

(ps 600 euro +/- per maand verdienen voor 48 uur aan werk, ik zou gaan kijken naar manieren om je voorbereiding / administratie efficienter te maken.)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:44:42 #5
279744 Marconi
Breaky Breaky
pi_107286451
Goed de site van de belastingdienst lezen!
VAR verklaring e.d. met 12 uur per week ben je er volgens de belastingdienst te weinig mee bezig om echt ondernemer te zijn.

Tip startersdag KVK en belastingdienst...
pi_107286480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:22 schreef J.J.McKay het volgende:
Begin eens met leren hoe je instructeur schrijft, dat staat altijd beter dan schrijffouten..

En voor de rest: www.kvk.nl !
KVK gaat er bijna altijd vanuit dat je een groot bedrijf gaat starten, heb diverse seminars gevolgd maar niet echt wijzer geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door rob.vandeven op 27-01-2012 09:53:08 ]
pi_107286510
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:26 schreef Deetch het volgende:
weet je wat jij zou moeten doen? ........

Verder is niet echt duidelijk waar je je wilt inschrijven?

Voor elk uur les dat je geeft ben je dus ook een uur met "overhead" bezig? Dat lijkt me wel erg veel, probeer een manier te vinden om daar een betere balans in te krijgen. Verder is 25 euro per uur niet erg veel voor een kleine zelfstandige.
Draag je wel belasting af over de verdiende 150 euro of is dat al een netto bedrag.
Dit is inderdaad 25 ex. BTW, en ben inderdaad per uur les 1 uur bezig met lessen maken en administratie
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:12:39 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_107292401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:47 schreef rob.vandeven het volgende:

[..]

Dit is inderdaad 25 ex. BTW, en ben inderdaad per uur les 1 uur bezig met lessen maken en administratie
Hoe kan dat ex BTW zijn als je nog niet ingeschreven bent?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:13:43 #9
65960 sanger
pi_107292437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:44 schreef Marconi het volgende:
Goed de site van de belastingdienst lezen!
VAR verklaring e.d. met 12 uur per week ben je er volgens de belastingdienst te weinig mee bezig om echt ondernemer te zijn.

Tip startersdag KVK en belastingdienst...
Misschien geen ondernemer voor de IB, maar mogelijk wel ondernemer voor de OB.

VAR zal lastig worden want ik denk te begrijpen dat TS maar 1 opdrachtgever heeft. De Belastingdienst zal dit dan zien als een dienstverband en geen VAR WUO of VAR ROW afgeven.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:16:04 #10
65960 sanger
pi_107292500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:46 schreef rob.vandeven het volgende:

[..]

KVK gaat er bijna altijd vanuit dat je een groot bedrijf gaat starten, heb diverse seminars gevolgd maar niet echt wijzer geworden.
Bij mij niet anders...

Kort stappenplan:
• Inschrijven KVK (gecombineerde inschrijving met Belastingdienst, die beoordelen dan meteen of je ondernemer voor de IB en/of OB bent. Als je ondernemer voor de OB bent krijg je een BTW-nummer en moet je BTW op je facturen berekenen).
• Aanvragen VAR verklaring (let op dat je een aanvraag doet voor een VAR WUO of VAR ROW) zodat je opdrachtgever geen loonheffing zal inhouden op de betalingsstromen.
• Opzetten boekhouding (als je die nog niet hebt).
• Ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')