abonnement Unibet Coolblue
pi_108072487
En die eigenlijk te veel kosten. Raak ze maar eens kwijt :P

Laten we hopen op een betere transferperiode deze zomer... en ook dat we op zijn minst die vierde plek halen want zonder CL wordt het nog lastiger om goede spelers binnen te halen...
all your heroes are whores
pi_108074760
Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat er waardige vervangers gehaald gaan worden als er daadwerkelijk een grote schoonmaak plaatsvindt. Transferbeleid van de afgelopen jaren levert het bewijs.

Het is gewoon tijd voor een nieuwe manager en een nieuw bestuur.
pi_108075102
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:04 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen in dat er waardige vervangers gehaald gaan worden als er daadwerkelijk een grote schoonmaak plaatsvindt. Transferbeleid van de afgelopen jaren levert het bewijs.

Het is gewoon tijd voor een nieuwe manager en een nieuw bestuur.
Dat vind ik ook.
Arsenal staat derde op de lijst van meest waardevolle voetbalclubs ter wereld en heeft de 5e grootste omzet ter wereld. Ze presteren ruim ondermaats op het moment en falen op de transfermarkt. Het is tijd om het roer om te gooien.
pi_108075249
Ja, maar het is niet alleen de transfermarkt. Dat vind ik nog een van de minst pijnlijke punten.
Het vervelendste is dat Wenger zijn vermogen om wedstrijden op tactiek/strategie te kunnen winnen gewoon compleet verdwenen is. Daarnaast lijkt hij niet zijn spelers meer te kunnen pushen om te presteren. Robin van Persie scoort gelukkig enorm veel, maar was hij geblesseerd geraakt, wat dan?
Dan zouden we nu ergens op plek 10 staan.

Helaas zie ik het niet snel veranderen. De aftakeling van de club is al een jaar of 4/5 in gang. Elk jaar winnen we minder wedstrijden, en elk jaar maakt het team minder indruk.
pi_108075569
Ik lees nu dat boek van Alex Flynn over Arsenal onder Wenger en het bestuur etc. en het is inderdaad opvallend dat er nog steeds dezelfde 'excuses' worden gebruikt, eigenlijk sinds de verhuizing naar Emirates. Er lijkt gewoon geen ambitie te zijn voor sportief succes, zo lang ze maar genoeg winst maken. Ik heb het idee dat dit bestuur het Wenger gewoon te makkelijk maakt, waardoor spelers niet gemotiveerd genoeg zijn of gewoon zelfs niet goed genoeg. Tijd voor verjonging, en weer wat ambitie op sportief gebied (wat niet per se ten koste hoeft te gaan van een gezond financieel model).
all your heroes are whores
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:37:37 #131
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_108075582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 08:54 schreef TheClown1 het volgende:
komende zomer moet er een grote schoonmaak gehouden worden. veel te veel spelers die gewoon dit niveau niet aankunnen.
Rosicky. Arshavin. etc etc. Die verkopen, en met het geld gewoon Gotze en Hummels kopen. :P
pi_108076583
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:37 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Rosicky. Arshavin. etc etc. Die verkopen, en met het geld gewoon Gotze en Hummels kopen. :P
Rosicky en Arshavin even verkopen. Nou probeer maar. Er zijn weinig clubs die interesse hebben in die spelers. Gotze en Hummels even kopen is ook niet zo makkelijk. Wenger weigert grote bedragen neer te leggen voor spelers en die jongens blijkt populair te zijn en worden steeds duurder.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15:50 #133
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_108076647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:13 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

Rosicky en Arshavin even verkopen. Nou probeer maar. Er zijn weinig clubs die interesse hebben in die spelers. Gotze en Hummels even kopen is ook niet zo makkelijk. Wenger weigert grote bedragen neer te leggen voor spelers en die jongens blijkt populair te zijn en worden steeds duurder.
Dat klopt. Maar als Arsenal beter wil dan de vorige jaren moeten ze moeite gaan doen. Kijk naar Hazard. ook een begeerde speler, maar Tottenham lukt het hem te kopen. Zon slag moet Arsenal ook slaan, anders zie ik Arsenal de komende jaren niet meer boven Tottenham eindigen. Ook zou het aantrekkelijker zijn voor van Persie en en Wilshere bijvoorbeeld om te blijven als er nog minstens 1 grote naam komt.
pi_108077444
Arsenal keek naar Hazard maar vond hem te duur. Dat is het beleid van dit bestuur. Ze kijken wel naar topspelers maar zodra ze het prijskaartje horen, haken ze af. Ik denk dat je gelijk hebt.

Als ze komende zomer niet een paar toppers binnen halen, zullen ze inderdaad alleen maar verder weg zakken.

Voor mijn gevoel hebben ze nog steeds een grote fout gemaakt om Arteta te halen. Het middenveld bestaat uit te veel spelers die de bal in de voeten willen hebben. Er is geen aansluiting met de aanval. Ze hebben aanvallende middenvelders nodig.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_108078685
Arteta is juist een erg goede aankoop geweest. Eigenlijk altijd de beste middenvelder op het veld.

Wat betreft Hazard: dat is echt pure onkunde. Hij wordt al 2 of 3 jaar aan Arsenal gelinkt en zo lang is er ook al interesse. In de zomer van 2010 konden we hem voor 15m pond kopen, maar dat is dus niet gebeurd. Nu is hij buiten bereik en is Arsenal weer niet doortasten genoeg geweest.
Maar wel 12-15m pond aan 17 jarige Oxlade-Chamberlain uitgeven, wat ik opzich niet erg vind, zolang men niet zo zuinig met geld is wat betreft bewezen spelers.
pi_108078730
Grote fout om Arteta te halen? Hij speelt echt goed de laatste tijd hoor.

Het is definitief tijd voor een nieuwe trainer, Wenger gaat het gewoon niet meer voor elkaar krijgen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:27:24 #137
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108078817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:23 schreef Banaanensuiker het volgende:
Ja, maar het is niet alleen de transfermarkt. Dat vind ik nog een van de minst pijnlijke punten.
Het vervelendste is dat Wenger zijn vermogen om wedstrijden op tactiek/strategie te kunnen winnen gewoon compleet verdwenen is. Daarnaast lijkt hij niet zijn spelers meer te kunnen pushen om te presteren. Robin van Persie scoort gelukkig enorm veel, maar was hij geblesseerd geraakt, wat dan?
Dan zouden we nu ergens op plek 10 staan.

Helaas zie ik het niet snel veranderen. De aftakeling van de club is al een jaar of 4/5 in gang. Elk jaar winnen we minder wedstrijden, en elk jaar maakt het team minder indruk.
Dat tactisch inzicht heeft Wnger nooit gehad hoor. Ook niet in de jaren dat Arsenal wel prijzen won. Ook toen kon je je vaak storen aan vreemde keuzes, opstellingen, veels te late wissels, etc etc.

Het beste voorbeeld is nog altijd de verloren CL wedstrijd tegen Barcelona, het probleem van Henry onbereikbaar op een eilandje, en Wenger komt met Ljungberg en Reyes, ipv de ideale schakelspeler tussen middenveld en voorhoede: Bergkamp... :N

Al was daarvoor de tactische fout al gemaakt om veels te veel defensief te gaan spelen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 14:30:23 #138
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108078914
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:15 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar als Arsenal beter wil dan de vorige jaren moeten ze moeite gaan doen. Kijk naar Hazard. ook een begeerde speler, maar Tottenham lukt het hem te kopen. Zon slag moet Arsenal ook slaan, anders zie ik Arsenal de komende jaren niet meer boven Tottenham eindigen. Ook zou het aantrekkelijker zijn voor van Persie en en Wilshere bijvoorbeeld om te blijven als er nog minstens 1 grote naam komt.
Ik ken Hazard nauwelijks, ik weet dat hij 30 miljoen ofzo moet kosten, ik weet dat hij momenteel de grote hype is enzo, maar is hij echt zoveel meer waard dan bijvoorbeeld een Ola John of Adam Maher, die Arsenal voor relatief goedkoop ook zou kunnen kopen?

Daarnaast begrijp ik sowieso niet waarom ze nu 30 miljoen voor weer een aanvallende speler zouden moeten uitgeven, dit keer een flankspeler, als je o.a. al Walcott, Chamberlain en de geweldige Ryo hebt.

Arsenal moet verdomme gewoon eens een goede controlerende middenvelder halen, en een paar goede backs.
pi_108079158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

geweldige Ryo


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ken Hazard nauwelijks, ik weet dat hij 30 miljoen ofzo moet kosten, ik weet dat hij momenteel de grote hype is enzo, maar is hij echt zoveel meer waard dan bijvoorbeeld een Ola John of Adam Maher, die Arsenal voor relatief goedkoop ook zou kunnen kopen?

Daarnaast begrijp ik sowieso niet waarom ze nu 30 miljoen voor weer een aanvallende speler zouden moeten uitgeven, dit keer een flankspeler, als je o.a. al Walcott, Chamberlain en de geweldige Ryo hebt.

Arsenal moet verdomme gewoon eens een goede controlerende middenvelder halen, en een paar goede backs.
Buiten het feit of hij het waard is, geef je wel een signaal af als je voor zo'n gewilde speler gaat. Je toont je ambitie en dat kan bijvoorbeeld Robin van Persie over de streep trekken om te blijven.

En Hazard is wel echt een goede speler. Hij is jong, maar al zo consistent en totaal niet blessuregevoelig. Ik las een maand geleden dat hij zijn 80e opeenvolgende wedstrijd voor Lille gespeeld heeft.
pi_108079433
Walcott en Ryo geweldige flankspelers?
Ryo is gewoon nog lang niet aan het niveau toe dat Arsenal behoort te ambieren. En voor Walcott hetzelfde, hij speelt veel te wisselvallig.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:51:18 #141
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_108081880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:22 schreef Banaanensuiker het volgende:
Arteta is juist een erg goede aankoop geweest. Eigenlijk altijd de beste middenvelder op het veld.

Wat betreft Hazard: dat is echt pure onkunde. Hij wordt al 2 of 3 jaar aan Arsenal gelinkt en zo lang is er ook al interesse. In de zomer van 2010 konden we hem voor 15m pond kopen, maar dat is dus niet gebeurd. Nu is hij buiten bereik en is Arsenal weer niet doortasten genoeg geweest.
Maar wel 12-15m pond aan 17 jarige Oxlade-Chamberlain uitgeven, wat ik opzich niet erg vind, zolang men niet zo zuinig met geld is wat betreft bewezen spelers.
Arteta beter dan Song? Als Song een 100% goede wedstrijd speelt is Song beter. Alleen speelt Song dat meestal niet, kijk maar tegen AC Milan. Maar Arteta speelde daar ook niet goed tegen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:12:26 #142
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108082950
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:43 schreef tech4u het volgende:
Walcott en Ryo geweldige flankspelers?
Ryo is gewoon nog lang niet aan het niveau toe dat Arsenal behoort te ambieren. En voor Walcott hetzelfde, hij speelt veel te wisselvallig.
Over Walcott ben ik het met je eens, al zou ik die ook liever gewoon als diepe centrale spits zien, maar daar speelt Van Persie nu geweldig.

Ryo vind ik 1 van de allergrootste talenten op de europese velden. Gijp had het 2 weken terug over die eerste aanname van Messi die vaak altijd meteen dusdanig geweldig is dat die bal meteen zo klaarligt dat een verdediger eigenlijk al niet meer erbij kan, hoe dicht ie ook op de speler staat. Op youtube staat een samenvatting van Ryo's eerste wedstrijd in de Eredivisie, volgens mij tegen Vitesse, en o.a. in dat filmpje zie je exact diezelfde kwaliteit.

Maar goed, ik heb het al vaker uitvoerig verteld allemaal, en anderen zullen het pas gaan zien wanneer ze hem ook daadwerkelijk vaker zien spelen op dat hoge niveau. Daarnaast is het nog altijd een hele jonge gozer, in een vreemd land, en zal hij ook vast nog wel een terugvalletje hebben enzo.

Ik schaar hem QUA TALENT in ieder geval op het niveau van Messi. Of dat er ook uit zal komen, en hij de kansen daartoe krijgt, is een heel ander verhaal. Het scheelt nogal of een speler ook het vertrouwen en dus de speelminuten krijgt om zich te ontwikkelen, of net trainers treft die andere keuzes maken.

Ryo is natuurlijk NU al veel beter dan Arshavin de laatste jaren, dus wat dat betreft had Ryo gewoon moeten spelen het afgelopen seizoen. Kampioen ga je toch niet worden, dus dan kun je maar beter zorgen dat je, als je zo'n luizige selectie hebt met blessures, je talenten speelminuten gunt en laat rijpen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:16:31 #143
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108083164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:37 schreef Banaanensuiker het volgende:

Buiten het feit of hij het waard is, geef je wel een signaal af als je voor zo'n gewilde speler gaat. Je toont je ambitie en dat kan bijvoorbeeld Robin van Persie over de streep trekken om te blijven.

En Hazard is wel echt een goede speler. Hij is jong, maar al zo consistent en totaal niet blessuregevoelig. Ik las een maand geleden dat hij zijn 80e opeenvolgende wedstrijd voor Lille gespeeld heeft.
Oh, het zal best een goede speler zijn, maar 30 miljoen voor een speler die je in principe niet nodig hebt qua positie, is heel veel geld. Ik denk dat ook Van Persie liever ziet dat er in verdedigend opzicht nu eindelijk eens fatsoenlijke versterkingen komen op dat middenveld en in de verdediging, ipv een aankoop puur en alleen op basis van een heel groot geldbedrag en een daarbij passende hype en verwachtingspatroon.

Zo geweldig zijn de 'grote' aankopen van Wenger ook niet echt geweest volgens mij.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:53:50 #144
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_108085176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:12 schreef Yi-Long het volgende:
Ryo's eerste wedstrijd in de Eredivisie, volgens mij tegen Vitesse, en o.a. in dat filmpje zie je exact diezelfde kwaliteit.
Ja het is natuurlijk makkelijk op te hemelen als je van zulke wedstrijden uitgaat natuurlijk.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_108090760
Even wat positiviteit:
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:19:44 #146
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_108093836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:13 schreef Banaanensuiker het volgende:
Even wat positiviteit:
[ afbeelding ]
Het plaatje doet het niet.
pi_108094368
Hier wel

edit: nu ook niet meer
pi_108100452
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:51 schreef tochweerhenk het volgende:

[..]

Arteta beter dan Song? Als Song een 100% goede wedstrijd speelt is Song beter. Alleen speelt Song dat meestal niet, kijk maar tegen AC Milan. Maar Arteta speelde daar ook niet goed tegen.
Song wordt soms zo makkelijk weg gespeeld, hapt dan te snel als er twee spelers op hem afkomen en moet dan zo'n klungelige tackle maken (en geel krijgen). Je ziet het meestal al mijlen van te voren gebeuren. Soms fantastische wedstrijden, maar een moeilijk om op hem te bouwen als hij zo inconsistent blijft.
pi_108103790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:37 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Buiten het feit of hij het waard is, geef je wel een signaal af als je voor zo'n gewilde speler gaat. Je toont je ambitie en dat kan bijvoorbeeld Robin van Persie over de streep trekken om te blijven.

En Hazard is wel echt een goede speler. Hij is jong, maar al zo consistent en totaal niet blessuregevoelig. Ik las een maand geleden dat hij zijn 80e opeenvolgende wedstrijd voor Lille gespeeld heeft.
Waarschijnlijk is dat het probleem waarom ze hem niet hebben gekocht. Veel te ongevoelig voor blessures :P
Maar een goede centrale verdediger, een linksback en een creatieve (aanvallende)middenvelder die zich al bewezen hebben kan Arsenal momenteel wel gebruiken. Al is het alleen maar om de spelers en supporters te laten zien dat er ambitie is, want dat is nu ver te zoeken...
  zaterdag 18 februari 2012 @ 00:02:38 #150
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108104600
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:53 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk makkelijk op te hemelen als je van zulke wedstrijden uitgaat natuurlijk.
Ik heb het puur en alleen over de basisaanleg/het talent dat hij gewoon keer op keer laat zijn. Dat zijn dus bepaalde kwaliteiten waarbij het niet uitmaakt op welk niveau je speelt, want als dat goed is, dan is dat goed.

Maar zoals gezegd, dan hebben we het puur over de voetbaltechnische kwaliteiten die die jongen laat zien, en vervolgens komt het aan op de kansen die hij krijgt en neemt, en zijn mentale weerbaarheid, etc etc.

Shinji Ono was ook een uitstekende voetballer, maar die heeft toch nooit echt die stap naar de europese top kunnen zetten, om wat voor redenen dan ook (blessures, te vaak terug naar Japan, whatever).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')