abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:24:17 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106901168
Meer dan 300.000 reumapatiënten stoppen met fysiotherapie omdat dit niet meer vergoed wordt vanuit het basispakket per januari van dit jaar.

Als gevolg daarvan zullen ze meer medicatie nemen en vaker uit het arbeidsproces raken. Dat stelt het Reumafonds dat vandaag een meldpunt open voor klachten. Via www.Reumafonds.nl wordt gemonitord wie zijn gestopt en waarom. Behalve het feit dat ze het niet meer kunnen betalen, is een andere veelgehoorde reden de weigering van de zorgverzekeraar om patiënten te upgraden naar een aanvullend pakket.

Ons land telt 2,3 miljoen mensen met reuma, van wie 1,1 miljoen fysiotherapie nodig heeft. De overheid heeft echter besloten dat reuma geen chronische aandoening meer is, waardoor het recht op onbeperkt Fysio is verdwenen. ,,Wonderlijk, want niemand geneest van reuma," stellen deskundigen vandaag in de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Binnenkort dus Nobelprijs voor de geneeskunde voor onze regering, die Reuma heeft weten te genezen?

Niet te hopen voor die beslissers dat ze ooit reuma krijgen en dan geen fysio kunnen krijgen, want reuma is 'redelijk' pijnlijk en fysio geeft verlichting.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_106901189
Die beslissers kunnen dat zelf betalen zonder dat ze op hun rekening hoeven te kijken hoeveel geld ze nog hebben.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:32:35 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106901272
Klopt, er is een groot aantal chronische aandoeningen geschrapt van het chronische aandoeningen lijstje. De regering heeft bovennatuurlijke genezende krachten.

De volgende aandoeningen hebben geen recht meer op onbeperkt fysio:

wervelfractuur als gevolg van osteoporose;
reumatoïde artritis of chronische reuma;
chronische artriden;
spondylitis ankylopoetica (morbus Bechterew);
reactieve artritis;
juveniele (idiopatische) chronische artritis

Dus inderdaad ook voor diverse chronische vormen van reuma.

Heb zelf ook een reumatische aandoening en ben gelukkig toegelaten tot een aanvullend pakket dat alle fysio dekt, anders was ik ook echt zuur geweest. Zonder fysio gaat m'n bewegelijkheid hard achteruit, zou mn ziekteverzuim stijgen, met alle gevolgen van dien.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:39:48 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_106901348
Ik heb ook wekelijks fysio nodig. Ik heb me goed laten bijverzekeren zodat ik ik gewoon wekelijks kan blijven gaan in 2012. Maar ja helaas kan niet iedereen zich dit permitteren, toch wel triest eigenlijk dat het zo moet gaan tegenwoordig.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:43:46 #5
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_106901395
Alleen het idee al, dat de Fysio wordt geschrapt echt schandalig!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:56:42 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106901543
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:43 schreef Dennis-1977 het volgende:
Alleen het idee al, dat de Fysio wordt geschrapt echt schandalig!
Schandalig voor chronisch zieken, die absoluut niet zonder kunnen ja.

Maar voor heel veel gevallen vind ik het wel goed dat het er uit is gehaald.
Heel veel klachten komen gewoon van een veel te passief leven. Als je zelf een beetje nadenkt, en onderzoek doet kom je al een heel eind.
En als je dan toch een fysiotherapeut nodig hebt voor een aantal behandelingen, om je te laten vertellen wat je hebt, en wat je er aan kan doen is dat nog prima te overzien. 30euro per half uur bijvoorbeeld.
Met dat wat je geleerd hebt kun je thuis je huiswerk (lees oefeningen) doen, en heb je niet heel het jaar door als maar die fysiotherapeut nodig. Voorheen waren er genoeg gevallen die het allemaal prachtig vonden die aandacht.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 08:59:00 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106901576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:56 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Schandalig voor chronisch zieken, die absoluut niet zonder kunnen ja.

Maar voor heel veel gevallen vind ik het wel goed dat het er uit is gehaald.
Heel veel klachten komen gewoon van een veel te passief leven. Als je zelf een beetje nadenkt, en onderzoek doet kom je al een heel eind.
En als je dan toch een fysiotherapeut nodig hebt voor een aantal behandelingen, om je te laten vertellen wat je hebt, en wat je er aan kan doen is dat nog prima te overzien. 30euro per half uur bijvoorbeeld.
Met dat wat je geleerd hebt kun je thuis je huiswerk (lees oefeningen) doen, en heb je niet heel het jaar door als maar die fysiotherapeut nodig. Voorheen waren er genoeg gevallen die het allemaal prachtig vonden die aandacht.
Het gaat hier om mensen met reuma. Enig idee hoe pijnlijk dat is? En om je even te helpen herinneren:

quote:
,,Wonderlijk, want niemand geneest van reuma," stellen deskundigen
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:07:30 #8
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106901729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het gaat hier om mensen met reuma. Enig idee hoe pijnlijk dat is? En om je even te helpen herinneren:

[..]

Lees de eerste regel van mijn reactie nog eens opnieuw c_/
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:09:36 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106901777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:56 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Schandalig voor chronisch zieken, die absoluut niet zonder kunnen ja.

Maar voor heel veel gevallen vind ik het wel goed dat het er uit is gehaald.
Heel veel klachten komen gewoon van een veel te passief leven. Als je zelf een beetje nadenkt, en onderzoek doet kom je al een heel eind.
En als je dan toch een fysiotherapeut nodig hebt voor een aantal behandelingen, om je te laten vertellen wat je hebt, en wat je er aan kan doen is dat nog prima te overzien. 30euro per half uur bijvoorbeeld.
Met dat wat je geleerd hebt kun je thuis je huiswerk (lees oefeningen) doen, en heb je niet heel het jaar door als maar die fysiotherapeut nodig. Voorheen waren er genoeg gevallen die het allemaal prachtig vonden die aandacht.
Een fysio voor 30 euro per half uur? Waar dan?

Alle fysio's waar ik afgelopen jaren geweest ben betaal je zo 45 euro per behandeling, en sta je na een kwartiertje alweer buiten met een beetje pech.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:13:24 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106901848
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:09 schreef fathank het volgende:

[..]

Een fysio voor 30 euro per half uur? Waar dan?

Alle fysio's waar ik afgelopen jaren geweest ben betaal je zo 45 euro per behandeling, en sta je na een kwartiertje alweer buiten met een beetje pech.
Ik heb een dijk van een schouderklacht gehad o.a. door zwaar bankdrukken en verdere overbelasting door kracthtraining. Sportfysio in Leiden gedaan (zelf betaald 7x) en 32 euro per half uur.
Idd. netto zijn ze misschien 15 minuten met je bezig daar heb je gelijk in.
Maar het is meer het gene wat ze me geleerd heeft m.b.t. schouders, houding, en oefeningen om het gewricht soepeler te maken, en m'n rotatorcuff te ontzien, dan de behandeling zelf.
Je moet het uit eindelijk toch zelf doen / nadenken / doorvragen om ergens van af te komen/blijven.

Bij veel reumapatienten zal dat wel anders zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 17-01-2012 09:20:20 ]
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:44:56 #11
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106902468
Schouderinstabiliteit is idd niet hetzelfde als reuma nee. Top.
'Cos boys don't cry.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:45:31 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_106902481
:') Eerlijk waar he.

Mijn vader heeft een zeer aggressieve vorm van reuma, moet medicatie slikken en spuiten, handen vergroeien, maar gelukkig weten we nu dat het genezen kan worden!
Fysio bij reuma gaat niet alleen om het soepelhouden, maar ook pijnverlichting. En niet alleen op de bank, maar vaak ook therapie in warm water.

Aan de andere kant, heb ik een jaar fysiotherapie moeten hebben ivm een hernia. Eerst 6 maanden wachten op eventuele genezing, daarna wachtlijst voor operatie en vervolgens revalidatie. Dat kreeg ik ook niet vergoed... Maar toch 12 maanden 1 keer fysio per week. Een hernia is dan niet chronisch (althans meestal niet), maar dat was ook niet heul tof. Het is niet alsof ik lekker was wezen skieen om van de piste af te kletteren en mijn been brak.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 09:47:09 #13
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106902515
Verder natuurlijk precies zo achterlijk als je van deze regering van rasoptimisten mag verwachten.
'Cos boys don't cry.
pi_106903591
Dit kan je alleen maar met verbazing lezen dit. Hoe kunnen ze in DH?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_106903854
Als ik lees dat 'genezende' therapie voor zondige homo's wél wordt vergoed (zie: Kritiek op therapievergoeding voor 'zondige' homo's ) en fysiotherapie voor reumapatiënten niet, vraag ik me echt af in wat voor ziek land ik leef.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 10:39:12 #16
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106903932
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik lees dat 'genezende' therapie voor zondige homo's wél wordt vergoed (zie: Kritiek op therapievergoeding voor 'zondige' homo's ) en fysiotherapie voor reumapatiënten niet, vraag ik me echt af in wat voor ziek land ik leef.
^O^
pi_106904199
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 10:35 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik lees dat 'genezende' therapie voor zondige homo's wél wordt vergoed (zie: Kritiek op therapievergoeding voor 'zondige' homo's ) en fysiotherapie voor reumapatiënten niet, vraag ik me echt af in wat voor ziek land ik leef.
WTF we beginnen steeds meer op dat apenland Amerika te lijken :|W

Religie maakt de dienst uit plus de machtige bedrijven :')
pi_106904318
Ontkennen dat reuma geen chronische aandoening is... :') komt qua stupiditeitslevel aardig dicht in de buurt van het ontkennen van de holocaust.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_106904620
Ze ontkennen alleen dat onbeperkt fysio nodig is, de zorgkosten lopen gigantisch uit de hand. Dit scheelt 50 miljoen euro. Nog niet heel lang geleden dachten ze dat je je nog stil moest houden als je reuma had. Het werd behandelt met gips! Toen zullen ook wel wat stemmen zijn opgegaan dat het belachelijk was om geen gips meer toe te passen.

Je krijgt trouwens nog wel 27 behandelingen vergoed. Maar veel van deze mensen gaan 2x per week nu.
pi_106904708
Het bericht klopt niet helemaal.

quote:
Bepaalde aandoeningen zijn uit de lijst verdwenen omdat niet vaststaat dat de behandeling daarvan effectief is. Zorg wordt alleen vergoed als de effectiviteit wetenschappelijk is aangetoond. Het College voor zorgverzekeringen heeft dit onderzocht.
http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html

Chronische reuma is dus één van de aandoeningen.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 11:17:22 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106904910
Wanneer is een behandeling effectief dan? Als je uitgaat van genezing, dan is het niet effectief nee. Maar als je doel is dragelijk maken van de pijn, zorgen dat mensen indien mogelijk nog aan het arbeidsproces kunnen deelnemen, etc., dan wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106906475
Het is natuurlijk ook niet zo dat fysiotherapeuten voor een appel een ei hun diensten verlenen :')

Fysiotherapeuten zijn misschien wel de meest overbetaalde therapeuten in dit land. Misschien dat als de 'werkverschaffing' hun onmogelijk word gemaakt dat we dan wat van de veel beloofde marktwerking gaan zien?

Uiteraard is het zeer lullig dat mensen met een chronische aandoening hier de dupe van worden maar dat is altijd zo als er versobert moet worden.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_106914001
Hetzelfde geldt toch voor depressies? Daar kiezen mensen ook voor, dus moet men voor behandeling een eigen bijdrage betalen. 14.gif

:')
pi_106914737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer is een behandeling effectief dan? Als je uitgaat van genezing, dan is het niet effectief nee. Maar als je doel is dragelijk maken van de pijn, zorgen dat mensen indien mogelijk nog aan het arbeidsproces kunnen deelnemen, etc., dan wel.
Wat effectief is, is denk ik voor iedere patiënt anders.

Bij mij is in november vorig jaar reumatoïde artritis gediagnosteerd en ik ben al een heel trajekt met verschillende medicatie door gegaan. Het hielp allemaal niet of weinig. Ik kon op een gegeven moment bijna niks meer.

Op een gegeven moment heb ik een zogenaamde 'biological' voorgeschreven gekregen (Enbrel) en dit moet ik 1 keer per week zelf inspuiten (met een prikpen).
Bij mij werkt dit medicijn zeer goed. Ik heb nu vrijwel nergens last meer van. Dit medicijn kost echter zo'n 1.150 euro per maand.

Maar dat hoeft bij andere patiënten niet ook persé zo te zijn.

Gelukkig is dat hele fysiotherapie gebeuren niet van toepassing op mij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:41:49 #25
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106916361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:10 schreef nikk het volgende:
Het bericht klopt niet helemaal.

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)het-basispakket.html

Chronische reuma is dus één van de aandoeningen.
Definieer "effect".
'Cos boys don't cry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')