abonnement Unibet Coolblue
pi_107529270

zo als het er hier uitziet moet het in het contactslot zitten, morgen maar eens doormeten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:09:37 #177
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107529558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:05 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
zo als het er hier uitziet moet het in het contactslot zitten, morgen maar eens doormeten
Als ik het hier op moet zien zou ik zeggen dat het in de startmotor zit. Het contactslot schakelt immers gewoon (je hoort een relais klikken op de startstand).
Ga met een multimeter te werk. Krijg je signaal op het signaalkabeltje op de startmotor? Ja-> Het zit in je startmotor. Nee-> Het zit tussen je startmotor en contactslot.

Dat is al een begin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107529690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als ik het hier op moet zien zou ik zeggen dat het in de startmotor zit. Het contactslot schakelt immers gewoon (je hoort een relais klikken op de startstand).
Ga met een multimeter te werk. Krijg je signaal op het signaalkabeltje op de startmotor? Ja-> Het zit in je startmotor. Nee-> Het zit tussen je startmotor en contactslot.

Dat is al een begin.
ik krijg geen stroom op mijn signaalkabel, als ik stroom rechtstreeks van de accu pak dan start hij gewoon goed.
dus de signaalkabel is ergens onderbroken.
en het relais wat ik hoor is denk ik het uitschakelen van de accessoires tijdens het starten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107529951
meet je ook 12V bij je contact slot ?
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:16:46 #180
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107529959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:11 schreef densmee het volgende:

[..]

ik krijg geen stroom op mijn signaalkabel, als ik stroom rechtstreeks van de accu pak dan start hij gewoon goed.
dus de signaalkabel is ergens onderbroken.
en het relais wat ik hoor is denk ik het uitschakelen van de accessoires tijdens het starten
Op die manier. Dan kun je idd (volgens bovenstaand schema) eens in het contactslot gaan meten. Moet zeer eenvoudig zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107530033
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
meet je ook 12V bij je contact slot ?
morgen ga ik daar aan meten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:19:57 #182
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107530142
quote:
10s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
meet je ook 12V bij je contact slot ?
De auto rijdt na handmatig starten blijkbaar wel dus het contactslot moet ook accessoirespanning en ontstekingspanning doorgeven.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107530360
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:19 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

De auto rijdt na handmatig starten blijkbaar wel dus het contactslot moet ook accessoirespanning en ontstekingspanning doorgeven.
ja ik denk alleen dat de stuurstroom niet meer wordt aangestuurd door het contactslot. morgen even meten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107530375
@bar

onstekingsvoeding komt uit de PCM

accessoire voeding is een andere draad van het contact slot
pi_107530738
Vanwege de vrieskou en de auto die al een tijdje stilstaat had ik het plan om even een rondje te gaan rijden. En ja, de accu bleek al schoon leeg. Nu heb ik de auto verder niet nodig de komende week. Maakt het uit dat de auto nu nog een tijdje stilstaat met een lege accu? Lijkt me niet, leeg is leeg, maar vraag het hier toch maar even voor de zekerheid.
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:23:35 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107540835
Ja, da's niet goed; accu eruithalen, bimnen laten ontdooien en opladen.

Als hij echt 'schoon leeg' is, kun je eigenlijk beter een nieuwe halen, want dat is hij niet voor niks ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107560106
Hoi! ik heb een renault twingo uit 1998 en hij deed het prima tot dinsdagochtend, het was pittig koud en wilde de motor starten, maar kreeg 1 klik "hhnng" en dat was het.
Alles prima, wilde alleen niet starten, goed pa gebeld, startkabels erop, na 10 minuten nogsteeds alleen 1 "hhnng", startkabels eraf, ineens alle power weg. zelfs mn knipperlampje die al-tijd brand deed het niet meer.
Nogmaals startkabels, 10 minuten, *klik* "hnng hnng" deze keer, maar echt alsof ie er moeite mee heeft. maar na 20 minuten nogsteeds niet meer als dat. startkabels eraf, alle electra doet het gewoon.

Betekent dat... dat m'n accu kapot is? of.. zou het aan iets anders kunnen liggen? en hoe krijg je zo'n kl... ding uit je auto? hij zit bevestigd met 1 lange schroef rechts, die compleet rond is. Moet ik dan die hele lampenunit er uit gaan slopen ofzo? Ik heb niet echt geld liggen om dat ding op te laten halen door de garage en em door te laten lichten, dus wil het het liefst zelf proberen, ik hoop dat iemand me een zinnig advies kan geven..
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_107566786
eerst

als je lid bent van de ANWB :+ dan weet je al waar je aan toe bent.

anders

beginnen bij de basis

is de accu in orde

massa strip in orde, zet des noods een startkabel op het motorblok en de - pool van de accu

EN GEEN STARTKABELS VAN HALFORDS daar kun je nog geen brommer mee starten, zorg voor GOEDE startkabels voor een VRACHTWAGEN

slaat de motor nu wel aan, dan is waarschijnlijk je massa strip verrot, komt regelmatig voor bij deze twingo's

eventueel een klap met de hamer op de startmotor doet wonderen

geluiden zijn niet van achter een scherm te beoordelen, maar kan zijn dat de startmotor vast zit, even een tik met de hamer op de juiste plaats ^O^

tevens,

gaat hij niet rond of slaat hij niet aan ?

als hij niet aan slaat, spuit dan eens voor de lol wat startpilot in het luchtfilter

slaat hij nu wel aan ? controleer dan de crash schakelaar als deze is geactiveerd (rode dop onder motorkap meen rechterveerpootkolom)

[ Bericht 12% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 03-02-2012 19:43:32 ]
pi_107567283
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:23 schreef densmee het volgende:

[..]

ja ik denk alleen dat de stuurstroom niet meer wordt aangestuurd door het contactslot. morgen even meten
nou :P
pi_107568395
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nou :P
nog geen tijd gehad, ik heb er vandaag 3,5 uur over gedaan om van velp naar huis te gaan (bij eindhoven)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107630049
vandaag de startmotor maar geamputeerd, dat was het euvel wat ook het contactslot gefrituurd heeft :X
en hoe krijgen ze het toch voor elkaar een startmotor weg te bouwen, echt ideaal een inlijn liggend blok :{w ergens tussen het brandschot zit hij er tussen gefrot.

morgen maar een nieuwe halen en een contactblok voor achter het contactslot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107632347
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:56 schreef densmee het volgende:
vandaag de startmotor maar geamputeerd, dat was het euvel wat ook het contactslot gefrituurd heeft :X
en hoe krijgen ze het toch voor elkaar een startmotor weg te bouwen, echt ideaal een inlijn liggend blok :{w ergens tussen het brandschot zit hij er tussen gefrot.

morgen maar een nieuwe halen en een contactblok voor achter het contactslot
_O- _O- _O- _O-
pi_107710731
Ik heb een VW Polo 6N 2001 1.4 16v.
Het probleem is dat het engine chek lampje is gaan branden, ik heb hem door de anwb uit laten lezen.
Hij kwam met de error code: p0136 circuit 0 bank 2 lambdasonde waarschijnlijk.
(ik heb beide vorig jaar laten vervangen.)

Hierop heeft hij een reset gekregen, maar hij kwam zondag weer terug toen ik de snelweg op ging
(hij ging op precies de zelfde plek weer branden).
Zouden jullie het koude weer afwachten en hem dan weer resetten en kijken wat hij gaat doen?
Of toch naar de garage en hun er naar laten kijken?

Alvast bedankt. :)
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_107721137
Als het MIL telkens weer gaat branden dat helpt reseten niet, repareren wel.

tevens dit is de Correcte omschrijving voor P0136 :
Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)

maw, het singaal is TE laag (onder de 0.2V )

hoofdverdachten
Kabelboom doorgesleten CQ aangevreten door een marter waardoor de singaal draad tegen de massa draad van de verwarming aan ligt of tegen de carrosserie

Oxidatie in de stekker van de 2de lambda sonde

Lambda Sonde defect

PCM defect
pi_107722172
Nieuwe startmotor erin gezet en hij doet het weer
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107722400
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:42 schreef densmee het volgende:
Nieuwe startmotor erin gezet en hij doet het weer
:D

je kreeg toch geen stuurstroom op je startmotor?
pi_107729262
D
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:D

je kreeg toch geen stuurstroom op je startmotor?
dat is ook weer opgelost contact blok nagekeken en zuiver gemaakt, toen nog geen stuurstroom terwijl contactblok wel gewoon goed was. Kabel nagegaan bleek hij onderbroken door het alarmsysteem. Dit is een aftermarket systeem wat RWS heeft ingebouwd en daar zat schijnbaar een problem dus alarm ertussen uit en het werkt weer.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107730402
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:17 schreef densmee het volgende:
D

[..]

dat is ook weer opgelost contact blok nagekeken en zuiver gemaakt, toen nog geen stuurstroom terwijl contactblok wel gewoon goed was. Kabel nagegaan bleek hij onderbroken door het alarmsysteem. Dit is een aftermarket systeem wat RWS heeft ingebouwd en daar zat schijnbaar een problem dus alarm ertussen uit en het werkt weer.
*O*
pi_107730777
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

*O*
en nooit geweten dat een startmotor van een grand vitara zo veel toeren draait, zonder zand en slijk gaat dat toch een stuk beter
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_107730848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:48 schreef densmee het volgende:

[..]

en nooit geweten dat een startmotor van een grand vitara zo veel toeren draait, zonder zand en slijk gaat dat toch een stuk beter
rond de 250 RPM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')