Been there, done that...
Met kinderen die hoopte op een nieuwe "pappa", omdat de vorige ze bont en blauw sloegen

Moeders met kinderen hebben sowieso veel minder behoefte aan een vent, ze hebben hun kids al immers en jij bent geschikt voor af en toe een wip. Uiteraard was ze natuurlijk al wantrouwig geworden door haar ex man, die haar ook bont en blauw had geslagen...
Enige wat positief was, dat ik toch met kinderen kon omgaan, kwam ik achter, iets wat ik 5 jaar daarvoor nog niet kon. Dus blijkbaar toch een tikkeltje volwassener geworden dus dat was wel een positieve spiegel naar mijzelf toe...
Een andere vrouw die ik had gehad was ook ongeveer hetzelfde. Haar kind was alleen wat oudere puber en deed heel nonchalant. "Zo, gaan jullie maar neuken, ik ga naar mn vrienden" riep ie

Verder zie ik er alleen maar nadelen aan:
-het zijn je eigen kinderen niet en de spanning van gezamenlijk vers aan kinderen beginnen deel je niet (zij weet immers al hoe het is).
-toch vaak zo'n ex in beeld
-met een beetje pech, accepteren haar kinderen je ook niet, of later niet als ze erachter komen dat jij hun vader niet bent...
-met de kinderen van je vlam hun opvoeding bemoeien wordt ook niet altijd gewaardeerd door je vriendin.
Kortom, ik zie alleen beren op de weg, en mij lijkt er gezamenlijk met een kinderloze vriendin eraan beginnen veel spannender. Hoewel dat ook zwaar kan uitpakken natuurlijk (zwangerschapsmisselijkheid, post-partum depressie, psychoses, aangeboren afwijkingen, vrouw die bijna dood gaat aan zwangerschapsvergiftiging etc).
Hoe dan ook, tis jouw keus, suc6
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.