Om een snel bewegende puppy goed vast te kunnen leggen zul je, denk ik, het meest gebaat zijn bij een spiegelreflex. De Canon 1100D is veruit de goedkoopste op dit moment.quote:Op maandag 19 december 2011 00:07 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik heb sinds kort een puppy, en ga er vaak op uit, en wil sommige momenten graag goed vastleggen. Heeft iemand een goed toestel die hij/zij mij kan aanraden? Die wat ik nu heb is inmiddels 4 jaar oud met 8 megapixels en maakt niet meer van die super mooie foto's. Mijn budget is echter niet super groot. Rond de 300/350 euro kan ik er voor neerleggen.
Dat was de eerste en beste die ik ook kon vinden. Maar wat houd ''spiegelreflex'' in? Zou ik foto's dan evt. nog moeten bewerken in photoshop, of kan dat met de camera zelf (bepaalde effecten dan)?quote:Op maandag 19 december 2011 00:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Om een snel bewegende puppy goed vast te kunnen leggen zul je, denk ik, het meest gebaat zijn bij een spiegelreflex. De Canon 1100D is veruit de goedkoopste op dit moment.
Ja, dat is zo, maar als je toch meestal die gebruikt hoef je ook geen spiegelreflex te kopen. Dan kun je beter een compactcamera kopen waar ook een manual stand op zit.quote:Op maandag 19 december 2011 00:55 schreef problematiQue het volgende:
Spiegelreflexcameras hebben ook een automatische stand
Als je rennende huisdieren wilt vastleggen ervaar je wel degelijk meerwaarde aan een spiegelreflex, zelfs als je nooit van de automatische stand wijkt.quote:Op maandag 19 december 2011 01:13 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar als je toch meestal die gebruikt hoef je ook geen spiegelreflex te kopen. Dan kun je beter een compactcamera kopen waar ook een manual stand op zit.
Daar heeft deze Fok!ker een goed punt.quote:Op maandag 19 december 2011 01:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als je rennende huisdieren wilt vastleggen ervaar je wel degelijk meerwaarde aan een spiegelreflex, zelfs als je nooit van de automatische stand wijkt.
dan moet je geen spiegelreflex kopen, zonde geld.quote:Op maandag 19 december 2011 00:55 schreef problematiQue het volgende:
Spiegelreflexcameras hebben ook een automatische stand
Een spiegelreflex past dan weer niet in een jas/broekzak, en is een ding wat je bewust mee moet nemen naar dat park. Vaak is dat een aparte tas, en nog een redelijk forse ook. Je kan ook denken aan een Olympus XZ-1, dat is dan wel geen spiegelreflex, maar kent wél een aantal handmatige instellingen en mogelijkheden zoals een spiegelreflex dat heeft. In die klasse is er ook de LX-5 van panasonic, of de Canon G12 en ook de Canon S100.quote:Op maandag 19 december 2011 09:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Als ik alleen maar de automatische stand zou gebruiken zou ik ook voor een compact camera gaan, maar heb laatst eens in het park gevraagt welke camera mensen nou gebruiken, en iedereen zegt dat ze met een compact camera wel mooie en simpel fotos konden maken, maar dat ze toch een spiegelreflex uit eigen ervaring aanraden.
Een nex-systeem camera is nagenoeg even groot als een van de instap-spiegelreflex camera's. Misschien niet op de millimeter nauwkeurig, maar als het om de meer praktische parameters gaat wel. zo'n ding past nog steeds niet in een (broek)zak, en vergt ook een keuze van, en dus investering in, een "ecosysteem". Daarmee doel ik op eventuele extra lenzen, filters, etc etc. En dan zou ik gaan voor de PEN-serie van Olympus, daar is het formaat-voordeel tenminste iets meer dan enkel theoretisch, zoals bij Sony. Die lenzen voor de NEX camera's zijn echt lellen van dingen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waar komt toch die drang andaag iedereen een DSLR aan te smeren, zelfs wanneer dit overduidelijk niet de beste optie is?
TS geeft zelf aan een leek te zijn en gewoon mooie foto's te willen maken. Dan is een DSLR snel juist onhandig. Als je alleen op automatisch fotografeert, maken de betere compacts vaak mooiere foto's dan een DSLR. Compacts bieden ook een veelzijdiger zoombereik, een handzamere body en geen verwarrende hoeveelheid knoppen die toch nooit gebruikt worden.
Een goede compact of systeemcamera is een veel betere optie voor de TS. Neem een Sony NEX-3 bijvoorbeeld: die biedt gelijkwaardige beeldkwaliteit en een hogere snelheid dan een instap-DSLR, en heeft een interface die de gebruiker bij elke instelling uitleg geeft. Dat is een veel betere optie voor een beginner, omdat je met zo'n camera vanzelf leert welke instellingen wanneer gebruikt moeten worden. Bovendien schiet het ding mooiere foto's dan veel van de goedkoopste DSLR's, zeker bij weinig licht.
En met 325 euro is het nog heel goed betaalbaar ook:
http://tweakers.net/price(...)5mm-f-35-56-oss.html
TS wil bewegende huisdieren vastleggen, dan lijkt mij een DSLR overduidelijk wel de beste optie.quote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waar komt toch die drang andaag iedereen een DSLR aan te smeren, zelfs wanneer dit overduidelijk niet de beste optie is?
In de TT staat 'beginnend hobby fotograaf'.quote:TS geeft zelf aan een leek te zijn en gewoon mooie foto's te willen maken. Dan is een DSLR snel juist onhandig.
Dit is echt de reinste onzin.quote:Als je alleen op automatisch fotografeert, maken de betere compacts vaak mooiere foto's dan een DSLR.
Dat doen instap DSLRs ook.quote:een interface die de gebruiker bij elke instelling uitleg geeft.
Sorry hoor, wat? Er is geen verschil in beeldkwaliteit, behalve dat een NEX camera nooit een actieve hond zal kunnen bijhouden en je vaker onscherpe foto's zult hebben.quote:Bovendien schiet het ding mooiere foto's dan veel van de goedkoopste DSLR's, zeker bij weinig licht.
Canon 1100D: 3FPSquote:Op maandag 19 december 2011 14:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
TS wil bewegende huisdieren vastleggen, dan lijkt mij een DSLR overduidelijk wel de beste optie.
Goed zo, je kunt lezen!quote:In de TT staat 'beginnend hobby fotograaf'.
Nee. Compactcamera's verhogen de saturatie, het contrast en de scherpte, waardoor JPEG-bestanden die direct uit de camera komen er vaak levendiger uitzien dan de minder bewerkte foto's van een DSLR.quote:Dit is echt de reinste onzin.
Chapeau. Dan zit je nog steeds met schrikbarend veel knoppen voor een leek. Bovendien doet geen enkele camera dit zo goed als de Nex-serie. Alleen de instappers van Nikon doen dit ook heel goed.quote:Dat doen instap DSLRs ook.
De Nex-3 heeft een hogere resolutie en minder ruis bij hoge ISO dan de Canon 1100D. Hogere ISO biedt meer snelheid. Je lult dus uit je nek.quote:Sorry hoor, wat? Er is geen verschil in beeldkwaliteit, behalve dat een NEX camera nooit een actieve hond zal kunnen bijhouden en je vaker onscherpe foto's zult hebben.
Jammer alleen dat je niet normaal kunt reageren, en niet in staat lijkt om valide tegenargumenten te geven, buiten een paar zinloze oneliners..quote:Wat een onzinargumenten allemaal
het is niet de camera die een fotograaf van je maakt. dat ben je zelf.quote:Op maandag 19 december 2011 15:48 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik denk persoonlijk dat als ik de Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm iS koop, ik een stuk beter kan worden in fotografie. Of heb ik het nu verkeerd en is dit een slecht idee?
FPS zegt weinig. Het gaat vooral om de auto-focus bij bewegende objecten.quote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Canon 1100D: 3FPS
Sony Nex-3: 7FPS
quote:Nee. Compactcamera's verhogen de saturatie, het contrast en de scherpte, waardoor JPEG-bestanden die direct uit de camera komen er vaak levendiger uitzien dan de minder bewerkte foto's van een DSLR.
Nou boehoeee, wat eng zeg.quote:Chapeau. Dan zit je nog steeds met schrikbarend veel knoppen voor een leek.
Het verschil is haast irrelevant klein: http://tinyurl.com/6vb8oeaquote:De Nex-3 heeft een hogere resolutie en minder ruis bij hoge ISO dan de Canon 1100D. Hogere ISO biedt meer snelheid. Je lult dus uit je nek.
Je haalt me de woorden uit de mondquote:Jammer alleen dat je niet normaal kunt reageren, en niet in staat lijkt om valide tegenargumenten te geven, buiten een paar zinloze oneliners..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |