abonnement Unibet Coolblue
pi_105736005
ik zit eraan te denken ombegin januari 2-3 weken naar puerto vallarta te gaan, ik vroeg me af..
zijn er hier mensen die daar welis geweest zijn? en hoe is het daar?
en hoe is het daar mbt de veiligheid (hoor dat mexico onveilig is??)
ervaringen plz!
pi_105736061
We zijn er in 2003 geweest voor huwelijksreis, prachtige omgeving, aardige mensen, een geweldige vakantie gehad! Waarschijnlijk gaan we deze zomer eens terug! ^O^
pi_105737475
is er ook voor activeiten veel te doen en zien daar?
ik wil 2/3 weken gaan en t liefst zou ik een beetje omde dag wat leuks doen
dagje strand dagje we gdagje strand dagje weg....
pi_105742458
Ik ben er ook eens geweest. 2004 geloof ik alweer. Ik ben ook 3 weken geweest en heb me geen seconde verveeld! Wel dagen dat ik "per ongeluk" om een uur of 11 in de ochtend knetter bezopen was, maar dat zijn dan gewoon de lamdagen geworden.

Voor de rest:

- Twee dagen regenwoud op een kilometer of 60 gok ik
- Zwemmen met dolfijnen
- Duiken
- Tequila dag (op plantage kijken en allerlei soorten proeven)
- 2 dagen Mexico City (met het vliegtuig natuurlijk)
- Ik weet het verder ook niet precies meer, maar heb me niet verveeld iig

Is zeker aan te raden. Criminaliteit valt wel mee aan de kust volgens mij. Ik ben niet van de (door een reisorganisatie) georganiseerde uitjes en heb eigenlijk geen geweld/ criminaliteit meegemaakt.
  maandag 19 december 2011 @ 01:34:59 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105756021
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:13 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik ben er ook eens geweest. 2004 geloof ik alweer.
Eind 2006 is de drugsoorlog echt geëscaleerd dus 2004 is geen goede graadmeter. Eind 2006 ben ik nog zonder problemen in Juarez geweest, maar daar ga ik nu echt niet meer heen.

Puerto Vallarta is nog wel veilig, net als Cancun, maar bv Acapulco wil je niet meer heen voor je rustige vakantie. Doe even wat onderzoek, maar laat je niet te snel bang maken, want het is een superland!
reset
pi_105757730
Ik woon op dit moment in Guadalajara (4-5 uurtjes rijden) en ben enkele weken nog in Puerto Vallarta geweest. Ik kan je niet zo veel zeggen over de clubs daar, wel dat het er veilig is. Je hebt als toerist niet zo veel te maken met het drugsgeweld en sowieso is Puerto Vallarta geen onveilige stad (tenzij je het opzoekt, uiteraard).

Weet je zeker dat je naar Vallarta wilt overigens? Er zijn in Mexico mooiere plekken (denk aan de Riviera Maya, met badplaatsen als Playa del Carmen en Cancun..).
pi_105765619
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 02:49 schreef Rnnz het volgende:
Ik woon op dit moment in Guadalajara (4-5 uurtjes rijden) en ben enkele weken nog in Puerto Vallarta geweest. Ik kan je niet zo veel zeggen over de clubs daar, wel dat het er veilig is. Je hebt als toerist niet zo veel te maken met het drugsgeweld en sowieso is Puerto Vallarta geen onveilige stad (tenzij je het opzoekt, uiteraard).

Weet je zeker dat je naar Vallarta wilt overigens? Er zijn in Mexico mooiere plekken (denk aan de Riviera Maya, met badplaatsen als Playa del Carmen en Cancun..).
Ik kom maar haf voor de zon zeg maar, half voor het land mexico
ik wil dingen van de mayas enzo ook gaan bezoeken en bekijken..
welke plaats raad je me dan aan?
yutucan schijnt ook leuk te zijn??
pi_105782960
In Yucatan is inderdaad veel te beleven, daar valt de Riviera Maya ook onder waar ik het over had. Je hebt daar werkelijk alles voor een geweldige vakantie.

Toen ik er was verbleven we in Playa del Carmen, een ontzettend relaxte badplaats met adembenemende stranden. Kun je goed uitgaan, hetzelfde geldt natuurlijk voor Cancun wat daarom bekend staat (uurtje rijden van Playa, ga naar de Coco Bongo mocht je er een keer naar toe gaan). Daarnaast heb je Isla de Mujeres en Cozumel, twee hele mooie eilanden voor de kust waar je bijvoorbeeld kunt duiken en snorkelen. Tot slot is Yucatan een van de belangrijkste culturele plekken van Mexico. Hele mooie plekken als Tulum en Chichen Itza moet je echt een keer gezien hebben.

Puerto Vallarta is ook erg mooi hoor, je zult het er absoluut naar je zin hebben. Echter is Yucatan in vele opzichten paradijselijk te noemen. ;)

pi_105785129
Mexico is op zich niet zo onveilig als je niks met drugs te maken hebt met inderdaad Cd Juarez als uitzondering daar moet je gewoon niet willen zijn, verder gewoon je gezond verstand gebruiken zoals in ieder land/stad.
In januari kun je ook boottochten maken om walvissen te zien/aanraken in Puerto Vallarta.
Wil je echter ook dingen van Maya's zien e.d. dan zit je echter aan de verkeerde kant van Mexico. Het dichtsbijzijnde zijn een paar ruines in de stad Guadalajara maar die stellen niets voor.

Pas in de staat van Michoacan begint het pas echt interessant te worden. In 2/3 weken zou je dat wel kunnen redden om naar o.a. Uruapan, Tzintzuntzan, Janitzio en het vlinderressevoir in Michoacan te gaan, maar dat kost je toch wel ruim een week vanuit PV, dus moet je maar even bekijken of je dat wilt. Dat gebied is in januari ook behoorlijk fris/koud. Maar het is de tocht ook behoorlijk waard want het is er prachtig.

Wat je verder nog meer kunt doen vanuit Puerto Vallarta: Naar Tequila om een tequila fabriek te bezoeken, en/of naar Guadalajara (en dan met name Tlaquepaque) gaan, of de kustweg van Puerto Vallarta naar Manzanillo afgaan, zitten prachtige stranden tussen.
pi_105786523
Vergeet in Guadalajara Tonalá en het historische centrum niet.

Michoacán is erg mooi inderdaad, maar daar moet je eigenlijk begin november naar toe gaan voor Dia de Los Muertos. Dat zal ik nooit vergeten. O+
pi_105789242
kwa prijzen en mn budget is yutucan ook duurder zie ik, dan zit ik al gauw boven de 2000 als ik het zo zie

puerto is wel goedkoper, dan zit ik op de 1500 rondom voor 16 dagen (14 nachten)

is puerto echt zoveel minder of is daar opzich ook genoeg leuke dingen voor 2 weken?
dat walvissen klinkt top!!
en ik heb ook gehoord over krokodil faarms enzo??
pi_105796398
Puerto Vallarta is absoluut een leuke plek! Als je kunt gaan, ook gewoon absoluut doen. Ik zei alleen dat ik persoonlijk Yucatan een stuk mooier vind. Elke staat in Mexico heeft z'n pareltjes. ;)

Ik heb ook op een camping gestaan een stuk zuidelijker van Vallarta waar de krokodillen op 100 meter van onze tent kwam.. neem aan dat er dan ook wel farms zijn.
pi_105798935
el pescador en rosita

die 2 hotels spraken mij best aan, omdat het geen all inclusive is (hou daar niet van) en ze liggen centraal
is er miss iemand bekent met die hotels?? is het een beetje schoon enzo???
  dinsdag 20 december 2011 @ 00:12:21 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105801524
Ik ben in 2007 drie maanden in Mexico geweest en heb daarbij ook twee keer Puerto Vallarta bezocht. Of eigenlijk één keer Sayulita (ten noorden van PV) en Mismaloya (ten zuiden). Helemaal geen verkeerde plek voor natuur, strand, eten, drinken, aardige mensen en altijd muziek!

Door puur toeval ontmoette ik mensen die een private condo huurden, waar ik een week kon blijven. Geweldig uitzicht vanaf het balkon op de baai van Puerto Vallarta. De kwaliteit van de afbeelding is wat minder, komt door tinypic.



Tequila zou ik zeker bezoeken, Een meer Mexicaans dorp is er bijna niet in die buurt. Behalve een tequila tour doen, kun je er ook leuk wandelen tussen de bronnen en mangobomen in de nabijgelegen kloof. Guadalajara is ook de moeite waard (ik was er twee weken, genoeg te beleven). Een rondje inclusief Mexcio City is ook een aanrader, er zijn prima busverbindingen. Per bus is het 6 uur van Puerto Vallarta naar Guadalajara en van daar naar Mexico City is ongeveer net zo ver. Dan kun je wellicht ook Guanajuato nog bekijken, één van de mooiste stadjes van Mexico.

Ik heb Yucatan trouwens geheel overgeslagen, ik had m'n portie ruïnes wel gehad met Teotihuacan (Mexico CIty), Monte Alban (Oaxaca), El Tajin (Veracruz), Palenque en Tikal.
pi_105812801
en het strand is puerto vallarta ook een goeie plek om te chillen op het strand + snorkelen/duiken?? (t weer is 29 graden geloof ik in januari toch??!?!)
oef is wel lang 6 uur bussen.... zijn er ook snellere wegen naar guadalara vanaf PV?
en waar liggen die Oaxaca en die andere dingen waar je het over heb (in afstand vanaf PV?)
pi_105827232
Bussen zijn prima kwaliteit, die reis van pv-gdl valt dan wel mee. Is volgens mij ook iets van 4-5 uur en niet 6 uur.
Er is een stuk kortere weg, maar aangezien dat geen echte snelweg is doe je er bijna even lang over en dat is gezien de veiligheid door ongelukken en vallende rotsblokken op die weg niet echt de moeite waard. Het zal nog wel jaren duren voor daar een echte snelweg ligt.

Oaxaca is te ver weg om vanuit PV te doen. Minimaal 14 uur plus overstaptijden. Dat is beter te doen vanuit Mexico Stad als startpunt. Gebruik eventueel de reisplanner van google maps om een beetje inschatting van reistijden te krijgen.

Het weer is prima, zelf vind ik het zeewater wat koud in die periode, maar ben dan ook verwend met warmere maanden ;)
pi_105833673
hoeveel graden is het zeewater nu dan??
pi_105833871
http://www.winterzon.net/mexico.htm

daar staat dat het zeewater nu 25 gradne is??
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:19:53 #19
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105834618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:07 schreef casper019 het volgende:
http://www.winterzon.net/mexico.htm

daar staat dat het zeewater nu 25 gradne is??
Dat vinden mensen in de (sub)tropen koud. Als je 30 graden gewend bent, voelt 28 al koud aan.
25 graden is heerlijk om te zwemmen, maar wanneer je gaat duiken, snorkelen of surfen is een wetsuit wel nodig voor de gemiddelde persoon.

En ja, je kunt er surfen, voornamelijk bij Sayulita.
Snorkelen is prima te doen bij de rotsen die vlak voor de kust van Mismaloya liggen. Vanaf het strand dichterbij Puerto Vallarta is er ook best wat te zien, maar is het niet heel bijzonder.
pi_105837837
nou ben ik wel nogal snel een koukloen (of damn hoe spel je dat?)
heb het iig snel koud...
maar heb ook in geen 5 jaar in zee gezwommen
is 25 graden echt fris of gewoon lekker om in te zwemmen en ook goed om te snorkelen? (niet voor duiken)
pi_105838155
Maak je geen zorgen, 25 graden is echt wel voldoende om heerlijk te kunnen zwemmen.
  woensdag 21 december 2011 @ 00:08:04 #22
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105847292
Ja, 25 graden is prima om te zwemmen, ook voor koukleumen! Voor snorkelen is het ook wel voldoende, al zul je het na een uur in het water liggen dan wel koud hebben. Maar dat heb ik zelfs bij 30 graden.

Puerto Vallarta naar Guadalajara is overigens 5 tot 6 uur, volgens de website van ETN (de meest luxe busmaatschappij). Maar zelfs 6 uur is niet veel in Mexico, gezien de grootte van het land. En de bussen zijn comfortabel, ook die van de 'normale' maatschappijen (zoals Flecha Amarilla of Primera Plus), veel comfortabeler dan bijvoorbeeld Eurolines.
Al de genoemde maatschappijen zijn trouwens onderdeel van hetzelfde bedrijf, ik weet zo snel geen namen van andere busmaatschappijen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Lemans24 op 21-12-2011 00:17:06 ]
pi_105847840
maar ik neem aan dat er ook in de buurt van PV ook leuke dingen te doen zijn zonder zolang te hoeven reizen?

Ik zie nu trouwens ook een leuke trip naar yutucan voor een aanbiedings prijs..
begin nu te twijfelen of ik nu naar PV of yutacan ga

PV is kwa vertrek datum makkelijker voor mij.....
dus als PV genoeg te bieden heeft (ook in de buurt daar - dus niet met tripjes van 6 uur) ga ik daarheen
anders miss yutcan....
tips aub!!
  woensdag 21 december 2011 @ 00:26:31 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105848300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 00:18 schreef casper019 het volgende:
maar ik neem aan dat er ook in de buurt van PV ook leuke dingen te doen zijn zonder zolang te hoeven reizen?

Ik zie nu trouwens ook een leuke trip naar yutucan voor een aanbiedings prijs..
begin nu te twijfelen of ik nu naar PV of yutacan ga

PV is kwa vertrek datum makkelijker voor mij.....
dus als PV genoeg te bieden heeft (ook in de buurt daar - dus niet met tripjes van 6 uur) ga ik daarheen
anders miss yutcan....
tips aub!!
Ja, er is in de buurt ook genoeg te doen. San Blas op 3.5 uur, Mexcaltitán iets verder schijnen mooi te zijn. Ik ben er nooit geweest, maar Mexcaltitán ziet er op de foto's bizar uit.
Daarnaast zijn er dorpjes in de Sierra (zilvermijnen), heb je surfdorp Sayulita, of vissersplaatsjes naar het zuiden, zoals Tomatlan.
En natuurlijk het snorkelen, jungltrips en allerlei actieve sporten.

Maar je zit in Jalisco, de meest Mexicaanse provincie, dus Tequila moet je ook zeker niet overslaan!
pi_105860914
ok thx en die szilvermijnen hoever weg van pv is dat dan

wat ik me afvraag stel je doet ddie tequilla trip wat 6 uur reizrn is kan je daar dan ook vernachten of moteje op 1 dag heen en teru g6 uur???
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')