abonnement Unibet Coolblue
pi_105153437
Ik (man) sta er alleen voor met een pasgeboren baby (nu 2 weken oud).
Moeders is langdurig opgenomen in het ziekenhuis om geestelijk weer tot rust te komen.
Ik doe m'n best en het gaat best goed, maar als man valt het niet mee.

Meestal geef ik de baby om 8 uur 100cc voeding.
Dan naar het ziekenhuis en om 11 uur weer voeding
Dit gaat zo door met om de 3 uur voeding waarbij ik haar amper wakker krijg.
Een lekker rustige baby dus.

's avonds weer naar het ziekenhuis en dan opmaken voor de nacht.
Temperatuur is rond de 37 graden.

21 uur badje (om de dag) voeden, 100cc (poepen en plassen ook gelukt)
22 uur rode kop en hard huilen, honger !!!
Rekken met speen en vinger tot 0:00 en 110cc voeding.
Dat rekken kost echt veel moeite met veel gehuil.

1:00 uur rode kop en hard huilen, honger !!!
Voeden kan, iets van 60cc zonder problemen maar na een uurtje is het weer mis
Bij meer voeding gooit ze het er weer uit, ook niet goed dus.

Ik kan het ook rekken tot om de 3 uur maar dan ben ik dus van 22:00 tot 5:00 aan het rekken.
Daarna is ze moe en mag ik even slapen.

Waarom die gierende honger als ik wil slapen ?
  zondag 4 december 2011 @ 01:43:08 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105155266
Waarschijnlijk omdat haar dag- en nachtritme omgedraaid zijn (hebben pasgeboren babies vaker last van).

Ik weet helemaal niets van flesvoeding, maar wellicht toch voeden op verzoek en daarbij de hoeveelheden in de gaten houden zodat ze niet over haar max per dag komt?
Of wil je dat juist niet omdat de kans dan groot is dat je helemaal geen dagschema kunt hanteren?

Heel veel sterkte en succes trouwens, het lijkt me een enorm pittige situatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105157832
Omgedraaid dag- en nachtritme klinkt heel waarschijnlijk. Wij hebben bij mijn dochter in het begin heel nadrukkelijk verschil gemaakt tussen dag en nacht. Dus bij nachtvoedingen alleen een klein lampje aan, alleen uit bed halen, voeden, luier verschonen, en direct weer terug in bed. Overdag sliep ze met gordijnen open (en licht aan, was een nogal donker kamertje), en maakten we veel meer contact bij de voedingen, en lieten haar ook even spelen en zo. Weet niet of het echt heeft geholpen, maar voor ons voelde het goed. Toen ze een week of 6 was, was het ritme in elk geval 'goed'.

En inderdaad wat Leandra zegt: ook flesvoeding kun je (als je wilt) op verzoek geven, zodat je niet zo hoeft te rekken tussen voedingen door. Alleen wel de maximale hoeveelheid in de gaten houden.

Sterkte!
  zondag 4 december 2011 @ 08:59:00 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105158068
Waaom overdag niet wat langer tussen de voedingen laten zitten als je haar dan wakker moet maken zodat je 's nachts een extra voeding te geven hebt?

Neem je kindje bij je in bed, desnoods met een groot kussen tussen jullie in zodat je niet op haar kan rollen.
Zet een thermoskan heet water, een fles koud water en bakjes melkpoeder in de goede hoeveelheid bij je bed. Zo kan je snel en makkelijk de flesjes klaar maken.

Mss helpt het samen slapen al, dat ze rustig wordt van jouw ademhaling.
Kan je je bed omhoog zetten? Ga dan eens schuin liggen met haar op je borst, daar worden veel kindjes ook nog wel rustig van.

Heel veel sterkte, heftige situatie hoor!
Maarreh
quote:
maar als man valt het niet mee.
is natuurlijk kul he... ;)
Bij vrouwen zit het ook niet standaard meegebakken hoor!
***
  zondag 4 december 2011 @ 09:39:33 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105158384
Zonder het topic een andere richting op te willen sturen (het hoeft immers geen wel/niet zwaarder topic te worden) snap ik TS wel; het is altijd zwaar als je onverwachts alleen voor de zorg van je kind komt te staan en helemaal als het om zo'n kleintje gaat dat je eigenlijk nog niet eens hebt leren kennen, dat kost moeders soms ook een tijdje en de zorg de eerste dagen is vooral op moeder en kind gericht.
In principe is de moeder de eerste maand(en) nog steeds de primaire verzorger en alle informatie richt zich daar dan ook op.

Maar ook als nieuwbakken moeder kan ik me voorstellen dat je het allemaal even niet meer weet, en helemaal als je onverwachts alleen voor de zorg van je pasgeborene komt te staan en ook nog eens 2 x daags met hem op stap moet om de andere ouder te bezoeken.

Ik was in die tijd al trots op mezelf als ik om 17.00 gedouched was, en dan had ik de hele dag verder ook nog niets anders gedaan dan voor de baby zorgen.

Misschien is het voor TS trouwens handiger om hier te posten: Het babytopic (0-1 jaar) Deel 52 daar zitten iig een hoop "deskundigen" met recente ervaring.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 december 2011 @ 09:50:41 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105158497
Ow en Roadkill: ga overdag als ze slaapt ook mee slapen. Anders hou je het niet vol. Huishoudelijke zaken kunnen best blijven liggen én zijn makkelijker uit te besteden...
En verder sluit ik me aan bij BE
pi_105158876
Wat een vervelende situatie zeg :{

Baby's hebben ook last van darmkrampjes, dat zou het ook zomaar kunnen zijn, mijn kinderen hadden er op de een of andere manier 's nachts meer last van dan overdag }:| helaas kun je tegen die darmkrampjes weinig doen dan afwachten. Het wordt in de regel erger tot de 6 weken en daarna neemt het weer af en met een week of 12 oud is het over. dit zijn gemiddelden hè, er zijn uitzonderingen.
Er zijn middelste te koop die bij sommige baby's helpen en bij anderen weinig uithalen, dat is een beetje puzzelen, infacol en cinababy bijvoorbeeld, kun je bij de apotheek of bij kruidvat ofzo halen. En dan de gewone truukjes, bij je nemen zoals Brighteyes zegt vinden veel kindjes fijn, je kunt je kindje ook dragen op je arm in de krampjeshouding daar is hier ergens nog een goeie foto van, zal wel even zoeken. Je kunt fietsen met de beentjes, dat soort dingen.

ha wacht, google heeft antwoord.


Omdat je er toch alleen voor staat, ook 's nachts, kun je misschien een co-sleeper overwegen? Wat BE zegt, misschien dat jouw ademhaling alleen al rust brengt en dan maak je het jezelf makkelijker met niet steeds eruit hoeven.

niet mijn slaapkamer ;)

Bij alle ledikantjes van Ikea waar de zijkant eruit kan kun je dit zo doen, gewoon zijkant eruit halen en aan je bed bevestigen dus, eventueel met spanbanden of op andere manieren.
Veilige manier van samen slapen :)

En over dat ritme, dat hebben veel baby's ja. Probeer overdag zoveel mogelijk in een lichte kamer te laten slapen, gordijnen open enzo, en zorg 's nachts voor een goede donkere kamer.

Qua voeding en rekken zou ik inderdaad zeggen, volg je baby wat meer. Laat je kindje anders overdag eens zelf wakker worden voor een voeding (tenzij het té lang duurt, ook niet de bedoeling). Dat geeft je wat meer ruimte om 's nachts ook gewoon te geven als ze honger heeft.

Lastige situatie, succes ermee!
:)
pi_105159135
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
Waaom overdag niet wat langer tussen de voedingen laten zitten als je haar dan wakker moet maken zodat je 's nachts een extra voeding te geven hebt?

Neem je kindje bij je in bed, desnoods met een groot kussen tussen jullie in zodat je niet op haar kan rollen.
Zet een thermoskan heet water, een fles koud water en bakjes melkpoeder in de goede hoeveelheid bij je bed. Zo kan je snel en makkelijk de flesjes klaar maken.

Mss helpt het samen slapen al, dat ze rustig wordt van jouw ademhaling.
Kan je je bed omhoog zetten? Ga dan eens schuin liggen met haar op je borst, daar worden veel kindjes ook nog wel rustig van.

Heel veel sterkte, heftige situatie hoor!
Maarreh

[..]

is natuurlijk kul he... ;)
Bij vrouwen zit het ook niet standaard meegebakken hoor!
Volgens mij is die opmerking 'maar als man valt het niet mee' best terecht hoor. :P De vrouw maakt allerlei hormonen aan die eerste periode waardoor ze bijvoorbeeld met minder slaap toe kan.

Toch? :+

En veel sterkte met de situaie zeg. jeetje, das niet niks! :*

[ Bericht 4% gewijzigd door groofskendezoveelste op 04-12-2011 10:40:42 ]
pi_105170133
Inbakeren wil nog wel eens helpen. Bij ons althans wel.



Kunnen ze zichzelf niet wakker slaan met hun handjes.

Succes!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_105311145
Hoe gaat het nu?
pi_105393390
Ik zie hier niet waarom er ingebakerd moet worden Nilsch. Dit baby'tje moet gewoon nog even wennen aan zijn leventje en mist de moeder en verder vind ik het als krampjes klinken.

Sterkte met de situatie Roadkill! Heb je wel kraamzorg gehad en heb je oma's en opa's die kunnen helpen?
pi_105393635
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:17 schreef Nielsch het volgende:
Inbakeren wil nog wel eens helpen. Bij ons althans wel.

[ afbeelding ]

Kunnen ze zichzelf niet wakker slaan met hun handjes.

Succes!
Is dit serieus?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 december 2011 @ 21:22:57 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105394313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:12 schreef Kikkeren het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Voor één keer ben ik het (deels) met Nielsch eens: inbakeren kan zeker helpen bij onrustige baby's, maar dit is nog maar zo'n kleintje, dat ik inbakeren (nog) niet zou aanraden. Kijk eerst of je het ritme kunt omdraaien, en of er andere oorzaken zijn .. pas als laatste redmiddel zou ik inbakeren gebruiken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105394958
Ik moest meteen denken aan een dwangbuis :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 december 2011 @ 22:01:25 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105396887
het valt ook zeker met elkaar te vergelijken :Y en er is zelfs een overeenkomst; het helpt om rustiger te worden zodat (bij een baby) het slapen makkelijker gaat ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:43:14 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105399164
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:32 schreef Kikkeren het volgende:
Ik moest meteen denken aan een dwangbuis :@
Met het verschil dat babies de laatste weken van de zwangerschap juist gewend waren geen bewegingsruimte meer te hebben en het voor hen dus soms juist heel prettig is, want een overeenkomst met de tijd dat het nog een stuk rustiger voor ze was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 december 2011 @ 23:20:10 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105400853
Ik vind het idd ook helemaal geen gekke suggestie idd. Er zijn veel kindjesmdie zich er heel prettig bij voelen. :Y
***
  zaterdag 10 december 2011 @ 00:09:41 #18
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105402861
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Volgens mij is die opmerking 'maar als man valt het niet mee' best terecht hoor. :P De vrouw maakt allerlei hormonen aan die eerste periode waardoor ze bijvoorbeeld met minder slaap toe kan.

Toch? :+

En veel sterkte met de situaie zeg. jeetje, das niet niks! :*
Is dat zo? Heb ik weinig van gemerkt.
Bij de eerste was mijn man de eerste maand(en) beter in de verzorging van onze zoon dan ik. 'k Had niet zo'n hele lekkere kraamtijd (bij geen van 3-en trouwens) en heb weinig van de verzorging meegekregen. Mijn man gelukkig wel. Toen mijn zoon 4 weken oud was heb ik (kort) in het ziekenhuis gelegen, mijn man had geen problemen met de verzorging. Ik daarentegen moest van hem leren hoe ik hem moest voeden (borstvoeding liep niet lekker, flesjes had ik nog nooit klaargemaakt, hij wel), verschonen e.d.
Maar ik geloof dat er wel meer dingen zijn die bij ons omgekeerd zijn...

@Ts: sterkte, hopelijk heb je wat aan de tips die er al gegeven zijn (mijn post heb je waarschijnlijk niet veel aan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')