abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104176401
Ik zit nu in 5vwo en ben vooruit aan het kijken naar studies.
mijn cijfers zitten rond de 6,5-7(gaat wel stijgen. O-) )

Ik heb even op dit forum rondgekeken: oa. naar: ( Harvard ) deze discussie. Maar het is me niet helemaal duidelijk geworden wat je precies nodig hebt voor
Harvard, En hoe het systeem daar in elkaar zit.

Dus zouden jullie willen reageren? Nog even herhaling:

-Wat heb je nodig om toegelaten te worden?(cijfers vwo enz.)
-Wat moet je eerst studeren om bijv. Harvard business school te doen.(of iets vergelijkbaars bij cambridge)
-En wat zijn de kosten(en worden die vergoed)??

Alvast bedankt allemaal.

B

P.S. Als je persoonlijke ervaringen hebt, die je niet op het forum wilt hebben kan je pm-en
Real things are invisible for your eyes, you can only see them with your heart- Le petit prince
Your problems always seem to be the most important and difficult ones. But just try to realize other people also have their difficulties. And dream!!!!!
pi_104176478
1. Je betaalt het zelf maar dan moet je wel een ton (of meer?) klaar hebben liggen
2. Je krijgt een scholarship, maar dat is denk ik niet weggelegd voor mensen die een 7 staan

Ingangseisen verschillen natuurlijk per universiteit en per studie. De financiën zullen denk ik een groter probleem zijn.
pi_104176724
Ten eerste: hoe goed is jouw Engels?
Als je Cambridge(FCE of CAE volgens mij) hebt, dan zit je goed :)
Ik ben daar al geweest op een bezoek, ziet er heel mooi uit, maar de kosten wat minder :')
edit: jouw cijfers moeten rond de 7 zijn ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Angel-Joy op 09-11-2011 20:43:57 ]
pi_104177457
Voor undegrads weet ik de regeling niet, maar ik zit nu midden in een phd aanvraag procedure en die gaat als volgt.

Je doet de GRE test en die moet je met een behoorlijke score afleggen.
Je moet 3 recommendatiebrieven hebben van professoren van je graduate universiteit.

Komt er op neer dat je wel over een behoorlijk IQ moet beschikken, en al indruk gemaakt moet hebben op andere academici.

Maar als ik eerlijk ben denk ik dat een 6,5-7 student niks te zoeken heeft op een Ivy league universiteit. Niet alleen moet je met twee vingers in je neus met een 8 of hoger afstuderen, je zult daar moeten concurreren met het slimste wat Azie te bieden heeft. En dat is fockin slim hoor! Ze hanteren daar de bell curve, en het komt er op neer dat als je in de onderste 15% van je klas zit je gewoon een onvoldoende krijgt.
wazza!
pi_104177713
Ik ben goed in Engels, ik heb 4 jaar tweetalig onderwijs gehad. Is tot de 4e klas, en kan me in engeland uitstekend verstaanbaar maken, ik ben in de 2e ook 5 dagen naar engeland geweest.
@ angel-joy hoe kom je bij het feit dat mijn cijfers rond de 7 moeten zijn? @epsix zegt rond de 8???
Wie moet ik geloven?? |:(
Ik las ook dat je soms alle kosten vergoed krijgt als je ouders minder dan 60000 dollar per jaar verdienen. en als ze 60000-180000 dollar per jaar verdienen, dat de kosten hoogstens 10% zijn.
Real things are invisible for your eyes, you can only see them with your heart- Le petit prince
Your problems always seem to be the most important and difficult ones. But just try to realize other people also have their difficulties. And dream!!!!!
pi_104177731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:53 schreef Epsix het volgende:
Voor undegrads weet ik de regeling niet, maar ik zit nu midden in een phd aanvraag procedure en die gaat als volgt.

Je doet de GRE test en die moet je met een behoorlijke score afleggen.
Je moet 3 recommendatiebrieven hebben van professoren van je graduate universiteit.

Komt er op neer dat je wel over een behoorlijk IQ moet beschikken, en al indruk gemaakt moet hebben op andere academici.

Maar als ik eerlijk ben denk ik dat een 6,5-7 student niks te zoeken heeft op een Ivy league universiteit. Niet alleen moet je met twee vingers in je neus met een 8 of hoger afstuderen, je zult daar moeten concurreren met het slimste wat Azie te bieden heeft. En dat is fockin slim hoor! Ze hanteren daar de bell curve, en het komt er op neer dat als je in de onderste 15% van je klas zit je gewoon een onvoldoende krijgt.
dit is voor columbia uni trouwens niet voor harvard, maar ik verwacht dat ze niet teveel van elkaar verschillen.
wazza!
pi_104177831
Maar epsix hoe kom jij da bij het feit dat je een 8 moet staan?
Is dat een ongeschreven regel, of een hard feit?
En kan ik hieruit opmaken dat jij wel een 8 staat/stond??
pi_104177876
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:57 schreef Blendator het volgende:
Ik ben goed in Engels, ik heb 4 jaar tweetalig onderwijs gehad. Is tot de 4e klas, en kan me in engeland uitstekend verstaanbaar maken, ik ben in de 2e ook 5 dagen naar engeland geweest.
@ angel-joy hoe kom je bij het feit dat mijn cijfers rond de 7 moeten zijn? @epsix zegt rond de 8???
Wie moet ik geloven?? |:(
Ik las ook dat je soms alle kosten vergoed krijgt als je ouders minder dan 60000 dollar per jaar verdienen. en als ze 60000-180000 dollar per jaar verdienen, dat de kosten hoogstens 10% zijn.
nee volgens mij maken je cijfers niet uit. Je moet een gestandaardiseerde test doen zoals GRE of SAT. Voor Hardvard business school is het zeker GRE. Maar ik bedoel te zeggen dat als je punten zo laag zijn dat ik je kansen klein acht dat je wel hoog voor die tests zal scoren.
wazza!
pi_104177981
Minstens een 7 hè :')
Ik doe zelf ook tvwo, dus ik zou misschien nog een kans maken :)
Maar als een gewone vwo studens zonder een cambridge of een ander Engelse diploma, kan je het wel vergeten met je 6.5-7 :')
pi_104178101
Ik krijg binnenkort ook het Cambridge engels examen.
@angel-joy Zit je ook in 5vwo?
pi_104178425
HBS :')

Ga dan gewoon naar CBS of RSM. Veel meer kwaliteit voor je geld en contacten leggen ligt allemaal in eigen hand.
pi_104178494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:05 schreef Blendator het volgende:
Ik krijg binnenkort ook het Cambridge engels examen.
@angel-joy Zit je ook in 5vwo?
Nope, 3tvwo, moet dit jaar mijn Cambridge examen halen, hopelijk advanced :)
pi_104178591
Heb ik ook moeten doen:) Succes!!

waarom nog meer, is beetje vaag Lindstrom
pi_104179215
1) Met een 7 zit je ver onder niveau
2) Je moet top scores op de SAT halen
3) Als je Ivy-league materiaal bent, kun je dit meestal prima zelf uitzoeken
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
5) Nog andere bijzondere verrichtingen

Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
8.5 gemiddeld VWO, 2 profielen
Topsport
Vloeiend in 3 talen, verder nog aardig goed in 2 andere talen
SAT scores in 90-95e percentiel

Veel succes dus :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Physics op 09-11-2011 21:30:49 ]
pi_104179568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan

Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
Topsport
dit dus. zelfs al kun je het niveau aan, dan nog is het maar de vraag of je binnenkomt. Ze eisen meer dan dat je eigenlijk hoeft op te brengen. Als je echt overtuigd bent van jezelf kun je beter je undergrad ergens anders doen en het met je grad bij de ivy-league universiteiten proberen. De concurrentie is wat minder, en je krijgt de kans om jezelf te onderscheiden van de andere uitstekende studenten.
wazza!
pi_104180962
quote:

Topsport

= Jij? of :P?
pi_104181217
quote:

Topsport

Ik had toen niks over zoveel talen gehoord hoor :o
Er waren idd veel Aziaten, ik kan Chinees dankzij mijn moeder, en ze vertelden wel dat ik dan een voorsprong heb omdat ik nu al 3 talen spreek, maar volgens mij is vloeiend Engels plus Duits ofzo bijvoorbeeld meer dan genoeg hoor :)
pi_104182444
over dat het collegegeld afhankelijk is van het inkomen van je ouders geldt alleen voor Amerikaanse studenten... Een meisje van mijn oude school ging naar Oxford, slaagde hier op het tweetalig VWO met gemiddeld een 9, en was daar de slechtste van de klas.

Ik zou me eerder richten op een Nederlandse uni, honours class en gewoon een minor doen op bijvoorbeeld een Ivy-university...
pi_104183772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

= Jij? of :P?
Nee, iemand die ik goed ken :)
pi_104184252
Zelf heb ik zelf een tijdje aan Cambridge gestudeerd - het niveau is niet gek veel hoger dan in Leiden. Meer middelen en vaak betere docenten, maar de tentamens en essays waren niet veel lastiger qua niveau.
pi_104184453
Zijn die Ivy-League universiteiten niet veel kieskeuriger (vraag-aanbod-verhouding) t.o.v. buitenlanders dan t.o.v. Americanen?
Hoe dan ook, ik zou eerder mikken op Oxbridge, IC enz.
Dat is ook uitstekend, dat opent ook alle deuren en het is veel minder duur.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104184457
TS, misschien is het een idee om een semester (of 2) naar het buitenland te gaan via een Nederlandse universiteit. Vaak zijn er tussen universiteiten uitwisselingsprogramma's. Dan betaal je alleen het collegegeld aan de universiteit hier. Ivy league is nog steeds wel hoog gegrepen, maar als je uni de connecties heeft en je staat een >9 dan maak je wel kans ;) .
pi_104184527
Netflanders, geef eens een voorbeeldje van die betere middelen?
#NoDAPL
pi_104184556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn die Ivy-League universiteiten niet veel kieskeuriger (vraag-aanbod-verhouding) t.o.v. buitenlanders dan t.o.v. Americanen?
Hoe dan ook, ik zou eerder mikken op Oxbridge, IC enz.
Dat is ook uitstekend, dat opent ook alle deuren en het is veel minder duur.
Minder duur als in ~ ¤15k per jaar ipv ~ ¤50k aan collegegeld?
pi_104184619
Yep, maar het scheelt toch veel als je niet een flinke studiebeurs of iets dergelijks krijgt?
Al dacht ik dat sommige Ivy-League universiteiten in bepaalde gevallen wel sterk het collegegeld verlagen maar ik steek daar niet mijn hand voor in het vuur.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')