dit is voor columbia uni trouwens niet voor harvard, maar ik verwacht dat ze niet teveel van elkaar verschillen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:53 schreef Epsix het volgende:
Voor undegrads weet ik de regeling niet, maar ik zit nu midden in een phd aanvraag procedure en die gaat als volgt.
Je doet de GRE test en die moet je met een behoorlijke score afleggen.
Je moet 3 recommendatiebrieven hebben van professoren van je graduate universiteit.
Komt er op neer dat je wel over een behoorlijk IQ moet beschikken, en al indruk gemaakt moet hebben op andere academici.
Maar als ik eerlijk ben denk ik dat een 6,5-7 student niks te zoeken heeft op een Ivy league universiteit. Niet alleen moet je met twee vingers in je neus met een 8 of hoger afstuderen, je zult daar moeten concurreren met het slimste wat Azie te bieden heeft. En dat is fockin slim hoor! Ze hanteren daar de bell curve, en het komt er op neer dat als je in de onderste 15% van je klas zit je gewoon een onvoldoende krijgt.
nee volgens mij maken je cijfers niet uit. Je moet een gestandaardiseerde test doen zoals GRE of SAT. Voor Hardvard business school is het zeker GRE. Maar ik bedoel te zeggen dat als je punten zo laag zijn dat ik je kansen klein acht dat je wel hoog voor die tests zal scoren.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:57 schreef Blendator het volgende:
Ik ben goed in Engels, ik heb 4 jaar tweetalig onderwijs gehad. Is tot de 4e klas, en kan me in engeland uitstekend verstaanbaar maken, ik ben in de 2e ook 5 dagen naar engeland geweest.
@ angel-joy hoe kom je bij het feit dat mijn cijfers rond de 7 moeten zijn? @epsix zegt rond de 8???
Wie moet ik geloven??![]()
Ik las ook dat je soms alle kosten vergoed krijgt als je ouders minder dan 60000 dollar per jaar verdienen. en als ze 60000-180000 dollar per jaar verdienen, dat de kosten hoogstens 10% zijn.
Nope, 3tvwo, moet dit jaar mijn Cambridge examen halen, hopelijk advancedquote:Op woensdag 9 november 2011 21:05 schreef Blendator het volgende:
Ik krijg binnenkort ook het Cambridge engels examen.
@angel-joy Zit je ook in 5vwo?
dit dus. zelfs al kun je het niveau aan, dan nog is het maar de vraag of je binnenkomt. Ze eisen meer dan dat je eigenlijk hoeft op te brengen. Als je echt overtuigd bent van jezelf kun je beter je undergrad ergens anders doen en het met je grad bij de ivy-league universiteiten proberen. De concurrentie is wat minder, en je krijgt de kans om jezelf te onderscheiden van de andere uitstekende studenten.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
1) Met een 7 zit je ver onder niveau
2) Je moet top scores op de SAT halen
3) Als je Ivy-league materiaal bent, kun je dit meestal prima zelf uitzoeken
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
5) Nog andere bijzondere verrichtingen
Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
8.5 gemiddeld VWO, 2 profielen
Topsport
Vloeiend in 3 talen, verder nog aardig goed in 2 andere talen
SAT scores in 90-95e percentiel
= Jij? ofquote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
4) Meeste mensen hebben zo'n beetje alle beschikbare vakken op hun school gedaan
Een profiel van een student die niet-geaccepteerd werd op welke Ivy-league uni dan ook, maar wel bij enkele op gesprek mocht komen:
Topsport
Veel succes dus
Ik had toen niks over zoveel talen gehoord hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 21:24 schreef Physics het volgende:
Topsport
Veel succes dus
Minder duur als in ~ ¤15k per jaar ipv ~ ¤50k aan collegegeld?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn die Ivy-League universiteiten niet veel kieskeuriger (vraag-aanbod-verhouding) t.o.v. buitenlanders dan t.o.v. Americanen?
Hoe dan ook, ik zou eerder mikken op Oxbridge, IC enz.
Dat is ook uitstekend, dat opent ook alle deuren en het is veel minder duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |