Fir3fly | dinsdag 8 november 2011 @ 20:33 |
Testtijden Valencia: 1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda 1m 32.186s (40 laps) 2. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1m 32.322s (42) 3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 33.226s (73) 4. Randy de Puniet FRA Rizla Suzuki (800cc) 1m 33.544s (55) 5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.652s (75) 6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1m 33.857s (71) 7. Andrea Dovizioso ITA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.859s (49) 8. Hector Barbera ESP Pramac Racing 1m 34.174s (57) 9. Stefan Bradl GER LCR Honda (800cc) 1m 34.330s (62) 10. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 34.393s (61) 11. Franco Battaini ITA Ducati Marlboro 1m 35.371s (29) 12. Kousuke Akiyoshi JPN Repsol Honda 1m 35.728s (34) 13. Ivan Silva ESP BQR Inmotec (CRT) 1m 37.159s (44) 14. Carmelo Morales ESP Team Laglisse Suter-BMW (CRT) 1m 38.989s (33) 15. Gianluca Nannelli ITA Grillini Team Gapam (CRT) 1m 39.173s (24) 16. Federico Sandi ITA Grillini Team Gapam (CRT) 1m 39.827s (9) | |
Beach | dinsdag 8 november 2011 @ 20:56 |
Waar rijdt dat Grillini team mee? | |
Dos37 | dinsdag 8 november 2011 @ 21:57 |
I care for Rossi | |
m1155 | dinsdag 8 november 2011 @ 22:43 |
Opvallend dat de puniet op een 800 suzuki voor rossi op een 1000 ducati staat... | |
Fir3fly | woensdag 9 november 2011 @ 14:37 |
Bautista dus naar Gresini. Of hij de fabrieksmotor van Simoncelli krijgt is niet bekend maar ik zou er niet op rekenen. Bradl naar LCR lijkt nu ook een zekerheidje. | |
M.Melandri | woensdag 9 november 2011 @ 15:32 |
Leuk voor Bautista, sterk seizoen gehad op de Suzuki. Bradl in de MotoGP zou ik echt geweldig vinden, is een coureur die heel sterk is bij het aanremmen. Veld opvullen met CRT machines vind ik een goede zaak, zo zijn er ook wat meer kansen voor nieuwe coureurs. Zal ook een belangrijk jaar worden voor Pedrosa, 2011 viel wederom in het water door een blessure terwijl hij er tot Le Mans goed voor stond. Na zijn comeback kon je toch zien dat hij veel minder risico's nam, in Philip Island en Valencia draaide hij bij een regenbui direct het gas dicht en was de langzaamste rijder van het veld. | |
Xaobotnik | woensdag 9 november 2011 @ 19:46 |
Gapam - BMW... | |
R4m0n_46 | woensdag 9 november 2011 @ 20:55 |
Klein veld toch. | |
Xaobotnik | woensdag 9 november 2011 @ 21:00 |
Zeker. Maar zolang er een financiële crisis speelt, zullen andere partijen er niet zo snel instappen. Die CRT-teams zijn ook concrete opvulsels. | |
H1N1 | woensdag 9 november 2011 @ 21:09 |
Laatste vier zijn schrikbarend langzaam. Pure gewenning of zien we ze het hele seizoen gelapt geworden..vraag ik me dan af. Dat er meer deelnemers zijn is leuk maar dan moeten ze wel een beetje meekunnen.. | |
PeeJay1980 | woensdag 9 november 2011 @ 21:13 |
Niet iedereen heeft getest deze dagen. | |
Fir3fly | donderdag 10 november 2011 @ 18:46 |
Wat wel erg leuk is is dat Ten Kate waarschijnlijk de CRT machine voor Gresini gaat bouwen. Een beetje Nederland in de MotoGP . | |
Michael_Moore | donderdag 10 november 2011 @ 19:08 |
Goed nieuws idd. Maar ik heb er toch even een bron bij gezocht.
| |
Fir3fly | donderdag 10 november 2011 @ 19:28 |
Dat was ook mijn bron . | |
Michael_Moore | donderdag 10 november 2011 @ 19:35 |
GMTA. | |
Fir3fly | donderdag 10 november 2011 @ 19:40 |
Uitstekende site overigens. | |
Michael_Moore | donderdag 10 november 2011 @ 20:04 |
Bijbehorend forum is ook niet verkeerd. Met name de thread Your favorite umbrella girl? (NSFW) Maar het is uiteraard niet te vergelijken met FoK! | |
m1155 | donderdag 10 november 2011 @ 21:33 |
Miss Stoner | |
Michael_Moore | donderdag 10 november 2011 @ 22:23 |
Mrs Stoner inmiddels. Adriana blijft een charmante verschijning. Ik snap alleen nog steeds niet hoe Casey haar zwanger heeft gemaakt, terwijl hij zelf nog in de puberteit moet komen. [ Bericht 0% gewijzigd door Michael_Moore op 11-11-2011 17:27:38 ] | |
Avey | zaterdag 12 november 2011 @ 14:38 |
Mooie vrouw MotoGP Ik ben dit jaar naar Indianapolis geweest, fantastisch complex maar je zit zo ver van de baan af | |
M.Melandri | maandag 14 november 2011 @ 17:46 |
Erg jammer, had eigenlijk wel verwacht dat ze erbij zouden zijn nadat ze De Puniet lieten testen. | |
Xaobotnik | donderdag 17 november 2011 @ 18:44 |
Trouwens, aangezien Bridgepoint Infront (eigenaar van om. de SBK) heeft overgenomen bezitten ze zowel de SBK als de MotoGP via Dorna (wat al van hun was). Er schijnt gesproken te worden over het samenvoegen van de twee klassen. Nakamoto (baas van HRC) gaf tijdens een interview in cyclenews aan dat hij dit geen verkeerd idee vond, aangezien er maar 17 rijders zijn in de MotoGP, en iets van 20 in de WSBK. Het zou mij eigenlijk ook wel benieuwen. Alleen gaan de kosten dan natuurlijk wel omhoog voor de SBK-teams (tenzij je die nieuwe klasse handicapt). En als die nu al aan hun max zitten, betekent dat dus exit. | |
H1N1 | donderdag 17 november 2011 @ 19:56 |
37 man! Dat zou spannend worden bij de eerste bocht voorbij start/finish . | |
Fir3fly | donderdag 17 november 2011 @ 19:57 |
Volgens mij kwam uit dat gesprek juist dat beide klasses (in ieder geval voor de komende tijd) gescheiden zullen blijven. | |
m1155 | donderdag 17 november 2011 @ 21:25 |
Ik vind dat er twee manches moeten komen in de MotoGP, desnoods 1 korte en 1 lange met pauze van een uur ofzo. | |
Beach | donderdag 17 november 2011 @ 21:49 |
ik vind van niet | |
m1155 | zondag 11 december 2011 @ 11:07 |
Let op achterwiel: | |
PeeJay1980 | zondag 11 december 2011 @ 20:24 |
Wat heeft dit met de MotoGP te maken? | |
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 18:08 |
Schop! 2012 Repsol riders presented in Madrid
| |
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 18:09 |
Work remains for the Ducati Team
| |
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 18:09 |
En omdat het kan nog even een foto van Ben Spies die z'n middelvinger opsteekt. | |
Beach | maandag 5 maart 2012 @ 18:22 |
Rossi is denk ik wel over zijn hoogtepunt heen. ITT Max Biaggi Overigens ben ik bang dat de CRT machines (buiten Edwards en Randy) echt teveel puur veldvulling zijn. | |
Marks | maandag 5 maart 2012 @ 20:12 |
Vorig jaar liet Rossi in de race op Jerez zien dat hij nog steeds bij de besten hoort. Hier valt hij... Met 1.5 seconden snellere rondetijden reed hij door het veld, kwam van buiten de top 10 en ging voor p 2. Misschien is hij wel over zn top, maar hij was dan ook buitencategorie. Dus hij kan nog steeds meekomen denk ik. | |
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 20:15 |
Hij werd uiteindelijk 5e, mede omdat anderen ook vielen en niet verder konden. Rossi is erg lang de beste geweest, maar is inmiddels duidelijk voorbij gestreefd door de nieuwe garde. En dat is op zich helemaal niet erg, maar die verafgoding mag ook wel eens afgelopen zijn. Overigens hoop ik, als fan van Ducati, wel dat ze die motor weten te fixen. Komt het gevecht om het podium alleen maar ten goede. | |
M.Melandri | maandag 5 maart 2012 @ 22:03 |
@3:07 die reactie van Stoner ''obviously your ambition outweighs your talent'' | |
PeeJay1980 | woensdag 7 maart 2012 @ 10:57 |
De enige wedstrijd waar Stoner niet finishte. Wederom door de voorkant van de Ducati. Rossi kan meekomen als ze de motor beter op de rit weten te krijgen. Dan kan hij hopelijk nog een paar keer voor een overwinning knokken, maar ik denk dat hij geen titelkandidaat meer gaat zijn. | |
Sabata | woensdag 7 maart 2012 @ 11:39 |
Toch apart. Gooi je er zoveel geld tegenaan om die motor goed te krijgen, hef je er speciaal het Xerox SBK team voor op om er nog financiën en personeel tegenaan te gooien, en de oude Duc doet NOG STEEDS vooraan mee in de Superbikes, terwijl we in de motogp elke keer zitten te bibberen bij elk berichtje dat die Duc nog steeds niet goed is. Ik vraag me trouwens af wat het nut gaat zijn van die CRT-motoren. Als je naar de tests kijkt beginnen ze een beetje op de EVO-bikes in het BSB te lijken, maar dan nog verder verwijderd van de top12 | |
Xaobotnik | woensdag 7 maart 2012 @ 13:28 |
De SBK's zijn natuurlijk gebaseerd op productiemotoren. Dus dat een oudere machine lang mee blijft doen is niet vreemd. Wel leuk om te zien dat de Kawa's zich voorin melden. Ducati in de MotoGP heeft gewoon niet het budget en overige bronnen van bijv. een Honda om zomaar even bij te trekken. En die CRT's zijn gewoon veldopvulling. | |
Marks | woensdag 7 maart 2012 @ 15:41 |
Stoner is ook ijzersterk inderdaad. Op bijvoorbeeld Silverstone liet hij voor mij zien de terechte kampioen te zijn. De concurrenten maakten fouten (Lorenzo spin, Doviciozo volgens mij ook) waar hij stijlvol door de regen naar de overwinning reed. | |
PeeJay1980 | woensdag 7 maart 2012 @ 17:12 |
Tot een paar jaar geleden hadden de SBK moeten op de kuip na helemaal niets meer met de straatversies te maken. Blokken werden bij Ducati voor een vermogen aangepast, om de 4 cilinders bij te kunnen blijven benen. Maar vergeleken bij de MotoGP viel het inderdaad mee. De leaseprijs van alleen de versnellingsbak in Stoner zijn Honda zit op 7 tot 8 ton per jaar. | |
MrNovember | zaterdag 24 maart 2012 @ 13:02 |
Gisteren tijdens de eerste dag van de laatste wintertest (in Jerez) was Stoner weer snelste. Dit was hij ook in de eerdere trainingen in Sepang en Valencia. Eigenlijk heeft hij alle wintertesten gedomineerd. Lorenzo en Pedrosa volgen elke training met een paar tienden verschil. Spies daarachter. De verschillen tussen Yamaha en Honda blijken tot dusver niet heel groot te zijn. Dreamteam Rossi/Ducati blijft tegenvallen. Ook Rossi was aan het einde van de vorige test teleurgesteld dat een paar essentiële problemen bij het aanremmen van de bocht simpelweg niet op te lossen waren. In de training van gisteren kwam Rossi niet verder dan 1,8 seconden afstand tot Stoner. De CRT machines daarentegen hebben wel progressie geboekt. Aan het begin van de wintertesten was het gat tussen Stoner en de CRT machines een dikke 7 seconden per ronde (!!). In de training van gisteren is dit terug gebracht naar 3 á 4 seconden per ronde. | |
Marks | maandag 26 maart 2012 @ 09:55 |
Jammer van Rossi inderdaad, maar toch is hij wel bijna iedere test sneller geweest dan Hayden voor zover dat iets zegt. Punten krijg je immers in de race. | |
PeeJay1980 | maandag 26 maart 2012 @ 13:24 |
Spijtig dat de Ducati-kwaal weer de kop opsteekt. Er zit nog een behoorlijk gat tussen de normale CRT machines en de CRT Aprilia. Vergeleken met de normale CRT's, is de Aprilia eigenlijk een gewoon een fabrieksproto, waarmee ze heel slim misbruik maken van de regels die voor CRT's gelden. Niet echt een eerlijke vergelijking in mijn ogen. | |
Sabata | maandag 26 maart 2012 @ 14:20 |
En da's nu precies hoe Aprillia het ook al een paar jaar in de SBK aanpakt. Fabrieksproto eerst bouwen, die voor de openbare weg lichtelijk aanpassen en net genoeg aantallen bouwen om hem gehomologeerd te krijgen. Meest flagrante voorbeeld was wel de speciale motor die vorig jaar voor Monza eenmalig werd gebouwd. Dat kreng liep verdikkeme 30 km/h harder dan iedereen op de rechte einden. Dat ze vorig jaar geen wk zijn geworden lag alleen aan Biaggi's vele fouten en de onverwacht goede prestaties van Checa. | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 12:37 |
Promo. Het wachten duurt veel te lang . | |
Beach | woensdag 28 maart 2012 @ 12:45 |
De BBC zend wel elke race gewoon live uit? Omdat ze met de F1 wel bezuinigen... | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 12:50 |
Ik neem aan van wel. Helaas wel alleen Motogp, maar voor de rest zijn er altijd nog internetstreams. | |
Nemephis | woensdag 28 maart 2012 @ 16:42 |
Zijn er die streams waar je de races kan volgen? Of moet je daarvoor betaald lid zijn van MotoGP.com? Ik was tot een tijdje terug lid van RacingUnderground.ru, maar die is ermee opgehouden. Weet er iemand een alternatief? Mag via PM. | |
M.Melandri | woensdag 28 maart 2012 @ 16:46 |
Duitse en Nederlandse sport 1 zenden gewoon alles uit | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 16:55 |
http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html Die heeft altijd wel wat. | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 20:10 |
Ferrari, Sepang 2012. | |
Marks | woensdag 28 maart 2012 @ 20:47 |
Ja, zie http://www.touchline.tv/m(...)gp-season-live-in-hd ik snap alleen het verhaal bij uitgerekend Assen niet, al is die normaal altijd op de NOS te volgen. Dus eigenlijk boeit het me niet of de BBC dit uitzend of niet | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 21:09 |
De eerste race zit dus achter de 'red button'. Zucht, daar dus maar weer een stream voor zoeken . | |
Ambrosius | woensdag 28 maart 2012 @ 21:13 |
Het is ook bij Sport 1 toch? | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 21:16 |
Ja, maar die heb ik als arme student uiteraard niet. Toch belachelijk dat dit niet op de gewone commerciële tv te zien is. En Dorna blijft zich maar afvragen waarom MotoGP niet zo populair als F1 is. | |
Beach | woensdag 28 maart 2012 @ 21:18 |
Gewoon lekker de WSBK kijken op Eurosport. | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 21:21 |
Dat altijd, maar dat is dit weekend. | |
Waffle | woensdag 28 maart 2012 @ 23:29 |
Ik verbaas me over zoveel dingen. Zoveel mensen die op de TT afkomen in Assen en blijkbaar zo weinig mensen die naar de MotoGP kijken op tv. Moet je dit topic ook eens zien. Dit loopt eigenlijk helemaal niet op Fok. Maar ook F1 krijgt in Nederland maar weinig aandacht op tv. Voorbeschouwing en nabeschouwing van de race wordt amper gedaan. Als je dat vergelijkt met voetbal waar dat heel normaal is. Natuurlijk is voetbal veel populairder, maar de markt voor auto en motorsport moet toch wel groot genoeg zijn in Nederland om een fatsoenlijk programma neer te zetten. Sowieso als je het vergelijkt met de andere meuk wat er op tv te zien is... Ik kan me niet voorstellen dat een telsel achtig programma of business class programma meer kijkers oplevert dan een goede voorbeschouwing voor de F1. | |
Marks | donderdag 29 maart 2012 @ 09:15 |
Maar krijgt een ´´re run´´ op bbc 1 dezelfde avond nog... Dus daar kan ik wel op wachten | |
Michael_Moore | zondag 1 april 2012 @ 17:07 |
Full BBC coverage details (All times BST)
| |
Avey | zondag 1 april 2012 @ 17:38 |
Geen enkele zender zendt het hier in de VS uit Internet streams dus maar, als die er zijn | |
Sabata | maandag 2 april 2012 @ 11:16 |
Het is toch echt hun eigen schuld. Ze hadden met Eurosport een prima platform, maar wilden juist meer geld verdienen door bewust de zendrechten te decentraliseren naar mindere zenders en mensen naar hun internetstreams en live-timing krijgen. Simpel gezegd, dat lukte niet. Tweede probleem is natuurlijk het deelnemersveld van de MotoGP, dat met veredelde superbikes volgemaakt moet worden. Fijn dat Aprillia de regels wat vrijer interpreteert en gewoon een verdoken racemotor neerzet, maar de rest zal je alleen achteraan het veld zien hangen. | |
Tarado | maandag 2 april 2012 @ 11:18 |
hier altijd te vinden; http://www.vipbox.tv/sports/motorsports.html | |
Avey | maandag 2 april 2012 @ 17:12 |
Dank je Dit weekend! | |
M.Melandri | woensdag 4 april 2012 @ 16:52 |
Het tweede probleem komt ook door het eerste probleem, tv kijkers zijn flink omlaag gegaan na die beslissing van Dorna om de tv rechten per land apart te verkopen. Daarnaast zijn er ook veel te veel races in het failliete zuid-europa waardoor er amper nieuwe gelden vrijkomen, wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bernie. | |
PeeJay1980 | woensdag 4 april 2012 @ 17:16 |
Vooruitzichten zijn slecht voor het komende weekend. Qua weer bedoel ik dan. Als het regent op raceday, dan zal de wedstrijd uitgesteld worden. Zoals in 2009. | |
Michael_Moore | woensdag 4 april 2012 @ 19:41 |
Ik ben benieuwd wat jouw bron is, want volgens elke grote weersite is de kans op neerslag op het circuit van Losail dit weekend net zo groot dan de kans dat Karel Abraham dit jaar wereldkampioen wordt. | |
PeeJay1980 | donderdag 5 april 2012 @ 09:33 |
Iemand met bekenden\vrienden in het paddock. Vandaar dat ik ook wel enigszins verbaasd was. Maar misschien was het kortstondig en zien we er niets van terug tijdens het weekend Het is er nu rustig. Hopen dat het zo blijft. [ Bericht 6% gewijzigd door PeeJay1980 op 05-04-2012 09:40:56 ] | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 15:05 |
Over twee uurtjes de eerste Moto 3 training . Nieuwe klasse, kan heel leuk gaan worden. En een soort testgrond voor Moto 2, als daar volgend jaar waarschijnlijk de motoren vrij worden gegeven. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 15:06 |
Mooie voorbeschouwing op het komende seizoen:Bron: http://motomatters.com/re(...)w_a_year_of_tra.html | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 15:09 |
Toch RIP aan de tweetakten .. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 15:12 |
Ja, op zich jammer. Maar oude technologie moet plaatsmaken voor nieuwe. Viertaktmotoren zijn gewoon op alle gebieden beter. | |
Xaobotnik | donderdag 5 april 2012 @ 15:47 |
Heeft niets te maken met nieuwe technologie. Viertacten zijn er immers altijd al geweest. Twee-tactmotoren zijn zelfs beter voor race-bike omdat ze met hetzelfde gewicht meer vermogen leveren, of gelijk vermogen bij minder gewicht, zo je wil. De MotoGP machines waren sneller dan de 500cc's omdat ze gewoon een grotere cylinderinhoud hadden. Dat men over is op viertact heeft waarschijnlijk te maken gehad met de belasting voor het milieu. Een tweetact verbruikt meer brandstof en olie en slijt sneller. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 15:57 |
Dat had er wel mee te maken. Maar het grootste probleem van tweetaktmotoren is ook wat ze zo lang aan de top heeft gehouden: de simpelheid. Zo rond begin jaren 90 was de tweetaktmotor al volledig uitontwikkeld en eigenlijk alleen Honda wist er destijds met het 'big bang' concept wat extra uit te halen (dat concept is overigens toepasbaar op zowel twee- als viertaktmotoren). Aan het eind van de jaren 90 was er gewoon niets meer mee te doen en daarom is er weer terug gegaan naar viertaktmotoren. Dat heeft niet alleen geleid tot beter racen, maar ook de relevantie met de straatmotor kwam weer terug. En dat heeft er voor gezorgd dat Yamaha, Honda en Ducati nog meedoen. Helaas is er nogal wat mis gegaan later met de 800cc en nieuwe regelgeving, maar dat is een apart probleem. Cilinderinhoud is verder niet relevant, de 990 viertakts waren niet of nauwelijks zwaarder dan de 500s. Het lijkt wel alsof de viertakt twee keer zoveel cilinderinhoud nodig heeft, maar het simpele feit is dat de viertakt twee keer zoveel slagen maakt. Een 500 tweetakt staat dus gelijk aan een 1000 viertakt. Het probleem met de tweetakt is dat veel verder dan 500 gaan geen enkele zin heeft. Dat zou een motor juist alleen maar onbestuurbaar maken. Met andere woorden, tweetakt motoren aan het eind van development cycle, viertakt weer terug aan het begin. | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 16:03 |
Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil de eerste 1000 CC viertakt wel eens zien die sneller optrekt dan een 250CC tweetakt. Je ziet geen tweetakt-motoren meer op straat, behalve af en toe een verloren MZ of een RD. Ik denk dat dat de doorslag heeft gegeven - technische doorontwikkeling van tweetakt is commercieel niet meer interessant. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 16:06 |
Nou, elke MotoGP machine sinds 2002 tegen de laatste Aprilia RSA 250. Raad eens wie er wint? | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 16:08 |
Need proof Kan best zijn dat ik ongelijk heb | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 16:09 |
edit edit: Aaargh haal ik weer die quote en edit knop door elkaar | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 16:15 |
De Honda RC211V uit 2002 deed er ongeveer 2.3 seconden over van 0-100. De Aprilia is moeilijker te vinden, maar het beste dat ik kon vinden is 3 seconden. | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 16:22 |
Okee heb zelf ook geGoogled, je hebt gelijk. | |
Xaobotnik | donderdag 5 april 2012 @ 16:22 |
Hoe kun je nu zeggen of iets uitontwikkeld is? Dat kan je nooit weten. Immers optimaliseer je ieder jaar zoveel mogelijk. De nieuwere motoren waren in de regel gewoon sneller. In iedere klasse. Kijk alleen naar de 250cc. Die zijn een flink aantal jaren doorgegaan. Een tweetakt van gelijke grootte levert gewoon meer vermogen. De Big Bang, de Screamer, etc. waren gewoon evoluties en geen revolutionaire ontdekkingen die de techniek verlengde oid. De ontwikkeling van de twee-takten was ook duurder. Dat was een andere reden om naar de vier-tacten te gaan. Als er geen ontwikkeling mogelijk was, zoals jij stelt, waren er ook geen hoge kosten om te maken. Het argument dat ze dichter bij de straatmotoren staan klopt gewoon niet. De MotoGP machines hebben niets met straatmotoren te maken, en er wordt ongeveer net zo veel in de straatmotoren gestopt, als de Toyota's, Mercedessen en Honda's van deze wereld van hun F1 auto's in de straatauto's stoppen. Een klein deel vind zijn doorgang, maar verder niet. Voor de ontwikkeling hoef je het dus niet te doen. Zeker niet met de tal van andere raceklassen die daar net zo goed aan kunnen bijdragen. De SBK's lenen zich daar sowieso beter voor, gezien de gedeelde basis met de straatmotoren. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 16:41 |
Natuurlijk kan je zien of iets uitontwikkeld is. Er zat een plafond op de tweetakten en dat was bereikt eind jaren 90. Als dat er niet was geweest waren er wel nieuwe technieken gekomen. Zoals ik al zei, een tweetakt werkt vanwege zijn simpelheid. En dat is ook wat uiteindelijk nieuwe ontwikkeling tegenhield. Jij noemt de 250cc als voorbeeld maar dat is eigenlijk juist het perfecte voorbeeld waarom tweetakten niet meer werkten. Aprilia had een monopolie in handen. Simpelweg omdat geen enkele andere fabriek zin had om die Aprilia na te maken, behalve Honda. Er was geen enkele andere richting, diversiteit was onmogelijk. Wederom omdat het ding gewoon uitontwikkeld was. De 250cc Aprilia van 2000 is vrijwel identiek aan die van 2009. De enige ontwikkeling zat nog in het chassis. Dat is nogal logisch. De enige vooruitgang zat in hele kleine, hele dure dingen. Simpel kosten/baten probleem. Grappig, want HRC baas Nakamoto zegt juist dat de grootste reden dat Honda meedoet R&D is. Yamaha heeft een aantal maanden geleden een persbericht uitgegeven waarin beschreven stond hoe de evolutie van hun 800cc M1 gelopen is en welke lessen ze daaruit geleerd hebben voor hun straatmotoren. SBK is simpelweg het verkopen van die specifieke lijn sportmotoren, en daar werkt het heel goed voor. MotoGP is voor de fabrieken een testgrond voor nieuwe technieken die al dan niet toepasbaar zijn op hun productielijnen. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 17:03 |
Voor mensen die op zoek zijn naar een stream, sport 1 is vandaag gratis http://video.sport1.nl/ | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 17:06 |
Not for me... moet eerst registreren en betalen. edit: wel registreren, niet betalen that is. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 17:08 |
Na registratie kun je het gewoon gratis bekijken... | |
Nemephis | donderdag 5 april 2012 @ 17:09 |
Zit nu te kijken. Wat een beroerde kwaliteit van die video, zeker geen motivatie om ervoor te betalen. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 17:17 |
Even de bitrate verhogen (rechtsonder). | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 17:18 |
Dank u, ook fijn commentaar . Moto 3 is leuk, maar dat geluid is wel even wennen . | |
Beach | donderdag 5 april 2012 @ 17:19 |
Wow ik mis echt dat tweetaktgeluid nu | |
PeeJay1980 | donderdag 5 april 2012 @ 17:27 |
Ontwikkeling vindt nog steeds plaats op 2takt gebied. Neem een KTM. De dikke 2takten van hen worden nog steeds goed verkocht en KTM is bezig met een 2takt met brandstofinjectie. Bij extreme enduro's krijgen de dikke 2takten nog steeds de voorkeur. Maar omdat de gemiddelde 2takt niet meer aan de eisen voldoet qua uitstoot, zal er of extra ontwikkeling moeten plaatsvinden of ze sterven uit. En qua milieu-eisen in de racerij is de 4takt een wassen neus. Een tijd terug gelezen dat een monteur van een raceteam aangaf dat de hoeveelheid olie die er doorheen ging vele malen meer waren dan met de 2 takten. Alleen bij de 4takt wordt het afgetapt en zien mensen het niet, zoals bij 2takten overduidelijk zichtbaar is. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 18:50 |
Moto3 is wel even wennen ja, 2 tact geluid was een stuk mooier maar verwacht met Moto3 leukere races. Nu tijd voor MotoGP | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 18:52 |
Overigens lachwekkend dat Bradl niet gewoon met 65 mag rijden, omdat ze dat nummer opdragen hebben aan Capirossi | |
Beach | donderdag 5 april 2012 @ 19:08 |
Ook maar meteen het nr van Katoh en Schwantz vrijgeven? | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 19:15 |
Is toch niet te vergelijken met Capirossi, met alle respect maar hij is nog nooit wereldkampioen geweest in de hoogste klasse en zelfs geen vice wereldkampioen. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 19:44 |
Zit mooi dicht bij elkaar. En de langzaamste CRT is maar 3 seconden langzamer dan Stoner, valt dus nog mee. | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2012 @ 19:47 |
precies. Daarom vind ik het ook onzin. Als Rossi stopt en dat ze dan nummer 46 blokkeren dan zou ik dat logisch vinden, maar nummer 65? Nee, want Capirossi was niet de beste op het hoogste niveau. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 19:54 |
CRT''s zitten mooi dichtbij elkaar, alleen Ellison komt zwaar tekort maar die heeft eigenlijk ook weinig te zoeken in de MotoGP. Ook een mooie tijd van Hayden ook al reed hij op de zachte band, hoop toch dat Ducati wat aan kan sluiten bij de top 4. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 20:04 |
Sport1 stream is afgelopen, bah. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 20:06 |
Wat een topsnelheden | |
Beach | donderdag 5 april 2012 @ 20:21 |
Ellison is een goede rijder hoor. | |
M.Melandri | donderdag 5 april 2012 @ 20:31 |
Klopt, als hij stopt zal het nummer 77 als eerbetoon ook niet meer gebruikt worden. | |
Beach | donderdag 5 april 2012 @ 20:39 |
Dat lijkt me overdreven. | |
Fir3fly | donderdag 5 april 2012 @ 20:39 |
. Ellison is niets bijzonders. | |
Beach | vrijdag 6 april 2012 @ 16:56 |
Vrolijke vriendjes een stream voor vandaag? | |
Don-Leon | vrijdag 6 april 2012 @ 17:13 |
video.sport1.nl | |
Beach | vrijdag 6 april 2012 @ 17:15 |
Kost geld =( en zelf al deze gevonden http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | |
Xaobotnik | vrijdag 6 april 2012 @ 17:28 |
Gloeiende schijven Ook goed om te zien dat de Yamaha's gewoon snelheid lijken te laten zien op de rechte stukken.... | |
M.Melandri | vrijdag 6 april 2012 @ 19:49 |
Sport 1 vandaag ook gratis hoor | |
M.Melandri | vrijdag 6 april 2012 @ 19:50 |
Handling van de Yamaha is vooral erg goed, op bochtige circuits hebben ze de beste machine. | |
Kenju | vrijdag 6 april 2012 @ 19:57 |
Idd. Dit betekent dus dat ze naar voren groeien tot een bike die de gewonnen tijd in de bochten op de rechte stukken niet al te snel zullen inleveren. Het scheelde vandaag maar een paar km/h met de snelsten. | |
chufi | zaterdag 7 april 2012 @ 17:27 |
Kwalificaties zijn bezig nu ... Live op Sport1 Extra, nu Moto3 | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 17:33 |
Fenati is toch wel een talentje hoor, 16 jaar en gelijk in de top 3 | |
franklop | zaterdag 7 april 2012 @ 17:34 |
Faubel | |
Beach | zaterdag 7 april 2012 @ 17:43 |
Iwema gaat ook weer lekker | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 17:48 |
Zonde dat Folger bij zo'n slecht team zit, staat gewoon laatste | |
chufi | zaterdag 7 april 2012 @ 17:48 |
17e .... | |
Fir3fly | zaterdag 7 april 2012 @ 17:49 |
Best wel. 17e is prima voor de eerste keer. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 17:49 |
Tja, zit niet veel meer in bij Iwema | |
Beach | zaterdag 7 april 2012 @ 17:53 |
Evenaring sinds 2009 en kijk eens naar Fenati, dat noem ik niet prima hoor. | |
Fir3fly | zaterdag 7 april 2012 @ 17:57 |
Iwema is dan ook gewoon een middelmatige coureur op wereldniveau. Ik zie niet in waarom je anders zou verwachten. Bovendien rijdt hij op een chassis gebouwd door het team zelf. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 17:58 |
Iwema is ook geen toptalent zoals een Fenati, maar zo slecht heeft hij het niet gedaan, vlak achter Faubel en sneller dan Vazquez wat toch aardige namen zijn. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 17:59 |
Top van Folger met de Ioda 199km/h, toppers doen 220 | |
Beach | zaterdag 7 april 2012 @ 18:01 |
En de 125 deden 245 | |
Fir3fly | zaterdag 7 april 2012 @ 18:01 |
Toch wel erg jammer, het is een zeer dapper team. Ook in de MotoGP, zelf een vernieuwend frame bouwen in plaats van de kant en klare Aprilia te kopen. En dan geeft Aprilia vervolgens alleen de beste motoren aan het Aspar team . | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 18:07 |
Top van Terol vorig jaar in de kwalificatie was 228, scheelt dus allemaal niet veel. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 18:08 |
Zijn ook pas laat begonnen met ontwikkeling van moto3 fiets, maar is wel zonde voor de carriere van Folger om een jaar achteraan te bungelen. | |
tralalala | zaterdag 7 april 2012 @ 18:59 |
Pasini even geluk net | |
Beach | zaterdag 7 april 2012 @ 19:15 |
Stock Kawasaki motor | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 19:18 |
Mooie tijd van Bradl met de zachte band | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 19:38 |
Er gaan wel heel veel CRT rijders onderuit deze sessie | |
chufi | zaterdag 7 april 2012 @ 19:53 |
Lorenzo op pole ....? | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 19:58 |
Yes, Yamaha erg sterk, zelfs Crutchlow op 3. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 20:01 |
Rossi langzaamste Motogp coureur jammer dat hij Bradl in de weg zat. | |
Fir3fly | zaterdag 7 april 2012 @ 20:27 |
Yamaha inderdaad enorm sterk. Pedrosa is ineens nergens meer. Stoner vs Lorenzo wordt episch . | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 20:32 |
Vinales nu in de warm up 0,4 sneller dan de poletijd | |
Nober | zaterdag 7 april 2012 @ 22:48 |
MotoGP You like? [ Bericht 49% gewijzigd door Nober op 07-04-2012 23:31:58 ] | |
m1155 | zaterdag 7 april 2012 @ 23:10 |
Rossi met de hoogste topsnelheid 12e op 2,2 sec dus laatste van de MotoGP machines. | |
Fir3fly | zaterdag 7 april 2012 @ 23:15 |
Wat is er met Neukirchner gebeurd? Die was 6e geloof ik... | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 23:18 |
Moto2 en Moto3 zijn tijden van de warm up | |
Nober | zaterdag 7 april 2012 @ 23:31 |
De voorsprong van Vinales vond ik al vreemd. Van de MotoGP is ook de Qualifying Practice, is dat wel de startopstelling dan? | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 23:35 |
MotoGP wel, maar Moto2 en Moto3 hebben na de kwalificatie nog een warm up gereden, dus daar zijn die tijden van | |
Nober | zaterdag 7 april 2012 @ 23:40 |
Ze zitten me gewoon te fucken maar ik zal ze krijgen, die tijden. | |
M.Melandri | zaterdag 7 april 2012 @ 23:45 |
Waffle | zondag 8 april 2012 @ 00:13 |
Ik volg de MotoGP niet zo, maar wat zijn die anderen onderaan allemaal dan? | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 09:55 |
Hoe laat is het nou vandaag? UPC zegt 0:25, (BBC1) maar de motoGP site zegt 21:00 | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 10:00 |
OH en BTW, heel handig: http://www.gpupdate.net/nl/kalender/157/motogp-kalender-2012/ Rechts kan je hem aan je (google) calendar toevoegen. Staat gelijk alles er in. Maar ook die zegt vanavond 21:00 dus wel apart.. | |
m1155 | zondag 8 april 2012 @ 11:19 |
Tja dat begrijpt niemand nog helemaal?.... een soort klasse in een klasse met opgevoerde superbikes (?) | |
m1155 | zondag 8 april 2012 @ 12:18 |
op racesport staat: zondag 8 april 2012 00:25-01:55 - MotoGP: Qatar - MotoGP race | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 12:20 |
Precies, in de UPC digitale gids ook. Maar waarom zou de officiele site dan wat anders aangeven? vreeemd. | |
Marks | zondag 8 april 2012 @ 12:23 |
De race wordt niet live uitgezonden, maar een paar uur later op bbc. | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 12:34 |
Ahzo, wat slecht. Geen enkele zender die live uitzend zo te zien dus (aangezien alleen BBC hem uitzend) | |
ddx | zondag 8 april 2012 @ 12:34 |
BBC geeft voorrang aan golf, race is alleen live te volgen via red button. | |
Fir3fly | zondag 8 april 2012 @ 14:03 |
British Eurosport stream met Ryder en Moody . Overigens begint MotoGP om 21:00. Moto3 om 18:00, ook zeker de moeite waard. | |
m1155 | zondag 8 april 2012 @ 17:13 |
Download het mogenochtend vroeg wel | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 17:59 |
We gaan beginnen !!!!! | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 18:08 |
Dit kan je nergens live kijken toch? | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 18:09 |
Sport 1 | |
Nemephis | zondag 8 april 2012 @ 18:11 |
http://www.oleoletv.com/w(...)urosport-link-1.html | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 18:17 |
En helaas bleef Iwema staan bij de start ... | |
Nemephis | zondag 8 april 2012 @ 18:19 |
Die rijdt alleen maar mee voor spek en bonen. | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 18:28 |
En de kilometers | |
Nemephis | zondag 8 april 2012 @ 18:40 |
Nog 1 ronde.. wel spannend, dat vechtende groepje! | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 18:50 |
Leuk gevecht idd om de 3e plaats Viñales wint voor Penati en Salom 4e Cortese [ Bericht 8% gewijzigd door chufi op 08-04-2012 18:56:19 ] | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 19:25 |
Moto2 nu gestart en begint lekker met stuivertje wisselen aan de kop, beloofd een leuke race te worden | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 19:26 |
Moto3 was een prachtige race, Fenati ook gelijk 2e | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 19:27 |
Luthi zakt weer helemaal weg in de race | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 19:38 |
maar het is een close race met de hele top 10 nog bij elkaar | |
Waffle | zondag 8 april 2012 @ 19:51 |
Dat kan ik me dan echt niet voorstellen, dat er meer mensen naar golf kijken dan naar MotoGP | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 19:52 |
Echt een pracht race die Moto2 | |
Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 19:55 |
ik wel. Golf is namelijk wereldwijd een sport die erg in opkomst is en door steeds meer mensen beoefend wordt. | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 19:56 |
ben er net heengezapt, leve sport 1 | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 19:58 |
Ja goed he dat dat kan anno 2012 | |
TheGeneral | zondag 8 april 2012 @ 19:59 |
Inderdaad! Weer zin in een nieuw seizoen! | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 20:01 |
Wow net die actie van Marques | |
TheGeneral | zondag 8 april 2012 @ 20:01 |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 20:03 |
Leuke laatste ronde Marques wint voor Ianone en Espargaro | |
Waffle | zondag 8 april 2012 @ 20:03 |
Ik kan het me niet voorstellen, kan er zelf echt niet naar kijken. Hetzelfde met dat eeuwige darten en snooker, etc. op tv. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:04 |
Jammer dat Iannone niet won, wat een vechter is dat. | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 20:04 |
miste net de actie van Marquez | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 20:05 |
heb titel even aangepast naar 2012 trouwens | |
Fir3fly | zondag 8 april 2012 @ 20:05 |
Wat een fantastische race . Geen seconde zonder actie en wat een finish! | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 20:06 |
thanks | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:08 |
Moto2 en Moto3 zijn qua racen veel leuker dan de voormalig Aprillia cups | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 20:09 |
leuke interviewster | |
DennisDeBengel | zondag 8 april 2012 @ 20:15 |
Hele gave race, vind wel dat Marquez een penalty verdient, hij drukte Luthi er duidelijk vanaf. | |
Nober | zondag 8 april 2012 @ 20:15 |
Márquez | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 20:17 |
ja het was niet helemaal zuiver idd, maar ja dat is aan de officials om te beslissen | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:18 |
Idd, actie van niks, hij sneed weer eens iemand af omdat hij niet sterk genoeg is bij het aanremmmen. Iannone verdiende de overwinning wat mij betreft. | |
Fir3fly | zondag 8 april 2012 @ 20:18 |
Ik vond er niets mis mee, hij was er duidelijk voorbij. Luthi had op moeten geven. | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:20 |
Hij was er naast en drukt Luthi op de kerbs, deed hij ook vaak bij Bradl. Groot talent Marquez alleen net als Pedrosa remt hij vroeg waardoor hij zwak is in het 1vs1 duel. | |
Steffie | zondag 8 april 2012 @ 20:31 |
Marquez deed gewoon hetzelfde als waarvoor Zarco vorig jaar wel werd gediskwalificeerd in Barcelona. Hij stuurde namelijk overduidelijk naar buiten toe waar Luthi nog reed, terwijl de baan de andere kant op afbuigt. Blijkbaar heeft Marquez dus wel het juiste paspoort. | |
Fir3fly | zondag 8 april 2012 @ 20:36 |
Luthi zat er alleen nog met de voorband naast. Dan moet je gewoon opgeven. | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 20:36 |
Kan iemand me uitleggen hoe ik nou zo om 9 uur de wedstrijd live kan zien via mn tv? Hoorde iets over red button dus heb bij UPC on demand gekeken enz maar kan niks vinden.. | |
TheGeneral | zondag 8 april 2012 @ 20:38 |
Dat werkt geloof ik alleen in Engeland. De red button. Hier alleen maar te zien op Sport1. | |
Nober | zondag 8 april 2012 @ 20:39 |
PC aansluiten op je TV en een stream zoeken. | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 20:39 |
Godver wat slecht. Om half 1 heb ik er niet heel veel zin meer in denk ik.. | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:40 |
Sport 1 Duitsland heeft ook alles live, kan ik zelf via de schotel ontvangen. | |
SjaakVilleneuve | zondag 8 april 2012 @ 20:40 |
Edwards! | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:42 |
Hoop op een mooi gevecht tussen Lorezo en Stoner, wellicht kan Pedrosa met een goede start ook nog aanhaken, zat er in de warm up toch goed bij. | |
Nober | zondag 8 april 2012 @ 20:42 |
Ben benieuwd, heb niets meegekregen de afgelopen maanden dus laat maar komen. | |
DX11 | zondag 8 april 2012 @ 20:42 |
Dus niemand boeit t verder dat je extra moet betalen om dit live te kunnen zien? | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 20:44 |
ik heb al tijdens Sport 1 en Eredivisie Live in een pakket, merk het nauwelijks | |
Nober | zondag 8 april 2012 @ 20:44 |
Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda 296.8km/h Nog langzamer. | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 20:45 |
Heb ook sport 1, voordeel is nu wel dat je alles kunt zien inclusief vrij trainingen, dat had je bij RTL 7 niet dus dan vind ik het niet erg om wat extra te betalen | |
DennisDeBengel | zondag 8 april 2012 @ 20:45 |
Het was een recht stuk.. degene die de ander eraf duwt zit dan altijd fout. | |
SjaakVilleneuve | zondag 8 april 2012 @ 20:51 |
Zo die dame naast Rossi | |
Nober | zondag 8 april 2012 @ 20:52 |
Viel wel mee toch? | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:02 |
MotoGP nu los | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:03 |
sterke start van Pedrosa | |
Rodawa | zondag 8 april 2012 @ 21:05 |
Heb de start gemist, op welke positie had Pedrosa zich gekwalificeerd? Die Honda's lopen wel lekker op het rechte stuk trouwens, Lorenzo gaat deze race niet winnen denk ik. Stoner - Pedrosa - Lorenzo als top 3. | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:11 |
zevende | |
Rodawa | zondag 8 april 2012 @ 21:13 |
Oke, bedankt! Hij moet dan wel een lekkere start gehad hebben inderdaad, lag nog ff op P2 net. | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:19 |
Saaie race verder | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:21 |
Zoals bijna altijd... De Moto2 en 3 zijn spannender | |
Rodawa | zondag 8 april 2012 @ 21:21 |
Begon goed, maar jammer dat Stoner zo snel voorbij Lorenzo kwam. Misschien als Pedrosa wat meer aanzet dat er nog wat gaat gebeuren, nu is het niet zo bijzonder meer. | |
DennisDeBengel | zondag 8 april 2012 @ 21:26 |
Afgaande op deze race zal het weer gaan tussen Stoner en Lorenzo. Pedrosa zal ergens wel weer een blessure oplopen en wat races missen | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:36 |
Top 3 bij elkaar en Pedrosa op 2 nu | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:37 |
en nu weer 3 | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:37 |
Worden nog een paar leuke laatste ronden | |
TheGeneral | zondag 8 april 2012 @ 21:38 |
Begint nu toch leuk te worden | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:39 |
Stoner haakt gelijk af, pedrosa moet er snel voorbij | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:39 |
Lorenzo loopt verder weg | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:41 |
Stoner wordt 3 , maar haalt Pedrosa Lorenzo nog in ? | |
franklop | zondag 8 april 2012 @ 21:42 |
verliest nog steeds ruimte | |
chufi | zondag 8 april 2012 @ 21:44 |
Lorenzo voor Pedrosa en Stoner | |
TheGeneral | zondag 8 april 2012 @ 21:45 |
Rossi op 10 .. | |
ColtZ40 | zondag 8 april 2012 @ 21:51 |
Lorenzo Stoner 3e. | |
Nemephis | zondag 8 april 2012 @ 21:51 |
| |
Fir3fly | zondag 8 april 2012 @ 21:55 |
Jammer, had gehoopt dat Stoner het van de chatter kon winnen. Maar zeer knap van Lorenzo, dit wordt een spannend seizoen . | |
M.Melandri | zondag 8 april 2012 @ 22:02 |
Stoner lijkt last te hebben van zijn onderarm, hoop niet dat het nog problemen gaat geven de rest van het seizoen. Knappe race van Lorenzo en Pedrosa | |
Mexicanobakker | maandag 9 april 2012 @ 01:00 |
Even herhaling kijken op den BBC. | |
Marks | maandag 9 april 2012 @ 10:36 |
Saaie race.... krijg de rambam, heb je wat anders gekeken ofzo? Het was echt tof en sowiewo is het echt veel mooier om een motogp het circuit over te zien denderen dan een moto2 of moto3. Dat gedrift van Stoner is echt prachtig, stom dat ze daar geen superslomo's van laten zien zoals vorig jaar! | |
Mexicanobakker | maandag 9 april 2012 @ 11:30 |
Was een toprace dit. | |
Marks | maandag 9 april 2012 @ 13:33 |
Ja, was het wachten tot 1 uur wel waard! | |
Beach | maandag 9 april 2012 @ 14:02 |
Jammer dat Edwards net niet Spies had ingehaald, dat zou wat zijn | |
m1155 | maandag 9 april 2012 @ 16:40 |
Als dit toegestaan word gaan er dit jaar nog doden vallen... Zonder die afsnij actie had hij er ook voor gezeten dus wat is de achterliggende gedachte van Marquez. Neemt niet weg dat hij wel voor spanning zorgt! | |
Nober | maandag 9 april 2012 @ 20:02 |
Halverwege afgezet, Stoner ging toch winnen Lorenzo tweede en Pedrosa derde... niet dus! | |
Fir3fly | maandag 9 april 2012 @ 20:06 |
Kom op zeg, zo erg was het allemaal niet. Er waren in die race nogal wat moves die zeker net zo hard waren. | |
Nober | maandag 9 april 2012 @ 20:08 |
Ik vond het niet kunnen, Lüthi had er duidelijk last van en het was ook helemaal niet nodig. Als Márquez geen straf krijgt zal Lüthi hem nog wel een lesje gaan leren in de komende GP's, verwacht ik. | |
Fir3fly | maandag 9 april 2012 @ 20:12 |
Rossi had ook last van Barbera's actie, maar daar hoor je weer niemand over. Het enige wat er voor zorgt dat mensen dit zo erg vinden is vroege afgunst voor Marquez en dat het Luthi een zeer waarschijnlijk podium heeft gekost. Gebeurde dit tien plekken verder naar achteren zou niemand er ook maar een traan over laten. | |
Nober | maandag 9 april 2012 @ 20:21 |
Ik ken die Márquez amper, heb zijn naam weleens horen vallen maar dat is het dan ook wel. Hopelijk regen de volgende GP, altijd leuk. Paddock Girls op MotoGP is nog niet eens geüpdate! | |
MrNovember | maandag 9 april 2012 @ 23:51 |
Eugene Laverty zei het volgende op twitter over Marquez en Luthi. Jammer van Stoner, hopelijk gaat hij nu voor het eerst eens goed presteren op Jerez Opgepompte armen kan iedereen wel eens overkomen. | |
Fir3fly | maandag 9 april 2012 @ 23:52 |
Ik denk het wel. De chatter van de banden is voor Honda op Jerez een heel stuk minder. En fysiek is het ook veel makkelijker. | |
m1155 | dinsdag 10 april 2012 @ 16:40 |
Rossi over ducati: http://www.racesport.nl/M(...)D/29155/Default.aspx | |
Marks | dinsdag 10 april 2012 @ 18:19 |
Ja, maar zoals hij zegt was zijn tempo niet zo heeeeel slecht. Hij eindigde maar 5 seconden achter Hayden en Rossi ging nog naast de baan ook. Zo slecht deed hij het dus niet, de motor zuigt gewoon. Zonde dat hij gewoon geen goed materiaal heeft | |
Compomotive155 | dinsdag 10 april 2012 @ 18:47 |
Dat gaat em niet meer worden denk ik. Gewoon terug naar Yamaha of Honda! Vind het persoonlijk een stuk minder leuk om te kijken als Rossi niet goed mee kan | |
Beach | dinsdag 10 april 2012 @ 18:52 |
Van mij mag Rossi stoppen. | |
Nober | woensdag 11 april 2012 @ 13:33 |
Waar is Kawasaki en Suzuki eigenlijk? Is wel een beetje saai die Yamaha (Lorenzo) vs de Honda, met Cruchlow en Dovizioso op 4 en 5 ook op Yamaha's. | |
Fir3fly | woensdag 11 april 2012 @ 13:48 |
Suzuki komt misschien volgend jaar terug. Maar waarschijnlijker is 2014, als de regels voor dat jaar bekend zijn. Waarschijnlijk een rev limiet. Kawasaki doet weer mee, de Avintia CTR motoren gebruiken ZX-10 motoren. En doen het best redelijk. Ook is er een wildcard aangekondigd voor de USA races:
| |
Marks | woensdag 11 april 2012 @ 15:43 |
Ja bah, wat een vreselijke race was het toch zondag. | |
MrNovember | donderdag 12 april 2012 @ 14:04 |
Op zich wel, maar zo blijft het ook wel een elitesport. De beste coureurs op de beste machines. Dat is toch de toekomst van de sport. de MotoGP en eigenlijk de hele motorsport wereld worden steeds professioneler. Ik denk dat de manier van racen die we de afgelopen 10 jaar hebben gezien, tekenend is voor de toekomst. Het toevoegen van CRT machines of beperkingen invoeren is een aardige poging voor meer show, maar uiteindelijk zal het toch gaan tussen 3 of 4 man. Eerlijk gezegd zou ik jammer vinden als de MotoGP een tweede Superbikes of Moto2 wordt. Je kijkt nu wel naar de "Holy Grail" van de motorsport. | |
Beach | donderdag 12 april 2012 @ 14:39 |
Ach bij de Formule1 zijn ook zat beperkingen (oa de bevriezingen van de motorontwikkeling) en dat is ook nog steeds de koningsklasse. | |
Nemephis | donderdag 12 april 2012 @ 20:01 |
m1155 | vrijdag 13 april 2012 @ 19:40 |
Het is dat Stoner terug viel anders had het helemaal saai geweest... Moto2 was wel leuk | |
MrNovember | vrijdag 13 april 2012 @ 23:29 |
Over USA wildcard gesproken, wat zou het trouwens vet zijn als Elena Meyers een wildcard kon krijgen voor de MotoGP of Moto2 in Indy of Laguna! Ze doet het trouwens ook echt goed en wint geregeld wedstrijden. | |
Avey | zaterdag 14 april 2012 @ 20:13 |
Nou ja ze heeft nog maar 2 wedstrijden gewonnen in de AMA supersport, niet bepaald hoog Ze is wel erg mooi Een wildcard op Indy zou leuk zijn. | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 14:48 |
Volkswagen's Audi premium-car division has agreed to buy Italian motorcycle company Ducati for about 860 million euros | |
Nemephis | dinsdag 17 april 2012 @ 15:06 |
Benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben. Toch jammer, als er wel iets Italiaans is, is het Duc wel. Dat wordt net zoiets als Gouda Kaas made in Karlsruhe... | |
Sabata | woensdag 18 april 2012 @ 10:01 |
Lamborghini anyone? (ok onderdeel van VW inmiddels) | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 10:25 |
Bugatti | |
Sabata | woensdag 18 april 2012 @ 10:46 |
Hmm, E. Bugatti zelf was Italiaans, maar zijn HQ lag in de Elzas (Mulhouse). Is dus als Franse constructeur opgericht | |
Tarado | woensdag 18 april 2012 @ 10:47 |
Maar wel onderdeel van VW | |
Fir3fly | woensdag 18 april 2012 @ 14:57 |
Schaamteloze zelfpromotie. http://frontpage.fok.nl/c(...)-in-de-koolmijn.html | |
Nemephis | woensdag 18 april 2012 @ 15:23 |
Woei, jij krijgt van mij Kudo's!!!! Ik begrijp dat je er geen ruimte voor hebt, maar over innovatie gesproken hè, eigenlijk zou je de Elf-motoren ook de revu moeten laten passeren. High tech op twee wielen. Ik heb nog een oude Kickxstart ergens met foto's, zal ik die eens inscannen en hier neerplempen? | |
Fir3fly | woensdag 18 april 2012 @ 15:44 |
Ik heb al ongeveer de helft moeten schrappen . Maar inderdaad, die dingen waren zeer speciaal. Scans zouden op prijs gesteld worden! | |
Nemephis | woensdag 18 april 2012 @ 16:31 |
Alstu, klikbare scans uit de Kicxstart, hét vieze boekje voor motorliefhebbers! | |
Fir3fly | woensdag 18 april 2012 @ 17:08 |
Bedankt, mooie foto's. Ik denk dat Dorna met CRT het liefst ook dit soort dingen ziet. Kleine bedrijven die innoveren en gebruik maken van motoren van de grote fabrieken. | |
Fir3fly | woensdag 18 april 2012 @ 20:35 |
Paar filmpjes: De eerste hier is een RC174, zeg maar een opgevoerde versie (naar ongeveer 300cc voor de 350cc klasse) van de RC166 waar ik in m'n column over sprak. Het geluid is echt fenomenaal. Voor de RC166 zelf skip naar 4:14: En nog een: [ Bericht 6% gewijzigd door Fir3fly op 18-04-2012 20:57:03 ] | |
Nemephis | woensdag 18 april 2012 @ 21:06 |
Ik heb ze op Assen wel gezien, de klassiekers - en beter nog, gehoord en geroken! Magistraal mooi spul! | |
Michael_Moore | woensdag 18 april 2012 @ 22:48 |
Michael_Moore | woensdag 25 april 2012 @ 21:17 |
Lorenzo verwacht ook driestrijd in JerezStoner wil in Jerez sterker voor de dag komen Rossi hoopt op beterschap in Jerez
| |
M.Melandri | donderdag 26 april 2012 @ 00:17 |
Lijkt een regenachtig weekend te worden, wellicht kan een van de CRT rijders voor een verrassing zorgen. | |
Marks | donderdag 26 april 2012 @ 16:06 |
Of Rossi weer zoals vorig jaar! Hij was toen de snelste en had eigenlijk moeten winnen... | |
Fir3fly | donderdag 26 april 2012 @ 18:50 |
Hoe had hij dan moeten winnen? Pedrosa en Lorenzo waren veel sneller. Overigens gaat het weer het hele weekend regenen . | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 19:26 |
Rossi had die race idd de snelste ronde, maar de verschillen waren erg klein. | |
Marks | donderdag 26 april 2012 @ 20:22 |
Hij kwam snel dichterbij en hij had een goede pace. Hij was daarom denk ik niet voorbereid op de ´´langzame´´ stonder in bocht 1, volgens mij ging rossi gewoon harder daar doorheen. Een inschattingsfout.... Zonde, maar daar heeft hij laten zien nog gewoon een topper te zijn. Nu de motor nog! | |
m1155 | donderdag 26 april 2012 @ 22:04 |
Geweldig ook dat op en terug schakelen Dat zoiets niet in "productie" word nagemaakt is toch vreemd... | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 22:34 |
Ach, ik weet niet of Rossi die race had kunnen winnen. Als ik naar het hele seizoensverloop kijk ben ik geneigd te zeggen van niet. Desalniettemin is Rossi imo ook nog steeds een topper. Ik durf zelfs nog verder te gaan door hem the G.O.A.T. te noemen. | |
Fir3fly | donderdag 26 april 2012 @ 22:38 |
Dat vind ik altijd zo overbodig. Hoe kun je Rossi nou vergelijken met bijvoorbeeld Doohan, Spencer, Sheene of Agostini? | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 22:59 |
Heel simpel, je telt prestaties en marktwaarde bij elkaar op en vermenigvuldigt dat vervolgens met charisma. | |
Fir3fly | donderdag 26 april 2012 @ 23:00 |
Scherp. | |
JaapB | vrijdag 27 april 2012 @ 08:14 |
Rossi lijkt in heel veel dingen op Doohan, heeft ook veel van hem geleerd en heeft natuurlijk Jeremy Burgess. Maar Rossi is veel toegankelijker voor de media. Doohan leek daarin meer op bijvoorbeeld een Eddie Lawson. En ieder van de kampioenen is the Greatest of their time lijkt me | |
Michael_Moore | vrijdag 27 april 2012 @ 17:28 |
Silva snelste tijdens eerste dag in Jerez
| |
Nemephis | vrijdag 27 april 2012 @ 17:43 |
Als die Ducati het beter doet in de regen, kunnen ze dan niet beter een sproei-installatie voorop dat ding monteren? Win! | |
Michael_Moore | vrijdag 27 april 2012 @ 18:14 |
| |
Fir3fly | vrijdag 27 april 2012 @ 18:36 |
Dat lijkt me duidelijk. De tijd van Rossi is voorbij. | |
MrNovember | vrijdag 27 april 2012 @ 19:32 |
De tijd van Rossi is inderdaad voorbij. Wellicht kan hij nog schitteren in de Superbikes of misschien in auto GP's, maar bij Ducati gaat het niet meer lukken, bij Yamaha is hij niet meer welkom en Honda heeft Marquez als comming man. Er gaan wel gekke geruchten dat Rossi zijn eigen team zou willen opstarten. Het zou wel een stunt zijn als het dat voor elkaar krijgt met bijvoorbeeld de hulp van Aprilla. Beiden pompen dan belachelijk veel geld en ervaring in de "fabrieks" Aprilla en wie weet komt daar een soort van supercombo uit. Maar om realistisch te zijn denk ik dat het dit jaar weer gewoon tussen Stoner en Lorenzo gaat, met een dagsucces van Spies en Pedrosa en een enkel podium voor Crutchlow | |
Michael_Moore | vrijdag 27 april 2012 @ 20:51 |
| |
MrNovember | vrijdag 27 april 2012 @ 21:08 |
Michael_Moore | vrijdag 27 april 2012 @ 21:56 |
M.Melandri | zaterdag 28 april 2012 @ 15:05 |
Lorenzo pole, en De Puniet op p10 met zijn CRT Hayden op p3 ook erg netjes, komt veel beter uit de verf op een 1000cc. | |
M.Melandri | zaterdag 28 april 2012 @ 15:06 |
Denk dat je Pedrosa wat onderschat, zie hem wel meedoen voor de titel, zat er vorig jaar tot aan zijn blessure ook goed bij. | |
Nemephis | zaterdag 28 april 2012 @ 15:24 |
Rossi afschrijven is nogal voorbarig, schat ik zo in. Maar dan moet 'ie wel van die Duc af (letterlijk en figuurlijk). | |
Michael_Moore | zaterdag 28 april 2012 @ 16:26 |
WTF. | |
m1155 | zaterdag 28 april 2012 @ 17:11 |
Meer dan 1x knipperen... Bradl zit er leuk bij. | |
Fir3fly | zaterdag 28 april 2012 @ 17:17 |
Ben je echt nog verbaasd? Rossi is al sinds Misano vorig jaar geen enkele keer sneller dan Hayden geweest. Hij durft gewoon niet meer. | |
m1155 | zaterdag 28 april 2012 @ 17:23 |
Zijn de moto3's eencilinders? beetje vervelend geluid komt eruit volgens mij. | |
Michael_Moore | zaterdag 28 april 2012 @ 17:25 |
Dat Hayden ervoor zit kan ik mee leven, maar dat gat van zowat tweeëneenhalve tel is echt beschamend groot. | |
Fir3fly | zaterdag 28 april 2012 @ 17:27 |
Ja 250cc eencilinders. Maar ik kan je verzekeren dat het geluid in levende lijve een stuk beter is. En ze zijn nog net nieuw, er zullen zeker nog flink wat ontwikkelingen komen in die klasse. | |
Fir3fly | zaterdag 28 april 2012 @ 17:33 |
Mja, volgens mij durft Rossi gewoon niet meer. Hij kan het zeker nog wel, kijkend naar zijn tijden in de regen. Maar hij moet gewoon worstelen met die Ducati om dat ding vooruit te krijgen als het droog is en daar heeft hij zo te zien gewoon geen zin in. Als hij nog wat wil zal hij toch echt z'n rijstijl moeten gaan aanpassen. Dat heeft hij nog nooit hoeven doen omdat de motor altijd gewoon perfect op hem werd afgesteld maar nu dat niet meer kan moet hij het echt bij zichzelf gaan zoeken. | |
Nemephis | zaterdag 28 april 2012 @ 17:43 |
Nothing beats het gejank van een tweetakt... gelukkig zullen die op Assen nog te zien zijn, tijdens clubraces |