abonnement Unibet Coolblue
pi_103993749
Een vaak gehoorde klacht bij opsporingsberichten met camerabeelden is dat deze beelden pas laat worden getoond in de media.
Vaak is het misdrijf dan al twee maanden geleden.

Zojuist werd ik blij verrast dat het ook anders kan. Een overval van net 5 uur oud en nu al de hele rimbam met hun smoelen op het internet.

Dus bij deze een pluimpje voor de politie!

quote:
Den Haag - In de Jonkheer van Riemsdijklaan, in het stadsdeel Ypenburg, heeft vanmorgen rond 08.00 uur een overval plaatsgevonden op een 36-jarige loempiabakker. Hierbij raakte de man gewond.


Het 36-jarige slachtoffer werkt bij een loempiabakker bij een kraampje op Het Weena in Rotterdam. Hij vertrok in de vroege ochtend van zaterdag 5 november vanuit Rotterdam met de trein naar Den Haag. De drie verdachten volgden vermoedelijk de man in de tram. Hij stapte in Delft uit om via de tram door te reizen naar Den Haag om te gaan naar het adres in Ypenburg, de Jonkheer van Riemsdijklaan. Daar moest de man wat loempia’s en de dagopbrengst afleveren.

Veel geweld

Voor de woning werd hij door drie verdachten van Noord Afrikaanse afkomst overmeesterd en de woning ingeduwd. In de woning werd de man bedreigd met een vuurwapen en gebruikten de verdachten vermoedelijk peperspray. In de woning ontstond een worsteling. De 36-jarige man probeerde een tussendeur dicht te duwen. De drie mannen trapten de deur in en man werd daarbij geslagen en mishandeld. Hij ging hard schreeuwen om hulp en als er andere bewoners naar beneden komen, rennen de drie verdachten weg. Daders gebruiken veel geweld, bedreigden man met vuurwapen, slaan de man en gebruiken peperspray. De hier getoonde foto's zijn van camera’s op het NS-station in Delft .




Bron (tevens meer foto's)

Wat vinden de Fokkers? Goede ontwikkeling, voortaan gelijk de verdachten op internet zetten?
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 13:23:45 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_103993787
-troll-

[ Bericht 91% gewijzigd door timmmmm op 05-11-2011 13:43:00 ]
Carpe Libertatem
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:29:07 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103993970
Goeie foto's ^O^.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:33:44 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_103994105
De eerste foto is van kwart over zeven, de twee andere van half negen. Moet ik nu geloven dat ze bijna anderhalf uur op het station hebben rondgehangen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_103994290
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:33 schreef Dagonet het volgende:
De eerste foto is van kwart over zeven, de twee andere van half negen. Moet ik nu geloven dat ze bijna anderhalf uur op het station hebben rondgehangen?
De ene zal op de heenweg genomen zijn, de andere toen ze 'op de vlucht' waren (lees: met de trein terug naar huis).
pi_103994328
Kunnen de mensen trouwens ingaan op mijn vraag, dat het Marokkanen zijn is inderdaad niet nieuwswaardig. Het feit dat de beelden nog geen 5 uur oud zijn en nu al vrijgegeven zijn des te meer.

quote:
Wat vinden de Fokkers? Goede ontwikkeling, voortaan gelijk de verdachten op internet zetten?
pi_103994370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Wokkel het volgende:
Kunnen de mensen trouwens ingaan op mijn vraag, dat het Marokkanen zijn is inderdaad niet nieuwswaardig. Het feit dat de beelden nog geen 5 uur oud zijn en nu al vrijgegeven zijn des te meer.

[..]

goede ontwikkeling vind ik

als je per ongeluk onschuldig op het internet komt hb je gewoon pech gehad dan had je daar niet moeten lopen
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:42:36 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103994398
Even de bezem erdoor halen. Sommige mensen weigeren te begrijpen dat sommigen nog altijd willen discussieren in fora, ipv alleen maar bashen en haten.

Het onderwerp is:

Wat vinden de Fokkers? Goede ontwikkeling, voortaan gelijk de verdachten op internet zetten?

Denk maar vast even na wat je daar straks over kan vertellen, in plaats van op onze bruingetinte doerakken haten. Niet elk topic gaat dáárover.
Laffe huichelaar
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:46:59 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_103994534
Ik sta versteld van de goede kwaliteit van de beelden trouwens. Verder vind ik het geen goede zaak. Mensen die mogelijk onschuldig zijn als verdachte op het wereldwijde web zetten is een dikke no-no.

Ook al staat er dat ze slechts verdacht zijn, men krijgt rare associaties met ze.
Laffe huichelaar
pi_103994610
mooi dat de stations van degelijke camera's zijn voorzien ipv dat je zo'n pixelbrij voorgeschoteld krijgt

wel een stelletje laffe apen, 1 op 1 tegen mij waren ze kansloos
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:53:03 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_103994734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:46 schreef timmmmm het volgende:
Ik sta versteld van de goede kwaliteit van de beelden trouwens. Verder vind ik het geen goede zaak. Mensen die mogelijk onschuldig zijn als verdachte op het wereldwijde web zetten is een dikke no-no.

Ook al staat er dat ze slechts verdacht zijn, men krijgt rare associaties met ze.
Het zijn beelden van de NS-camera's, en dat zijn AXIS-dingen. Die zijn over het algemeen inderdaad erg goed ^O^.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:56:52 #12
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_103994873
Ik vind het een goede ontwikkeling. Pakkans vergroten :)

Niet na een paar maanden als niemand het meer weer beelden beschikbaar stellen.
pi_103994904
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:46 schreef timmmmm het volgende:
Ik sta versteld van de goede kwaliteit van de beelden trouwens. Verder vind ik het geen goede zaak. Mensen die mogelijk onschuldig zijn als verdachte op het wereldwijde web zetten is een dikke no-no.

Ook al staat er dat ze slechts verdacht zijn, men krijgt rare associaties met ze.
Het zijn inderdaad bijzonder goede beelden. Gelijk online gooien heeft natuurlijk wel als voordeel dat ze er nu nog bijlopen als op die foto's (mogelijk zelfde haar, kleding, groepje) , mensen zullen ze sneller herkennen.

Nadeel is dan weer dat je mogelijk onschuldigen aan de schandpaal nagelt.

Wellicht is de ernst van de zaak hier de doorslaggevende factor geweest, er was immers een vuurwapen gebruikt. Wat mij betreft moet je bij zaken waar minimaal x jaar voor staat gelijk alle middelen aanwenden om de daders te pakken.
pi_103995383
Elk voordeel heeft zijn nadeel. De pakkans wordt vergroot maar de kans dat je als verdachte wordt gezien als je er net loopt wordt natuurlijk daarmee ook groter.
pi_104004500
Inmiddels is het 13 uur na de overval en zijn er nog meer duidelijke foto's verspreid!

Zou er meer aan de hand zijn dan gemeld, vanwaar de enorme haast van de politie?

http://s1-02.twitpicproxy.com/photos/large/441988115.jpg
http://s1-02.twitpicproxy.com/photos/large/441988117.jpg

[ Bericht 19% gewijzigd door paddy op 06-11-2011 13:43:25 ]
pi_104004632
Indien zeker van je zaak vind ik dit wel een goede ontwikkeling bij ernstige misdrijven. Maar het lijkt me wel een glijdende schaal. Wanneer ben je echt zeker-zeker? En wat is ernstig?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:40:49 #17
3542 Gia
User under construction
pi_104006493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
Wat vinden de Fokkers? Goede ontwikkeling, voortaan gelijk de verdachten op internet zetten?
Ja.
pi_104006548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Indien zeker van je zaak vind ik dit wel een goede ontwikkeling bij ernstige misdrijven. Maar het lijkt me wel een glijdende schaal. Wanneer ben je echt zeker-zeker? En wat is ernstig?
Afhankelijk van de persoon en waan van de dag.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:45:21 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104006689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Indien zeker van je zaak vind ik dit wel een goede ontwikkeling bij ernstige misdrijven. Maar het lijkt me wel een glijdende schaal. Wanneer ben je echt zeker-zeker? En wat is ernstig?
Wanneer ze veroordeeld worden. Staan alleen foto's, ze zitten niet onschuldig in de bak :')
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:17:03 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_104010766
Dit vind ik heel goed , nu nog even een openbaar database voor dit soort dingen met naam en zo er bij..
Want hoe sneller hoe beter is altijd goed als er een misdaad begaan is.

En kunnen de toekomstige schoonouders of dames ook even van te voren zien of hun lieve nieuwe vriendjes wel zo lief zijn en niet alleen een knap koppie hebben :)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_104029459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:40 schreef Wokkel het volgende:
Kunnen de mensen trouwens ingaan op mijn vraag, dat het Marokkanen zijn is inderdaad niet nieuwswaardig. Het feit dat de beelden nog geen 5 uur oud zijn en nu al vrijgegeven zijn des te meer.

[..]


Misschien dit in de OP zetten?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 6 november 2011 @ 14:08:42 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104030935
Goh, dat zijn klaas jansen, henny van de berg en willem t ootje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104031003
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Misschien dit in de OP zetten?
Staat er toch al?

quote:
Zojuist werd ik blij verrast dat het ook anders kan. Een overval van net 5 uur oud en nu al de hele rimbam met hun smoelen op het internet
pi_104031206
+1 voor de relatief uitmundende kwaliteit
+2 voor de snelheid
+3 voor deze manier van opsporen
-1 voor het typische uiterlijk en kleding :')
___
+5
pi_104031606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:46 schreef Wokkel het volgende:
Inmiddels is het 13 uur na de overval en zijn er nog meer duidelijke foto's verspreid!

Zou er meer aan de hand zijn dan gemeld, vanwaar de enorme haast van de politie?

http://s1-02.twitpicproxy.com/photos/large/441988115.jpg
http://s1-02.twitpicproxy.com/photos/large/441988117.jpg
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de mate van geweld dat deze gasten hebben gebruikt, ik kan me voorstellen dat ze die even aan jaartje willen opbergen, op zijn minst.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')