Dit dus.. en ook op welk niveau..quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, deel 1: aanpassen topictitel.
Deel 2 is aan TS: wie ben je, wat zijn je plannen, waarom wil je naar de zeevaartschool en wát wil je precies weten?
Oké!quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, deel 1: aanpassen topictitel.
Deel 2 is aan TS: wie ben je, wat zijn je plannen, waarom wil je naar de zeevaartschool en wát wil je precies weten?
En zijn je kansen daadwerkelijk groter met HBO?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:03 schreef Eris het volgende:
HBO gaat dieper in op de stof. Meer therorie. Over het algemeen meer onderzoek en een specialisatie in het laatste jaar. Afhankelijk van de school waar je gaat studeren wordt het anders in gevuld...
Het Wiskunde en Natuurkunde nivo wat je nodig hebt is niet extreem hoog. Het is alleen extreem veel wat je moet leren. Het zijn een xx aantal verschillende vakken waarbij de overeenkomst met alle vakken is dat het je opleid tot Maritiem Officier (/Stuurman / WTKer)
Daarnaast is voornamelijk de hoeveelheid lesstof veel mensen te veel geworden. Maar als je het goed bijhoud en niet te veel in de kroeg zit moet je er
overal wel een voldoende voor kunnen halen.
Het MBO gaat wat minder diep op de stof in. Tevens hoef je minder uit te zoeken. Ondanks dat had ik op het MBO wel stoombedrijf tijdens mijn lessen en tijdens het HBO niet meer.
In Vlissingen was de verdelen zo:
1ste Jaar: Algemene dingen basis kennis (Wis en Natuurkunde)
2de Jaar: Verdieping op de stof die je in het eerste jaar geleerd hebt (Geen Wis en Natuurkunde meer)
3de jaar: Stage + 6 maanden naar
school. Tijdens school wat management vakken.
4de jaar: Specalisatie + Afstudeer stage.
Invulling op andere scholen kunnen anders zijn.
Ow kut man, zeker omdat je de opleiding ook echt leuk vond.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:41 schreef Mind_State het volgende:
Ik heb het eerste jaar op MBO-niveau gevolgd. Vrij veel basis wiskunde, natuurkunde en elektro. Verder had ik vakken als navigatie, cargo, motoren (zowel theorie als praktijk) en techniek en hebben we het eerste jaar BVA gehaald (een soort zeeaanvaringregelement). Ik vond het geen zware opleiding, maar wel erg interessant. Ik ben er mee gestopt omdat ik ben afgekeurd voor de zeevaart.
Mijn vooropleiding was Havo maar wel met een economisch profiel. Dat jaartje zeevaartschool is voor mij ook al weer even terug (4 jaar) heb sindsdien gewerkt en ben nu net begonnen aan een HBO opleiding.quote:Op woensdag 2 november 2011 08:41 schreef lipper het volgende:
[..]
Ow kut man, zeker omdat je de opleiding ook echt leuk vond.
Wat was je vooropleiding?
Mij lijkt het werk echt geweldig, en de opleiding afwisselend.
Ik ben alleen 9 jaar lang niet naar school geweest. Ik ben nu weer aan het leren, vooral wiskunde en natuurkunde. Ik heb nog een maand of 8 over en ik meld me aan voor een voorbereidende cursus.
Ligt de gemiddelde leeftijd trouwens hoger bij die opleiding? Dat idee heb ik wel.
Ja ik ben een paar weken gelden al begonnen met wiskunde en natuurkunde. En vorige week heb ik me aangemeld bij de hoge school voor de zeevaart in Rotterdam.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef FranticDJ het volgende:
2e Jaars HBO Marof te Vlissingen present ^^
Op mn 22e begonnen Ben zeker niet de oudste in de klas (wel een van de ouderen maar toch). Oudste is 29 bij ons. Daarnaast zie je ook vaak mensen van de energiecentrales voorbij komen die de opleiding tot SWK doen.
In het eerste jaar veel mensen van de categorie 'mijn vader heeft een zeiljacht dus ik ga de zee op'.. Die vallen allemaal af
Het is onwijs veel, maar het is allemaal niet super moeilijk.
Mocht je voor vlissingen gaan, de HZ biedt schakelcursussen aan om toegang te krijgen tot de opleiding. Voor zowel wis als natuurkunde. http://hz.nl/HZ/NL/Opleidingen/Cursussen/Opstapcursussen
Ik zelf vond niet dat je hier veel aan had behalve dat je voor 300 euro totaal toegang krijgt tot de opleiding. Tijdens het 1e jaar is wel genoeg mogelijkheid tot extra (bij)lessen. En wat gezegd is, het niveau van wis en natuurkunde is niet heel hoog. Maar als het je niet ligt dan moet je er wel tijd in steken.
Ja ik vind dat heel cool, ik wil zelf ook de navigatiekant op.quote:Op zondag 6 november 2011 13:47 schreef FranticDJ het volgende:
Ben nog volop aan het solliciteren
Mja er zitten wel wat lastige dingen in als astronavigatie enzo.. Maar like i said, tis gewoon veel en allemaal niet super moeilijk mits je er wat tijd in steekt.
Ja dat wil ik ook!quote:Op zondag 6 november 2011 19:18 schreef FranticDJ het volgende:
Ik doe marof, dus allebei zeker als je stuurman doet is het technische deel erbij op je diploma een heel handige extra op je cv Na je opleiding vragen de meeste reders toch om een keuze te maken.
Voorkeur gaat uit naar stuurman.. Voorkeur op dit moment gaat uit naar zware lading/heavy lift, heb in die richting aantal sollicitaties ook lopen ^^
Waar ben je op afgekeurd danquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:41 schreef Mind_State het volgende:
Ik heb het eerste jaar op MBO-niveau gevolgd. Vrij veel basis wiskunde, natuurkunde en elektro. Verder had ik vakken als navigatie, cargo, motoren (zowel theorie als praktijk) en techniek en hebben we het eerste jaar BVA gehaald (een soort zeeaanvaringregelement). Ik vond het geen zware opleiding, maar wel erg interessant. Ik ben er mee gestopt omdat ik ben afgekeurd voor de zeevaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |