abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:50:35 #1
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103290658
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:51 #2
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103290767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

die keuzestress herken ik heel erg.
wat mij helpt is om een lijstje te maken vantevoren wat ik wil kopen (desnoods maak ik een lijstje van wat ik de komende dagen ga eten) en dan ga ik naar de winkel en kan ik zonder erbij na te denken de spullen van het lijstje in mijn mandje stoppen en klaar.
misschien kan je dat met muziek ook doen. dan maak je op een moment dat je er niet thuis bent ofzo een lijstje van liedjes die je leuk vindt passen bij verschillende stemmingen. iets om rustig te worden als je boos bent, iets om vrolijk van te worden etc.

Ik vind het wel raar van die buurvrouw. Lijkt me niet handig als je haar op een gegeven moment echt aanvliegt. ik heb even niet gevolgd of je een psych ofzo hebt, maar zo ja, kan die niks voor je doen? Of kan je niet naar de politie of een ggz instelling en daar zeggen dat ze kunnen kiezen: of ze zorgen dat het opgelost wordt, of er valt een gewonde in de persoon van je buuv. ze zouden dan toch wel iets moeten doen. al is het maar dat ze jou ergens onder brengen totdat dat mens ergens wordt afgevoerd (naar een geluidsdichte ruimte ofzo waar ze lekker kan gaan zitten schreeuwen).
grr.... ik kan me hier best kwaad om maken (niet richting jou natuurlijk, maar dat ze jou in die situatie laten zitten (en eigenlijk de buuv ook want die is in feite ook in gevaar, weliswaar door haar eigen gedrag, maar toch....zo iemand hoort gewoon opgenomen te worden lijkt me. )
Ik ben ook enorm kwaad. Mijn vader ook. Het is alsof ze willen dat ik compleet flip.
En ik heb al genoeg gedreigd, maar daar wordt dus helemaal niks mee gedaan. }:|
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:15:41 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103291809
Kun je daar niet zelf weg (desnoods tijdelijk)? Ik snap dat dat onrechtvaardig is, en dat je het waarschijnlijk niet wilt, maar als het een keuze is tussen weggaan of doordraaien...?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18:52 #4
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103291984
Ik kan nergens heen. Ze zijn al meer dan een half jaar een geschikte woonplek voor mij aan het zoeken waar ik mijn kat bij me mag hebben, maar die is nog steeds niet gevonden.
Ik zie mijn kat al meer dan 4 jaar hoogstens 1x per week en daar baal ik echt enorm van. Dus nu wil ergens wonen waar mijn kat ook mag wonen.
En als die woonplek gevonden wordt, is er sowieso een wachtlijst van minstens een jaar.
Bij mijn moeder of vader is geen optie voor meer dan een maand. Mijn vader kan me niet aan en ik ben niet zonder reden zo ongeveer bij m'n moeder uit huis getrapt ... Ik houd het dus meestal bij 2 of 3 dagen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103304274
@madame paon, tja het is en blijft een lastige situatie. Maar als je nu al je kat niet bij je kan hebben. Kan je net zo goed op zoek naar iets anders tijdelijks weg uit die buurt, tot je een plek waar katten zijn toegestaan kan vinden.

Hier moet ik morgen hard aan de studie..maar heb nu echt zon moment waarop ik niks wil behalve slapen en weggaan uit deze wereld. Ik weet wel dat dit na morgen weer anders is maar die schommel is zo vermoeiend! :N
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:22:53 #6
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103309349
Voor alle tijdelijke woonplekken is een wachtlijst van minstens een jaar ...

En dat gevoel herken ik. Ik studeer nu niet meer, omdat ik het niet aankan, maar ik heb het bijvoorbeeld nog wel met het opruimen van m'n huis.

"Gelukkig" kan ik niet de hele dag in bed blijven liggen, omdat dat na een tijdje oncomfortabel ligt. Anders zou ik er namelijk heel vaak de hele dag in blijven liggen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:36:53 #7
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_103309878
Wat een klote avond is het weer zeg....
Er was een thema avond in de discotheek hier in de buurt. Vooraf een biertje gedaan met wat vrienden,de avond begon leuk en gezellig.
Nadat we hier een biertje hadden gedaan gingen we op stap, het eerste cafe was nog ff gezellig. Totdat we bij de discotheek aankwamen.
Het was nog vrij rustig, tot dat je vrienden met onbekende mensen gaan praten. Ik sla compleet dicht en sta buiten alle gesprekken en gezelschap.

Ben echt direct naar huis gegaan, ik voelde me klote, ik haat mezelf echt, ik heb er totaal geen zin meer in..... Kan er verdomme niks aan doen.

Ik ga maar slapen en morgen weer werken omdat het moet.
ⁿڻⁿ
pi_103313558
Pffft ben net door vriendlief afgezet bij het psychiatrisch centrum. Moet nog 1 uur en 3 kwartier wachten tot de groep begint. En als groep om kwart over 4 afgelopen is nog 3 kwartier wachten. Zit hier dus gewoon van kwart voor 8 tot 5 elke dag. Heb echt geen idee hoe ik dat vol moet houden.

Groep bestaat trouwens uit totaal 8 personen, dus vandaag weer andere mensen erbij ook. Sommigen hoeven niet meer alle dagen.

Nouja ik zie wel hoe het vandaag gaat...
pi_103313587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:53 schreef Sylvana het volgende:
Pffft ben net door vriendlief afgezet bij het psychiatrisch centrum. Moet nog 1 uur en 3 kwartier wachten tot de groep begint. En als groep om kwart over 4 afgelopen is nog 3 kwartier wachten. Zit hier dus gewoon van kwart voor 8 tot 5 elke dag. Heb echt geen idee hoe ik dat vol moet houden.

Groep bestaat trouwens uit totaal 8 personen, dus vandaag weer andere mensen erbij ook. Sommigen hoeven niet meer alle dagen.

Nouja ik zie wel hoe het vandaag gaat...
Gelukkig is er Fok om de tijd een beetje sneller te laten gaan...

Ik hoop dat het goed gaat vandaag en dat je snel weer een beetje vooruit kan kijken.
Heel veel succes en sterkte! Ben benieuwd hoe het zal gaan.
:*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:37:35 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103316353
succes vandaag sylvana!

bleh ik ben echt snipverkouden. vind het niet zo grappig meer :(
het wisselt elkaar wel mooi af, me kut voelen, ziek zijn, misselijk zijn, maar in alle gevallen voel ik me niet lekker genoeg om normaal te functioneren en ik begin me daar een beetje gefrustreerd van te voelen :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_103317291
dikke knuffel aan iedereen!

sylvana: heel veel sterkte vandaag!

Hier gaat het wel, het is een hectische week die al mijn energie opslokt, ow wat ben ik blij als ik straks eindelijk weer onder de douche kan, met de kou is het echt niet leuk dat de badkamer verbouwd wordt, maar het wordt wel heel mooi denk ik. Nu maar weer wat proberen te werken, kan me echt niet concentreren gewoon
pi_103318348
Waarom ben ik altijd juist buiten als het regent (want nu begint de zon weer te schijnen...).

Gisteren 2 vriendinnen over de vloer (of eentje ken ik nog niet zo heel lang). Zij volgt op dit moment ook therapie en zij praat ook heel open hier over en ook over bv dat er bij hoor vroeger thuis ook geen ruimte was voor emoties.
En ik herkende alles wat ze vertelde en had daar ook makkelijk op in kunnen haken....maar dat doe ik dus niet. Ik houd m'n mond dicht. Terwijl ik juist dolgraag mezelf meer zou willen laten zien, doe ik het dus niet. En dan voel ik me daarna (en eigenlijk ook al tijdens) zo'n domme koe. ):O

En nu aan het zoeken naar vrijwilligerswerk. En nu heb ik wellicht wat leuks gezien, maar dan durf ik weer niet contact op te nemen. Bang voor wat ze misschien denken of dat die 2 uur die ik op een dag wil inzetten, niet genoeg is. Of bang dat het mislukt ofzo. Dus daar gaat dan eerst weer een week overheen voordat ik misschien dan toch in actie ga komen.

En dan denk ik: zijn dat nu van die sociaal fobische dingen? Het is in ieder geval duidelijk dat ik er last van heb. :{
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:41:12 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103318433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:36 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Wat een klote avond is het weer zeg....
Er was een thema avond in de discotheek hier in de buurt. Vooraf een biertje gedaan met wat vrienden,de avond begon leuk en gezellig.
Nadat we hier een biertje hadden gedaan gingen we op stap, het eerste cafe was nog ff gezellig. Totdat we bij de discotheek aankwamen.
Het was nog vrij rustig, tot dat je vrienden met onbekende mensen gaan praten. Ik sla compleet dicht en sta buiten alle gesprekken en gezelschap.

Ben echt direct naar huis gegaan, ik voelde me klote, ik haat mezelf echt, ik heb er totaal geen zin meer in..... Kan er verdomme niks aan doen.

Ik ga maar slapen en morgen weer werken omdat het moet.
Herkenbaar ... ik weet alleen geen oplossing.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:53 schreef Sylvana het volgende:
Pffft ben net door vriendlief afgezet bij het psychiatrisch centrum. Moet nog 1 uur en 3 kwartier wachten tot de groep begint. En als groep om kwart over 4 afgelopen is nog 3 kwartier wachten. Zit hier dus gewoon van kwart voor 8 tot 5 elke dag. Heb echt geen idee hoe ik dat vol moet houden.

Groep bestaat trouwens uit totaal 8 personen, dus vandaag weer andere mensen erbij ook. Sommigen hoeven niet meer alle dagen.

Nouja ik zie wel hoe het vandaag gaat...
Doorzetten. Er zijn heel veel mensen die veel hebben gehad aan dagbehandeling. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:38 schreef Nyota het volgende:
Waarom ben ik altijd juist buiten als het regent (want nu begint de zon weer te schijnen...).

Gisteren 2 vriendinnen over de vloer (of eentje ken ik nog niet zo heel lang). Zij volgt op dit moment ook therapie en zij praat ook heel open hier over en ook over bv dat er bij hoor vroeger thuis ook geen ruimte was voor emoties.
En ik herkende alles wat ze vertelde en had daar ook makkelijk op in kunnen haken....maar dat doe ik dus niet. Ik houd m'n mond dicht. Terwijl ik juist dolgraag mezelf meer zou willen laten zien, doe ik het dus niet. En dan voel ik me daarna (en eigenlijk ook al tijdens) zo'n domme koe. ):O

En nu aan het zoeken naar vrijwilligerswerk. En nu heb ik wellicht wat leuks gezien, maar dan durf ik weer niet contact op te nemen. Bang voor wat ze misschien denken of dat die 2 uur die ik op een dag wil inzetten, niet genoeg is. Of bang dat het mislukt ofzo. Dus daar gaat dan eerst weer een week overheen voordat ik misschien dan toch in actie ga komen.

En dan denk ik: zijn dat nu van die sociaal fobische dingen? Het is in ieder geval duidelijk dat ik er last van heb. :{
Ik denk het wel en natuurlijk onzekerheid. Ik probeer me er daar zelf altijd overheen te zetten, omdat ik weet dat ik me slechter voel wanneer ik het niet doe dan wanneer ik het wel doe en mensen bot reageren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103318552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef Murmeli het volgende:
succes vandaag sylvana!

bleh ik ben echt snipverkouden. vind het niet zo grappig meer :(
het wisselt elkaar wel mooi af, me kut voelen, ziek zijn, misselijk zijn, maar in alle gevallen voel ik me niet lekker genoeg om normaal te functioneren en ik begin me daar een beetje gefrustreerd van te voelen :(
:( Verkouden is stom. Kan je toch niet even naar buiten voor een wandelingetje (in de zon zou ik doen)? Misschien doet dat je goed? En waarom ben je misselijk, is dat ook van de verkoudheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103318572
@Sylvana, veel succes! En denk maar dat het beter is daar te zijn dan de hele dag alleen thuis zitten en met van die "rare" gedachten.

@murmeli, beterschap!

@Spacekitten, let wel op je grenzen tijdens deze drukke week! Want met zoveel drukte ga je makkelijk over je grenzen heen.

@Nyota, heel herkenbaar wat je neerzet. Maar ik zou toch proberen contact opnemen, want het is en blijft vrijwilligerswerk, en denk maar dat ze dolblij zijn met iedere extra kracht.
En dat over jezelf praten in groepen is iets wat je traint, ik ben ook zo. Ik moet met heel erg vertrouwde mensen zijn(alleen ma en 1 tante) wil ik wat over mijzelf vertellen. Tegen de rest blokkeer ik en gaat het altijd goed.

Hier zit ik in een enorme dubio, ik moet nog naar de bank ivm. rekening openen om te sparen. Maar ik moet ook leren voor tentamens, en ik dacht nu wat aan 1 vak te doen en later wat aan het andere vak en tusesndoor naar de bank te gaan...
maar het ziet er zo grijzig en regenachtig uit.. }:| En morgen moet ik naar de psych dus dan kan ik ook gelijk naar de bank..maar heb er niet al te veel zin in..bleh...ik voel me ook vrij somber..ga maar even 1 vak doen en daarna toch de straat op.. :{

Maar eigenlijk wil ik de straat niet op, omdat ik altijd onnodig wat geld uitgeef..
pi_103318655
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef Madame_Paon het volgende:

Ik denk het wel en natuurlijk onzekerheid. Ik probeer me er daar zelf altijd overheen te zetten, omdat ik weet dat ik me slechter voel wanneer ik het niet doe dan wanneer ik het wel doe en mensen bot reageren.
Is een sociale fobie niet een brok onzekerheid? En ja, ik weet dat je het dan toch moet doen en moet focussen op het gevoel daarna etc, maar het lukt me nu even echt niet. En dan is het vooral het praten met vriendinnen, dat kan ik gewoon niet.
Dat vrijwilligerswerk moet nog wel gaan (maar zoals gezegd, daar ga ik dan eerst nog heel lang over piekeren en nadenken).

Ik haat dit. Daarom baal ik ook zo van m'n ontslag. Toen ik nog bij m'n werk aan het opbouwen was, had ik in ieder geval mensen om me heen die ik al kende en me steunden. Dat ben ik nu helemaal kwijt en dat maakt het nu helemaal extra eng.

Mooi onderwerpje voor de volgende therapie-afspraak :{
pi_103318881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:45 schreef cafpow het volgende:

@Nyota, heel herkenbaar wat je neerzet. Maar ik zou toch proberen contact opnemen, want het is en blijft vrijwilligerswerk, en denk maar dat ze dolblij zijn met iedere extra kracht.
En dat over jezelf praten in groepen is iets wat je traint, ik ben ook zo. Ik moet met heel erg vertrouwde mensen zijn(alleen ma en 1 tante) wil ik wat over mijzelf vertellen. Tegen de rest blokkeer ik en gaat het altijd goed.
Praten 1 op 1 vind ik al lastig en sla ik helemaal dicht. Ik heb het ook bij m'n therapeute. Juist bij mensen die ik vaak dan nog niet zo goed ken, gaat het vaak beter als ik iets over mezelf vertel ofzo. Beetje vaag. Met uitzondering van m'n vriend, bij hem schaam ik me niet en kan ik het wel. Maar dat wil ik dan weer niet te vaak doen, want wil niet aan hem hangen....
Dus tja, praten in groepen: weet niet of dat ooit gaat gebeuren..

quote:
Hier zit ik in een enorme dubio, ik moet nog naar de bank ivm. rekening openen om te sparen. Maar ik moet ook leren voor tentamens, en ik dacht nu wat aan 1 vak te doen en later wat aan het andere vak en tusesndoor naar de bank te gaan...
maar het ziet er zo grijzig en regenachtig uit.. }:| En morgen moet ik naar de psych dus dan kan ik ook gelijk naar de bank..maar heb er niet al te veel zin in..bleh...ik voel me ook vrij somber..ga maar even 1 vak doen en daarna toch de straat op.. :{

Maar eigenlijk wil ik de straat niet op, omdat ik altijd onnodig wat geld uitgeef..
Naar buiten gaan tusseen 2 vakken is misschien juist even goed om om te kunnen schakelen toch? En voor je stemming waarschijnlijk ook beter. En gewoon die paraplu mee (het geluid van regen op zo'n ding is ook best leuk).

En neem gewoon alleen een beetje cash mee, is dat een idee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:49:50 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103321148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:44 schreef Nyota het volgende:

[..]

:( Verkouden is stom. Kan je toch niet even naar buiten voor een wandelingetje (in de zon zou ik doen)? Misschien doet dat je goed? En waarom ben je misselijk, is dat ook van de verkoudheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik wil nog wel ff naar buiten vandaag, maar moet nu wachten op de pakjesmeneer want ik krijg als t goed is pakjes vandaag :D :D me likez!
misselijk is nu niet meer, dat had ik de afgelopen maanden, was van de stress/depri denk ik.
ik heb net gedoucht en dat hielp ook wel. zo maar weer met een kopje thee op de bank mn shopaholicboek uitlezen en dan een nieuw dom boek zoeken ;)

bij onze biowinkel hadden ze hem niet. maar ik zal eens kijken bij de tuinen of anders bij die winkel in utrecht (daar werk ik een paar dagen p/w dus dat komt goed uit)

oja en dat niet durven bellen kan wel met die sociale fobie te maken hebben of onzekerheid, of misschien hangt dat inderdaad allemaal samen. ik durf zelf in ieder geval ook nooit te bellen enzo

wbt het vrijwilligerswerk: probeer eraan te denken dat diegene aan de andere kant van de lijn ook gewoon een mens is en misschien ook onzeker is. en dat die, net als jij en ik, ook gewoon slapen, eten en naar het toilet gaan ;-) En probeer hun reactie niet in te vullen. Waarschijnlijk vinden ze het alleen maar fijn dat je belt en interesse hebt om daar te komen werken/helpen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_103321329
Ik had vooral moeite met over mezelf praten omdat ik mezelf en mijn situatie zag als iets wat verkeerd was, wat niet zou mogen, gewoon omdat ik mezelf nog niet echt begreep en daarmee ook niet waarom de dingen waren gegaan zoals ze gingen.

Als ik wist dat iemand me accepteerde dan kon ik wel over mezelf praten, dan voelde dat veilig. Punt is dan wel dat of ik over mezelf kon vertellen afhing van de persoon en of ik het gevoel had dat diegene me accepteerde. Nu ik mezelf volledig accepteer is dat er niet meer, het gaat er ook niet omdat dat anderen mij accepteren en/of begrijpen; als ik mezelf maar accepteer en begrijp. Dan is dat heel het onderwerp 'mezelf' niet meer iets wat ik moet verbergen uit angst voor reacties of meningen dat ik er niet zou mogen zijn of anders zou moeten zijn/doen. Omdat ik nu om mezelf geef is mezelf zijn ook niet meer iets pijnlijks of engs. Daarom is zelfacceptatie en zelfwaardering zoiets belangrijks omdat het het zijn van jezelf een minder beladen iets maakt, en daarmee ook iets waar je je niet tegen hoeft te verzetten in de vorm van jezelf wegstoppen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_103328758
@nyota, 12 paar schoenen in 1x is veel te veel...ik zou neit weten hoe ik met al die dozen op de fiets heelhuids thuis zou moeten komen _O-

Maar wat zijn banken toch irritant, ik wilde een spaarrekening openen maar dat mocht ik niet..vanwege een of ander foutieve registratie in hun systeem. Ben uiteindelijk bijna 1.5 uur kwijtgeraak daar :( met alleen wachten.
Nu ben ik er vanaf, maar ik ben helemaal op. Moet van het lastigste vak nog 2,5 hoofdstukken doornemen, dus ongeveer een half hoofdstuk per dag dan ben ik aankomend week klaar...ermee, en kan ik bedrijfskunde doornemen.
Maar ik begin echt mega te stresse en dat zorgt ervoor dat ik echt moedeloos word en zin heb om het allemaal op te geven. }:| }:|

maar nu ga ik even slapen denk ik anders gaat het vanavond echt goed fout.
Ik irriteer me echt gigantisch aan het feit dat als ik iets onderneem ik daarna echt helemaal uitgeput raak :{

[ Bericht 8% gewijzigd door cafpow op 20-10-2011 15:59:52 ]
pi_103329900
Wat nou als je jezelf gewoon een wijntje gunt als je iets ondernomen hebt als je uitgeput bent... lekker ontspannen gaat dan meestal beter :)
Rustig aan.
pi_103330973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:13 schreef kingtoppie het volgende:
Wat nou als je jezelf gewoon een wijntje gunt als je iets ondernomen hebt als je uitgeput bent... lekker ontspannen gaat dan meestal beter :)
Op zich geen slecht idee alleen zou ik eerst wijn moeten lusten en ten tweede erna niet meer moeten gaan leren.
En zowieso moet ik erg opletten met alcohol want het versterkt mijn emoties. Als ik me slecht voel ga ik me tijdens hè drinken ervan wat beter voelen maar erna gaat het helemaal fout..
pi_103331155
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:39 schreef cafpow het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee alleen zou ik eerst wijn moeten lusten en ten tweede erna niet meer moeten gaan leren.
En zowieso moet ik erg opletten met alcohol want het versterkt mijn emoties. Als ik me slecht voel ga ik me tijdens hè drinken ervan wat beter voelen maar erna gaat het helemaal fout..
Ik zeg niet dat je je klem moet zuipen, 1 glas kan toch niet kwaad denk ik.. zo voor het koken even oid? :P
Rustig aan.
pi_103331494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je je klem moet zuipen, 1 glas kan toch niet kwaad denk ik.. zo voor het koken even oid? :P
Ach 1 glas kan meestal geen kwaad idd. Alleen weet ik het meestal niet bij 1 te houden en ga ik meestal naar zon 3/4 max... Hahaha :P
Maar ik ga nu douchen en verder vechten met mijn studieboeken ;(
pi_103331576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:52 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ach 1 glas kan meestal geen kwaad idd. Alleen weet ik het meestal niet bij 1 te houden en ga ik meestal naar zon 3/4 max... Hahaha :P
Maar ik ga nu douchen en verder vechten met mijn studieboeken ;(
Vechtersbaasje, succes met bedrijfskunde.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')