abonnement Unibet Coolblue
pi_102739595
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10

[ Bericht 1% gewijzigd door cafpow op 05-10-2011 20:41:27 ]
pi_102739617
Laatste post uit het vorige topic:

@ Kaneelstokje neem de rust en de tijd.
En verder doe je er goed aan om je door "jouw" mensen te laten omringen, waardoor je je wat beter voelt.

@patrickpsv,

Neem je nu niet iets teveel hooi op je vork? Want je onderneemt veel dingen, alleen is een sportschool geen echte plek om mensen te leren kennen. Probeer wat meer team-activiteiten te doen.
En vooral gun jezelf rust.
Verder tja, heb ik het idee dat het mischien iets meer waarde heeft om een "echte" psycholoog te "gebruiken" want die kan in mijn ogen een betere diagnose geven en je doelgerichter helpen bij het oplossen.
pi_102742229
Nou ben vandaag even naar school geweest en heb gesprekje gehad met slber en dinsdag met decaan. Vind het iig wel fijn hoe ze er op deze school mee omgaan itt vorige school. Hier voel ik me wel gehoord en proberen ze samen met mij oplossingen te zoeken.

En mag misschien vrijdagmiddag naar psycholoog :)
pi_102742627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:20 schreef Sylvana het volgende:
Nou ben vandaag even naar school geweest en heb gesprekje gehad met slber en dinsdag met decaan. Vind het iig wel fijn hoe ze er op deze school mee omgaan itt vorige school. Hier voel ik me wel gehoord en proberen ze samen met mij oplossingen te zoeken.

En mag misschien vrijdagmiddag naar psycholoog :)
Zie je sylvana, zo kan je nog met school doorgaan. En zolang je zelf initiatief toont ne het niet als excuus gaat gebruiken zullen ze tot heel bereid zijn.
Zo mag ik, de klas in en uitlopen als ik dat nodig acht, als ik teveel prikkels heb. Ik krijg extra tentamentijd, en er word ook richting docenten aangegeven dat ik soms extra-hulp nodig kan/zal hebben. En extra tentamentijd, en ze zijn dan iets flexibeler kwa aanwezigheid.. :)

Verder fijn dat mischien vrijdag bij de psych terecht kan :)
Ik ben in de herfstvakantie weer aan de beurt vlak voor de tentamens(die in de 4 weken) na de herfstvakantie zijn. :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:42:03 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102742868
Vandaag bij de tandarts geweest. Mijn hele bakkes vol bloed. ;(
Foto's gemaakt, bijna alles onder gekotst. ;(
Ik ga nu naar mijn oom, die weer wakker is uit zijn coma. Eens kijken of hij me nu wel herkent. ;(
Komende 3 dagen gaat mijn ex inpakken en verhuizen. ;(
Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe spullen te zoeken/kopen. Halve huis is straks leeg. ;(
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:42:49 #6
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102742888
quote:
13s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vandaag bij de tandarts geweest. Mijn hele bakkes vol bloed. ;(
Foto's gemaakt, bijna alles onder gekotst. ;(
Ik ga nu naar mijn oom, die weer wakker is uit zijn coma. Eens kijken of hij me nu wel herkent. ;(
Komende 3 dagen gaat mijn ex inpakken en verhuizen. ;(
Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe spullen te zoeken/kopen. Halve huis is straks leeg. ;(
Hoe kan het dat hij in coma lag?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102742936
quote:
13s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vandaag bij de tandarts geweest. Mijn hele bakkes vol bloed. ;(
Foto's gemaakt, bijna alles onder gekotst. ;(
Ik ga nu naar mijn oom, die weer wakker is uit zijn coma. Eens kijken of hij me nu wel herkent. ;(
Komende 3 dagen gaat mijn ex inpakken en verhuizen. ;(
Ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe spullen te zoeken/kopen. Halve huis is straks leeg. ;(
Ik zou zeggen probeer de dingen licht op te nemen.
Vooral dat je huis bijna leeg zal zijn, probeer gewoon te starten met het hoognodige, dus bed ed.
En dat van je oom, ach vaak na een coma zijn mensen bepaalde stukken kwijt! En hoelang en waarom lag hij in coma?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:48:12 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102743040
Hij lag een week in coma na een hersenbloeding. Toen wist hij niks meer. Ging langzaam wat vooruit en na een maand ofzo mocht hij van de IC af. Daarna een herseninfarct gehad en 3 dagen coma. Hij herkende me zusje, dus ik ben benieuwd.

Ik heb de afgelopen week op de bank geslapen. Niet omdat er geen bed meer is, maar ik wilde niet in haar bed/met haar in bed slapen. Heb liever een tafel, zodat mijn slang niet op de grond hoeft te staan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:01:54 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102743519
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hij lag een week in coma na een hersenbloeding. Toen wist hij niks meer. Ging langzaam wat vooruit en na een maand ofzo mocht hij van de IC af. Daarna een herseninfarct gehad en 3 dagen coma. Hij herkende me zusje, dus ik ben benieuwd.

Ik heb de afgelopen week op de bank geslapen. Niet omdat er geen bed meer is, maar ik wilde niet in haar bed/met haar in bed slapen. Heb liever een tafel, zodat mijn slang niet op de grond hoeft te staan.
:? Wiens bed?

Deel 10 staat trouwens nog niet in de OP.

Ik word schijtziek hier. }:|
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102746255
Wat is er aan de hand madame?

Hier een goede dag gehad, En ik voel me wel een beetje schuldig om dat te melden :@ Ik lees dat jullie het zo zwaar hebben, en ik vlieg op dit moment een beetje! Vandaag een beetje overmoedig, Ik zei tegen mijn vriend dat ik misschien we l kon stoppen met de AD, want het gaat toch al een paar dagen goed, Ik dacht dat ie een rolling kreeg :') Bij aanvang zei de huisarts al dat je er min een jaar aan vast zit, maar ik dacht er wel vanaf te kunnen :P

Ik heb ontzettende rugpijn, bel ik de fysiotherapeut kan ik vrijdag pas terecht, Dus vriendlief net geprobeerd het los te masseren maar ik blijf waggelen!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:40:42 #11
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102747816
Naast de MCDD en de OCD die al niet echt leuk zijn, zit ik ook met een hele stressvolle thuissituatie. Buurvrouw die elke dag loopt te schreeuwen, met deuren loopt te slaan en keiharde muziek loopt te draaien, en het heeft geen nut er iets van te zeggen, want vaak is het dezelfde dag weer raak.

Ze had er allang uitgezet moeten worden, maar dat gebeurt niet. Ze mag blijkbaar alles flikken. Anderen zijn er voor veel minder uitgezet, maar voor haar worden steeds smoesjes verzonnen.
Dit gaat dus al 10 maanden zo.
En het doet me denken aan m'n vorige woonplek waar ik serieus ben weggepest en waar ik heel veel klachten aan over heb gehouden.
Ik ben nu weer zo gestresst dat ik niet eens normaal kan plassen omdat ik zo gespannen ben. TMI, ik weet het.
Ik schrik me ook telkens helemaal kapot.

En er is nog steeds geen andere woonplek, dus moet ik mijn kat nog steeds missen. Die zie ik al meer dan 4 jaar hoogstens 1x in de 2 weken, omdat ik hier geen huisdieren mag.
En als die andere woonplek eindelijk is gevonden, is er waarschijnlijk een wachtlijst van minstens een jaar ...

En daarnaast veel gezeik hier op FOK! wat ik er echt niet bij kan hebben.

-O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102748010
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Naast de MCDD en de OCD die al niet echt leuk zijn, zit ik ook met een hele stressvolle thuissituatie. Buurvrouw die elke dag loopt te schreeuwen, met deuren loopt te slaan en keiharde muziek loopt te draaien, en het heeft geen nut er iets van te zeggen, want vaak is het dezelfde dag weer raak.

Ze had er allang uitgezet moeten worden, maar dat gebeurt niet. Ze mag blijkbaar alles flikken. Anderen zijn er voor veel minder uitgezet, maar voor haar worden steeds smoesjes verzonnen.
Dit gaat dus al 10 maanden zo.
Ik ben nu weer zo gestresst dat ik niet eens normaal kan plassen omdat ik zo gespannen ben. TMI, ik weet het.
Ik schrik me ook telkens helemaal kapot.

En er is nog steeds geen andere woonplek, dus moet ik mijn kat nog steeds missen. Die zie ik al meer dan 4 jaar hoogstens 1x in de 2 weken, omdat ik hier geen huisdieren mag.
En als die andere woonplek eindelijk is gevonden, is er waarschijnlijk een wachtlijst van minstens een jaar ...

En daarnaast veel gezeik hier op FOK! wat ik er echt niet bij kan hebben.

-O-
Balen van die buurvrouw. Heb je al geprobeerd naar de wijkagent te stappen??
Wij hebben hier jaren geleden ook van die soort buren gehad boven, die waren iedere dag stomdronken en hielden gigantische feesten, gooiden de troep in onze tuin, gingen boven voetballen ofzo.
Dat was echt een ramp en nog meer met school erbij. Maar uiteindelijk zijn ze stiekem vertrokken toen we de gegevens van hun verzekering nodig hadden ivm. lekkage. Toen zijn ze zonder iets te laten merken vertrokken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:48:36 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102748280
Ze weten heel duidelijk wat dit met mij doet en dat dat mens de huisregels constant overtreedt.
Ben naar het locatiehoofd gestapt, maar die doet ook niks.
Dus nu ga ik een brief sturen naar degene die daar weer bovenstaat.
Mijn psycholoog heeft hier ook al meerdere keren heen gebeld om duidelijk te maken hoe slecht dit voor mij is, maar het is wel duidelijk dat mijn welzijn niet belangrijk is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102762155
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:40 schreef Madame_Paon het volgende:
En daarnaast veel gezeik hier op FOK! wat ik er echt niet bij kan hebben.
Kijk eens kritisch naar je Fok gebruik...ik heb speciaal voor dit topic een gebruiker gemaakt, en m'n normale account gebruik ik nu helemaal niet meer, ik kon dus ook niet meer tegen dat gezeik van veel mensen, en kleinzielige gedoe. Ik voel me nu veel rustiger sinds ik alleen maar dit topic serieus volg..
pi_102762269
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Naast de MCDD en de OCD die al niet echt leuk zijn, zit ik ook met een hele stressvolle thuissituatie. Buurvrouw die elke dag loopt te schreeuwen, met deuren loopt te slaan en keiharde muziek loopt te draaien, en het heeft geen nut er iets van te zeggen, want vaak is het dezelfde dag weer raak.

Ze had er allang uitgezet moeten worden, maar dat gebeurt niet. Ze mag blijkbaar alles flikken. Anderen zijn er voor veel minder uitgezet, maar voor haar worden steeds smoesjes verzonnen.
Dit gaat dus al 10 maanden zo.
En het doet me denken aan m'n vorige woonplek waar ik serieus ben weggepest en waar ik heel veel klachten aan over heb gehouden.
Ik ben nu weer zo gestresst dat ik niet eens normaal kan plassen omdat ik zo gespannen ben. TMI, ik weet het.
Ik schrik me ook telkens helemaal kapot.

En er is nog steeds geen andere woonplek, dus moet ik mijn kat nog steeds missen. Die zie ik al meer dan 4 jaar hoogstens 1x in de 2 weken, omdat ik hier geen huisdieren mag.
En als die andere woonplek eindelijk is gevonden, is er waarschijnlijk een wachtlijst van minstens een jaar ...

En daarnaast veel gezeik hier op FOK! wat ik er echt niet bij kan hebben.

-O-
He bah, wat rot voor je. Heb je wel genoeg afleiding om je stress een beetje minder te maken? :*
Twiddel
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:52:45 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102762284
Sowieso moet je gezeik hier nooit te serieus nemen. Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt hoor, dus ik snap je wel, maar heel veel mensen hier zijn enorme gefrustreerde losers die hun eigen frustraties proberen af te reageren op anderen. Lekker laten gaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102762381
Goedemorgen

Ik maak me de hele tijd zorgen om alles. Word er helemaal gek van. Alles blijft maar rondgaan in mijn hoofd en raak ook regelmatig in paniek. Ik maak me vooral zorgen over dat ik binnenkort weer moet solliciteren en dat ik dan weer zo druk ben en zo in de war. Over dat ik geen inkomsten heb en hoe nu enzo.
En over school. Ik ben ontzettend in de war.

Vaak voelt het alsof ik niet een ben met mijn lichaam, alsof ik er gedwongen inzit. Ja, het is nogal debiel.

Ik ben ontzettend moe want ik val laat in slaap en word snachts nog eens 5x wakker en dan blijf ik ook een uur wakker.
Overdag kan ik niet slapen.
:O
Twiddel
pi_102762668
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:58 schreef summer2bird het volgende:
Vaak voelt het alsof ik niet een ben met mijn lichaam, alsof ik er gedwongen inzit. Ja, het is nogal debiel.
debiel bestaat hier niet mag ik hopen *; lief zijn voor elkaar, als je hier post heb je al problemen genoeg.
Ik herken het een beetje...heb soms dat m''n hoofd zo rondraast, dat ik bang ben dat m'n werkelijke ik uit de bocht vlegt...en dat er zo'n straathoek gek overblijft, die de werkelijkheid niet meer aan kan.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:51:35 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_102763434
Het was moeilijk om mijn oom te zien. Hij herkende me een beetje, maar heeft alle namen vermeden. Hij heeft een uur lang een beetje in de ruimte zitten mompelen. Het doet me sterk denken aan hoe mijn oma 7 jaar geleden was. Ik zie dit niet meer goed komen.

Zaterdag en zondag werken. Helaas werk ik zaterdag alleen en zondag niet met de fijne collega die ik dinsdag heb leren kennen. Zaterdagavond naar vrienden. Ik heb mijn beste vriendin uitgenodigd om dinsdag te komen eten, zodat ik niet alleen ben na het gesprek met de psych. Kan ik ook gelijk mijn nieuwe spullen uitproberen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_102763904
Omdat ik het toch even kwijt moet, ik word soms echt moe van mezelf.

Gisteren bij een leuk concert van Bonamassa geweest in Carre, geluid was goed.. alles perfect, maar kan ik ervan genieten? Nee, omdat ik ineens last kreeg van hoogtevrees (ik zat vrij hoog) en duizelig werd. In plaats van 2 uur lang heerlijk naar muziek luisteren werd het voor mij 2 uur lang gestress :( Ik had ook het gevoel geen kant op te kunnen met al die mensen om mij heen.. mijn lijf verkrampte en ik kreeg dan ook pijn in mijn nek en mijn borst enzo. Echt fucked.

Toen mensen gingen fluiten en schreeuwen om hem aan te moedigen voor een encore was ik er helemaal klaar mee.. maar ik ben uiteindelijk wel blijven zitten.

Zucht.

Voor de rest was het wel cool om te zien.. het is gewoon zo stom dat ik mezelf dan gek loop te maken.

Rationeel gezien weet ik ook dat er dan niks aan de hand is, maar ik kan die knop niet omzetten en blijf dan zo zenuwachtig. Echt vervelend.

Goed.. moest dit ff kwijt ofzo.
There is a long line down from heaven.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:16:02 #21
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_102776813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]

He bah, wat rot voor je. Heb je wel genoeg afleiding om je stress een beetje minder te maken? :*
Ik kan tegenwoordig 1 dag in de week op een boerderij komen helpen. Om toch nog iets te doen te hebben.
Dieren zorgen ervoor dat ik toch een beetje ontspan. :)

Voor de rest zijn dingen hier echt herkenbaar ... ook het extreem angstig zijn zonder goede reden ... dat is altijd heel vervelend. Zeker als het je plezier verpest.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_102797926
Hoi. Ik ben zo moe. Ik moet er bijna van huilen :@
Ik ben nu op weg naar school maar ik denk erover om me ziek te melden voor de laatste les. Kijk, ik heb van 8 tot 12:30 les en dan moet ik 2 uur wachten.
Voor een uur aardrijkskunde.
En dan val ik bijna in slaap en ben zo moe dat ik helemaal moet huilen.
Ik kan me helemaal niet meer concentreren op school en heb ook mijn huiswerk Nederlands niet af, ik weet zeker dat die docente weer op mij gaat zeuren en boos worden.
Ik ben zo wanhopig, zo moe ben ik.

Ik kan er niet meer tegen.
In de nacht slaap ik slecht, word om het uur wakker en val meestal pas na een uur telkens wakker liggen in slaap, om het volgende uur weer wakker te worden.
Teringzooi. ;(
Twiddel
pi_102804338
sterkte summer!

ik voel n beetje onrust, ik wil van alles doen maar ik krijg het niet geordend, met gevolg dat ik nu eigenlijk niks doe! nu eerst maar fysio voor mijn rug x
S. 2014
J. 2016
pi_102811363
Net gesprek met de psych gehad en ze gaat me in het team bespreken. Of in andere woorden: Ik ben gewoon een hopeloos geval dat ze niet alleen kan helpen -O- ;( :'(

Als ik het van het weekend echt niet meer zie zitten mag ik huisartsenpost/crisisdienst bellen. Yay -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')