abonnement Unibet Coolblue
pi_102296011
Met deze topic wil ik graag ervaringen horen met het gebruik van Keltisch zeezout. Het liefst onderbouwd met onderzoek.

'Keltisch zout is een belangrijk bestanddeel van het lichaam.
Men zegt dat:
Het slijmvliesonstekingen en sinussverstoppingen herstelt.
Helpt tegen spierkrampen,
De botten versterkt.
Verzuring uit lichaamscellen trekt.
Onregelmatige hartslag stabiliseert.
Helt tegen slijm in longen helpt.
Zelfs schijnt te helpen om het bloedsuiker in balans te brengen
Het een positieve werking bij artritis heeft
Ook bij spataderen helpt.Zeemineralen,Keltisch zeezout, bevat de juiste dosering magnesium en tientallen mineralen.

Allereerst moet je niet geconcentreerd zeewater tot je nemen, maar een verdunning daarvan. Simpel gezegd:

Als je een jampotje neemt en dat voor 1/3e vult met sel gris uit Guerande (Frankrijk), en dan afvult met 2/3e water en schudt, heb je een geconcentreerde zoutwateroplossing die een Sole genoemd wordt. Daarvan neem je 1 tot 2 theelepels per dag opgelost in een standaard glas water van 250 cl. Op deze manier heb je een isotone oplossing, oftewel een oplossing waarvan het zoutgehalte identiek is aan dat van je bloed, nl. 0,9%. Van die 0.9% is het mineralengehalte voor maar liefst 98% identiek aan de mineralensamenstelling van gezond bloed.

Je kunt hiermee dus op een simpele, effectieve en goedkope manier je bloed zuiveren en helen door de oorspronkelijke genetische informatie en energie weer toe te voegen. Het enige wat je doet is gebruik maken van de ideale balans die de natuur al voor je heeft samengesteld en deze in de juiste verhouding tot je te nemen. Door het opgelost in water tot je te nemen, voeg je allereerst weer water toe aan het zout waardoor de minerale krachten in intensiteit toenemen. Je maakt als het ware je eigen zeewater. Door dit zeewater echter in de juiste verdunning tot je te nemen in een vloeibare vorm, dezelfde vorm als je bloed, dien je jezelf als het ware een 'bloedtransfusie' toe. Je bloed herkent deze zoutoplossing en kan er meteen mee aan de gang en transporteert de mineralen naar de cellen die hierdoor geactiveerd worden als nooit tevoren en gaan regenereren i.p.v. degenereren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirjam op 23-09-2011 13:54:04 (link verwijderd) ]
pi_102296390
Handig, zout toevoegen aan je dagelijkse toch al te zoute dieet. Dat schiet de 0,9% ruimschoots voorbij.

Verder gewoon spammerdespam, natuurlijk.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_102296489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:23 schreef ElectricEye het volgende:
Handig, zout toevoegen aan je dagelijkse toch al te zoute dieet. Dat schiet de 0,9% ruimschoots voorbij.

Dit lijkt mij ook eigenlijk.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_102296875
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:11 schreef Heerda2 het volgende:
Met deze topic wil ik graag ervaringen horen met het gebruik van Keltisch zeezout. Het liefst onderbouwd met onderzoek.

'Keltisch zout is een belangrijk bestanddeel van het lichaam. Onzin
Men zegt dat: ... jaja men zegt, wie is men?
Het slijmvliesonstekingen en sinussverstoppingen herstelt.
Helpt tegen spierkrampen,
De botten versterkt.
Verzuring uit lichaamscellen trekt.
Onregelmatige hartslag stabiliseert.
Helt tegen slijm in longen helpt.
Zelfs schijnt te helpen om het bloedsuiker in balans te brengen .. het schijnt?
Het een positieve werking bij artritis heeft
Ook bij spataderen helpt.Zeemineralen,Keltisch zeezout, bevat de juiste dosering magnesium en tientallen mineralen. ohja de juiste dosering....

Allereerst moet je niet geconcentreerd zeewater tot je nemen, .staat toch nog iets waars in

maar een verdunning daarvan. Simpel gezegd: .Helaas..

Als je een jampotje neemt en dat voor 1/3e vult met sel gris uit Guerande (Frankrijk), en dan afvult met 2/3e water en schudt, heb je een geconcentreerde zoutwateroplossing die een Sole genoemd wordt. Daarvan neem je 1 tot 2 theelepels per dag opgelost in een standaard glas water van 250 cl. Op deze manier heb je een isotone oplossing, oftewel een oplossing waarvan het zoutgehalte identiek is aan dat van je bloed, nl. 0,9%. Van die 0.9% is het mineralengehalte voor maar liefst 98% identiek aan de mineralensamenstelling van gezond bloed. Hoe kan je in godsnaam beweren dat je 'de juiste dosering' hebt als je iets niet standaards als een jampotje gebruikt.. |:( .

Je kunt hiermee dus op een simpele, effectieve en goedkope manier je bloed zuiveren en helen door de oorspronkelijke genetische informatie en energie weer toe te voegen.
nigger please... srsly

Het enige wat je doet is gebruik maken van de ideale balans die de natuur al voor je heeft samengesteld en deze in de juiste verhouding tot je te nemen.
juist door het af te meten met een 'jampotje'


Door het opgelost in water tot je te nemen, voeg je allereerst weer water toe aan het zout waardoor de minerale krachten in intensiteit toenemen.
wait wut?
Je maakt als het ware je eigen zeewater.
|:(

Door dit zeewater echter in de juiste verdunning tot je te nemen in een vloeibare vorm, dezelfde vorm als je bloed, dien je jezelf als het ware een 'bloedtransfusie' toe. Je bloed herkent deze zoutoplossing en kan er meteen mee aan de gang en transporteert de mineralen naar de cellen die hierdoor geactiveerd worden als nooit tevoren en gaan regenereren i.p.v. degenereren.

het werkt alleen niet op hersencellen |:(


een pagina verder staat vingeryoga voor je cholesterol en ongewenst vet. je hoeft het maar 5 minuutjes per dag te doen en je cholesterol vliegt omlaag en het vet eraf.. (ITS AMAZING MIKE!)

en dezelfde ramon heeft het ook over een ioniserende tandenborstel uit japan, op lichtenergie... :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 23-09-2011 13:54:28 ]
pi_102296999
Knappe jongen die 1 deel zout in 2 delen water kan oplossen..
pi_102297114
quote:
Daarvan neem je 1 tot 2 theelepels per dag
Ja, erg nauwkeurig.. :?
quote:
opgelost in een standaard glas water van 250 cl.
Groot glas..
pi_102297274
ja, hoi
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:03:21 #8
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102297506
Waarom gaat dit niet naar TRU bij alle andere onzinverhalen ?
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102297577
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:03 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Waarom gaat dit niet naar TRU bij alle andere onzinverhalen ?
omdat daar aan gewerkt wordt?
keep your pants on.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102297660
ga weg.

[ Bericht 92% gewijzigd door Mirjam op 23-09-2011 14:29:31 ]
pi_102298328
Wie heeft belang om Keltisch zout te promoten? De commercie niet want met 1 kilo à 3,95 doe je jaren... Wie er absoluut geen belang bij heeft is de geneesmiddelenindustrie en de producenten van kruiden, vitamines enz...
Dus...
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:39:37 #12
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102298661
Het is inderdaad algemeen bekend dat mensen die daar wonen veel gezonder zijn en langer leven dan de rest van ons normale stervelingen. De statistieken liegen niet !
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102298697
Keltisch zeezout bevat 84 essentiële mineralen.
Terwijl geraffineerd, bewerkt zeezout slechts twee elementen bevat, Natrium (Na) en Chloor (Cl).
Wanneer er sprake is van een voedingstekort aan sporenelementen, verliezen cellen hun vermogen om hun ionen te beheersen.

Dit heeft ernstige consequenties voor het menselijk lichaam.
Zelfs als het ionenevenwicht slechts één minuut verloren raakt, beginnen cellen in het lichaam te barsten.
Dit kan leiden tot zenuwstoornissen, hersenbeschadiging of spierspasmen, evenals het instorten van het celregenererend proces.

Wanneer natuurlijk zeezout (opgelost zeewater) ingenomen wordt, stelt het vloeistoffen in staat zich vrij te bewegen door de membramen in het lichaam, de wanden van bloedvaten en de filter eenheden van de nieren.
Wanneer de concentratie natriumchloride in het bloed hoger wordt, wordt het water in de aangrenzende weefsels aangetrokken door het zoutrijke bloed.
Dit, op hun beurt, geeft de cellen de gelegenheid deze verrijkte intracellulaire vloeistof te absorberen.

Gezonde nieren verwijderen de zilte vloeistof gemakkelijk.

Geraffineerd zout echter houdt een groot risico voor het lichaam in.
Het verhindert deze vrije uitwisseling van vloeistoffen en mineralen en daardoor gaan opeengehoopte vloeistoffen stagneren in de gewrichten, de lymfevaten en lymfeknopen en de nieren.

Zijn dehydraterende effect kan leiden tot galsteenformaties en talloze andere gezondheidsproblemen.

Het lichaam heeft zout nodig om koolhydraten op de juiste wijze te verteren.
Door de aanwezigheid van natuurlijk zout zijn het speeksel en de maagsappen in staat om de vezelige koolhydraten af te breken.
In zijn opgeloste en geïoniseerde vorm vergemakkelijkt zout het spijsverteringsproces en houdt het maagdarm traject schoon.

In tegenstelling hiermee, heeft commercieel geproduceerd tafelzout het tegenovergestelde effect.
Om zout bestand te maken tegen het opnemen van vocht en daardoor meer geschikt te maken voor de consument, voegen zoutfabrikanten chemicaliën zoals droogmiddelen, evenals verschillende bleekmiddelen, toe aan de uiteindelijke zoutformule.

Na deze bewerking te hebben ondergaan, kan het zout niet langer gemengd of gecombineerd worden met de lichaamsvloeistoffen.

Dit ondermijnt telkens de meeste elementaire chemische en stofwisselingsprocessen in het lichaam.

Het vasthouden van water, problemen met de nieren en de bloeddruk zijn de meest duidelijke gevolgen van geraffineerde zoutconsumptie.
Geraffineerd zout wordt nog steeds toegevoegd aan duizenden verschillende producten.

Meer dan vijftig procent van de Amerikaanse bevolking lijdt aan het vasthouden van vocht wat één van de oorzaken voor gewichtstoename en zwaarlijvigheid is.

Voordat het commercieel geproduceerd werd, in plaats van op natuurlijke wijze geoogst, werd zout gezien als het meest kostbare (handels)product op aarde, zelfs waardevoller dan goud. Gedurende het Keltische tijdperk, werd zout gebruikt om belangrijke fysieke en mentale verstoringen te behandelen, evenals ernstige verbranding en andere kwalen.

Onderzoek heeft uitgewezen dat zeewater Hydro elektrische onevenwichtigheid verwijdert, een verstoring die verlies van immuunreacties, allergieën en talloze andere gezondheidsproblemen veroorzaakt.

Tegenwoordig heeft zout een slechte naam gekregen en mensen hebben geleerd het te vrezen, op dezelfde manier zoals ze cholesterol vrezen.

Veel artsen waarschuwen hun patiënten om natrium en natriumrijk voedsel te laten staan. Maar een zoutarm leven leiden, betekent ook een vergroot risico lopen op een tekort aan mineralen en sporenelementen, evenals talloze andere complicaties.

Het Keltisch zeezout in het bijzonder is een goed product om te gebruiken, omdat het op natuurlijke wijze gewonnen wordt door droging in de zon.

Opgelost in water of toegevoegd aan het vocht in voedsel, heeft het diepgaande, positieve effecten op de cel niveaus en helpt het maag darmkanaal te zuiveren en ontgiften.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:43:12 #14
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102298780
Zelden zo'n hoop ongefundeerde en zelfs ronduit onzinnige statements gelezen.
Waarvoor hulde ! :D
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:45:03 #15
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102298845
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:11 schreef Heerda2 het volgende:
Het een positieve werking bij artritis heeft
En wat is die positieve werking dan precies? Kun je die omschrijven?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:45:25 #16
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102298861
Maar het is dus een goed produkt omdat het in de zon gedroogd is.

:)
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102298974
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Zelden zo'n hoop ongefundeerde en zelfs ronduit onzinnige statements gelezen.
Waarvoor hulde ! :D
Dat is dus ook wat mijn eerste gedachte was. Maar goed, Keltisch zeezout. Wat maakt het specifiek Keltisch en in hoeverre wijkt het af van het zout wat de Kelten dolven in de mijnen van Hallstatt?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:53:24 #18
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102299120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:48 schreef Alecks het volgende:

[..]

Dat is dus ook wat mijn eerste gedachte was. Maar goed, Keltisch zeezout. Wat maakt het specifiek Keltisch en in hoeverre wijkt het af van het zout wat de Kelten dolven in de mijnen van Hallstatt?
Lijkt me duidelijk, zout uit de mijnen hoeft niet in de zon gedroogd te worden !
En is dus geen goed product.
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102300771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:40 schreef Heerda2 het volgende:

Wanneer er sprake is van een voedingstekort aan sporenelementen, verliezen cellen hun vermogen om hun ionen te beheersen.

Onderzoek heeft uitgewezen dat zeewater Hydro elektrische onevenwichtigheid verwijdert
Tegen beter weten in, kan dit wat duidelijker en zijn er bronnen te noemen die dit kunnen bevestigen? Wat er ook mee bedoeld moge worden, want ondanks een afgeronde academische studie medische biologie valt er amper een touw aan vast te knopen..
Trust me, I know what I'm doing.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:54:02 #20
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102300962
Als ik het gewoon op mijn popcorn strooi, werkt het dan ook?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_102300992
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En wat is die positieve werking dan precies? Kun je die omschrijven?
Ik ben de onderzoeker niet anders zou ik dit topic niet hebben gemaakt. Ik ben wel overtuigd van de positieve werking van dit zout mits het ongeraffineerd is.
pi_102301080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:48 schreef Alecks het volgende:

[..]

Dat is dus ook wat mijn eerste gedachte was. Maar goed, Keltisch zeezout. Wat maakt het specifiek Keltisch en in hoeverre wijkt het af van het zout wat de Kelten dolven in de mijnen van Hallstatt?
Effe googlen zou ik zeggen... Dan lees je eigenlijk alleen maar positieve ervaringen.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:57:46 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102301102
Zout = zout
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:57:58 #24
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102301106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:54 schreef Heerda2 het volgende:
Ik ben de onderzoeker niet anders zou ik dit topic niet hebben gemaakt. Ik ben wel overtuigd van de positieve werking van dit zout mits het ongeraffineerd is.
Heb je een linkje naar het wetenschappelijk onderzoek?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:58:55 #25
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_102301128
Wat zijn eigenlijk je eigen ervaringen met Keltisch zout, Heerda2?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')