ja klopt ik heb nu 304 cc injectoren en dat worden er binnenkort 355cc ipv de originele 170 cc en een instelbare regelaar
ik heb inderdaad een wide band gauge van innovate ik heb de internals van een c20let moter dus de compressie is wel al iets lager.
een maat van me rijdt met dezelfde internals 325 pk en +- 500 nm koppel
de turbo die ik heb doet p 1.5 bar on en nabij 280 pk
op deze moter (toen nog afgesteld op 0.7 bar op euro 98 deed hij 220 pk bij 340 nm koppel
de motor heeft al vaker op 1.5 bar gereden en hield dit toen bij 2 keer optrekken (maar dit was omdat mij een defecte boostcontroler was geleverd die de actuator dus niet bediende maar dat hij toen nog niet stuk gelopen is, is een wonder. en voor dat ik het weer doe wil ik rijden et een hoger octaan. en als dat hem niet wordt water methanol injectie monteren.
gemeten op de bank van van der vucht tuning VVT
een maat van me werkt daar dus we kunnen daar wel eens op de bank.
tevens heeft die ook HTS auto techniek gedaan en hebben we samen de moter ontwikkelt zoals we nu rijden en is er dus echt wel heel wat afgerekend voor dat de moter gebouwd is.
de huidige ecu is af te stellen. een maat van me heeft eprom spul en heeft er een chip voor geschreven (rijdt ook met z,n zelfbouw moter)
dus het is niet zo maar alles er op pleuren en af vragen waarom hij pingelt
want met benzine pingelt hij maar op E85 niet.
maar goed, ik vraag niet om te twijfelen aan mijn kennen of kunnen.
ik vraag me af hoe ik het octaan verder kan verhogen.
hier zegt men dat kerosine het RON getal verlaagd. maar waarom doet iedereen in de cross het dan?
en waarom heeft die evo nog steeds geen gefrituurde zuigers als dat echt zo is)
niemand hier een fatsoenlijke achtergrond met scheikunde? ik niet
want ik denk dat het wel moet kunnen maar wat is de juiste meng verhouding en waar is tegenwoordig kerosine of tolueen te krijgen? en veroozaak je dan geen explosie gevaar? door deze brandstoffen te mengen?
[ Bericht 9% gewijzigd door Russelheimer op 30-08-2011 03:47:26 ]