Of bij je elektrisch fornuis. Meestal ga je eerst koken en gaat de vieze meuk na het eten de vaatwasser in.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom prik je die vaatwasser niet bij de koelkast?
Dat electrische fornuis zit via een perilex aangesloten. Het is dus buitengewoon tegen de regels om daar een 2 polige aftakking voor de vaatwasser vanaf te halen, nog afgezien van de overschrijding van het vermogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Of bij je elektrisch fornuis. Meestal ga je eerst koken en gaat de vieze meuk na het eten de vaatwasser in.
Is dit daadwerkelijk wetgeving? Persoonlijk zou ik me er namelijk niet druk om maken: een koelkast doet 100W, dat maakt echt niet uit. En zelfs als je er een waterkoker en frituurpan bijprikt, in het ergste geval moet je de automatische zekering weer aanzetten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:46 schreef blomke het volgende:
Dit soort adviezen zijn zondermeer onjuist, tegen de regels, gevaarlijk en verwerpelijk.
Ik stel voor dat FredvZ zijn advies terugneemt.
dit is niet zomaar een normale 1 fase groep, maar een 2fase geschakelde groep.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is dit daadwerkelijk wetgeving? Persoonlijk zou ik me er namelijk niet druk om maken: een koelkast doet 100W, dat maakt echt niet uit. En zelfs als je er een waterkoker en frituurpan bijprikt, in het ergste geval moet je de automatische zekering weer aanzetten.
Mag je mij uitleggen wat daar "gevaarlijk" aan is.
wordt de kookgroep als 1 groep gezien want je mag max 4 groepen achter 1 ALS hebbenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:59 schreef blomke het volgende:
Neen, je mag één groep bijplaatsen. Maar wat voor gegevens staan er op die linker ALS?
Ik adviezeer niks....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:46 schreef blomke het volgende:
Dit soort adviezen zijn zondermeer onjuist, tegen de regels, gevaarlijk en verwerpelijk.
Ik stel voor dat FredvZ zijn advies terugneemt.
Je perceptie is onjuist.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik adviezeer niks....
Geef alleen aan dat vaak wordt geroepen dat iets "moet" of "niet mag" volgens de "regels", maar dat je je af kan vragen dat die regels nie te betuttelend zijn en te veel beïnvloed worden door de electrotechnische branche die zo een slaatje kan slaan uit de onwetendheid van de consument.
Want je kookt alleen snachts?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:53 schreef blomke het volgende:
Het is regelgeving. Die regelgeving is er om de veiligheid en de functionaliteit te waarborgen. Als je bezig bent met koken en de zekering(en) vliegen eruit en daardoor is het pikkedonker in het hele huis......vind je dat functioneel of veilig?
maar om potentieel gevaarlijke situaties voor te schotelen aan andere users lijkt mij niet zo handig, thuis is het hier ook nog gewoon oldskool met maar 3 groepen en een 25 ampere krachtgroepquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik adviezeer niks....
Geef alleen aan dat vaak wordt geroepen dat iets "moet" of "niet mag" volgens de "regels", maar dat je je af kan vragen dat die regels nie te betuttelend zijn en te veel beïnvloed worden door de electrotechnische branche die zo een slaatje kan slaan uit de onwetendheid van de consument.
je hebt gelijk hier wordt ook ongeveer alles donker als er iets verkeerd staat maar ik zeg niet dat dat goed isquote:
Je bedoeld zeker een 3 x 25A hoofdzekering?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:16 schreef densmee het volgende:
[..]
maar om potentieel gevaarlijke situaties voor te schotelen aan andere users lijkt mij niet zo handig, thuis is het hier ook nog gewoon oldskool met maar 3 groepen en een 25 ampere krachtgroep
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |