abonnement Unibet Coolblue
pi_100371894
Oorspronkelijke OP:
quote:
Ik weet dat er al meerdere topics geweest zijn over dit onderwerp maar het leek me leuk om er gewoon weer een te starten. iedereen kan hier zijn ervaringen in kwijt.
ik bedoel dan echt ervaringen die je zelf gehad heb dus geen spanende verhalen over iemand anders of wat je gehoord hebt. ik zal zelf beginnen.


Jaren geleden ging ik om met een jonge die ik kende van school, hij geloofde altijd heilig in geesten en alles daar omheen.
Zo vertelde hij mij ook altijd dat hij rare dingen zag in zijn huis, hij woonde in een redelijk groot en oud huis het was een raar huis om te zien en was helemaal vrijstaand.
snachts hoorde hij voetstappen in de tuin en ook zag hij regelmatig een blauwe gloed uit de kamer van zijn ouders.

Ik en een andere vriend van me waren altijd heel sceptich en wisten niet echt wat we ervan moesten geloven.
Zo besloten we een nacht bij hem te gaan slapen.
We begonnen de avond met gewoon tv kijken en een beetje praten over de dingen die hij gezien zal hebben in het huis.
We zijn toen omstebeurt de trap op gaan lopen met het licht uit omdat hij vertelde dat hij alleen van af de trap de blauwe gloed zag, maar na meerdere malen de trap op en afgelopen te zijn en niets gezien te hebben waren we het zat en hadden we dorst.
We zijn toen weer in de huiskamer gaan zitten en ik liep naar de koelkast om cola te halen, maar de cola was op en moest uit de garage gehaald worden.
Ik was al helemaal vergeten wat hij had verteld over de garage en over de vreemde voetstappen in de tuin.
Tastend in het donker liep ik de trap af richting de garage, in de garage die uitkwam op de tuin hing een klein gleoilampje aan het plafon waar een vreemd en somber licht van af kwam.
Ik liep richting de krat met cola toen ik me een beetje ongemakkelijk ging voelen.
Opeens wist ik het weer en dacht ik aan wat hij verteld had over de garage, de voetstappen!!
Maar sceptisch als ik was vermande ik mezelf en liep door tot ik iets dacht te horen...
het kwam van buiten dat wist ik zeker maar het klonk ook eng dichtbij.
Normaal zal ik denken aan een kat en het niet eens opmerken maar dit klonk anders het klonk zwaar alsof er een groot iemand over het grind liep in de tuin.
Het vreemde was alleen dat het geluid niet harder of zachter werd het klonk alsof iemand liep en zich steeds op de zelfde plek bevond.
Ik ben zeker niet snel bang maar mijn hard klopte in mijn keel en ik was verstijfd van schrik.
Af en toe stopte het geluid en leek het weg te zijn maar het kwam ook weer terug het klonk als een onregelmatig gekraak van grind. op dat moment ben ik naar boven gerend en verteld wat ik gehoord had die andere vriend die met me mee was gegaan naar het huis en er niet in geloofde wou gaan kijken, maar op een of andere manier ben ik niet terug gegaan het voelde niet goed alles in me lichaam hield me tegen. en tot de dag van vandaag krijg ik kippevel als ik voorbij dat huis rijd.

Delen maar! :)
Twiddel
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 22:37:38 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100373483
Koppel dat topic eens :P
The truth was in here.
pi_100389190
ff Terug te komen op waar in het vorige topic over gesproken werd is dat het niet uitmaakt bij welke kerk of wat dan ook je zit, het gaat om wat je in je hart voeld en wiseguy-23 laat Manke aub zn eigen pad volgen en ga aub niet zo zitten preken. Dit werkt bij jij nogal ergenis op. Geen mens kan zeggen welke kerk juis is of welk geloof , omdat het nu juist een geloof is en GEEN weten.
Zolang jij in je hart puur geloofd in God of Allah of hoe we de alles omvattende energie ook noemen is het goed. Wij mensen mogen daar namelijk niet eens over oordelen.
Daarom zei ik dus ook Manke volg je instinkt je hart, ot te wel een beter woord je intuitie!
Zij zullen je willen storen en je van je eigen wil willen afbrengen maar negeer het en doe wat jij wilt. Ik zal ook een kaarsje voor je branden.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:45:46 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100389338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 22:37 schreef Bastard het volgende:
Koppel dat topic eens :P
Heb ik al gedaan , zie jij het niet ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_100389543
Zullen we het topic wat minder over jezus enzo laten draaien en wat meer over geestenervaringen?

Als iemand zo graag zijn geloof wilt delen is hij vrij om een topic te openen.
Twiddel
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 6 augustus 2011 @ 14:27:17 #6
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_100390274
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:54 schreef summer2bird het volgende:
Zullen we het topic wat minder over jezus enzo laten draaien en wat meer over geestenervaringen?

Als iemand zo graag zijn geloof wilt delen is hij vrij om een topic te openen.
Klopt, maar ook de geestenwereld is voor sommigen verbonden met hun geloof. Dus om dat er nu maar geheel uit te laten lijkt me wat voorbarig :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_100391177
Rustg blijven, Manke. Demonen zijn één voor één geesten waar je medelijden moet mee hebben, vind ik.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:16:30 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100393339
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:54 schreef summer2bird het volgende:
Zullen we het topic wat minder over jezus enzo laten draaien en wat meer over geestenervaringen?

Als iemand zo graag zijn geloof wilt delen is hij vrij om een topic te openen.
Inderdaad, meer spookverhalen ipv bekeren :9
The truth was in here.
pi_100404903
Nou. Leuk hoor als je alleen zit thuis. Hoorde in de gangen een hele harde klap. Ik had echt zoiets van wtf? Ik ga echt niet kijken, want dan schijt ik in me broek.
pi_100406541
#1 Ik zat onderaan de trap van de zolder en keek naar boven en zag van die rode dingetjes dat op ogen leek. Normaal zie ik ze niet als ik daar boven kijk.

#2 Toen ik moeite had met slapen en vervolgens een hand op m'n schouder voelde. Ik voelde me best wel ongemakkelijk en durfde niet achter me te kijken, toen deed ik maar m'n dekens over mijn schouders heen.

#3 Toen ik om 3:00 s'ochtends in de donker naar beneden liep. Ik wilde wat eten, maar toen zag ik zo'n zwart ding geval vlakbij de tafel, toen ging ik weer naar boven en bedacht ik me dat eten toch niet zo'n goed idee zou zijn geweest. :@

#4(?) De nacht dat ik gek werd, ik hoorde overal zoem geluidjes en tik geluidjes in m'n hoofd, ik werd letterlijk gek.
Ik had geen idee wat er gaande was, maar ik werd er in ieder geval niet goed van.

Ook hoorde ik van m'n nicht vreemde verhalen dat ze elke nacht oma zag buiten haar raam. ( M'n grootmoeder stierf in hun huis aan kanker, ze besloot zelf om in dat huis dood te gaan. )
~Fafinette
~SeasideClubbers
~RebeccaRose
pi_100413615
ik heb dit ook pas gedaan en ik zag wat vage dingen maar dat zou ook kunnen komen omdat ik gesnove had
Ne mutlu Türküm diyene
pi_100440745
Mijn ervaring is nog vrij recent.

Mijn oma is overleden in December en sindsdien heb ik sterk het gevoel dat ze bij me is,
het gevoel is wel goed hoor.
Nou ontdekte ik laatst bij me ouders een oude schoolschrift van mij en ik bladerde er door heen, ik zag dat mijn moeder hier haar gevoelens in had opgeschreven, ik heb heel veel gehuild toen ik al haar zorgen en verdriet las (Ze had er zelfs over om een einde aan te maken).

Toen heb ik snachts gewoon naar mijn oma gevraagd toen ik in bed lag, en eigenlijk praatte ik tegen haar alsof ze naast me lag, ik heb haar gevraagd of ze de komende tijd mijn moeder wil helpen om het positieve weer in te zien.

De volgende dag kreeg ik een smsje van me moeder 'Oma is langs geweest, ze heeft me gezegd dat alles goed komt'

Mijn moeder weet niet dat ik haar teksten had gelezen en dat ik speciaal om de hulp van me oma had gevraagd..
Till Lindemann.. <3
pi_100444900
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:36 schreef Darkbrowneyes het volgende:
Mijn ervaring is nog vrij recent.

Mijn oma is overleden in December en sindsdien heb ik sterk het gevoel dat ze bij me is,
het gevoel is wel goed hoor.
Nou ontdekte ik laatst bij me ouders een oude schoolschrift van mij en ik bladerde er door heen, ik zag dat mijn moeder hier haar gevoelens in had opgeschreven, ik heb heel veel gehuild toen ik al haar zorgen en verdriet las (Ze had er zelfs over om een einde aan te maken).

Toen heb ik snachts gewoon naar mijn oma gevraagd toen ik in bed lag, en eigenlijk praatte ik tegen haar alsof ze naast me lag, ik heb haar gevraagd of ze de komende tijd mijn moeder wil helpen om het positieve weer in te zien.

De volgende dag kreeg ik een smsje van me moeder 'Oma is langs geweest, ze heeft me gezegd dat alles goed komt'

Mijn moeder weet niet dat ik haar teksten had gelezen en dat ik speciaal om de hulp van me oma had gevraagd..
Gaaf :)
Op deze manier is het gewoon mooi en niet raar en of eng zoals sommige mensen mee maken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100444995
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Inderdaad, meer spookverhalen ipv bekeren :9
Was ik het ook mee eens.
In het vorige deel heb ik er maar niets over gezegd, omdat het voor Manke maybe wel goed kan zijn.
Maar het hoeft echt op die manier die de user voorschotelde ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100527129
Weet eigenlijk niet of het een geest ervaring is maar een paar maanden geleden lag ik in de nacht wakker en had het gevoel of er iemand op mijn borst drukte.Ik was toen wel even bang.
Ура для россии
pi_100557091
Als kind werd ik vaak vergezeld door een schaduwman.
Ik liep op een avond naar boven, en toen ging hij van mijn kamer naar de kamer van mijn zus. Gewoon door de deur heen.

Een andere avond zag ik een zwart gedaante de badkamer ingaan, en het sloot de deur achter zich. Ik hoorde de lamp aanklikken.. Maar ik bedacht me: alleen mijn ouders en ik zijn thuis, mijn zus is weg.. Ik deed de deur open en het licht brandde inderdaad.

Een jaar later ofzo gingen we verhuizen, en in het nieuwe huis was hij er ook. Soms zag ik hem, maar meestal was t het gevoel, hij zat altijd op de donkere bijzolder.(naast mijn slaapkamer)

Maar dat gevoel is uiteraard gewoon tussen de oren :) Hoe meer je immers met zulke dingen bezig bent, hoe vaker je dat soort dingen ziet. Het is een kwestie van openstellen.

Op een mooie zomeravond ging ik en een vriendin(we waren 13 ofzo) naar een begraafplaats om spoken te kijken. Na een tijdje kijken in t niets kwam er een rookwolk uit een graf, en deze zweefde mijn richting op.
Het was trouwens helemaal niet eng, eerder grappig.


edit: recent maakte ik nog iets soortgelijks mee. Mijn huisgenootje is erg gevoelig voor spoken enzo, al geloofd ze het zelf amper en is ze een van de nuchterste mensen die ik ken..
Maar ik moest wat in haar kamer doen toen ze niet thuis was. Ik zag een schaduwman zweven met een hoed.
Ik deed wat ik doen moest en ging snel weg.
Later vertelde ik die vriendin dat ik wat vaags op dr kamer had gezien. ze vroeg of hij een typische hoed ophad met een deukje. En dat klopte :P vet toevallig. Hij heet Erik haha.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bloesem786 op 10-08-2011 17:02:22 ]
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:04:53 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100557842
1 bij mij noemde zich ook Erik :P hij had 2 kinderen en 4 kleinkinderen, maar uiteindelijk bleek het gewoon een demoon te zijn.
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 10 augustus 2011 @ 17:09:06 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_100557994
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:04 schreef Manke het volgende:
1 bij mij noemde zich ook Erik :P hij had 2 kinderen en 4 kleinkinderen, maar uiteindelijk bleek het gewoon een demoon te zijn.
Hoe weet je dat? Ik bedoel, gelet op het feit dat je toch persoonlijke dingen van hem weet heb je even contact met hem gehad. Hoe weet je het verschil tussen een demoon en een nietdemoon? Heb je daar een definitie voor?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_100558083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:04 schreef Manke het volgende:
1 bij mij noemde zich ook Erik :P hij had 2 kinderen en 4 kleinkinderen, maar uiteindelijk bleek het gewoon een demoon te zijn.
Haha dit komt er te droog uit.

Zij noemde hem Erik zonder reden. Ze zoekt er geen contact mee :P
pi_100558388
Als je ze niet in je huis wil hebben vraag je ze toch beleefd om op te hoepelen. :Y
Ура для россии
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:37:08 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100559025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Ik bedoel, gelet op het feit dat je toch persoonlijke dingen van hem weet heb je even contact met hem gehad. Hoe weet je het verschil tussen een demoon en een nietdemoon? Heb je daar een definitie voor?
Een maat kan ze zien en zag er 1 bij mij als een oude vent, hij sprak ermee en kreeg dat te horen. Uiteindelijk had die stem het wel bevestigd dat hij het was. Ik weet het dus niet zeker.

Ik denk dat alle geesten 'demonen' zijn, dus kwade geesten die nooit mens zijn geweest.
Als je een geest van een mens tegenkomt dan is het niet meer dan een demoon die zich als mens voordoet, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was.
pi_100563286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:37 schreef Manke het volgende:
Een maat kan ze zien en zag er 1 bij mij als een oude vent, hij sprak ermee en kreeg dat te horen. Uiteindelijk had die stem het wel bevestigd dat hij het was. Ik weet het dus niet zeker.

Ik denk dat alle geesten 'demonen' zijn, dus kwade geesten die nooit mens zijn geweest.
Als je een geest van een mens tegenkomt dan is het niet meer dan een demoon die zich als mens voordoet, hoe graag ik ook zou willen dat het anders was.
Alle geesten zijn mens geweest. Een geest kan zich in veel vormen manifesteren.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:48:42 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100563671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:37 schreef Loppe het volgende:

[..]

Alle geesten zijn mens geweest. Een geest kan zich in veel vormen manifesteren.
Als je hun ware stem hoort dan hoor je hun ware aard, dan denk je wel anders ;) klinkt gewoon niet menselijk en puur evil.
Ik dacht ook wat jij denkt, maar die geesten lachten me uit en verklaarden me voor gek.
pi_100563768
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:48 schreef Manke het volgende:
Als je hun ware stem hoort dan hoor je hun ware aard, dan denk je wel anders ;) klinkt gewoon niet menselijk en puur evil.
Ik dacht ook wat jij denkt, maar die geesten lachten me uit en verklaarden me voor gek.
Heb wel eens zo een dierlijke schreeuw gehoord van iemand, een vriend die een paar jaar terug overleden was en ik weet zeker dat hij het was omdat ik me hard op hem concentreerde. Het was een angstaanjagende, dierlijke, bijna onmenselijke schreeuw. Hij probeerde me duidelijk bang te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loppe op 10-08-2011 20:06:24 ]
pi_100564419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:45 schreef Bloesem786 het volgende:
Als kind werd ik vaak vergezeld door een schaduwman.
Ik liep op een avond naar boven, en toen ging hij van mijn kamer naar de kamer van mijn zus. Gewoon door de deur heen.

Een andere avond zag ik een zwart gedaante de badkamer ingaan, en het sloot de deur achter zich. Ik hoorde de lamp aanklikken.. Maar ik bedacht me: alleen mijn ouders en ik zijn thuis, mijn zus is weg.. Ik deed de deur open en het licht brandde inderdaad.

Een jaar later ofzo gingen we verhuizen, en in het nieuwe huis was hij er ook. Soms zag ik hem, maar meestal was t het gevoel, hij zat altijd op de donkere bijzolder.(naast mijn slaapkamer)

Een gedichtje die heel goed past bij de situatie toendertijd:

As I was going up the stair
I met a man, who wasn't there
He wasn't there again today
I wish, I wish he'd go away.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')