quote:
Op zondag 17 juli 2011 23:26 schreef Sallemanderhof het volgende:Ik heb er wel vertrouwen in dat NHG het tekort voorschiet aan de hypotheeknemer (Obvion) maar het gaat mij er om wat NHG vervolgens met de restschuld gaat doen: kwijtschelden of op mij en mijn ex (een spreekwoordelijke "kale kip"...) gaat verhalen. In dat geval zit ik niet alleen met een hoge huur in de particuliere sector, maar ook nog eens met een krediet om de restschuld af te betalen. Mijn dank overigens voor de bijdragen, stel ik bijzonder op prijs
Je moet er juist GEEN vertrouwen in hebben dat NHG het voorschiet, zo werkt het niet!
Je moet normaal je restschuld op voorhand voldoen aan de notaris. Dat kun je natuurlijk niet met zulke bedragen. De bank hoort dit gedeelte op te lossen, ten slotte gaan zij je ook het krediet niet geven (ze kijken wel uit, iemand met schulden krediet geven?!

). Ik geef je nu al op een briefje dat je geen krediet gaat krijgen in jouw situatie.
En kwijtschelden kom je volgens mij voor in aanmerking. Lees het andere topic eens goed. Daar lees je ook dat de bank nog bezwaar kan maken tot 6 weken nadien. Maar als zij niet hard kunnen maken dat jullie er alles aan gedaan hebben en geen achterstand hebben, dan kunnen ze niet anders dan kwijtschelden.
Je moet GEEN krediet aanvragen om je restschuld te voldoen. Je kunt alleen voor kwijtschelding in aanmerking komen als er een restantschuld open blijft staan, maar dat is NIET het geval als jij het op voorhand voldoet!
Belangrijk: je bank moet
ROYEMENT verlenen op je hypotheek, dus akkoord gaan met de overdracht ondanks de restschuld.
Ik ga dit schematisch voor je opsommen, in dit proces mag je geen fouten maken maar dan kom je dus zonder kleerscheuren weg.
-restschuld geen krediet voor nemen, maar de bank dwingen royement te verlenen.
-de bank levert de eindsom in bij NHG.
-NHG bekijkt of je in aanmerking komt voor kwijtschelding.
-NHG verleent kwijtschelding.
-NHG en de bank regelen dit verder.
-Jij krijgt een zware BKR notering voor 5 jaar: geen hypotheek en je zult miss ook moeite ondervinden met telefoonabonnementen etc.
OF:
-NHG verleent gedeeltelijke of geen kwijtschelding
-er zal een betalingsregeling met je getroffen worden
-geen idee of dat NHG of Obivion zal zijn
Overigens, jij bent hypotheeknemer, Obivion is hypotheekgever, de restschuld maak je voor de overdracht van de sleutels en het eigendom van het huis over aan de notaris (ik hoop echt dat je dat allemaal al wel wist

)
[ Bericht 8% gewijzigd door Seven. op 18-07-2011 00:03:03 ]