abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:26:46 #1
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_99196245
Ik heb komend jaar een jaartje geen opleiding, een tussenjaar. Natuurlijk zijn er vast wel meerdere mensen die dit gedaan hebben en daarom vraag ik wat tips! :)

Ik zou graag willen werken in het buitenland, dingen willen zien etc.
Heeft iemand tips, ideeën, ervaringen? Alles is welkom! :D

Alvast bedankt,
Boterbartje
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:37:36 #2
67670 Skv
Cynist.
pi_99196695
Hoeveel geld heb je en hoe oud ben je?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:30:25 #3
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_99199036
Ik ben 18,5 en heb nog geen geld dus ga eerst sowieso 3/4 maanden werken maar wou vooral in het buitenland ook gaan werken ;) maar heb natuurlijk eerst geld nodig voor ticket, back- up etc.

+ ik kan onderdak krijgen in chili ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:32:06 #4
67670 Skv
Cynist.
pi_99199105
Veel mensen van jouw leeftijd gaan naar Australie of een jaartje college doen in de VS. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:46:05 #5
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99199731
Ik ben zelf ook van plan een half jaar naar Australië te gaan en zit nog te twijfelen wat ik daarnaast zou willen doen (alleen maar werken en open dagen van de universiteiten bezoeken lijkt me niks), dus dit lijkt me een interessant topic :)

Mogelijkheden zijn er in elk geval volop, van backpacken tot vrijwilligerswerk of een taalcursus; je kunt natuurlijk ook twee van zulke dingen combineren.
Wie dit leest is alfabeet.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:47:48 #6
67670 Skv
Cynist.
pi_99199815
Als je redelijk Engels spreekt en je maakt wat vrienden daar dan heb je geen taalcursus nodig imho.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:51:03 #7
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_99199982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:47 schreef Skv het volgende:
Als je redelijk Engels spreekt en je maakt wat vrienden daar dan heb je geen taalcursus nodig imho.
Ik had het niet specifiek over Australië als je op mijn post doelt ;)
Wie dit leest is alfabeet.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 15:12:46 #8
67670 Skv
Cynist.
pi_99201274
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 14:51 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik had het niet specifiek over Australië als je op mijn post doelt ;)
Also.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:54:38 #9
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_99230135
Nou ik ben in voor wat van de wereld zien! Ik kan tegen lange vluchten en reizen, kan nederlands, spaans en engels spreken en ik wil vooral een beetje mezelf ontdekken en erachter komen wat ik nu echt wil, zodat ik ook een goede studiekeuze kan maken volgend jaar! ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_99233852
Door alleen ergens anders te wonen, reizen en werken ga je er niet achter komen wat je echt wilt, tenzij bijvoorbeeld je werk met potentiele studies gerelateerd is. Tips: working holiday visa in Australie of Nieuw Zeeland. International experience Canada visa in Canada (deze laatste moet je echter vroeg in 2012 wel al regelen). Verwacht echter geen groot geld te verdienen of fantastische banen te krijgen met zo'n visum en zonder opleiding. In Chili werk vinden lijkt me niet echt makkelijk, los van het feit of je daar een visum voor kunt krijgen. Australie is erg makkelijk, veel werk en daar zou je bijv 2 maanden op een plek kunnen zitten, 2/3e van de tijd werken en 1/3e rondtoeren en dan na 2 maanden naar een volgende plek.

Of een tijdje goed geld verdienen in NL en dat dan in bijvoorbeeld zuid-oost Azie opmaken gedurende een maand of 6. Maar of je er zo achter komt wat je wilt is een tweede...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:03:51 #11
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_99239743
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 04:23 schreef Plopr het volgende:
Door alleen ergens anders te wonen, reizen en werken ga je er niet achter komen wat je echt wilt, tenzij bijvoorbeeld je werk met potentiele studies gerelateerd is. Tips: working holiday visa in Australie of Nieuw Zeeland. International experience Canada visa in Canada (deze laatste moet je echter vroeg in 2012 wel al regelen). Verwacht echter geen groot geld te verdienen of fantastische banen te krijgen met zo'n visum en zonder opleiding. In Chili werk vinden lijkt me niet echt makkelijk, los van het feit of je daar een visum voor kunt krijgen. Australie is erg makkelijk, veel werk en daar zou je bijv 2 maanden op een plek kunnen zitten, 2/3e van de tijd werken en 1/3e rondtoeren en dan na 2 maanden naar een volgende plek.

Of een tijdje goed geld verdienen in NL en dat dan in bijvoorbeeld zuid-oost Azie opmaken gedurende een maand of 6. Maar of je er zo achter komt wat je wilt is een tweede...
Goed verhaal. Ik zeg ook niet dat je er zo achter komt maar beetje op jezelf staan en werken en dan zie je vanzelf wat je leuk lijkt en wat minder ;)
Tevens ben ik in het bezit van een Chileens (verlopen) en een Nederlands paspoort dus ik mag daar werken als Chileens staatsburger :) Australie lijkt mij ook wel leuk ja. Ik had meer in gedachten van een tijd werken en dan een paar weken zelf nog wat zien van het geld wat je verdient hebt?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_99450063
Wat ik gehoord heb is werken in een olifantenpark in het noorden van Thailand. Misschien een idee?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:14:02 #14
154052 RobertVH
I am your father
pi_99491426
Werken in het buitenland tijdens reizen is enigszins overrated heb ik het idee. Het klinkt allemaal ideaal maar aan het eind van de rit zijn de baantjes die je kunt krijgen niet echt boeiend (fruit telen bijvoorbeeld) en betaald het ook niet werelds in vergelijking met een baantje in Nederland.

In 3/4 maanden in NL moet je, afhankelijk van je situatie, toch wel een goede som geld kunnen sparen. Met 4.000-5.000 euro kom je al een eind, reizen/backpacken is allemaal niet zo duur in azie, africa en/of zuid-amerika, Australië/Nieuw-Zeeland is dan wel weer een stuk duurder.

Als je langere tijd reist in compleet andere culturen doe je veel ervaring op en zie je hoe het eraan toegaat buiten Nederland wat interessant is en je leert veel van andere landen maat echt je zelf ontwikkelen zou ik het niet willen noemen (tenzij je je roeping vindt in vrijwilligerswerk in een ver land o.i.d.)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:10:29 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99514225
Alweer bijna 15 jaar geleden wist ik ook niet wat ik wilde en ging naar Amerika. Flink naief en denkend dat een green card zo geregeld was via een werkgever. In die tijd heb ik ook kutbaantjes gehad zoals onkruid wieden in de brandende zon in de woestijn en dat onkruid daar is erg taai. Stoffig en hard werk, maar zoiets bouwt karakter, veel meer dan met gewoon reizen.

Buitenlandervaring is erg waardevol en ik blij het gedaan te hebben! Ook al was het werk zwaar en weinig mentaal uitdagend heb ik veel aan over gehouden. Eenmaal thuis en weer legaal was ik veel internationaler ingesteld en dat hielp me aan een buitenlandse baan.
reset
pi_99584698
Ten eerste; ga nooit op reis met als doel 'er achter te komen wat je wilt'. Je moet gewoon lekker genieten.

Australië is in mijn opzicht (en in die van veel reizigers die ik heb leren kennen) overrated. In vergelijking met NZ zijn de mensen niet vriendelijk, is het duur, en de afstanden 10x zo groot. Wel is het een goed land om veel geld te verdienen, mede door de sterke economie en het feit dat veel jongeren de simpele baantjes niet doen of dat er simpelweg een tekort is.

Als je naar Zuid Amerika gaat; Brazilie is een tof land maar erg duur. Denk aan een budget van minimaal ¤45 per dag. Argentinië en Chili zijn wat goedkoper en Bolivia is erg goedkoop. Australië is gewoon duur (NL prijzen), en NZ goed betaalbaar. Met ¤30 per dag red je het wel. Azië is een paradijs als je op een budget zit, meeste landen red je het makkelijk met ¤15 per dag.

Doe Azie aan het eind van je trip als je meerdere continenten aandoet. Het is in veel landen het hele jaar door warm dus je bent minder seiziensgebonden. Wel moet je rekening houden met de moesson.

Als je nog vragen hebt kan je altijd PM'en :).
  maandag 18 juli 2011 @ 14:14:56 #17
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_99618385
Jaa natuurlijk ga ik sowieso genieten! Dus jij zegt dat NZ erg mooi/goede keuze is? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_99623829
Absoluut! Het land is een van de mooiste die ik heb gezien. Mongolië Bijvoorbeeld (random voorbeeld) is natuurlijk ook heel mooi maar minder goed bereisbaar. Ik kan je absoluut aanraden om flink wat tijd in NZ door te brengen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')