abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juli 2011 @ 08:32:29 #301
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_99608880
Update @ http://www.bimmerportal.n(...)9262-30.html#p334206

Met als hamvraag:

Anyhow, weet iemand of de Rear Trailing Arm Bushes veel invloed hebben op het weggedrag? Ik merk namelijk dat de auto de laatste tijd onzeker rijdt, voornamelijk met slecht weer (regen/wind). Misschien is het een waanbeeld maar om een rechte lijn te kunnen rijden moet ik redelijk veel corrigeren. In de bochten heb ik ook steeds het idee dat de achterkant kleine duwtjes krijgt (profiel is nog een mm of 4 achter).

Maar het toppunt was wel vanmorgen: ik reed vanaf de A16 de A58 op, wat een flinke doordraaier is die je met droog weer eenvoudig kunt nemen met 120km/h. (Adviessnelheid is daar 90 km/h overigens). Nu reed ik achter een Golf met pakweg 110 km/h en het voelde steeds alsof de achterkant weggeduwd werd. Op een gegeven moment brak de achterkant volledig uit en heb ik de Bimmer met meer geluk dan wijsheid uit de vangrail kunnen houden. Aardig schrikmoment met gelukkig een goede afloop....

Maar nu vraag ik me af, hebben die rubbers zoveel invloed? De mijne zijn flink versleten, dus ik heb 4 nieuwe op de plank liggen:



Of is dit een combinatie van iets mindere banden, en mogelijk andere draagdelen? De laatste keer op de brug was dat niet waar te nemen... Ik kan me voorstellen dat een achterwielaandrijver meer de neiging heeft om gekke dingen te doen in bochten en dergelijke maar het lijkt me sterk dat zoveel onbalans (waar het op lijkt) normaal is. Maar misschien vergis ik me wel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')