abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:48:33 #201
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100213047
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

QuickOffice, die kwam ik al ergens tegen...
Oh, je gaat zelf de tips geven? :7
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Govver. Koop ik daar Thumbs voor..
Ik heb echt nog nooit voor iets betaald, behalve dan m'n Cinema-plugin (codecs). :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:20:58 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100214683
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:48 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Oh, je gaat zelf de tips geven? :7

[..]

Ik heb echt nog nooit voor iets betaald, behalve dan m'n Cinema-plugin (codecs). :P
^O^ Thumb keybord kan niet meer zonder op mijn tab.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:04:04 #203
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100216909
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Shiz kan je daar alles over vertellen :), wat ik hoor is het een super apparaatje.

Overigens net ook de Rena3 binnen, vanavond zal ik even een kleine review doen. (Geen invoerrechten moeten betalen via DHL :))
Beloofd is beloofd:

RENA3 (Renesas 3 tablet) review:

Doos:
Deze is anders als de andere doosjes van chinese tablets die ik in mijn handen heb gehad. Het is een wit doosje met daar omheen een ''wikkel'' die redelijk uniek lijkt, en niet zoals de meeste Chinese tablets een plaatje van een uitgerekte ipad voorop. (Helaas wist die chinees niet hoe je Vidio moest spellen :')), daardoor valt het wel door de mand als ''westers'' merk.

De inhoud:
1x Rena 3 tablet
1x USB --> mini USB kabel
1x mini USB --> female USB (USB host)
1x oplader
1x boekje

De tablet kom ik later op terug, eerst maar even de rest van de inhoud:
De usb kabeltjes voor resp. het verbinden aan de computer en het aansluiten van rand apperatuur zijn van goede kwaliteit, niet hele dunne kabeltjes. Dit zelfde geld voor de oplader ook deze heeft is van goede kwaliteit en deze durf ik wel en paar uurtjes alleen te laten (Heb wel eens anders gezien bij Chinese tablets). De manual lijkt voor het eerst ook echt aandacht aan besteed te zijn, zoals bij de flytouch staat hierin wat extra informatie over de hoe en wat van de tablet. Verder valt er op de inhoud niet veel aan te merken.

De tablet:

Buitenkant:
Als je hem beetpakt denk je is dit het? 375 gram is bijna niks! Toch voelt de tablet solide en stevig aan! Aan de buitenkant bevinden zich een aantal aansluitingen:
1x Mini USB
1x Mini HDMI
1x oplaad poort
1x 3.5 mm plug
1x micro SD
maten: 194*116*13 mm
Deze aansluitingen zijn allemaal netjes in het apparaat verwerkt, en steken niet uit of zitten wat ver naar binnen. Verder kun je op de tablet nog een aantal hardware knoppen vinden n.l:
Power, volume up/down (echte knopjes), menu, home, back en een zoek knop (touch knopjes).

De looks, de tablet ziet er naar mijn mening goed uit! Strak vorm gegeven met niet al te grote randen rond het scherm ook is de tablet naar mijn idee niet te dik.

De binnenkant (software/hardware):
CPU: Renesas Cortex A9 1GHz (2 cores) 533MHz + 666MHz
GPU: PowerVRSGX530@200MHz
RAM: 512 MB DDR 2
ROM: 4 GB (580 MB voor apps, 2.63 vrij gebruikbaar, rest = OS)
Scherm: 7'' capatief 800x480
WIFI IEEE 802.11: b/g/n
Bluetooth: Ja
G-sensor: Ja
Microfoon: ja
Camera: 2 mp (front)
Batterij: 3200 Mah

Zoals al eerder gezegd voelt de tablet super aan, dit is niet aleen bij het vasthouden het gevoel maar ook bij het opstarten was ik zeer blij verrast! dit duurt namelijk maar 14 seconden tot je het unlock screen ziet. Nog onder de indruk van de snelle opstart tijd van het beestje ben ik maar eens de kijkhoek van het scherm gaan bekijken. Deze was ook voor een tablet in deze prijsklasse zeer goed te noemen, alleen van onderen (45 graden) begon de kijkhoek echt minder te worden.

Het touch screen is goed, en zeker te vergelijken met mijn HTC desire of Asus tablet!

Snelheid: Zover ik met de tablet heb kunnen spelen vond ik de tablet super goed reageren. Games en andere apps heb ik niet kunnen testen omdat het internet het hier besloot op te geven (fail provider met 3 letters :N ).

Software: Deze is wel echt minimaal aanwezig op de tablet (vandaar die 14 sec opstart tijd?). Meegeleverd zijn: OfficeSuit pro, market, pop mail, maps etc. Wat een opvallend missende app was op de tablet was Gmail maar deze was gelukkig zo uit de market te vissen (net gedownload, internet werkt weer *O* ).

Ook met updates zit het wel goed als ik zo rond kijk op het web komen er bijna 2 wekelijks wel updates voor deze tablet. De tablet zelf draait nu op android 2.2 maar krijgt naar alle waarschijnlijkheid deze maand een upgrade naar 2.3. Ook is de kernel beschikbaar, daardoor is de kans groter dat we als de specs het toelaten. (Resolutie?) android 3.2 kunnen verwachten.


De rest van de review houden jullie nog tegoed (apps, 3g etc), evt andere dingen die jullie nog willen horen/zien?

De tablet is voor +- 130 euro in china op te vissen!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100217433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Beloofd is beloofd:

RENA3 (Renesas 3 tablet) review:

Doos:
Deze is anders als de
De tablet is voor +- 130 euro in china op te vissen.
Ik mis in jou stukje de SIM slot.. Heb jij die dan niet? Ik namelijk wel?
Ik heb de Rena trouwens voor 145 te koop staan, pm me voor info!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:16:37 #205
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100217546
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:14 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Ik mis in jou stukje de SIM slot.. Heb jij die dan niet? Ik namelijk wel?
Ik heb de Rena trouwens voor 145 te koop staan, pm me voor info!
Geen sim slot, die was +- 80 dollar duurder. Wel werken veel 3g sticks op dat ding.
Waarom deed je hem ook alweer weg? en welk nummer staat er bij kernel (Instellingen -> over de telefoon) het gaat om het nummer na het #.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100227117
Ik had m besteld voor mezelf maar na maanden wachten vond ik het te lang duren en heb ik een Transformer gekocht.
Weird dat die van mij wel 3G heeft :o
Hij is Kernel versie #1013
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:37:33 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100228735
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:38 schreef UncleSam het volgende:
Ik had m besteld voor mezelf maar na maanden wachten vond ik het te lang duren en heb ik een Transformer gekocht.
Weird dat die van mij wel 3G heeft :o
Hij is Kernel versie #1013
Jij kunt er direct een kaartje insteken :o ?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100229900
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:20:14 #209
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_100230011
www.1dayfly.nl


E187,=

Mooie prijs?
pi_100230033
Was tijdje geleden bij iBood voor +- 160
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:21:37 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100230068
deze is met 32gb MicroSD
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:25:04 #212
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_100230178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:20 schreef UncleSam het volgende:
Was tijdje geleden bij iBood voor +- 160
Ah ik herinner het me weer. Toen vond ik de processor te sloom en die conclusie trek ik nu weer. Op zich wel mooi dat er 3G en GPS in zit.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:02:32 #213
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100231472
Morgen wordt m'n Novo8 verstuurd *O*
pi_100291789
Ben op zoek naar een tablet, eigenlijk om er gewoon zo bij te hebben.

Echter wil ik wel dat de tablet van een goede kwaliteit en gewoon vlot te besturen is en dat er updates voor zijn.

Heb er verder geen verstand van, dus laat ik me graag adviseren door jullie.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:38:25 #215
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100292782
Weet je het zeker? Want als je op zoek bent naar een tablet 'eigenlijk om er gewoon zo bij te hebben' en hebt 'er verder geen verstand van', dan is het misschien handiger dat je er geen koopt.

Af en toe kopen mensen een tablet en komen ze erachter, goh, ik gebruik 'em eigenlijk toch nooit. Je moet 'em wel met een duidelijke doel voor ogen kopen en daarop kun je dan weer je tablet afstemmen al gelang je wens voor specificaties.

Reis je veel? Een tablet is een ideale compagnon voor onderweg. Door de lange accuduur houdt dat batterij halverwege je treinreis (bijvoorbeeld) niet zomaar ineens op en kun je internetten (mits WLAN beschikbaar of uitgerust met draadloze telecomverbinding (3G)), videomateriaal bekijken, games spelen, etc.

Je zit vaak op de bank voor de televisie. Je beschikt over een desktop pc ergens op een zolderkamer en wilt ook gewoon aan de keukentafel of voor de tv kunnen computeren. Ook ideaal inderdaad, je bent niet gebonden aan een plaats, zelfs niet aan stroom. Begint het reclameblok, dan pak jij je tablet en kijk je hoe je MyAT erbij staat, of leest verder in dat ene eBook waar je al een paar hoofdstukken verder in bent.

Budget. Wat is je budget? De wat duurdere tablets op de Nederlandse markt bieden aardig wat pit om fijn te werken, het is geen perfect alternatief voor een volwaardige computer, maar het is erg werkbaar. Heb je een strikt budget, dan ben je al gauw aangewezen op een tablet uit China. Deze ontbreken het vaak aan pit en ben je eerder geneigd om van een echte computer gebruik te maken wanneer deze in de buurt is, dan je tablet.

Bedenk dus eerst of je een tablet echt nodig hebt en ook daadwerkelijk gaat gebruiken, het zou zonde zijn als je nu iets koopt wat in een maand ligt stof te happen. Indien je overtuigd bent dat je een tablet nodig hebt, wat zoek je daarin, waarvoor ga je het gebruiken en welke specificaties gaan daarbij gepaard? Neem de OP door, daar staan goede tips waarop te letten en aardig wat tablets genoemd. Heb je een keuze gemaakt, kun je deze altijd nog voorleggen in dit topic en vragen of dat tablet ook daadwerkelijk overeen zal komen met je verwachtingen, voor zover er ervaringen zijn met die specifieke tablet. ;) Succes.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_100293200
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef shiznuts het volgende:
Weet je het zeker? Want als je op zoek bent naar een tablet 'eigenlijk om er gewoon zo bij te hebben' en hebt 'er verder geen verstand van', dan is het misschien handiger dat je er geen koopt.

Af en toe kopen mensen een tablet en komen ze erachter, goh, ik gebruik 'em eigenlijk toch nooit. Je moet 'em wel met een duidelijke doel voor ogen kopen en daarop kun je dan weer je tablet afstemmen al gelang je wens voor specificaties.

Reis je veel? Een tablet is een ideale compagnon voor onderweg. Door de lange accuduur houdt dat batterij halverwege je treinreis (bijvoorbeeld) niet zomaar ineens op en kun je internetten (mits WLAN beschikbaar of uitgerust met draadloze telecomverbinding (3G)), videomateriaal bekijken, games spelen, etc.

Je zit vaak op de bank voor de televisie. Je beschikt over een desktop pc ergens op een zolderkamer en wilt ook gewoon aan de keukentafel of voor de tv kunnen computeren. Ook ideaal inderdaad, je bent niet gebonden aan een plaats, zelfs niet aan stroom. Begint het reclameblok, dan pak jij je tablet en kijk je hoe je MyAT erbij staat, of leest verder in dat ene eBook waar je al een paar hoofdstukken verder in bent.

Budget. Wat is je budget? De wat duurdere tablets op de Nederlandse markt bieden aardig wat pit om fijn te werken, het is geen perfect alternatief voor een volwaardige computer, maar het is erg werkbaar. Heb je een strikt budget, dan ben je al gauw aangewezen op een tablet uit China. Deze ontbreken het vaak aan pit en ben je eerder geneigd om van een echte computer gebruik te maken wanneer deze in de buurt is, dan je tablet.

Bedenk dus eerst of je een tablet echt nodig hebt en ook daadwerkelijk gaat gebruiken, het zou zonde zijn als je nu iets koopt wat in een maand ligt stof te happen. Indien je overtuigd bent dat je een tablet nodig hebt, wat zoek je daarin, waarvoor ga je het gebruiken en welke specificaties gaan daarbij gepaard? Neem de OP door, daar staan goede tips waarop te letten en aardig wat tablets genoemd. Heb je een keuze gemaakt, kun je deze altijd nog voorleggen in dit topic en vragen of dat tablet ook daadwerkelijk overeen zal komen met je verwachtingen, voor zover er ervaringen zijn met die specifieke tablet. ;) Succes.
Bedankt al voor de informatie. Tjonge, wat een lap tekst. Maar goed het is idd wel handig om te kijken of je hem echt gaat gebruiken.

Voor mij is het doel meer voor in de trein en bus om snel je e-mail door te nemen en of aantekeningen te maken voor bepaalde projecten. Internet is er ook wel leuk op en eventueel af en toe een spelletje.

Het is dus handig dat de tablet wel aardig presteert, maar ben dus eigenlijk meer op zoek naar een ''budget'' Chinese tablet. Mijn budget ligt rond de 200 euro.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:10:49 #217
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100294483
Dan moet je ff bededenken of je ingebouwde/externe (usb-stick) 3G (wireless datatelecom) wilt (als je zegt onderweg in de bus mail te willen lezen), óf dat je dit misschien kunt tetheren via je mobieltje.

Dan ook: 7", 8", 9.7" of 10"? Capacitive of resistive? Genoeg 7" tablets zijn capacitief. De 10" Chinese tablets zijn echter vaak resistief. Ook resolutie speelt een rol. 800x480 ziet er op 7" smooth uit, op 10" zie je de pixels nogal, had die ruimte beter benut kunnen worden door een resolutie van 1024x600 toe te passen, welke sommige dan ook zijn (andere zelfs 1024x768)

Hoe dan ook, voor 200,- euro is wel een fijn tablet te realiseren denk ik zo... :Y Zul je zelf zien, klik en zoek maar ff wat rond op de Chinese sites uit de OP. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 4 augustus 2011 @ 07:39:16 #218
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100303456
Zelf ben ik op het moment helemaal weg van snelheid van de Rena3. Alleen g-sensor games werken op de geïnstalleerde firmware niet (er is al nieuwe waar het wel werkt maar die heb ik nog niet geïnstalleerd).

Verder gebruik ik mijn desktop op dit moment nog minder dan ik eerst al deed. Voor mij vervangt de ASUS voor de meeste zaken mijn pc. Alleen de lagg op het forum :(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100306388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 07:39 schreef RobertNL het volgende:
Zelf ben ik op het moment helemaal weg van snelheid van de Rena3. Alleen g-sensor games werken op de geïnstalleerde firmware niet (er is al nieuwe waar het wel werkt maar die heb ik nog niet geïnstalleerd).

Verder gebruik ik mijn desktop op dit moment nog minder dan ik eerst al deed. Voor mij vervangt de ASUS voor de meeste zaken mijn pc. Alleen de lagg op het forum :(
Waar gebruik jij die Rena3 voornamelijk voor? Heb mogelijk ook we'll intresse in deze tablet.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:59:59 #220
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100306870
Ik stuur eergisteren een berichtje naar Merimobiles: Ja, hij wordt morgen verzonden.
Ik heb geen bericht gehad van verzending, dus ik vraag het vanochtend nog een keer: Ja, hij wordt vandaag verzonden sir!

:')
pi_100346805
Zo ik ben ook aan het kijken voor een niet te dure tablet, en volgens mij zijn hier wel mensen die mij hier goed advies in kunnen geven! Ik wil vooral een tablet hebben die dienst kan doen om een beetje op te internetten (via wifi is prima, kan nl perfect tetheren via mn telefoon), maar het voornaamste is dat ik er leuk films/series mee kan kijken in de trein, ik zit wekelijks redelijk veel te treinen en dan is het toch wel leuk als je dit kan. 720p video zou ik wel willen kunnen kijken zonder haperingen, maar het is geen ramp als ik er enkel xvid/divx in sd kwaliteit op kan zien (als de prijs dan ook naargelang is). Ook de batterijduur is dus wel van belang, hij moet wel een 5tal uur meegaan met het kijken van videos. Gamen erop is niet echt belangrijk, maar misschien wel leuk als het toch kan.

Wie heeft advies, liefst goedkope china tablets die dit kunnen tot maximum 200e.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:25:30 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100353292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:06 schreef Missaar het volgende:
Zo ik ben ook aan het kijken voor een niet te dure tablet, en volgens mij zijn hier wel mensen die mij hier goed advies in kunnen geven! Ik wil vooral een tablet hebben die dienst kan doen om een beetje op te internetten (via wifi is prima, kan nl perfect tetheren via mn telefoon), maar het voornaamste is dat ik er leuk films/series mee kan kijken in de trein, ik zit wekelijks redelijk veel te treinen en dan is het toch wel leuk als je dit kan. 720p video zou ik wel willen kunnen kijken zonder haperingen, maar het is geen ramp als ik er enkel xvid/divx in sd kwaliteit op kan zien (als de prijs dan ook naargelang is). Ook de batterijduur is dus wel van belang, hij moet wel een 5tal uur meegaan met het kijken van videos. Gamen erop is niet echt belangrijk, maar misschien wel leuk als het toch kan.

Wie heeft advies, liefst goedkope china tablets die dit kunnen tot maximum 200e.
Voor in de trein zou ik zeggen de Rena3 of een dropad a8. Batterij van de dropad weet ik niet maar die van de rena is wel redelijk (4.5 uur?, niet getest maar gegokt naar hoeveel tijd ik hem gebruikt heb en % dat over is). Standby zonder wifi is 1 nacht 4%.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:28:31 #223
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100353395
Zo, ben ik weer, dankzij de Flytouch weet ik zeker dat een tablet tof is, maar dan graag een andere, eentje met een iets fijner scherm waar je niet op hoeft te timmeren om een letter te toetsen.

Dus ik ben druk in de weer om me te orienteren op de hogere prijsklasse android tablets en wil even weten of ik niets over het hoofd zie.

10 inch, dan blijven de Samsung, Asus en Acer over toch?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:32:03 #224
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100353532
Ja op dit moment wel.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 14:32:52 #225
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100353569
Ah, de kenner bij uitstek :D

Zit er nog iets moois aan te komen waar ik nog even op zou moeten wachten, een maandje ofzo?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')