abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 juni 2011 @ 21:55:55 #1
163650 Greys
pi_98434573
Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.

Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geïnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.

Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.

Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.

In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.

(bron : SVT en bloggen.be)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_98444974
Ik ben op voorhand vast verdrietig vanwege de vergelijking die we over een aantal maanden kunnen maken tussen deze Zweedse aanpak en de Nederlandse.

Zweden: een land met slechts 9 miljoen inwoners. Maakt van hun Nationaal Songfestival een topevenement, met maar liefst 32 deelnemende artiesten en liedjes.

Nederland: een land met ruim 16 miljoen inwoners. Wijst op voorhand een artiest of liedje aan, degradeert NSF tot een noodzakelijk kwaad, uitgezonden door een omroep met beperkte muzikale scope, ergens tussen Spoorloos en Studio Voetbal. Keuze uit 5, hooguit 6 liedjes (als je geluk hebt)

En het dan gek vinden dat je stijf onderaan eindigt in de halve finale.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:55:47 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_98915643
Ander nieuws uit Zweden, Eric Saade heeft een nieuw nummer :D.

quote:
Eric Saade, the young and dynamic Swedish 2011 Eurovision representative has released his latest videoclip Hearts in the Air. Eric Saade represented Sweden at the 2011 Eurovision Song Contest in Dusseldorf with the song Popular, achieving an honourable 3rd placing. Eric is currently among Sweden's most sought after singers, enjoying popularity, name, fame and glory.
Eric Saade has released his latest album Saade Volume 1 soon, whilst his next album Saade Volume 2 is expected to be released later this year. Eric participated at the 2010 Swedish Melodifestivalen final with the song Manboy, where he came 3rd. Eventhough he didn't get the golden ticket to represent Sweden at the 2010 Eurovision Song Contest in Oslo, his song became a massive hit in Sweden. Eric was also given the honour to give out the Swedish votes at the 2010 Eurovision Song Contest final voting. In 2011 Eric comes back to the Melodifestivalen scene and wins the golden ticket to Dusseldorf, and thus represents Sweden with his mega hit song Popular, giving Sweden its best result at the Eurovision Song Contest since 1999.

Hearts in the Air videoclip- Eric Saade featuring J-Son
Het is wel heel erg Just Dance/Lady GaGa-achtig.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_99019781
Zijn album is niet al te best vind ik :N
pi_99181095
Nog steeds een beetje verrast over de 3e plek... ik vond het geen slecht liedje maar vond de 3e plek toch een tikkeltje overschat...

Benieuwd waar Zweden volgend jaar voor kiest... ik zou het Linda Bengtzing zo ontzettend gunnen maar die gaat er nooit meer doorkomen denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99300239
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Zijn album is niet al te best vind ik :N
Afgezaagd in de pers ook
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_99301151
Wel nummer 1 en goud binnen een week :P
pi_99382829
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_99572610
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:41 schreef TheVulture het volgende:
Nog steeds een beetje verrast over de 3e plek... ik vond het geen slecht liedje maar vond de 3e plek toch een tikkeltje overschat...
Ik begrijp nog altijd niet waarom zijn matige zang niet werd afgestraft door de jury's, terwijl dat de UK met een even hitgevoelig nummer een goede klassering kostte.

quote:
Benieuwd waar Zweden volgend jaar voor kiest... ik zou het Linda Bengtzing zo ontzettend gunnen maar die gaat er nooit meer doorkomen denk ik
Het zou leuk zijn, haar nummers zijn meestal mijn favoriet op het MF, maar ik betwijfel of dat ook echt zou gaan scoren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 17 juli 2011 @ 11:43:37 #10
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_99573084
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:55 schreef Greys het volgende:
Vandaag, maandag 20 juni, heeft de Zweedse omroep SVT laten weten dat het op zoek gaat naar nummers voor de nationale selectie van volgend jaar. 'Melodifestivalen 2012' zal alvast geen al te grote wijzigingen ondergaan en zo krijgen we dus opnieuw een nationale selectie met 32 liedjes.

Zo pakt de omroep voor het derde jaar op rij uit met een internetcompetitie en het winnende nummer van die competitie, de 'Webjoker', is eveneens geplaatst voor de nationale selectie. De omroep gaat dit jaar wel zelf op zoek naar de uitvoerder(s) voor het nummer. Geïnteresseerden moeten hun nummers op de website uploaden tussen donderdag 01 september en dinsdag 20 september eerstkomende.

Daarnaast komt er ook een open inschrijving en uit die inschrijving zal een interne vakjury zestien nummers kiezen en deze nummers moeten gecomponeerd worden door een componist of componisten die reeds eerder werk hebben uitgebracht. De vijftien resterende nummers worden door de omroep besteld of komen eveneens uit de ingezonden nummers uit de open selectie.

Net als voor de selectie van dit jaar mogen ook buitenlandse componisten een inzending insturen maar er moet minimaal wel één van hen de Zweedse nationaliteit bezitten.

In de maand oktober of november zal de Zweedse omroep de titels van de achtentwintig geselecteerde nummers, alsook de componisten en tekstschrijvers, wereldkundig maken. De regel dat er acht personen op het podium mogen staan blijft behouden, alsook dat de backing vocals niet live moeten zingen. Het gebruik van live instrumenten is dan wel weer toegestaan.

(bron : SVT en bloggen.be)
Dus we kunnen het befaamde ABBA geluidje weer terug zien?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2011 @ 18:29:25 #11
163650 Greys
pi_101455364
Zweedse finale op 10 maart

Geplaatst door songfestival.weblog.nl

De Zweden beginnen op 4 februari aan Melodifestivalen 2012. Ruim een maand later op 10 maart vindt in de Stockholmse Globen Arena de finale plaats. Dat maakte de Zweedse omroep SVT zojuist bekend.

Växjö, Göteborg, Leksand en Malmö hebben de vier voorrondes, terwijl de herkansing in Nyköping plaatsvindt.

4 februari: VIDA Arena, Växjö
11 februari: Scandinavium, Göteborg
18 februari: Tegera Arena, Leksand
25 februari: Malmö Arena, Malmö,
3 maart: Rosvalla Nyköping Eventcenter, Nyköping
10 maart: Ericsson Globe, Stockholm

Vandaag begon ook de inschrijving voor Melodifestivalen 2012. Er kan net als vorig jaar enkel online worden ingeschreven tot en met 20 september. Kandidaten zonder eerder gepubliceerd werk kunnen zich voor de webjoker inschrijven. In tegenstelling tot het vorige songfestivalseizoen wordt er nu ook geen bijbehorende kandidaat gekozen, maar wordt er enkel een nummer gezocht. De overige 31 inzendingen komen uit de open inschrijving (15 stuks gekozen door een jury) plus door SVT geïnviteerde artiesten en componisten of uit de open inschrijving (16).

(bron: SVT)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101455709
10 maart dus weer aanwezig in Stockholm :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 september 2011 @ 18:42:23 #13
163650 Greys
pi_101455749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:40 schreef ItaloDancer het volgende:
10 maart dus weer aanwezig in Stockholm :P
Tof! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_101462315
Dit jaar ook maar eens proberen kaartjes te scoren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101510590
Zweedse voorrondes zijn altijd heel divers en je merkt echt dat ze willen winnen. Het is echt een competitie. Ik ga het zeker weer proberen te kijken via de websidan van svt.

Ik ga ook proberen om het nieuws over melodifestivalen te volgen via de Zweedse radio en tv.
pi_101511174
Een Zweed(se productie) moest zich eens in Nederland inschrijven. Liedjes die daar in de halve finales stranden zouden hier gewoon gestuurd worden.
pi_101549929
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2011 23:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Een Zweed(se productie) moest zich eens in Nederland inschrijven. Liedjes die daar in de halve finales stranden zouden hier gewoon gestuurd worden.
Dat ligt ook heel erg aan het publiek wat naar het songfestival kijkt. Zweden is een veel groter land en maakt ook gebruik van buitenlandse juries. In Nederland is het een select groepje mensen dat kijkt en stemt. In Zweden heb je natuurlijk ook wel de fanbases die massaal gaan stemmen, maar dit wordt wel aardig rechtgetrokken door de hoeveelheid stemmen en de juries.
pi_101549950
ik moet wel ff zeggen: zweden heeft maar 9 miljoen inwoners maar wel meer kijkers naar t eurovisie!
pi_101550307
Melodifestivalen domineert al jarenlang de kijkcijferlijstjes. Naar de finale kijkt 1/3 van de inwoners. In nederland haal je dat percentage alleen bij een belangrIjke wedstrijd van het Nl-elftal.

Overigens hebben de buitenlandse juries geen invloed op de liedjes die de finale halen. Dat zijn louter en alleen de thuisstemmers die dat bepalen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_102148045
Niet direct MF 2012-gerelateerd (hoewel Agnes al eens meedeed natuurlijk :P en wie weet (hopelijk) komend jaar...), maar Agnes' nieuwe single is te goed om niet op FOK! te posten...


*O* _O_
pi_102154075
Ik had met deze titel even de vrees dat Agnes een cover had gemaakt, maar dit is weer een topnummer :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 september 2011 @ 18:19:28 #22
163650 Greys
pi_102227683
3485 songs want to be the Swedish entry for Baku

Stockholm, Sweden - Yesterday 20th of September at 23:59 was the deadline to upload songs for Melodifestivalen 2012 and the number speaks for itself: 3485 songs have been entered to apply for participation in Sweden's national selection for the Eurovision Song Contest.

In this TV-competition 32 songs take part. Sixteen will be chosen by a jury from the 2915 that have been sent to the regular competition. One more will be chosen from the 570 that have applied for the "Web Joker", making a grand total of 3485 submitted songs. The remaining fifteen entries are invited especially by the Swedish broadcaster, SVT.

The number might look high for a country with about 9,5 million inhabitants, but we should remember that the national selection for Eurovision is Sweden's biggest show of the year with over 3 million viewers for the weekly TV shows and a #1 compilation which usually becomes the biggest selling album of the year.

The "Web Joker" entry
The number of songs submitted for the "Web Joker", 570, is up from previous years to what the Project Manager for Melodifestivalen 2012, Thomas Hall, says "we welcome the increase of entries for the Web Joker and that we continue to be at a very high level of quantity and quality".

"Web Joker" is a wildcard entry chosen on SVT's website starting next Monday the 3rd of October. It's like a mini version of the big Melodifestivalen with four rounds and a final. Unlike last year there will be a winner instead of two.

The show's personnel
In charge of making the TV shows a success are next year's appointed Content Managers Henrik Johnson and Edward af Sillén who will write the scripts. Both are enthusiasts of the show and Edward is also SVT's commentator for the Eurovision Song Contest.


The Contest Producer and member of the EBU's Reference Group, Christer Björkman, has already started the preparations. As we can see in the picture above, his whiteboard with the 32 empty places is ready to be completed.

About the overall number of applicant songs, which has gone down from last year, Christer says "the number has no intrinsic value on itself, it is the quality of the songs that matter; and based on what we've heard so far, it feels indredibly good".

The parade of songs starts in Växjö the 4th of February next year with the Final being held at Globen in Stockholm the 10th of March. This year Sweden came in 3rd place in the Final of the Eurovision Song Contest in Düsseldorf thanks to Eric Saade's brilliant rendition of Popular.

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_102234825
We houden ons er maar aan vast dat 1 goed liedje genoeg is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_102250849
Wow, en in Nederland zijn we al blij als er 200 inzendingen zijn.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:20:44 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_102742242
quote:
Zweden start mini-Melodifestivalen voor 1 plek

De Zweedse omroep SVT is vandaag de webcompetitie begonnen die één nummer een plek in Melodifestivalen 2012 oplevert. Uit 570 inzendingen zijn er 32 gekozen, die verdeeld zijn over vier voorrondes. Per voorronde gaan er twee door (één via sms; één via jury).

In tegenstelling tot vorig jaar kan er maar één uur gestemd worden op de volgende maandagmiddag tussen 12u en 13u. De winnaar wordt later die dag bekend gemaakt.

Aan de competitie mogen enkel componisten en tekstschrijvers meedoen die voor 1 oktober 2011 geen nummers hebben uitgebracht. Het winnende nummer mag meedoen aan Melodifestivalen 2012, maar SVT zal daarna een artiest erbij zoeken. De kans dat de hieronder genoemde artiesten te zien zijn, is dan ook klein. Zij hebben wel de demo ingezongen en worden gepromoot tijdens hun voorrondeweek. De nummers van week 1 zijn hier te horen.

De finale van de webjoker is op 7 november. Dan beslissen enkel de sms’ers. (bron: SVT)

1e voorronde: 10/10; 12u-13u
1. Trison – Set Me Free
2. Billie Dee – Wish You Luck
3. Keylas – How About You?
4. The Commoneers – Your Majesty
5. Maria Klemetrud – Catch Me
6. Maria BenHajji – I mina drömmar
7. Flying Kite – Seven Years
8. Grand Slam – All Day All Night

2e voorronde: 17/10; 12u-13u
1. Keylas – For the Win
2. Nordic Shine – What If
3. Elin Jakobsson – I’m Yours
4. David Nestander – Beautiful Love
5. Kajsa Ingemansson – Kitchen Floor
6. Sören Karlsson – Se mig som jag är (om du ser)
7. Demoröst – A Heartbeat Away
8. Greta – Through the Fire

3e voorronde: 24/10; 12u-13u
1. Never Alone – Marilyn Monroe
2. My Niece – Mary Doesn’t Care
3. Elin Jakobsson – I Didn’t Wanna To Say Goodbye
4. Caroline Coquard – Ingenting, ingen
5. Olle Andersson – Dance It All Away
6. Vilda – Songbird
7. Madeleine Ericson – On the Top of the Mountain
8. Albin Loán – Stars Might Shine

4e voorronde: 31/10; 12u-13u
1. Bowties – Need To Know
2. My Niece – Fine
3. Trison – Forever By Your Side
4. Felicia Vårnäs – Not Over You
5. Jennifer – Letting Go
6. Patrick Egemo – Higher
7. Vilda – Box of Love
8. Carolina Jakobsson – Believe
http://www.songfestivalwe(...)r-1-plek/#more-13419
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')