abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 22:32:27 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107381953
Ik zie nu op aireka tickets van 1200 euro met vliegticket en autohuur, dat is best haalbaar ^O^ Ik ga het in de groep gooien :)

Wat rijden betreft: we zijn erg gewend aan autovakanties. Zo zijn we ook meerdere keren naar Marokko gereden, en naar Turkije en Griekenland. We zijn dus wel wat gewend ;)

Ik heb in 2008 ook een trip door Ohio gemaakt dus ik weet ook hoe het is om in Amerika te rijden en dat dat nog wel eens tegen kan vallen met de snelheden :)

Maar bedankt voor alle tips ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107382851
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:16 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nu een reis gezien die het volgende schema aanhoudt:

Dag 1 Vliegreis Amsterdam – Phoenix + verblijf Phoenix/Scottsdale
Dag 2 Scottsdale – Sedona
Dag 3 Sedona – Grand Canyon N.P.
Dag 4 Grand Canyon N.P. – Mexican Hat/Monument Valley
Da.................
dale/Phoenix
Dag 21Vliegreis Phoenix – Amsterdam
Dag 22 Aankomst Amsterdam

Is dit een beetje te doen?
mijns inziens wel, maar ligt een beetje aan je zelf, alleen het stuk Bryce - Vegas is een enorme rit. je kan die route rijden via Zion, maar dan moet je niet stoppen om de canyon op te gaan. Maar op zich, denk ik dat Zion op offeren voor de rest.
Misschien wel beter om Yosemite van uit het noorden binnen te rijden, via Death Valley, over de 395 en de 108, dan rij je over een dag van het laagste punt van de VS naar het hoogste punt.

Maar denk er aan, of je moet gewend zijn afstanden te rijden als ik, of je moet afwisselen. anders is het een zware tocht, maar je hebt wel veel highlites gezien van het westen.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 22:50:32 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107383057
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:46 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

mijns inziens wel, maar ligt een beetje aan je zelf, alleen het stuk Bryce - Vegas is een enorme rit. je kan die route rijden via Zion, maar dan moet je niet stoppen om de canyon op te gaan. Maar op zich, denk ik dat Zion op offeren voor de rest.
Misschien wel beter om Yosemite van uit het noorden binnen te rijden, via Death Valley, over de 395 en de 108, dan rij je over een dag van het laagste punt van de VS naar het hoogste punt.

Maar denk er aan, of je moet gewend zijn afstanden te rijden als ik, of je moet afwisselen. anders is het een zware tocht, maar je hebt wel veel highlites gezien van het westen.
Bedankt voor je reactie ^O^

Zoals ik hierboven al zeg zijn we allemaal gewend aan lange tochten in de auto, daar is dit niks bij vergeleken :D Bovendien kunnen 4 van ons rijden dus we kunnen ook steeds afwisselen, dat scheelt ook wel :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107383343
Ik vind autorijden ook niet vervelend, je hebt de reis nu echter zo ingericht dat je amper iets ziet.

Yosemite: 1 nacht...het is een groot park, wat wil je er doen/zien?
Monument valley: van wat ik hoor is 1 nacht voldoende, zorg wel dat je de zonsondergang meemaakt.
Sedona is leuk maar ik zou hem in deze reis laten vallen. Geeft je meer tijd in bijv yosemite.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig reist iedereen anders. En als je het niet erg vindt om snel de highlights te zien, een foto maken en weer door leuk vindt...tja wie ben ik dan.

Maar nogmaals check www.allesamerika.nl. Ik wilde in 2008 ook in recordtempo door het zuidwesten en ben zo blij met de input daar. Heb de route toen veel rustiger gemaakt, niet in km maar in hoeveelheid highlights en als ik terugkijk had ik het nog rustiger aan gedaan.

Het aantal km's zal niet of nauwelijks afnemen maar wat minder stops is aan te raden.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 23:03:30 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107383766
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:55 schreef exode het volgende:
Ik vind autorijden ook niet vervelend, je hebt de reis nu echter zo ingericht dat je amper iets ziet.

Yosemite: 1 nacht...het is een groot park, wat wil je er doen/zien?
Monument valley: van wat ik hoor is 1 nacht voldoende, zorg wel dat je de zonsondergang meemaakt.
Sedona is leuk maar ik zou hem in deze reis laten vallen. Geeft je meer tijd in bijv yosemite.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig reist iedereen anders. En als je het niet erg vindt om snel de highlights te zien, een foto maken en weer door leuk vindt...tja wie ben ik dan.

Maar nogmaals check www.allesamerika.nl. Ik wilde in 2008 ook in recordtempo door het zuidwesten en ben zo blij met de input daar. Heb de route toen veel rustiger gemaakt, niet in km maar in hoeveelheid highlights en als ik terugkijk had ik het nog rustiger aan gedaan.

Het aantal km's zal niet of nauwelijks afnemen maar wat minder stops is aan te raden.
Ik heb het op het allesamerika forum ook voorgelegd :)

Maar de planning die ik nu aangeef is dus een georganiseerde reis he? Daar kun je dus niets meer aan wijzigen :) Ik leg het hier alleen voor om te kijken of het wat is maar als iedereen zegt dat het veel te vol is dan kunnen we misschien toch beter alles los gaan boeken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107383950
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb het op het allesamerika forum ook voorgelegd :)

Maar de planning die ik nu aangeef is dus een georganiseerde reis he? Daar kun je dus niets meer aan wijzigen :) Ik leg het hier alleen voor om te kijken of het wat is maar als iedereen zegt dat het veel te vol is dan kunnen we misschien toch beter alles los gaan boeken :)
Als je de voorpret net zo leuk vind als ik zou ik die georganiseerde reis laten voor wat het is en zelf een reis in elkaar zetten. Als je goed zoekt is het ook goedkoper. Op het allesamerika forum kan je onze route van 2008 ook nog terugvinden onde 'Momo'. En wat je ook kiest, het is er ontzettend mooi dus spijt krijg je niet.
pi_107383998
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:55 schreef exode het volgende:Ik vind autorijden ook niet vervelend, je hebt de reis nu echter zo ingericht dat je amper iets ziet.
het ligt er heel erg aan wat in je instelling is.
Ja, als je wilt dan kun je drie maanden in Yosemite door brengen als je daar van houdt, en nog het gevoel hebben, ga ik nu al weg?
Maar er zijn ook mensen die hebben iets van over het weggetje zijn gereden, even uit gestapt, de highlites hebben gezien en klaar, het was prachtig, fijn het volgende.
Ik kan er niet inkomen dat mensen drie maanden naar een natuurpark gaan, elke morgen tot 10 uur uitslapen, en dan 10 verschillende trails gaan lopen, om de 30min stoppen om te picknicken en er dan nog niet genoeg van hebben.
Dat is mijn manier van reizen, niet. Ik heb afgelopen jaar in een maand 6000 km door zuidelijk Afrika gereisd, en ik ben daar heel tevreden mee. andere kunnen een hele maan in Swasiland door brengen.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 23:11:09 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107384162
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:07 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

het ligt er heel erg aan wat in je instelling is.
Ja, als je wilt dan kun je drie maanden in Yosemite door brengen als je daar van houdt, en nog het gevoel hebben, ga ik nu al weg?
Maar er zijn ook mensen die hebben iets van over het weggetje zijn gereden, even uit gestapt, de highlites hebben gezien en klaar, het was prachtig, fijn het volgende.
Ik kan er niet inkomen dat mensen drie maanden naar een natuurpark gaan, elke morgen tot 10 uur uitslapen, en dan 10 verschillende trails gaan lopen, om de 30min stoppen om te picknicken en er dan nog niet genoeg van hebben.
Dat is mijn manier van reizen, niet. Ik heb afgelopen jaar in een maand 6000 km door zuidelijk Afrika gereisd, en ik ben daar heel tevreden mee. andere kunnen een hele maan in Swasiland door brengen.
In deze reactie kan ik me wel vinden :) Ik ben zelf erg gewend om veel kilometers te rijden en kort op een plek te zijn, waardoor je dus veel onderweg bent maar wel veel meer ziet :) Tuurlijk is het fijn als je af en toe even wat tijd doorbrengt op 1 plek maar het hoeft niet per se dagen achter elkaar te zijn.

Zo ben ik een keer in 2 weken met mijn moeder door Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen en Polen gereden en ik vond dat fantastisch en ik heb zat gezien :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107384372
Er is ook geen goed en slecht. :) Ik vind 1 nacht Yosemite echt zonde van de tijd. Het is zoals gezegd een groot park, je bent nu alleen bezig met erin rijden, naar je slaapplek en weer weg.

Daarom: wat wil je zien/doen? Is het op zijn japans uit de auto stappen foto maken en weer doorijden? Bedoel ik niet negatief :) maar als dat je ideale vakantie is weet ik op welke tips je 'wacht'
pi_107385965
maar op zich, niet om je te kraken Exode, maar Yosemite, de waterval zien ,en de Halfdome, en dan heb je toch de highlites van het park gezien. Als je naar de waterval gaat, zie je bomen, als je een trail pakt van twee dagen door Yosemite zie je twee dagen bomen. Waarschijnlijk kom je ook op prachtige plaatsen. Maar de twee meest prachtige plaatsen in Yosemite zijn de Halfdome, en de waterval.

Ik ga er dan liever voor om een halve dag te moeten rijden om een totaal andere highlite te zien. Als de Santa Monica pier, op zich geen ruk aan, maar goed, elke avond als ik TV kijk heb ik wel iets van he daar was ik ook geweest, op dat terrasje waar ik een of andere bio-cola heb gedronken daar werd op de hoek Callen neer geschoten,.... etc.... dan herinner me ook terug aan de waterval in Yosemity.
pi_107386947
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:44 schreef bunnahabhain het volgende:
maar op zich, niet om je te kraken Exode, maar Yosemite, de waterval zien ,en de Halfdome, en dan heb je toch de highlites van het park gezien. Als je naar de waterval gaat, zie je bomen, als je een trail pakt van twee dagen door Yosemite zie je twee dagen bomen. Waarschijnlijk kom je ook op prachtige plaatsen. Maar de twee meest prachtige plaatsen in Yosemite zijn de Halfdome, en de waterval.

Ik ga er dan liever voor om een halve dag te moeten rijden om een totaal andere highlite te zien. Als de Santa Monica pier, op zich geen ruk aan, maar goed, elke avond als ik TV kijk heb ik wel iets van he daar was ik ook geweest, op dat terrasje waar ik een of andere bio-cola heb gedronken daar werd op de hoek Callen neer geschoten,.... etc.... dan herinner me ook terug aan de waterval in Yosemity.
Als elke boom hetzelfde is kan je inderdaad genoeg hebben aan een halve dag. Rotsen lijken ook op elkaar dus Bryce schrappen we ook.

Ik ben geen 'afvinktoerist' en ook geen 'ik moet er minstens tig dagen zijn en me volledig onderdompelen toerist'. Maar waarom zou je uren rijden om in Yosemite te komen, gehaast er doorheen rijden en vervolgens weer uren rijden om
er weg te komen? Kijk je dan thuis op je foto's waar je geweest bent?

Maar echt ingaand op je post in Yosemite (uit mijn hoofd dus misschien mis ik iets of schrijf het verkeerd):
- Halfdome
- Mirror lake
- Giant seqouia bomen
- glacier point
- Tenaya lake

Ik zoek zelf altijd een middenweg: veel willen zien maar toch genieten en ook 'echt zien'. Zo hebben wij in 2008 monument valley en arches laten vallen doen we dat dit jaar. Grand canyon gaan we terug om te hiken daar hadden we toen geen tijd voor.

Maar zoals gezegd iedereen is anders. Gelukkiv maar :)
pi_107387047
Oh ja: heb je Page er bewust uitgelaten? Met name Antelope Canyon maakte op mij veel indruk. Stiekem meer als Bryce.
pi_107391856
Mijn rondreis afgelopen zomer was ook vrij druk:
- Los Angeles (2 nachten)
- Pismo Beach (1 nacht)
- San Francisco (3 nachten)
- South Lake Tahoe (1 nacht)
- Yosemite NP (1 nacht, bij Mammoth Lakes)
- Las Vegas (4 nachten): met de auto op en neer naar Death Valley NP, met het vliegtuig op en neer naar Grand Canyon NP (incl. helicoptervlucht O+)
- Los Angeles (1 nacht)

Yosemite, Death Valley en Grand Canyon heb ik dus gewoon een dagje rondgelopen/rondgereden en véél foto's gemaakt.

Dat was een heeeeeeeeeeeerlijke vakantie, een reis die 2-3 dagen van tevoren had geregeld. :o Het liefst had ik deze reis over een iets langere periode uitgesmeerd (3 weken ipv 2 weken), maar ik kon geen extra week vrij krijgen (ik was al blij dat m'n werkgever mij niet vroeg de vakantieplannen uit te stellen).

Het waren best veel kilometers mijlen in korte tijd, maar autorijden vind ik gewoon leuk. :) Vooral de US-101 (LA naar SF) was magisch. O+
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 10:09:58 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107393528
Bedankt voor alle reacties ^O^

Aangezien deze reis toch wel erg druk is gaan we waarschijnlijk toch gewoon vliegticket en auto boeken en dan zelf een reis samenstellen :) Alles ligt dus gewoon weer open _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 10:17:08 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107393687
Als we dit zouden willen:

- 4 dagen San Francisco
- 3 dagen LA
- 2 dagen Las Vegas (1 avond en 1 dag is genoeg)
- 2 dagen San Diego
- 2 dagen Yosemite

Waar we verder heen willen:

- Zion
- Bryce Canyon
- Death Valley
- Grand Canyon

Wat zou dan een goede reis zijn? We hebben dus 3 weken de tijd :) En wat mis ik nog?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107394154
Van LA naar SF (of omgekeerd) ga je niet in één dag rijden, of wel? Je zou ergens in het midden 1 of 2 dagen bijvoorbeeld kunnen genieten van het strand. Indien je geen strandliefhebber bent zou ik ergens in het midden gewoon 1 overnachting regelen, het is namelijk een heel eind rijden.

Overnachting @ Yosemite moet je tijdig regelen, daar schijnt het vrij vroeg volgeboekt te zijn... :( Kaartjes voor een bezoek aan Alcatraz (SF) zijn vaak ook een week of twee van tevoren uitverkocht; deze worden door handelaren massaal opgekocht en verkocht voor 10-20 dollar duurder. Dit zal ook wel voor andere populaire bezienswaardigheden gelden.

Mijn advies: zorg voor een niet al te strakke planning zodat je nog wat speling overhoudt, maar zorg ervoor dat je op de helft van je vakantie wel op de helft van je route bent. Dan kan je je overnachting gewoon 1 á 2 dagen voor vertrek naar het volgende gebied regelen.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:49:33 #167
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_107394390
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 00:07 schreef exode het volgende:

[..]
Maar echt ingaand op je post in Yosemite (uit mijn hoofd dus misschien mis ik iets of schrijf het verkeerd):
- Halfdome
- Mirror lake
- Giant seqouia bomen
- glacier point
- Tenaya lake
- Tunnelview _O_
Die sequoias staan in Mariposa Grove.

... en vast nog wel veel meer wat ik nu even zo niet weet te noemen. Ook de weg er heen is erg mooi en leuk om te doen.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:12:01 #168
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107394949
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:17 schreef MaJo het volgende:
Als we dit zouden willen:

- 4 dagen San Francisco
- 3 dagen LA
- 2 dagen Las Vegas (1 avond en 1 dag is genoeg)
- 2 dagen San Diego
- 2 dagen Yosemite

Waar we verder heen willen:

- Zion
- Bryce Canyon
- Death Valley
- Grand Canyon

Wat zou dan een goede reis zijn? We hebben dus 3 weken de tijd :) En wat mis ik nog?
Ik vind het moeilijk me te wagen aan een uitgeschreven planning, maar my 2 cents:

- 4 dagen San Francisco 4 dagen is ruim, de meeste bezienswaardigheden kun je in 3 dagen goed zien. Als je dat voldoende vindt dan zou je een dag extra overhouden voor iets anders
- 3 dagen LA - Lijkt mij prima. Tip voor LA is om goed uit te zoeken wat je wil zien en dat in een handige volgorde te doen. In LA is het zo druk dat je zo anderhalf uur onderweg bent van de ene kant naar de andere kant van de stad (LA is zo groot als de Nederlandse Randstad heb ik me laten vertellen). Je kan overigens als het toevallig opgenomen wordt gratis naar een opname van Dr. Phil ofzo, lijkt mij echt hilarisch :D
- 2 dagen Las Vegas (1 avond en 1 dag is genoeg) Dit kan idd genoeg zijn als je er niet zo van houdt. Wil je veel shows zien en luieren, zonnen, etc. dan heb je wat extra dagen nodig. Wil je alleen de sfeer mee krijgen, dan is het genoeg.
- 2 dagen San Diego Geen idee, nooit geweest
- 2 dagen Yosemite Nooit geweest, zou er heel graag eens heen gaan. Maar ik lees altijd dat je hier met gemak dagen kunt verblijven omdat er zoveel moois te zien is

Waar we verder heen willen:

- Zion Zion! O+ Ik zou hier minimaal een volledige dag verblijven (= 2 nachten). Om doorheen te rijden is het al prachtig, maar je hebt ook fantastische wandelroutes.
- Bryce Canyon Erg mooi park, 1 dag is wel voldoende. Je rijdt met je auto langs diverse uitkijkpunten, maar ga vooral ook naar beneden om een wandeling te maken (bijv. Navajo trail). Een muilezeltocht is ook erg leuk. Zo krijg je het nog veel beter mee en is het nog indrukwekkender. Het is niet super groot dus ik zou hier niet te lang voor inplannen
- Death Valley 1 dag is in principe ook voldoende om de bezienswaardigheden te zien, zorg wel dat je de zonsondergang meemaakt daar, bij Zabriskie Point of bij de Sand Dunes. Echt prachtig!
- Grand Canyon Ook hier is een dag voldoende. Tenzij je echt langdurige hikes wil doen, die duren vaak meerdere dagen omdat het een te lange tocht is om beneden te wandelen en weer boven te raken.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:18:42 #169
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107395118
Trouwens, autorijden is inderdaad leuk daar! Voor mij ook echt een onderdeel van de vakantie. Ik zou me dus ook niet zo zeer zorgen maken om de hoeveelheid kilometers, zolang je maar genoeg tijd overhoudt op je bestemmingen en geen spijt krijgt dat je ergens al te snel weg moet om je volgende bestemming te halen :) Zoals hierboven geloof ik al iemand zei: liever dan een bestemming weglaten en voor een volgende keer bewaren dan dat je uiteindelijk het gevoel hebt dat je op veel plaatsen niet écht hebt kunnen genieten of te veel in de haast bent geweest. Veel rijden houd je toch, het is een mega uitgestrekte regio :)
pi_107395199
De parken zijn het leukst als je er in slaapt...en zoals hierboven al gezegd: die zitten snel vol. Wij hadden yosemite in december geboekt voor augustus en konden nergens meer terecht. Gelukkig waren er wat annuleren op het laatste moment waardoor we alsnog terecht konden, maar wel op een camping zonder douche. Zeker omdat jullie met zijn 6en gaan....

En verder wat Spees_eend hierboven zegt :) En verder:

Sedona: doe de scenic ride, eventueel een stop bij slide rocks. Was erg leuk!
Grand Canyon: loop een stuk naar beneden bij de start van de Bright Angel trail. Al loop je maar een half uur naar beneden, dan zie je de Canyon toch anders en dat maakte op mij zoveel indruk dat we dit jaar een dag hebben uitgetrokken om een stuk naar beneden te lopen.
Page: slaap in Bashfull Bobs (of zoiets) daar huur je een appartement met meerdere kamers voor een belachelijk lage prijs. Verwacht geen luxe of een strakke inrichting. Je wordt terug de tijd ingegooid maar er staat wel een splinternieuwe enorme tv. Dat contrast was ook hilarisch.
Page: Ga naar Antelope Canyon, hou je van wat meer rust pak dan Lower, maar Upper is ook erg mooi!
Las Vegas: slaap aan de strip, liefst met uitzicht over de strip. Hou sites zoals smartervegas.com in de gaten. Soms komen daar ineens acties voorbij waarbij je maar $ 40 betaalt voor een hotel zoals Ceaser's. Wij hebben Flamingo geboekt, Luxury room with stripview. Is in 2008 uitstekend bevallen, uitzicht op de Bellagio fonteinen en dat voor maar $ 90.

Algemeen: als je hotels boekt, zorg dan dat je kosteloos kan annuleren. Je kan daarvoor het beste rechtstreeks bij de hotels boeken. Dan kan je de route altijd aanpassen gaandeweg en hou je toch vrijheid over.

Onze route van 2008 heeft al jouw musts ook, kijk daarvoor even op allesamerika.com.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 15:55:57 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107403934
Met behulp van jullie tips ben ik tot de volgende route gekomen:

Dag 1: vertrek Amsterdam, aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Santa Barbara
Dag 6: Santa Barbara - LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA
Dag 9: LA - San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Bryce Canyon
Dag 16: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 17: Las Vigas - Bishop
Dag 18: Bishop - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Amsterdam

Is dit wat? Ik zie trouwens dat ik de Grand Canyon helemaal vergeten ben :') Waar zou ik die in kunnen passen? Van SF mag op zich wel een dagje af :)

Verder nog dingen die ontbreken die ik echt moet zien?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107404215
Ik zou LA een dagje inkorten. Van Santa Barbara naar LA is slechts twee uurtjes rijden oid dus je hebt dan bijna drie volle dagen in LA, terwijl daar als toerist zijnde vrij weinig te doen en zien is vind ik. Dan kan je alles een dagje opschuiven en de Grand Canyon doen tussen Bryce en Vegas in.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 16:05:14 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107404274
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:03 schreef Bananenman het volgende:
Ik zou LA een dagje inkorten. Van Santa Barbara naar LA is slechts twee uurtjes rijden oid dus je hebt dan bijna drie volle dagen in LA, terwijl daar als toerist zijnde vrij weinig te doen en zien is vind ik. Dan kan je alles een dagje opschuiven en de Grand Canyon doen tussen Bryce en Vegas in.
Is 2 dagen LA echt voldoende dan? Zou graag naar the Universal Studios willen, volgens mij ben je daar zo een halve dag aan kwijt. Verder Mulholland Drive en de andere mustsees :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 30 januari 2012 @ 17:09:37 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_107406716
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is 2 dagen LA echt voldoende dan? Zou graag naar the Universal Studios willen, volgens mij ben je daar zo een halve dag aan kwijt. Verder Mulholland Drive en de andere mustsees :)
Ik denk dat 2 dagen wel vrij krap is als je een aantal dingen op je lijst hebt ja, met name door die afstanden. Mulholland Drive ben je overigens met een half uurtje wel mee klaar, daar had ik tenminste meer van verwacht :s) . Over de Hollywood Boulevard lopen is meeeeega touristisch maar het hoort er wel een beetje bij natuurlijk. Goed voorbereiden is het halve werk want anders voel je je nogal verloren in LA. Hier kun je veel tips etc. vinden van een LA-fan, en daarop kun je misschien je benodigde tijd baseren.
  Moderator maandag 30 januari 2012 @ 17:19:02 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107407037
Dit is de aangepaste route:

Dag 1: vertrek Amsterdam, aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - LA
Dag 6: LA
Dag 7: LA
Dag 8: LA - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: San Diego - Grand Canyon
Dag 11: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley- Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Bishop
Dag 18: Bishop - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
Dag 21: San Francisco - Amsterdam
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')