abonnement Unibet Coolblue
pi_98261497
Althans, dat zegt één van hen :')
quote:
De PvdA pleitte in de commissie Verkeer donderdagmorgen voor een Amsterdamse milieuzone voor dieselauto's.



Raadslid Luud Schimmelpennink: "Diesels zorgen voor de meeste vervuiling van alles. Binnen de ring zouden ze moeten verdwijnen." Een opmerkelijk standpunt dat volgens verkeerswethouder Eric Wiebes 'onwenselijk en onhaalbaar' is. In de commissie Verkeer werd gesproken over de herijking van de maatregelen voor luchtkwaliteit.

Partijgenoot Myriam Bergervoet reageerde totaal verrast op de uitlatingen van Schimmelpennink en ontkende dat de PVDA voor een milieuzone voor diesels is. Beiden verlieten uiteindelijk de raadsvergadering voor een spoedoverleg met de voorlichters van de PVDA.
Bron: AT5.nl

Enfin, er zit weer iemand op een onbewoond eiland daar..
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:25:04 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_98261725
Alles voor de maakbare samenleving bij die koekebakkers...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_98261841
Daarbij lijkt het me geen aanbeveling voor het bedrijfsleven..
pi_98262205
Laten we dan direct teruggaan naar de tijd van paard en wagen..

...oh nee, die scheiden ook weer ammonia uit, da's ook weer slecht. :')

Wat is dat in vredesnaam voor zweefmolen? :D

Overigens is het gelukkig maar één zo'n wereldvreemd figuur, niet de complete PvdA-fractie, getuige dat spoedoverleg.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:00:57 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_98263442
Goddomme wat een intellect :')
Lachwekkend triest eigenlijk dat dit soort mensen bestaan en dit soort functies bekleden ;(
pi_98264496
Amsterdam :')
pi_98265618
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:24 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
Amsterdam :')
Dit dacht ik ook bij het lezen van het bericht. Het is zelfs makkelijk om tegen A'dam aan te schoppen dan tegen de PvdA :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Eindredactie Games donderdag 16 juni 2011 @ 20:51:01 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98265983
Gaat niet door, Mevrouw Femke Halsema rijdt nog in een oude mercedes diesel
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_98267735
Waarom opnieuw het wiel uitvinden. Neem een voorbeeld aan Duitsland met de milieuzones, dan kan je bijzonder vervuilende en ongezonde auto's gaan weren.
pi_98270657
Prima idee gezien de grote hoeveelheid fijnstof, de dunne diameter van die fijnstofpartikels (geen roetfilter houdt dat tegen), de grote concentratie aan mensen en het vele verkeer.
Ik hoop dat veel steden volgen. We kunnen beter op LPG of op benzine rijden, het liefst op LPG.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98270889
Lpg? Waarom dan die hoge belasting?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98271047
Dat zou ik graag eindelijk eens willen weten. Het logische antwoord: omdat het kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98271325
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Prima idee gezien de grote hoeveelheid fijnstof, de dunne diameter van die fijnstofpartikels (geen roetfilter houdt dat tegen), de grote concentratie aan mensen en het vele verkeer.
Ik hoop dat veel steden volgen.
Hoe zou je omgaan met de gevolgen voor het bedrijfsleven dan?
pi_98272043
Doel je specifiek op vrachtwagens?
Tja, voor die voertuigen zal je een uitzondering moeten toestaan, helaas.
Voor de personenwagens (leaseauto's) van werknemers kan het probleem worden opgelost door voldoende lang van tevoren aan te kondigen dat deze maatregel ingaat zodat ze bij nieuwe leasecontracten auto's op LPG of benzine laten rijden. LPG is nog goedkoper ook ondanks de nutteloze extra vaste belasting met het typische aantal kilometers wat lease-auto's per maand rijden.
Zolang je diesel verbiedt voor personenauto's en bromfietsen (veel meer uitstoot van fijnstof dan auto's) heb je al enorm veel winst geboekt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_98274449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Doel je specifiek op vrachtwagens?
Tja, voor die voertuigen zal je een uitzondering moeten toestaan, helaas.
Voor de personenwagens (leaseauto's) van werknemers kan het probleem worden opgelost door voldoende lang van tevoren aan te kondigen dat deze maatregel ingaat zodat ze bij nieuwe leasecontracten auto's op LPG of benzine laten rijden. LPG is nog goedkoper ook ondanks de nutteloze extra vaste belasting met het typische aantal kilometers wat lease-auto's per maand rijden.
Zolang je diesel verbiedt voor personenauto's en bromfietsen (veel meer uitstoot van fijnstof dan auto's) heb je al enorm veel winst geboekt.
Vrachtauto's nog niet eens zozeer, meer busjes en leaseauto's idd.

Als een bedrijf, ik noem maar wat, het KPMG, of het hoofdkantoor van Heineken, zal besluiten of ze in Amsterdam of in een andere plaats gevestigd gaan zijn, dan zullen ze sneller voor die andere plaats kiezen omdat 1) hun hele wagenpark aanpassingen moet krijgen, benzine is duur, elektrisch is inefficiënt, lpg is standaard vrijwel niet te verkrijgen dus dure inbouw, 2) klanten en andere stakeholders met hun auto de stad niet meer inkomen 3)leveranciers de stad niet meer inkomen, dus hun alternatief moeten doorberekenen etc.. Terwijl bij bijvoorbeeld een andere plaats van dit alles geen sprake is.

Het zijn misschien geen factoren die een bedrijf de das om zullen doen, maar wel factoren die een bedrijf zullen doen besluiten om zich elders te vestigen.

Ik vind LPG ook een prima alternatief hoor, daar niet van, maar dat is gewoon standaard weinig te krijgen in een auto en duur qua inbouw als je op grote schaal bezig bent. En veel busjes (vrijwel allen) zijn technisch gewoon personenauto's, dus wat moet je dan bijvoorbeeld doen met al die busjes van horeca-bedrijven, klusbedrijven, koeriersdiensten etc. etc.

Qua bromfietsen kan ik je geruststellen, ik denk dat in Amsterdam de brommers die op diesel rijden op 1 hand te tellen zijn :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:35:31 #16
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98283541
Het aantal dieselbrommers op één hand te tellen? In Amsterdam. _O-
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_98283643
Van de fietsersbond:

Brommers en scooters stoten meer ultrafijne stofdeeltjes uit dan vrachtwagens. Daarmee zijn ze schadelijker voor de gezondheid dan eerst werd aangenomen. Dat melden de Fietsersbond en de Universiteit Utrecht donderdag op basis van onderzoek.

Uit de metingen van de Fietsersbond zou blijken dat brommers en scooters moeiteloos op 35 duizend deeltjes per kubieke centimeter lucht komen. Voor vrachtwagens is dit dertigduizend deeltjes per kubieke centimeter. Deze deeltjes zijn schadelijk voor zowel automobilist als fietser, zo is gemeten.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:15:25 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98284611
Roetfilter verplichten, ook voor vrachtwagens, tweetakt verbieden, scheepsvaartbrandstof aan zelfde eisen laten voldoen (zwavelarm)
Dit zet meer zoden aan de dijk dan al dat gezeik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98284622
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:35 schreef Zeeland het volgende:
Het aantal dieselbrommers op één hand te tellen? In Amsterdam. _O-
Leeuwedeel van de scooters rijdt gewoon euroloodvrij, met twee- dan wel viertakt-olie, en dan zijn er nog een marginaal aantal electrische scooters. Van dieselscooters heb ik nog nooit gehoord.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_98284958
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Roetfilter verplichten, ook voor vrachtwagens, tweetakt verbieden, scheepsvaartbrandstof aan zelfde eisen laten voldoen (zwavelarm)
Dit zet meer zoden aan de dijk dan al dat gezeik.
QFT^2

Plus een foute afstelling van de motor plus kat bestraffen.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:28:41 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98285016
In Italie is de Roetfilter voor vrachtwagens al verplicht, dus waarom niet hier?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:40:29 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_98285367
De Amsterdamsche pvda en groenlinks daarbij _O-

Echt, die mensen hebben te veel wiet gerookt. Wereldvreemdelingen die absoluut niet in de gaten hebben wat er buiten het Waterlooplein aan de hand is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:25:26 #23
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_98286775
Zijn er in iedergeval geen taxi problemen meer in A´dam, want die zijn er ook niet meer. Veel bussen (vooral de streekbussen), zullen ook nog wel op diesel rijden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_98287379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:25 schreef Knarf het volgende:
Zijn er in iedergeval geen taxi problemen meer in A´dam, want die zijn er ook niet meer. Veel bussen (vooral de streekbussen), zullen ook nog wel op diesel rijden.
Die zijn wel heel schoon.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:48:04 #25
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98287501
Het ruikt vies, dus vervuilt het meest? Daar is geen wetenschapper aan verloren gegaan. Wat een onzin.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98344331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:39 schreef thumbnail het volgende:
Van de fietsersbond:

Brommers en scooters stoten meer ultrafijne stofdeeltjes uit dan vrachtwagens. Daarmee zijn ze schadelijker voor de gezondheid dan eerst werd aangenomen. Dat melden de Fietsersbond en de Universiteit Utrecht donderdag op basis van onderzoek.

Uit de metingen van de Fietsersbond zou blijken dat brommers en scooters moeiteloos op 35 duizend deeltjes per kubieke centimeter lucht komen. Voor vrachtwagens is dit dertigduizend deeltjes per kubieke centimeter. Deze deeltjes zijn schadelijk voor zowel automobilist als fietser, zo is gemeten.
En er komt uit de uitlaat van een bromfiets met 50cc motorblok natuurlijk net zo veel lucht als uit de uitlaat van een vrachtwagen met 10.000+ cc.
Overigens ben ik het er mee eens dat er langzamerhand ook wel eens wat strengere milieu-eisen gesteld mogen worden aan bromfietsen/scooters en motorfietsen. Wanneer alle tweetakt-rommel vervangen zou worden door fatsoenlijk viertakt-spul, dan hoeven al die brommertjes ook geen olie meer te verbranden. Gaat enorm schelen.

Wat die diesel betreft... Ga met milieuzones werken zoals in Duitsland en voor vrachtwagens ook al lang in Nederland gedaan wordt.
pi_98351617
PvdA.... dat is toch die partij met mensen met een lager IQ dan gemiddeld mens met Down Syndroom?
Dit account is niet meer in gebruik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')