abonnement Unibet Coolblue
pi_98237314
090128_50772_FOK!fedDef.png


FOK!Hattrick
Welkom bij het topic van FOK!Hattrick. Dit topic is voor alle FOK!kende hattrickers onder ons. Newbies zijn altijd welkom, en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hattrickers in dit topic te vinden, dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft. De federatie site: FOK!hattrick

Wat is Hattrick?
Hattrick is een gratis online spel waarbij je je eigen voetbal team runt. Je traint spelers op bepaalde specialiteiten, je speelt en regelt wedstrijden. Je kan elk moment van de dag inloggen op hattrick.org om te kijken of er nog wat gebeurd is. Je begint in een van de laagste divisieís en je speelt in een competitie met nog 7 andere users. Dit zijn dus andere mensen die ook hattrick spelen. Als kampioen (en tweede) promoveer je naar een hogere of speel je play-offs. Interesse? Neem dan eens een kijkje op Hattrick.

Hattrick Supporter
Als je een team hebt gekregen en je vindt Hattrick hartstikke leuk, maar je wilt toch wat meer doen met Hattrick? Dan is er Hattrick Supporter. Je betaalt per jaar 29,70 euro en je krijgt een paar leuke extra's waardoor Hattrick nog leuker wordt. Zo kan je persberichten uitgeven, een eigen logo kiezen, en natuurlijk kan je lid worden van onze geweldige federatie!

De Federatie
Als je supporter bent, wordt dan ook lid van onze federatie en wees er trots op dat je een FOK!ker bent! De FOK!Federatie is anders dan de meeste federaties op Hattrick aangezien wij ons eigen forum hebben op FOK! Daarnaast organiseren we nog een aantal andere leuke dingen:

Cup
We hebben al sinds jaar en dag de FOK!Cup Dit houdt in dat we een toernooi spelen tijdens de vriendschappelijke wedstrijden op woensdag. De FOK!Cup begint altijd ongeveer in ronde 5 van een nieuw Hattrick seizoen. De inschrijvingen starten een paar weken eerder.

Awards
De awards worden uitgereikt aan mensen met bijzondere prestatie. Dit kunnen zowel positieve als negatieve prestaties zijn. Iedereen hier kan stemmen op bepaalde categorieën en degene met de meeste stemmen krijgt een heel seizoen een award. Hier valt dan ook niet onder uit te komen.

Vinnie Jones / Gary Lineker
De naam zegt het al. Welk team krijgt de meeste rode/gele kaarten en veroorzaakt de meeste blessures om de felbegeerde Vinnie Jones award binnen te slepen. Degene die de minste kaarten en blessures veroorzaakt verdient de Gary Lineker award.

Gouden Schoen
De gouden schoen wordt uitgereikt aan het team dat de topscoorder in huis heeft. Deze wordt berekend aan de hand van de divsie waar je in zit en het aantal hattricks die de speler gescoord heeft. Iedereen die aan de VJ/GL award mee doet, doet automatisch mee voor de gouden schoen.

TeauTeau/Sterrenspel
Bij de Fok!Hattrick TeauTeau/Sterrenspel is het de bedoeling om om te raden hoeveel sterren je spelers samen behalen in de wedstrijd op zondag. De winnaar van het klassement verdient uiteraard een award!

Team van de Maand
Als laatste hebben we ook nog het team van de maand. Dit team vult een vragenlijstje in, en deze wordt dan hier neergezet.

Winnaars
110309_50772_FOK!Cup.png 110309_50772_VJGL.png 110310_50772_FOK!%20Gouden%20Schoen.png 110309_50772_FOK!%20Teauteau.png Klikbaar.

IRC
Iedere (woensdag- en) zondagavond tijdens de wedstrijden zit een groep FOK!Hattrickers met elkaar te chatten. Dit gaat een stuk interactiever dan via het forum. De chat is heel makkelijk te bezoeken. Ga naar de FOK!hattrick site, klik dan op chat, kies een nickname en je kunt de fokhatrrick chat in. Je kan ook IRC-software downloaden. Als je handmatig verbinding wil maken kan dat ook. Mac OSX gebruikers kunnen Colloquy downloaden, mIRC is er voor Windows gebruikers. De IRC server is arethusa.tweakers.net en het kanaal is #fokhattrick.

Links
Uitgebreide info-site van Het Antwoord Genootschap!
HT-Box, Een handige training en blessure tool site!
Alltid Hattrick, de statistieksite bij uitstek!
Wij zijn cool!
Informatie omtrent teamgeest drops.
Startkabel site voor Hattrick; vele links!
Site met alle (U20) NT spelers die er te koop staan
Site om je Jeugd Opleding bij te houden. Begin zo vroeg mogelijk met het bijhouden, dan is het minder werk!

Mirrors
Hattrick geblokt op je werk/school/bij je vriendin? Probeer één van de volgende adressen eens!
www.hattrick.org
www.hattrick.ws
www.hattrick.interia.pl
www.hattrickonline.com

Oude topics
Omdat we uiteraard ook waarde hechten aan de geschiedenis van onze fed, hebben we ook een overzicht van alle hattricktopics op FOK!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topic statistieken
Klik op de link om te zien welke FOK!kende hattrickers de meeste posts hebben of wat het spamrecord is van de hattrickende FOK!kers. Hattrick op FOK! statistieken

Deze openingspost
Als je het topic sluit doordat je reactie 301 hebt geplaatst, word je vriendelijk verzocht een nieuw topic te openen. De OP is dan hier te vinden.

Tevens word je verzocht even je eigen laatste topic post te editen en een linkje te plaatsen naar t nieuwe topic. bvd
Doe haastig als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt
www.hattrick.org - FC Bifröst (1011663)
Fokhattrick.org!
pi_98237336
Goedemorgen!
pi_98237352
Hoi. :W
pi_98237557
:W
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_98237719
:W
pi_98238158
:W

Mn speler die gisteren geblesseerd raakte, is nu alweer een pleister, dan krijgt hij dus het aantal minuten dat hij speelde training?
pi_98238172
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:23 schreef Afhaalchinees het volgende:
:W

Mn speler die gisteren geblesseerd raakte, is nu alweer een pleister, dan krijgt hij dus het aantal minuten dat hij speelde training?
Ook als hij een +9 had, dan kreeg hij training voor het aantal minuten dat hij gespeeld had. :)
pi_98238230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ook als hij een +9 had, dan kreeg hij training voor het aantal minuten dat hij gespeeld had. :)
Training vanuit z'n ziekenhuisbed? :o

Ik dacht altijd dat ze niet konden trainen :P
Nja gunstig :) En krijgt hij dus een vormupdate en zondag mag hij spelen :)
pi_98238245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:26 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Training vanuit z'n ziekenhuisbed? :o

Ik dacht altijd dat ze niet konden trainen :P
Nja gunstig :) En krijgt hij dus een vormupdate en zondag mag hij spelen :)
Je moet het zien dat men tijdens de wedstrijd traint :) zodoende is het op minuut basis geregeld.
pi_98238267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:26 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Training vanuit z'n ziekenhuisbed? :o

Ik dacht altijd dat ze niet konden trainen :P
Nja gunstig :) En krijgt hij dus een vormupdate en zondag mag hij spelen :)
Hij traint tijdens de wedstrijd inderdaad. En het is al een aantal seizoenen deze regel. Eigenlijk sinds het minute-based trainen is ingevoerd. :)
pi_98238291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef Drassss het volgende:

[..]

Je moet het zien dat men tijdens de wedstrijd traint :) zodoende is het op minuut basis geregeld.
Ok, en, mijn komende tegenstander(s) hebben allebei een sterke centrumverdediging, hoe kan ik het best vleugelaanval spelen zonder middenveld enzo te verliezen? gewoon de aanvaller naar buiten sturen?
pi_98238305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:29 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Ok, en, mijn komende tegenstander(s) hebben allebei een sterke centrumverdediging, hoe kan ik het best vleugelaanval spelen zonder middenveld enzo te verliezen? gewoon de aanvaller naar buiten sturen?
Yup. :)
pi_98238336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Yup. :)
thx.

Nog een hattricker die in is voor een friendly? :P
pi_98238360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:31 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

thx.

Nog een hattricker die in is voor een friendly? :P
Ik heb er net eentje geregeld. We kunnen wel de week daarna. :)
pi_98238382
Kom maar op. De Gekleurde Prent, is de naam.
pi_98238465
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:34 schreef Drassss het volgende:
Kom maar op. De Gekleurde Prent, is de naam.
ik heb je uitgedaagd. :) ik ben volgende week op vakantie, dus alvast eventjes een opstelling maken ook enzo.
pi_98238596
:o wie is er gestopt?
pi_98238689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ok, en, mijn komende tegenstander(s) hebben allebei een sterke centrumverdediging, hoe kan ik het best vleugelaanval spelen zonder middenveld enzo te verliezen? gewoon de aanvaller naar buiten sturen?
Wat je zou kunnen doen om het effect te versterken:
Vleugel stacken

Dat betekend dat je achter elkaar een (aanvallende) Vleugelverdediger/vleugelspeler neerzet met zo veel mogelijk vleugelspel. Aanvallende vleugelspeler (met zoveel mogelijk vleugel). Aanvaller naar de vleugel toe.

Op het veld ziet het er zo uit:
DWB - X - CD - X - OWB
WtM - IM - IM - IMtW - OW
DFW - FtW

DWB = Defensive Wingback (max verdedigen, liefst met vleugel)
CD = Centale Defender (max verdedigen)
OWB = Offensive Wingback (max vleugel, liefst met verdedigen)
WtM = Wing Toward Middle (middenvelder, liefst met vleugel)
IM = Inter Middle (max middenveld)
IMtW = Inter Middle towards Wing (middenvelder met vleugel) (om je vleugel nog meer te boosten)
OW = Offensive Wing (vleugelspeler)
DFW = Defensive Forward (Aanvaller met veel positiespel, kan zelfs een middenvelder zijn om je balbezit te verhogen)
FtW = Forward towards Wing (Aanvaller met vleugelspel)

Je zal alles wel in HO moeten checken voor het effect!!

Waar je rekening mee moet houden is dat als je door het centrum aanvalt dat gelijk staat aan 1,6 vleugel. Dit werkt namelijk alleen als jij je middenveld en verdediging op orde hebben, anders scoort de tegenstander nog steeds meer dan jij dat doet.

Wil jij je vleugelaanval niet zo sterk, dan zou ik het als volgt afbouwen:
IMtW = IM
OWB = NWB (Normal Wingback)
NWB = DWB
pi_98238695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:43 schreef vanpers het volgende:
:o wie is er gestopt?
Possie sowieso. Wie nog meer weet ik niet. :)
pi_98238853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Possie sowieso. Wie nog meer weet ik niet. :)
Is ie nu helemaal gestopt?
pi_98238869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:53 schreef vanpers het volgende:

[..]

Is ie nu helemaal gestopt?
:Y
pi_98238947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:46 schreef Nixx- het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen om het effect te versterken:
Vleugel stacken

Dat betekend dat je achter elkaar een (aanvallende) Vleugelverdediger/vleugelspeler neerzet met zo veel mogelijk vleugelspel. Aanvallende vleugelspeler (met zoveel mogelijk vleugel). Aanvaller naar de vleugel toe.

Op het veld ziet het er zo uit:
DWB - X - CD - X - OWB
WtM - IM - IM - IMtW - OW
DFW - FtW

DWB = Defensive Wingback (max verdedigen, liefst met vleugel)
CD = Centale Defender (max verdedigen)
OWB = Offensive Wingback (max vleugel, liefst met verdedigen)
WtM = Wing Toward Middle (middenvelder, liefst met vleugel)
IM = Inter Middle (max middenveld)
IMtW = Inter Middle towards Wing (middenvelder met vleugel) (om je vleugel nog meer te boosten)
OW = Offensive Wing (vleugelspeler)
DFW = Defensive Forward (Aanvaller met veel positiespel, kan zelfs een middenvelder zijn om je balbezit te verhogen)
FtW = Forward towards Wing (Aanvaller met vleugelspel)

Je zal alles wel in HO moeten checken voor het effect!!

Waar je rekening mee moet houden is dat als je door het centrum aanvalt dat gelijk staat aan 1,6 vleugel. Dit werkt namelijk alleen als jij je middenveld en verdediging op orde hebben, anders scoort de tegenstander nog steeds meer dan jij dat doet.

Wil jij je vleugelaanval niet zo sterk, dan zou ik het als volgt afbouwen:
IMtW = IM
OWB = NWB (Normal Wingback)
NWB = DWB
Oke, thanks, maar mijn tegenstander heeft wel een sterk middenveld, en een sterke centrumaanval, lever ik op die manier niet teveel in bij mijn centrumverdediging?
pi_98239141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:54 schreef Drassss het volgende:

[..]

:Y
Zonde, nu het nieuwe seizoen er aan zit te komen merk ik dat ik weer wat meer inlog en wat langer nadenk over mijn beslissingen.

Afgelopen zondag de kampioen ingemaakt met 5-1(nummer 2 verloor dus daarom werd hij alsnog kampioen).

Ben nu aan het kijken voor een nieuwe keeper, denk alleen dat ik te weinig geld heb om aan mijn eisen te voldoen.
pi_98239164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:56 schreef Afhaalchinees het volgende:
Oke, thanks, maar mijn tegenstander heeft wel een sterk middenveld, en een sterke centrumaanval, lever ik op die manier niet teveel in bij mijn centrumverdediging?
Ik zou alles in HO checken voor de zekerheid.

Om je middenveld te versterken zit er om die reden een WtM in en een DFW bij.

Je kan je verdediging ook zo zetten:
X - CD - CD - X - OWB
pi_98239258
Heb een 21 jarige buitenspeler met wonderbaarlijk positiespel en vleugelspel die ik 10 maanden geleden voor 2.8 miljoen gekocht heb. Nu heeft hij een gemiddelde TV van 5 miljoen, zal ik hem begin volgend seizoen verkopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')