abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:40:03 #1
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_97040850
Heb een vmbo diploma en ben op het moment schilder nu ben ik opzoek naar iets nieuws.
Omdat als schilder eigenlijk niet veel meer in te verdienen valt of je moet op je eigen werken.
Nu ben ik opzoek naar een baan waarbij ik meer doorgroei mogelijkheden zou hebben.
Ik zat te denken aan een kantoorbaan omdat ik goed met een computer kan omgaan en ben ook heel klant vriendelijk maar dan zou ik weer vanaf 0,- moeten beginnen.
Op het moment verdien ik rond de 1500 euro maar dat is niet elke maand zo wanneer er geen werk is dan worden we ook niet betaald.

En een lange opleiding zou ik ook niet zien zitten.
Wel zou ik cursussen willen volgen om verder te kunnen alleen om alles zelf te betalen zou het wel kostelijk worden.

Heeft er iemand misschien een serieuze tip in welke sectoren je met een vmbo diploma aan het werk kan met doorgroei mogelijkheden.

Ook zou ik het wel zien zitten om internationaal aan het werk te gaan had ook al zitten denken aan een booreiland maar dat lijkt me iets te risicovol omdat er af en toe wel eens iets fout gaat op zo'n booreiland.
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:41:54 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97040922
Supermarkt?

Maar nee, met een VMBO diploma kom je vrijwel nergens aan de slag.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_97040967
In een supermarkt inderdaad, daar kun je wel terecht. Vaak kun je daar ook cursussen en opleidingen volgen. ;)
pi_97041114
Gigolo?
pi_97041182
1500 is anders toch een keurig salaris voor een onopgeleid iemand (uitgaande van je username) van 22/23 jaar. Waarom doe je geen toelatingstest op 't HBO en ga je achter een IT diploma aan, TS?
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:50:00 #6
285866 bynnad
Ach, ik ben het maar...
pi_97041214
Je zal toch in jezelf moeten investeren. Het is ontzettend moeilijk om iemand met alleen een vmbo diploma aan het werk te krijgen.
De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren - Einstein
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:50:54 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97041243
Wil je in Nederland blijven?
Ga bij defensie, onderofficier, verdien je iets meer per maand.

Wil je in het buiteland?
Ik ben zelf na mijn VMBO naar Nigeria vertrokken, binnen 3 jaar opgewerkt tot logistieke manager van een groot Franse transport maatschappij, en verdiende in totaal rond de 5000 euro per maand. Was toen nog 21. Je werkt wel in een kutomgeving, maar je collega's en andere expats zijn leuk volk.
pi_97041329
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:53:15 #9
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_97041345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:49 schreef SecurityException het volgende:
1500 is anders toch een keurig salaris voor een onopgeleid iemand (uitgaande van je username) van 22/23 jaar. Waarom doe je geen toelatingstest op 't HBO en ga je achter een IT diploma aan, TS?
1500 euro is mooi maar voor het gene wat ik moet doen is het wel slecht betaald.
En ik ben hele dagen met oplosmiddelen en gevaaarlijke stoffen aan het werk.
Ik heb ook eens een thuis opleiding gedaan voor proffesioneel webdesigner maar dit vond ik eigenlijk te moeilijk ik weet wel veel van website's af en ik kan ook scripts instellen maar alleen het schrijven vond ik te moeilijk dus was ik ermee gestopt.

Maar als ik verder zou leren dan zou ik alleen 's avonds kunnen leren omdat ik anders zonder inkomsten zit.
pi_97041385
Systeembeheerder verdient zeer goed.
pi_97041420
Je moet gewoon een vervolgopleiding gaan doen als je echt meer wil verdienen. Het kost wel geld natuurlijk, maar het is een goede investering.
pi_97041479
Booreiland lijkt me niet zo gevaarlijk hoor. Denk dat je meer risico loopt op weg naar je werk elke morgen.

Maar idd, systeembeheerder ben je een beetje handig met computers?
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:59:23 #13
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_97041570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:56 schreef brulaap112 het volgende:
Booreiland lijkt me niet zo gevaarlijk hoor. Denk dat je meer risico loopt op weg naar je werk elke morgen.

Maar idd, systeembeheerder ben je een beetje handig met computers?
Ik ben handig met computers eigenlijk en heb ook verschillende website's gehad.
Omdat ik van me 17de ongeveer erin ben gerold omdat ik het leuk vond om zelf website's te maken maar nu alles heel grafisch is geworden ben ik niet er meer mee verder gegaan.
pi_97041620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:53 schreef danny1988 het volgende:

[..]

1500 euro is mooi maar voor het gene wat ik moet doen is het wel slecht betaald.
En ik ben hele dagen met oplosmiddelen en gevaaarlijke stoffen aan het werk.
Ik heb ook eens een thuis opleiding gedaan voor proffesioneel webdesigner maar dit vond ik eigenlijk te moeilijk ik weet wel veel van website's af en ik kan ook scripts instellen maar alleen het schrijven vond ik te moeilijk dus was ik ermee gestopt.

Maar als ik verder zou leren dan zou ik alleen 's avonds kunnen leren omdat ik anders zonder inkomsten zit.
Tja, het gaat niet vanzelf op je afkomen natuurlijk hé. Als jij een fatsoenlijk papiertje en een degelijke baan wilt hebben, zul je toch moeite moeten steken in een opleiding, of een cursus; desnoods een interne cursus bij een bedrijf of iets dergelijks.
pi_97041629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef brulaap112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan met mijn kennis als bioloog 100% beamen dat het antwoord A moet zijn.
pi_97041703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef Elco.. het volgende:

[..]

Ik kan met mijn kennis als bioloog 100% beamen dat het antwoord A moet zijn.
:o :o :o ik dacht juist dat het C was ^^
pi_97041832
Die computerbaan kun je wel vergeten, zelfs met een mbo diploma kom je bijna nergens aan de bak.

Overweeg eens serieus een goeie Hbo studie te doen. Ga er gewoon voor en geef niet meteen op als het een keer tegen zit.

Met alleen vmbo heb je echt totaal geen toekomstperspectief
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:07:27 #18
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_97041928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Tja, het gaat niet vanzelf op je afkomen natuurlijk hé. Als jij een fatsoenlijk papiertje en een degelijke baan wilt hebben, zul je toch moeite moeten steken in een opleiding, of een cursus; desnoods een interne cursus bij een bedrijf of iets dergelijks.
Ik weet dat niks op je af komt gelopen maar ik wil een fatsoenlijk papiertje halen alleen vind ik voor 1 papiertje bijv. 5 jaar leren zonder baan dat is best moeilijk voor mij.
En dan ben ik ongeveer 28 jaar maar als er een baas zou zijn die zou zeggen van ik betaal niet de eerste opleiding van 2 jaar maar wel de vervolg opleidingen dan zou ik het wel doen.

Of het moet werken en leren zijn dat zou ik ook nog zien zitten maar continu naar school gaan gaat niet meer omdat ik dan geen inkomsten meer heb.
pi_97042210
Gelukkig is de tijd voorbij dat iedereen die 'handig is met computers' er maar een baan in krijgt. Die hebben meer kapot gemaakt dan wij, IT'ers met enigzins een opleiding goed kunnen maken.

Een website bouwen door wat scripts in te stellen, daar ga je het echt niet mee redden. Als je een serieuze PHP of .Net programmeur bent of echt goed met Photoshop dan is er nog wel eens wat te vinden, maar dan moet je wel echt uitblinken.

Je zou, naast je werk, in de avonduren eens wat kunnen gaan doen met websites. Als er markt voor is kan je altijd groeien.
pi_97042252
Overigens zijn er prima opleidingen in de avonduren te vinden. Kost je een paar jaar, maar dan heb je wel wat.
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:17:24 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97042467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Gelukkig is de tijd voorbij dat iedereen die 'handig is met computers' er maar een baan in krijgt. Die hebben meer kapot gemaakt dan wij, IT'ers met enigzins een opleiding goed kunnen maken.

Een website bouwen door wat scripts in te stellen, daar ga je het echt niet mee redden. Als je een serieuze PHP of .Net programmeur bent of echt goed met Photoshop dan is er nog wel eens wat te vinden, maar dan moet je wel echt uitblinken.

Je zou, naast je werk, in de avonduren eens wat kunnen gaan doen met websites. Als er markt voor is kan je altijd groeien.
Oftewel jij hebt geen flauw benul :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97042699
Dat zal dan wel als jij het zegt. Ik heb in ieder geval werk genoeg met mijn eigen bedrijven en loondienst. Dus ik zal vast iets goed doen.
pi_97042731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Gelukkig is de tijd voorbij dat iedereen die 'handig is met computers' er maar een baan in krijgt. Die hebben meer kapot gemaakt dan wij, IT'ers met enigzins een opleiding goed kunnen maken.
Dat is anders nog steeds gaande hoor. :') Man man man wat lopen er toch een prutsers rond, zelfs in het bedrijfsleven, en als zelfstandigen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:25:04 #24
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97042802
Defineer kapot maken. Want ik zie niet wat jij "vroeger" noemt. 1980-1995 was een prima tijd voor werk in de branche als je handig was.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97042836
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef danny1988 het volgende:

[..]

Ik weet dat niks op je af komt gelopen maar ik wil een fatsoenlijk papiertje halen alleen vind ik voor 1 papiertje bijv. 5 jaar leren zonder baan dat is best moeilijk voor mij.
En dan ben ik ongeveer 28 jaar maar als er een baas zou zijn die zou zeggen van ik betaal niet de eerste opleiding van 2 jaar maar wel de vervolg opleidingen dan zou ik het wel doen.

Of het moet werken en leren zijn dat zou ik ook nog zien zitten maar continu naar school gaan gaat niet meer omdat ik dan geen inkomsten meer heb.
Nogmaals, voor niks gaat de vlieger op. Iedereen wil wel een leuke baan met een hoog salaris zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')