abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96871691
Ik vraag me wel eens af waarom mensen citytrips zo onnodig duur maken.

Ik heb voor 37 euro een busretour (via Eurolines) geboekt naar Londen. Dus heen èn terug.
Ik blijf 5 dagen, en betaal voor het hostel slechts 73 euro voor 4 nachten.
Culinair gezien is er niks wat je moet proberen in Engeland (behalve misschien fish & chips), dus in de gezamenlijke keuken van het hostel kook je gewoon zelf (ben je voor een euro of 20 klaar voor 5 dagen, als je het ècht budget wil).
Verder koop je zo'n metrokaart, kun je een paar dagen op reizen voor een vast bedrag. Al met al kom je met een budget van zo'n 300 euro dus een heel eind.

Waarom doen mensen zo moeilijk?
  maandag 16 mei 2011 @ 01:11:08 #2
344797 CyberJesus
The final word.
pi_96871757
Verkapt reclame topic :')
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
pi_96872033
Als je toch geen geld wilt uitgeven kun je net zo goed thuis blijven.
pi_96872044
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:08 schreef poepkut het volgende:
Ik vraag me wel eens af waarom mensen citytrips zo onnodig duur maken.

Ik heb voor 37 euro een busretour (via Eurolines) geboekt naar Londen. Dus heen èn terug.
Ik blijf 5 dagen, en betaal voor het hostel slechts 73 euro voor 4 nachten.
Culinair gezien is er niks wat je moet proberen in Engeland (behalve misschien fish & chips), dus in de gezamenlijke keuken van het hostel kook je gewoon zelf (ben je voor een euro of 20 klaar voor 5 dagen, als je het ècht budget wil).
Verder koop je zo'n metrokaart, kun je een paar dagen op reizen voor een vast bedrag. Al met al kom je met een budget van zo'n 300 euro dus een heel eind.

1) eurolines -> je bent verrot nadat je aankomt...
2) hostel -> sommige mensen willen nog -iets- aan privacy
3) "Culinair gezien is er niks wat je moet proberen in Engeland (behalve misschien fish & chips), " fish en chips moeten proberen? :')

m.a.w. mensen betalen hoofdzakelijk voor luxe...

ik kan ook voor ~50 euro heen en weer naar parijs met eurolines
met de trein kost het je ongveer 100 euro, maar ben je sneller en zit je (een stuk) comfortabler
pi_96873262
Tsja als je wel het geld hebt maar weinig tijd hebt kan ik me voorstellen dat je kiest voor een wat luxer hotel en comfortabeler en sneller vervoer. Culinair gezien kan je best dingen als shepherd's pie, cottage pie en dergelijke proberen, da's ook Brits maar wat smakelijker dan fish & chips. Zelf zou een hostel voor mij OK zijn maar ik zou niet elke dag gaan staan koken, tijd in het buitenland spendeer ik liever aan dingen die daar wel kunnen maar hier niet...
pi_96873306
Omdat we niet allemaal zulke zwervers zijn als jij. Koken in je hostel, kom op zeg :') _O-
  PR/Manusje van alles maandag 16 mei 2011 @ 07:17:16 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_96874090
waarom ga je dan naar londen.. thuisblijven is nog goedkoper! zwerver-tour door londen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_96877870
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 01:08 schreef poepkut het volgende:
Omdat ik er niet aan moet denken de door jou voorgestelde trip te moeten doen.
Niet eens betaald.

Beetje meer betalen maakt het allemaal wel makkelijker. Niet moeilijker.
pi_96877950
Hostel, kut hippie :')
pi_96878044
Wie gaat er trouwens voor die vier dagen zelf iets koken? Alsof je in london niet 10 miljoen opties hebt om iets 'buiten de deur' te gaan vreten. Dan ga je toch niet zitten kutten met blikjes 'baked beans' en worstjes. :|W
pi_96878110
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:00 schreef essentieel het volgende:
Wie gaat er trouwens voor die vier dagen zelf iets koken? Alsof je in london niet 10 miljoen opties hebt om iets 'buiten de deur' te gaan vreten. Dan ga je toch niet zitten kutten met blikjes 'baked beans' en worstjes. :|W
TS heeft pakken Knorr wereldgerechten meegenomen. ;(
pi_96878124
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2011 11:01 schreef Poepoog het volgende:

[..]

TS heeft pakken Knorr wereldgerechten meegenomen. ;(
_O-
  maandag 16 mei 2011 @ 11:09:08 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96878355
Vroeger, toen ik nog studeerde deed ik het inderdaad ook zo. Ik was zelfs nog erger: sliep in mijn autot (als ik met de auto en nachtboot ging) of bij mensen thuis die ik ter plekke leerde kennen.
Nu ik meer geld heb wil ik meer privacy (dus geen hostel) en heb ik geen zin om te koken (ik vind het eten in Engeland dus wel lekker) en dus ben ik meer geld kwijt.
Aan de andere kant ben ik recentelijk wel een dagje op een neer geweest met de bus, maar dat was vanuit Belgie.

Samenvattend: ik vind zowel TS als de daaropvolgende posts te weinig genuanceerd en te kort door de bocht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 mei 2011 @ 11:10:36 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96878409
Busretour :X. Vreselijk, dan de trein of vliegtuig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_96878473
Overigens kun je je stinkende lawaaiige hostel ook inruilen voor iets dat 'couchsurfing' heet, en dat kost helemaal niks. Kun je met het geld dat je bespaart uit eten gaan. :')
pi_96998159
Die Eurolines bus heb ik 1x gedaan, nooit meer. Volgende x ga ik liever lopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_97003111
Vliegen is goedkoper. Ik ben voor 2 cent op en neer geweest. In totaal.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:10:00 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97003628
Ach ieder reist op hun eigen manier dus laat haar. Op het moment 'woon' ik in een 5* hotel, maar op m'n privereizen heb ik veel liever een hostel.

Zelf koken in hostels doe ik ook en vind het leuk om 'exotische' ingredienten te halen in de lokale supermarkt en deel dat soms met andere hostelbewoners. Het bouwt ook een goede band met anderen. Hostels zijn heel sociaal en dat is iets dat ik mis in glimmende glitterende hotels.

Misschien woon ik al te lang in Engeland (nu dan tijdelijk niet), maar Engels eten is erg gevarieerd en erg lekker!

De tijd van lange busreizen heb ik wel gehad (hoewel vorig jaar toch nog vele uren in de bus gezeten). Het is niet zozeer een kwestie van geld, maar een manier van reizen. En als student of met een laag inkomen is het toch een manier om dingen te zien.
reset
pi_97003716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:10 schreef Individual het volgende:
Ach ieder reist op hun eigen manier dus laat haar. Op het moment 'woon' ik in een 5* hotel, maar op m'n privereizen heb ik veel liever een hostel.

Zelf koken in hostels doe ik ook en vind het leuk om 'exotische' ingredienten te halen in de lokale supermarkt en deel dat soms met andere hostelbewoners. Het bouwt ook een goede band met anderen. Hostels zijn heel sociaal en dat is iets dat ik mis in glimmende glitterende hotels.

Misschien woon ik al te lang in Engeland (nu dan tijdelijk niet), maar Engels eten is erg gevarieerd en erg lekker!

De tijd van lange busreizen heb ik wel gehad (hoewel vorig jaar toch nog vele uren in de bus gezeten). Het is niet zozeer een kwestie van geld, maar een manier van reizen. En als student of met een laag inkomen is het toch een manier om dingen te zien.
als het eff kan qua budget zit ik nog liever in een apartement eigenlijk :P
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:16:01 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97003969
In een hostel trouwens wel altijd een eigen kamer (met en zonder eigen badkamer). Heb zelf wel eens 4-persoonskamers gehuurd met z'n 2en. Vaak blijf ik gewoon bij familie of vrienden slapen, maar een goede hostel voegt veel toe. :)
reset
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 09:43:00 #21
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97021502
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:00 schreef Cat22 het volgende:
Vliegen is goedkoper. Ik ben voor 2 cent op en neer geweest. In totaal.
Op en neer geweest met de gezagvoerder van Easyjet?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97021648
En culiniars niets te proberen in london :')

http://www.tamarindrestaurant.com/

Een super indias restaurant met ster.
  donderdag 19 mei 2011 @ 09:56:47 #23
62913 Blik
The one and Only!
pi_97021841
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een citytrip te doen zoals TS doet. Een belangrijk gedeelte van de ervaring van een stad is voor mij ook juist de eetcultuur. En door te zeggen dat Engeland geen eetcultuur heeft is wel echt kortzichtig. Naast fish & chips zijn er echt nog wel andere typisch Engels (denk ook aan Indisch) eten. Ik moet er niet aan denken om zelf eten te gaan maken in het hostel, en dus tijd kwijt te zijn aan nutteloos inkopen doen in de supermarkt en koken.

Qua accomodatie heb ik helemaal geen problemen om te slapen in een hostel, maar dan wel graag in een kamer met eigen faciliteiten. Ik geef het liefst zo min mogelijk uit aan dergelijke dingen, omdat je er eigenlijk alleen maar slaapt.

Vervoer er naartoe, zo kort mogelijk. Waarom een bus nemen naar London en verrot aankomen als je ook goedkoop kunt vliegen. Vliegen is niet veel duurder (soms zelfs goedkoper), en kost je ook minder tijd waardoor je meer tijd in de stad kunt spenderen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:45:42 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97047336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:56 schreef Blik het volgende:
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om een citytrip te doen zoals TS doet. Een belangrijk gedeelte van de ervaring van een stad is voor mij ook juist de eetcultuur. En door te zeggen dat Engeland geen eetcultuur heeft is wel echt kortzichtig. Naast fish & chips zijn er echt nog wel andere typisch Engels (denk ook aan Indisch) eten. Ik moet er niet aan denken om zelf eten te gaan maken in het hostel, en dus tijd kwijt te zijn aan nutteloos inkopen doen in de supermarkt en koken.

Ik ga graag naar een supermarkt in een vreemd en exotisch land! De meest 'vreemde' groenten, fruit en andere ingredienten. Kruiden, sauzen en andere houbare dingen neem ik ook mee voor thuis. Ben met je eens dat de Engelse keuken erg gevarieerd is en vooral in Londen kan je keukens van over de hele wereld vinden.
quote:
Qua accomodatie heb ik helemaal geen problemen om te slapen in een hostel, maar dan wel graag in een kamer met eigen faciliteiten. Ik geef het liefst zo min mogelijk uit aan dergelijke dingen, omdat je er eigenlijk alleen maar slaapt.
Veel hostels zijn veel meer dan een slaapplek alleen. Het is een plaats om mensen te ontmoeten van over de hele wereld, maar ook lokale mensen die dingen kunnen regelen. Ik heb veel vrienden gemaakt in hostels die ik nog steeds spreek, die komen bezoeken en waar je bij op bezoek kan. Je leert er zoveel van! Hostelfeesten zijn ook top!
reset
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:03:15 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_97048382
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Veel hostels zijn veel meer dan een slaapplek alleen. Het is een plaats om mensen te ontmoeten van over de hele wereld, maar ook lokale mensen die dingen kunnen regelen. Ik heb veel vrienden gemaakt in hostels die ik nog steeds spreek, die komen bezoeken en waar je bij op bezoek kan. Je leert er zoveel van! Hostelfeesten zijn ook top!
Ik ga altijd met mijn vriendin op vakantie, dan heb ik niet zo'n behoefte om apart te slapen en faciliteiten te delen. Ook hoef ik niet super sociaal te doen en op zoek te gaan naar nieuwe 'vrienden'. Vaak betaal je ook nog per bed en ben je helemaal niet veel goedkoper uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')