SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals te zien: randen zijn niet mooi meer, stoeprandschade en een deukje. Die deuk wil ik sowieso door een specialist laten maken, echter, de randen wil ik zoveel mogelijk zelf opknappen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en hoever kan ik het zelf? Ik heb verschillende dingen gezien, van vijlen op een draaiend wiel of dremels, maar wat is het beste?
Dit is het beoogde eindresultaat ( )
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Heb nu ATS Classics, volgens mij ga ik er alleen maar op vooruit haha.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:14 schreef Bootje84 het volgende:
Hoewel de velgen wel mooi zijn, wens ik je succes met het onderhouden ervan. Al die kleine teringhoekjes..
Dat valt best mee, gewoon bijhouden zodat de remstof niet in kan bijten. Ik gebruikte altijd interieurreiniger (spray) om over mijn velgen te spuiten, je velgen krijgen dan een soort wax laagje waar vuil op blijft hangen. Dit spoel je dan zo weg met water.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:14 schreef Bootje84 het volgende:
Hoewel de velgen wel mooi zijn, wens ik je succes met het onderhouden ervan. Al die kleine teringhoekjes..
Dit 'pimpen' gebeurt vaak zelf en wordt er niet rekening gehouden met de voorgeschreven regels voor auto's en de veilligheid in het verkeer. (verkeerde verlichting, bumpers die niet goed vast zitten, te luide uitlaten etc).quote:Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
ff een vraag tussendoor: Kan iemand mij uitleggen waarom men in Nl bij controles altijd zo loopt te muggeziften inzake hoe mensen hun auto hebben gepimped ivg als je bijv.kijkt naar onze oosterburen waar men je als overheid wat meer je gang laat gaan inzake hoe jij je auto als kerstboom wilt optuigen.
Wat is muggenziften?quote:Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
ff een vraag tussendoor: Kan iemand mij uitleggen waarom men in Nl bij controles altijd zo loopt te muggeziften inzake hoe mensen hun auto hebben gepimped ivg als je bijv.kijkt naar onze oosterburen waar men je als overheid wat meer je gang laat gaan inzake hoe jij je auto als kerstboom wilt optuigen.
Daar moet je elke verandering laten goedkeuren. Monteer jij een ander stuur erop, moet je naar de TüV om het goed te laten keuren. Krijg je een papiertje, moet je altijd bij je dragen. Monteer je er een andere uitlaat op, moet ook laten goedkeuren. Ook weer bij de TüV. Krijg je ook weer een papiertje, moet altijd bij je dragen als je in de auto rijd.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef rubje het volgende:
ff een vraag tussendoor: Kan iemand mij uitleggen waarom men in Nl bij controles altijd zo loopt te muggeziften inzake hoe mensen hun auto hebben gepimped ivg als je bijv.kijkt naar onze oosterburen waar men je als overheid wat meer je gang laat gaan inzake hoe jij je auto als kerstboom wilt optuigen.
Hmm dat polijsten is wel veel duurder dan ik verwacht had. Tenminste, bij die site die jij opnoemt.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:56 schreef FalleNk810i het volgende:
T hart zal qua beschadigingen wel weinig voorstellen ja, maar erg netjes ziet het hart er ook niet uit.
Als je de velgranden wilt laten afdraaien en laten herstellen gaat dat je wel leuk geld kosten. Vraag me niet hoeveel maar denk dat je voor 4 velgen al snel over de 100 euro zit.
En dan moet je de randen nog polijsten, waar een draaischijf wel fijn voor is.
Hier staan wel wat prijzen:
http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html
Weet niet hoe deze prijzen zijn ten opzichte van de rest van de markt. Maar voor een indicatie is t misschien wel wat.
Alleen het zelf spuiten van de harten gaat al zwaar tegenvallen. Je moet eerst alle harten goed opschuren met verschillende korrels, en dat is echt niet leuk met al die hoekjes!
En dan moet je t nog eens gaan spuiten, met een knikkerbus zijn al die hoekjes ook niet leuk en de kwaliteit van het zelf spuiten met de knikkerbus is ook niet alles, schraapt er zeer snel vanaf.
Dus, afdraaien, stralen, polijsten en poedercoaten. Dan heb je daarna ook wel heel erg strakke velgen. Maar je betaald er uiteraard wel voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |