Zoals de TT zegt, er is een enorme overkill aan FTP software, maar ik kan de vergelijking niet goed maken, vandaar dit topic. Ik heb het een en ander gezocht, en het een en ander geprobeerd, maar niets kan tot nu toe mij bekoren.
Ik zal het eisenlijstje hieronder neerzetten. Hoe lager het getal, hoe belangrijker deze feature is.
1 - Active Directory integratie.
2 - Een gebruiker een persoonlijke map kunnen geven, en tegelijkertijd in de gezamelijke mappen kunnen bladeren (via 1 account dus).
3 - Logging die in te stellen is, zodat ik 'm kan configureren in welke map gebruiker X zit, en welke commando's uitvoert. (Zoals de FileZilla client het laat zien in het statusvenster wil ik het instellen).
4 - Auto IP bans, die uitgedeeld worden bij bij voorkeur een instelbaar aantal vruchteloze pogingen om in te loggen.
5 - Mogelijkheid tot gebruik van FTPS/SFTP (maar volgens mij zit dit in alle FTP software al).
6 - Mogelijkheid om de actieve sessies te bekijken.
Wat heb ik tot nu toe getest
- IIS 7.5: Een enorm vehikel, met ontbrekende features tot overmaat van ramp. feature 2 en 4 zitten hier niet in. Verder is dit enorm vervelend en ingewikkeld om te configureren, en loop ik tegen rare problemen aan.
- FileZilla Server: Werkt goed, logging is perfect, IP banning, FTPS e.d. ook, maar het ondersteunt tot nu toe alleen een beta achtige vorm van LDAP integratie, en ik heb feature 2 hier ook niet in terug gevonden.
Heeft iemand toevallig ervaringen met FTP software die dit alles (of in ieder geval nummertje 1, en bij voorkeur 2 heeft)? De software mag best wat kosten, maar tot een euro of 30 vind ik het wel genoeg. Mochten er overigens duurdere maar complete programma's zijn, schroom niet. Misschien kan ik dan alsnog wat regelen.