abonnement Unibet Coolblue
pi_11725576
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 23:06:54 #77
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_11734933
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 13:05 schreef Alex1307 het volgende:
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
Waarom automaat?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  zondag 13 juli 2003 @ 00:02:10 #78
56951 Najra
---------------
pi_11736188
Ik heb nu een Focus trend 1.8 tdci 115pk. Niet super bijzonder, zeker niet slecht denk ik.

Maar nu begint er echter zo'n idee te vormen dat ik zodra de kans zich voordoet de trend inwissel voor een RS en daarmee op de Nordschleife ga rijden.

Kijk de Nordschleife in een 200+ pk wagen rijden is een van de dingen die ik toch ooit een keer gedaan wil hebben. De RS lijkt me een fantastische wagen om in te rijden. Dus waarom niet?


Helaas duurt het nog wel even voordat ik het geld heb om de RS te betalen. Een jaar of vier zoals het er nu naar uitziet. Tenminste als ik nog een beetje wil leven.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 22:42:03 #79
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_20964479
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 31 juli 2004 @ 13:34:44 #80
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_20973502
het valt mij op dat bij bijna alle ford fiesta's van rond 1995 de kleppen tikken en de motor een geluid maakt alsof ie elk moment stuk gaat
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_20976444
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
de 5 is een overdrive. een aantal fiësta's heeft dat ook.

Dit is mijn Ford trouwens


1.6i 16V 90pk
c.v.
elek. ramen
airco
stuurbekr.
startonderbreker
97'er met 118.000km inmiddels.

Fijne comfortabele reiswagen en de wegligging is een genot.
De motor is voldoende krachtig voor het gewicht (1050), maar je voelt de airco wel vrij goed.
Top ligt op 183 echte km/h. Hard zat voor nederland dus
.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 16:48:02 #82
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_20976649
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder

en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
pi_20981457
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )

Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_20984479
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:

Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500

ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!

Ultieme geile usa muscle-car

( of een goede clone zo als deze)



Ohw Yha!

link naar pagina KLIK

[ Bericht 2% gewijzigd door Remon op 01-08-2004 00:49:51 ]
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_20984601
Hier nog zo'n Ford rijder.. heb zelf een Orion 1.8 uit 92 (Zetec dus rijdt goed door), thuis hebben we o.a. een Taunus, een Sierra, een Mondeo, 2 Scorpio's en een Focus gehad. Mijn vader is inmiddels over naar Mitsubishi omdat Ford geen fatsoenlijke SUV levert in NL (waar blijft die europese Explorer nou?), maar mijn moeder heeft nu een Focus C-MAX (met de helemaal niet slechte TDCi erin).

Met mijn Orion ben ik hardstikke tevreden en die Scorpio's (2.9 met automaat) waren ook super (itt tot veel andere mensen hadden wij er nooit problemen mee), maar tis niet dat ik echt super Ford-aanhanger ben ofzo Alhoewel ik nog wel ooit een keer een mooie Mustang wil zo van rond 1965 wil (en dan niet zo'n verkrachtte als hierboven)
pi_20984652
Plaatje van mijn auto



Specs:

Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
  zondag 1 augustus 2004 @ 16:16:24 #87
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_20992268
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 16-05-2011 23:07:02 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 2 augustus 2004 @ 00:06:25 #88
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_21001616
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:53 schreef Bigs het volgende:
Plaatje van mijn auto

[afbeelding]

Specs:

Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
hee lachen mijn pa heeft er ooit zo eentje in het wit gehad
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_21009086
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder

en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
Die was ook stoerder, en veel meer fun als je een stukje ging scheuren. Maar dit is wel wat prettiger als je lange afstanden moet rijden.

En problemen, het draagarmrubber is het aan het begeven(standaard escort kwaal) linksvoor en de uitlaat trilt ergens tegenaan bij 3000tpm. Verder voelt alles nog goed stevig aan. Ik denk dat het echte rammelwerk is voorbehouden aan de oudere types.
Ik heb overigens nog garantie en de afspraak is net gemaakt

Me vader rijdt ook een escort, maar dan een TD en afgezien van die draagarmrubbers ook geen problemen.

Het is iig heel wat betrouwbaarder dan zo'n 205 :')
.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:31:55 #90
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21009872
quote:
Op maandag 17 juni 2002 22:04 schreef Beurlap het volgende:
dit heb ik nog nooit gemerkt en wij rijden al 16 jaar meerdere fords, op dit moment ook drie voor de deur staan.

ik zou daarentegen ook als auto een hekel aan zo'n lulleau als jij hebben
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21009912
Mijn bakkie :





Een Focus TDci 115pk Duval met 38000km, nou net 16 maanden oud
Voor meer foto's: zie sig!
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:33:18 #92
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21009916
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:27 schreef MRPhone het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )

[afbeelding]
zoeen hadden wij ook; die machtige 6cilinder 4wd was echt niet te verslaan, ook niet met het trekken van sleurhutten

(alleen wel jammer van dat 1:7 rijden bij 'pittig' rijgedrag )
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:35:05 #93
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21009961
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
5de is de overdrive, ook bij moderne auto's zo (max. koppel komt in 4, 5de is in feite een eraan-gekoppelde losse unit, alleen bedoeld voor comfortabel cruisen). Is niet alleen bij Ford zo
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:43:10 #94
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21010128
quote:
Op donderdag 1 augustus 2002 15:58 schreef -Pi-air- het volgende:
Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..

Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
zeker nog nooit in de 2.9liter v6-24 scorpio's gereden
quote:
Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
elke wat oudere diesel heeft dat en dat is niet meer dan een te losse of te vaste riem, die eenvoudig aangetrokken kan worden.
quote:
(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
je rijdt slOpel? kinderachtig man
quote:
Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.

Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.
ford scorpio uit '92, de eerste stationwagons van dit type; vanuit fabriek vergeten de luchtvering erop te zetten, is later gecorrigeerd, voor de rest nooit meer problemen mee gehad dan een kapotgevroren snelheidsmeterkabel en een knipperend koelvloeistoflampje; een familielid van ons heeft dezelfde auto (ook nu nog) en die stond ineens stil na 5 jaar wegens een kapotgeschoten versnellingsbak, bleek een door een monteur vergeten schroefje te zijn bij assemblage en werd gewoon onder garantie vervangen; ook kregen wij op die auto gewoon 5 jaar garantie met 12 voor de carrosserie, dus weet echt niet waar je die onzin vandaan haalt
(en vind daarbuiten maar eens een auto (stationwagon) met meer beenruimte EN comfort dan die scorpio's... zijn er niet ).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:44:18 #95
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21010143
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:42 schreef Remon het volgende:
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:

Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500

ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!

Ultieme geile usa muscle-car

( of een goede clone zo als deze)

[afbeelding]

Ohw Yha!

link naar pagina KLIK
idd... die nieuwe shelby cobra is ook btw.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 00:25:54 #96
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_21023202
Bedankt voor de uitleg over de overdrive allemaal

Nu ik hier al die nieuwe Ford's zie is het toch wel ff schrikken en dan kom ik hiermee:







"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_21024050
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 01:19:58 #98
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_21024355
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef Bigs het volgende:
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen

is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_21024654
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:19 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen

is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
De Orion is inderdaad gewoon een Escort sedan, mijne is van 92 en in 93 heette dezelfde auto met een iets andere neus ineens ook gewoon Escort

Het verhaal zit zo: Ik had mijn auto voor de APK-keuring naar een Ford-dealer hier in de straat gebracht (was verhuisd en mijn vorige garage was daardoor wat verder weg). Die adviseerde voor 800 euro aan reparaties om hem op de weg te houden. Dat vond ik een beetje veel, dus toen heb ik daarna eens advies gevraagd aan een bekende monteur en die zei na een snelle controle dat de meeste dingen niet nodig waren.
Toen heb ik mijn auto naar die oude garage gebracht en die zei niks aan de draagarmrubbers te hebben gezien terwijl de Ford garage zei dat ze vervangen moesten worden. Volgens hem kon ik er nog wel ff mee doorrijden.

Ik vertrouw hem maar op z'n woord Ik heb inmiddels wel de distributieriem vervangen, een wiellager vervangen, m'n middendemper laten lassen en de aandrijfashoes gelijmd (die laatste 2 reparaties kostten samen een tientje, die eerste iets meer). Het enige wat nu nog staat is het vervangen van de bougies+kabels (wil lik zelf nog een keer doen) en die draagarmrubbers en dan zou mijn Orion weer perfect moeten zijn (totdat hij door de roestende dorpel heen zakt).

Wel een bodemloze put zo'n auto
pi_21025556
Mijn fordje:



Escort 1.6i uit '95
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')