quote:Waarom automaat?
Op zaterdag 12 juli 2003 13:05 schreef Alex1307 het volgende:
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
Maar nu begint er echter zo'n idee te vormen dat ik zodra de kans zich voordoet de trend inwissel voor een RS en daarmee op de Nordschleife ga rijden.
Kijk de Nordschleife in een 200+ pk wagen rijden is een van de dingen die ik toch ooit een keer gedaan wil hebben. De RS lijkt me een fantastische wagen om in te rijden. Dus waarom niet?
Helaas duurt het nog wel even voordat ik het geld heb om de RS te betalen. Een jaar of vier zoals het er nu naar uitziet. Tenminste als ik nog een beetje wil leven.
de 5 is een overdrive. een aantal fiësta's heeft dat ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?
Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
hee lachen mijn pa heeft er ooit zo eentje in het wit gehadquote:Op zondag 1 augustus 2004 00:53 schreef Bigs het volgende:
Plaatje van mijn auto
[afbeelding]
Specs:
Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
Die was ook stoerder, en veel meer fun als je een stukje ging scheuren. Maar dit is wel wat prettiger als je lange afstanden moet rijden.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder
en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
dit heb ik nog nooit gemerkt en wij rijden al 16 jaar meerdere fords, op dit moment ook drie voor de deur staan.quote:Op maandag 17 juni 2002 22:04 schreef Beurlap het volgende:
zoeen hadden wij ook; die machtige 6cilinder 4wd was echt niet te verslaan, ook niet met het trekken van sleurhuttenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:27 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )
[afbeelding]
5de is de overdrive, ook bij moderne auto's zo (max. koppel komt in 4, 5de is in feite een eraan-gekoppelde losse unit, alleen bedoeld voor comfortabel cruisen). Is niet alleen bij Ford zoquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?
Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
zeker nog nooit in de 2.9liter v6-24 scorpio's geredenquote:Op donderdag 1 augustus 2002 15:58 schreef -Pi-air- het volgende:
Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..
Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
elke wat oudere diesel heeft dat en dat is niet meer dan een te losse of te vaste riem, die eenvoudig aangetrokken kan worden.quote:Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
je rijdt slOpel? kinderachtig manquote:(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
ford scorpio uit '92, de eerste stationwagons van dit type; vanuit fabriek vergeten de luchtvering erop te zetten, is later gecorrigeerd, voor de rest nooit meer problemen mee gehad dan een kapotgevroren snelheidsmeterkabel en een knipperend koelvloeistoflampje; een familielid van ons heeft dezelfde auto (ook nu nog) en die stond ineens stil na 5 jaar wegens een kapotgeschoten versnellingsbak, bleek een door een monteur vergeten schroefje te zijn bij assemblage en werd gewoon onder garantie vervangen; ook kregen wij op die auto gewoon 5 jaar garantie met 12 voor de carrosserie, dus weet echt niet waar je die onzin vandaan haaltquote:Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.
Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.
idd... die nieuwe shelby cobra is ook btw.quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:42 schreef Remon het volgende:
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:
Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500
ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!
Ultieme geile usa muscle-car
( of een goede clone zo als deze)
[afbeelding]
Ohw Yha!
link naar pagina KLIK
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef Bigs het volgende:
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
De Orion is inderdaad gewoon een Escort sedan, mijne is van 92 en in 93 heette dezelfde auto met een iets andere neus ineens ook gewoon Escortquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 01:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen
is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |