Ik heb de Canon D10 zelf geprobeerd en dit is een prima model om onderwater mee te schieten, alles is in te stellen qua ISO / sluitertijd etc.quote:Waterdichte (tot 10 m), schokbestendige (1,22 m), vorstbestendige (-10°C), stofdichte digitale camera
12.1 megapixel
3.0x optische zoom met optische Image Stabilizer
Smart Auto mode met Scènedetectietechnologie
DIGIC 4 voor een uitzonderlijk snelle respons, een onovertroffen beeldkwaliteit en intelligente technologieën
Bijzonder helder 2,5 PureColor LCD II met 2mm dikke beschermlaag
Bestrijdt onscherpte met IS en Bewegingsdetectietechnologie
Gemakkelijk foto's van mensen maken met Gezichtsdetectietechnologie, Face Select & Track en Knipperdetectie - plus FaceSelf-Timer en automatische correctie van rode ogen
Tot de optionele accessoires behoren o.a. schouder-, nek- en karabijnriemen en een Front Cover Set
Tal van opnameprogramma's en speciale scèneprogramma's
30bps VGA-movies
Is die behuizing nou echt 1000 euro+quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:37 schreef x-tremed het volgende:
tot welke diepte duik je?
sowieso die waterproof zak zou ik absoluut niet doen. Te groot risico op lekkage
Als je bijv. rond de ¤200eu te besteden hebt zou ik gewoon kijken naar wat anders, de Canon Powershot D10 is tot 10meter uit zichzelf waterdicht. Ga je dieper dan 10 meter is het sowieso verstandig te kijken naar een betere set met externe flitser aangezien op diepte natuurlijk ook veel meer belichting nodig is en de interne flitser zorgt voor veel reflecties van stof etc in het water.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb de Canon D10 zelf geprobeerd en dit is een prima model om onderwater mee te schieten, alles is in te stellen qua ISO / sluitertijd etc.
Zelf schiet ik onderwater met een Nikon D90 + ikelite behuizing + 2 externe ikelite flitsers
voor de D90 ? jupsquote:Op vrijdag 15 april 2011 12:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die behuizing nou echt 1000 euro+
Ik zou er dan zelf een oude 20D oid voor kopen. Alleen loop je dan nog steeds het risico dat je je lens verpest.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Omniej het volgende:
Idioot duur zijn die onderwaterbehuizingen inderdaad... Ik heb er ook naar zitten kijken in m'n zoektocht naar een oplossing voor onderwaterfotografie, maar ben door het prijskaartje een beetje afgehaakt.
Ik heb nogal de vervelende eigenschap dat ik het meteen goed wil doen als ik iets doe, dus dan zit je inderdaad al op de 1000+ euro oplossingen. Ik heb besloten dat ik er pas aan begin als ik in een land woon waar ook daadwerkelijk wat te duiken valt.
Maar de 'plastic zak' oplossingen zijn dus niet heel betrouwbaar? Heb jij daar zelf ervaring mee x-tremed? Voor DSLR's zie ik ze ook wel namelijk en in principe zouden ze tot zeker een meter of 10 prima moeten werken, ook al zou ik er zelf ook wat huiverig voor zijn om een ¤3000,- camera in een soort van plastic zak te stoppen en de zee in te springen, maar toch...
ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar wel aantal andere collega onderwaterfotografen over gehoord dat er bij sommige onderwater toch makkelijker lekkage optreed, denk vooral aan scherp koraal etc wat makkelijk een hoes als die kapot maakt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Omniej het volgende:
Idioot duur zijn die onderwaterbehuizingen inderdaad... Ik heb er ook naar zitten kijken in m'n zoektocht naar een oplossing voor onderwaterfotografie, maar ben door het prijskaartje een beetje afgehaakt.
Ik heb nogal de vervelende eigenschap dat ik het meteen goed wil doen als ik iets doe, dus dan zit je inderdaad al op de 1000+ euro oplossingen. Ik heb besloten dat ik er pas aan begin als ik in een land woon waar ook daadwerkelijk wat te duiken valt.
Maar de 'plastic zak' oplossingen zijn dus niet heel betrouwbaar? Heb jij daar zelf ervaring mee x-tremed? Voor DSLR's zie ik ze ook wel namelijk en in principe zouden ze tot zeker een meter of 10 prima moeten werken, ook al zou ik er zelf ook wat huiverig voor zijn om een ¤3000,- camera in een soort van plastic zak te stoppen en de zee in te springen, maar toch...
zit officieel tot 40 meter.. maar raak soms ook wel de 54 aanquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:37 schreef x-tremed het volgende:
tot welke diepte duik je?
sowieso die waterproof zak zou ik absoluut niet doen. Te groot risico op lekkage
Als je bijv. rond de ¤200eu te besteden hebt zou ik gewoon kijken naar wat anders, de Canon Powershot D10 is tot 10meter uit zichzelf waterdicht. Ga je dieper dan 10 meter is het sowieso verstandig te kijken naar een betere set met externe flitser aangezien op diepte natuurlijk ook veel meer belichting nodig is en de interne flitser zorgt voor veel reflecties van stof etc in het water.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb de Canon D10 zelf geprobeerd en dit is een prima model om onderwater mee te schieten, alles is in te stellen qua ISO / sluitertijd etc.
Zelf schiet ik onderwater met een Nikon D90 + ikelite behuizing + 2 externe ikelite flitsers
Wil het ook goed doen, maar om nu weer een andere camera er voor te kopen..quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Omniej het volgende:
hmm net heerlijke plaatjes op duikmedisch symposium onder ogen gehad van alle risico's die kleven aan 40 meter en verder. Ook al hou je je aan je duiktabellen / deco-stops etcquote:Op vrijdag 15 april 2011 18:22 schreef revpolen het volgende:
[..]
zit officieel tot 40 meter.. maar raak soms ook wel de 54 aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |