abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 18:05:20 #1
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_95350795
Al enige tijd duik ik met regelmaat met een oude camera en onderwater case..
Helaas is deze vorige week overleden :D
daarom de volgende vraag...

Momenteel bezit ik een Lumix FX38 voor boven water,
deze zou ik graag mee nemen onderwater! echter is hier geen case voor te krijgen...
wel vond ik voor onderwater een universele case ( 169,- ) enkel kan ik hier mee niet me camera mee aan/uit zetten onderwater.. ( dit heb ik uiteraard wel het liefst.. )

http://www.digicamshop.nl(...)rwaterbehuizing.html

ook vond ik dit op ebay...
http://cgi.ebay.com/Water(...)925309#ht_6279wt_827

iemand hier ervaring mee?

ook kan ik altijd nog via ebay de oude camera opnieuw kopen maar het is maar 2 MP camera... :'(, dus ga er het liefst op vooruit natuurlijk..

voordeel is wel dat ik hier al de case voor heb.. :X

mijn vraag is dus..

iemand ervaring met een universele case?
of ervaring met zo'n hoes?
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  woensdag 13 april 2011 @ 17:34:52 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_95451411
Geen ervaring met onderwaterhuizen maar ik zou niet heel veel vertrouwen hebben in de lekdichtheid van iets dat van ebay komt voor 10 dollar.
Huilen dan.
pi_95532646
tot welke diepte duik je?

sowieso die waterproof zak zou ik absoluut niet doen. Te groot risico op lekkage

Als je bijv. rond de ¤200eu te besteden hebt zou ik gewoon kijken naar wat anders, de Canon Powershot D10 is tot 10meter uit zichzelf waterdicht. Ga je dieper dan 10 meter is het sowieso verstandig te kijken naar een betere set met externe flitser aangezien op diepte natuurlijk ook veel meer belichting nodig is en de interne flitser zorgt voor veel reflecties van stof etc in het water.

quote:
Waterdichte (tot 10 m), schokbestendige (1,22 m), vorstbestendige (-10°C), stofdichte digitale camera
12.1 megapixel
3.0x optische zoom met optische Image Stabilizer
Smart Auto mode met Scènedetectietechnologie
DIGIC 4 voor een uitzonderlijk snelle respons, een onovertroffen beeldkwaliteit en intelligente technologieën
Bijzonder helder 2,5 PureColor LCD II met 2mm dikke beschermlaag
Bestrijdt onscherpte met IS en Bewegingsdetectietechnologie
Gemakkelijk foto's van mensen maken met Gezichtsdetectietechnologie, Face Select & Track en Knipperdetectie - plus FaceSelf-Timer en automatische correctie van rode ogen
Tot de optionele accessoires behoren o.a. schouder-, nek- en karabijnriemen en een Front Cover Set
Tal van opnameprogramma's en speciale scèneprogramma's
30bps VGA-movies
Ik heb de Canon D10 zelf geprobeerd en dit is een prima model om onderwater mee te schieten, alles is in te stellen qua ISO / sluitertijd etc.

Zelf schiet ik onderwater met een Nikon D90 + ikelite behuizing + 2 externe ikelite flitsers

[ Bericht 57% gewijzigd door x-tremed op 15-04-2011 10:49:14 (camera info toegevoegd) ]
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:56:24 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95538191
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:37 schreef x-tremed het volgende:

sowieso die waterproof zak zou ik absoluut niet doen. Te groot risico op lekkage

Als je bijv. rond de ¤200eu te besteden hebt zou ik gewoon kijken naar wat anders, de Canon Powershot D10 is tot 10meter uit zichzelf waterdicht. Ga je dieper dan 10 meter is het sowieso verstandig te kijken naar een betere set met externe flitser aangezien op diepte natuurlijk ook veel meer belichting nodig is en de interne flitser zorgt voor veel reflecties van stof etc in het water.

[ afbeelding ]

[..]

Ik heb de Canon D10 zelf geprobeerd en dit is een prima model om onderwater mee te schieten, alles is in te stellen qua ISO / sluitertijd etc.

Zelf schiet ik onderwater met een Nikon D90 + ikelite behuizing + 2 externe ikelite flitsers
Is die behuizing nou echt 1000 euro+ :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_95538715
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is die behuizing nou echt 1000 euro+ :?
voor de D90 ? jups
behuizing - 1156eu
flitsers - 700eu / stuk
pi_95540967
Idioot duur zijn die onderwaterbehuizingen inderdaad... Ik heb er ook naar zitten kijken in m'n zoektocht naar een oplossing voor onderwaterfotografie, maar ben door het prijskaartje een beetje afgehaakt. :P

Ik heb nogal de vervelende eigenschap dat ik het meteen goed wil doen als ik iets doe, dus dan zit je inderdaad al op de 1000+ euro oplossingen. Ik heb besloten dat ik er pas aan begin als ik in een land woon waar ook daadwerkelijk wat te duiken valt. :')

Maar de 'plastic zak' oplossingen zijn dus niet heel betrouwbaar? Heb jij daar zelf ervaring mee x-tremed? Voor DSLR's zie ik ze ook wel namelijk en in principe zouden ze tot zeker een meter of 10 prima moeten werken, ook al zou ik er zelf ook wat huiverig voor zijn om een ¤3000,- camera in een soort van plastic zak te stoppen en de zee in te springen, maar toch...
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:59:34 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_95541040
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:57 schreef Omniej het volgende:
Idioot duur zijn die onderwaterbehuizingen inderdaad... Ik heb er ook naar zitten kijken in m'n zoektocht naar een oplossing voor onderwaterfotografie, maar ben door het prijskaartje een beetje afgehaakt. :P

Ik heb nogal de vervelende eigenschap dat ik het meteen goed wil doen als ik iets doe, dus dan zit je inderdaad al op de 1000+ euro oplossingen. Ik heb besloten dat ik er pas aan begin als ik in een land woon waar ook daadwerkelijk wat te duiken valt. :')

Maar de 'plastic zak' oplossingen zijn dus niet heel betrouwbaar? Heb jij daar zelf ervaring mee x-tremed? Voor DSLR's zie ik ze ook wel namelijk en in principe zouden ze tot zeker een meter of 10 prima moeten werken, ook al zou ik er zelf ook wat huiverig voor zijn om een ¤3000,- camera in een soort van plastic zak te stoppen en de zee in te springen, maar toch...
Ik zou er dan zelf een oude 20D oid voor kopen. Alleen loop je dan nog steeds het risico dat je je lens verpest.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_95542151
Toch zie ik op Flickr wel eens onderwaterfoto's langskomen die zijn genomen met een 5D2 i.c.m. van die Ewa-Marine onderwaterhuizen. Zulk soort dingen zijn dat dan:

Is volgens de beschrijving geschikt tot 20 meter. Kost nog steeds iets van 300 dollar ofzo, maar is natuurlijk wel stukken goedkoper dan zo'n complete harde behuizing. En een Powershot D10 is ook al gauw 240 euro, dus zo veel scheelt dat niet. :P
pi_95543007
quote:

ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar wel aantal andere collega onderwaterfotografen over gehoord dat er bij sommige onderwater toch makkelijker lekkage optreed, denk vooral aan scherp koraal etc wat makkelijk een hoes als die kapot maakt.

Daarnaast bekijk ook wat je camera kost, en of een goedkope oplossing als zo'n hoes het vergrote risico op lekkage waard is.

En idd een hardbody onderwaterhuis is duur, maar dan weet je ook echt wat je hebt. Waterdicht tot sowieso 60 meter ( de meeste bereiken die diepte nooit ) en de mogelijkheid voor externe flitsers. Met interne flitser werken onderwater is onder de 8-10 meter gewoon drama.
Vooral doordat het water alle kleuren er stapsgewijs uit filtert moet je flink inflitsen wil je de kleuren zien op de foto. Flits je met de interne dan heb je weinig bereik en je krijgt weerkaatsing van alle stofdeeltjes in beeld.
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:22:47 #10
226677 revpolen
pi_95551035
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:37 schreef x-tremed het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

zit officieel tot 40 meter.. maar raak soms ook wel de 54 aan :X
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:24:35 #11
226677 revpolen
pi_95551098
quote:

Wil het ook goed doen, maar om nu weer een andere camera er voor te kopen..
woon zelf in Aruba.. dus duiken doe ik wel ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:26:43 #12
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_95551175
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:22 schreef revpolen het volgende:

[..]

zit officieel tot 40 meter.. maar raak soms ook wel de 54 aan :X
hmm net heerlijke plaatjes op duikmedisch symposium onder ogen gehad van alle risico's die kleven aan 40 meter en verder. Ook al hou je je aan je duiktabellen / deco-stops etc ;)

of duik je met trimex?
  zaterdag 16 april 2011 @ 00:27:59 #13
226677 revpolen
pi_95569433
nope gewoon lucht :X ( heb wel nitrox SSI, maar dat gebruikt hier niemand.. )
54 was "gewoon" met een instructeur.. we wouden wrak bekijken die wat dieper lag.. bekeek me horloge en ineens WTF :D
pi_95576609
Nitrox is zeker aan te raden als je ondiepe duiken maakt ( 10 - 20 ) m , heb je langere duiktijden en minder stoptijden. Enige nadeel idd is dat je gebonden bent aan een max diepte die minder is dan met normaal perslucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')