abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 maart 2011 @ 23:49:37 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94696567
Hello! welkom in mijn topic, betreft mijn toyota MR2 sw20

allereerst, excuses van de foto kwaliteit, het is gemaakt met mijn telefoon. Belangrijke foto's zullen wel met een geschikte camera worden gemaakt, en de beelden met enige passie worden vastgelegd

Winter is coming...

dan begint het bij mij altijd te kriebelen betreft auto's.

En ik wilde graag mijn auto winterklaar maken, om in de zomer te gaan gebruiken. Maar ik trof roest, na roestplekje aan, en sinds er een deuk zit in de zijkant door een Jaloerse spanjaard met een steen

Goed, time to fix!

dit was mijn auto, deze winter



qua onderstel heb ik een setje TEIN superstreet :)



Wat gaat er gebeuren

Een gigantische make over, ik heb genoeg van de krasjes, de deukjes, de roestplekjes en de onzuiverheden. Ook het interieur was klote, het rook muf, de ramen zaten vol met krassen, de stoelen waren vies, de audio was van het niveau 1923, en veel scheurtjes in plastic.

Al bij al, een hele waslijst niet? Ja..inderdaad

Laat het zo zijn dat ik verliefd wordt op een auto, ik ben zo'n idioot die denkt dat autos leven, en daadwerkelijk weten wie erin rijdt en met ze rijdt en aangezien dit schatje me helemaal naar espana heeft gebracht zonder maar 1 dingetje... is ze het waard.. het is mijn auto

Wat gaat er dus komen...

in grote lijnen

Nou allereerst demonteren van alle onderdelen.

-Terug naar stock voorbumper, toch het mooist, en beste pasvorm.

-Greddy skirts, via eddy geregeld..mooie dingen

-Ook eddys modificatie met zijn achterlichten

-Ik houd wel de border rear-bumper add ons. Gaandeweg hoop ik een Tom's achterbumper te kunnen regelen.

-zoeken naar onderdelen die ik vervangen moet

-vernieuwen van interieur en aanpassingen ( leder interieur )

-Nieuwe paint ( gebroken wit )

-Refurbishing van huidige onderdelen, zoals koplampen, achterlichten, etc.

-Verwijderen roest, en nieuw plaatstaal.. in 2 fases. Ik doe veel preventieve behandling, en hij gaat naar een plaatwerker voor proffesionele.

-er komt fatsoenlijke audio in.

-vervanging van alle ramen.

-vervanging van de complete rubbers ( targa, deur, en lijst )

-Remmen reviseren ( nieuwe staalgevlochten lijdingen,nieuwe schijven+blokken+revisie remklauw)

- en inmiddels veel meer ;) maar zien jullie op de project pagina wel verschijnen of is al verschenen ;)

eerst even wassen, daarna kijken hoe en wat.
oude velgen eronder, de 5zigens eraf, gewassen, ingevet en op zolder opgeslagen. Ook gelijk een auto piama gekocht bij Halfords, die werd overal op internet aangeraden, maar heb ik meteen teruggebracht, er zat een scheurtje in toen ik hem eraf haalde..bleek bij de hele partij te zijn landbreed, ds geen punt..

Daarna gedemonteerd...zodat de plaatwerker alles kan maken waar hij bij moet.






beetje kaal is hij al..verdere demontage gebeurd bij de spuiter.

hier zitten de velgen er ( enkel voor ) nog op, zijn er al af wat is te zien op de andere fotos. Je ziet dat de koplamp er bij de bestuurderskant uitgehaald wordt, dit omdat mijn baby blijkbaar ooit een tik heeft gehad, dit is de reden dat de koplamp wat scheef zat. Maar dit ga ik fixen.

Op zoek naar de roest.

allereerst het minder erge.

wat oppervlakkige maar toch ingevreten roest bij instapdorpel.



afgeschuurd..

en vervolgens behandeld met primer, zodat het blanke staal niet roest



de dorpel aan bestuurderskant...deze heb ik een jaar geleden zelf gerepareerd..maar niet helemaal zoals we zien. er zit wat roest hier, wat ook een werkje voor de plaatwerker wordt..maar het meest rechter gedeelte is hard staal.

als je goed kijkt, zie je de scheidingslijn lopen



En de ergste dorpel...een werkje voor de plaatwerker



Ook onder de targa dakjes, is een risicoplek. Dus ik ging op zoek..gelukkig viel het me mee. Maar ik wilde het meteen stoppen. in ieder geval beschermen.

de roest



schuren



ontroester



inwerken





en de rest doet de spuiter :)



verder andere plekken zelfde aangepakt











hierna heb ik alles getectyleerd..het was enkel te donker voor foto's

binnenkort ben ik klaar met mijn eigen werkzaamheden aan de auto,totdat de plaatwerker kan beginnen.

dus ik ga dan beginnen met een saaie tijd..schuren van onderdelen

Maar ook een leuke, goodies kopen.

alvast mijn laatste aanschaf!



much to do! maar niet al te veel foto's ervan helaas.

Headlight

1 headlight die wilde niet echt meewerken. Door wat vroegere schade was het frame van de koplamp kapot, net als het kapje waarop de koplamp scharniert. Dus ik naar Joske gereden, die had genoeg parts die ik nodig had.

Ik aangekomend, hartelijk verwelkomd door Jos en zijn lieve vriendin en een bakske koffie..

aan het werk, slijpen en onderdelen verzamelen, en weer snel naar huis.

Zodra ik thuis kwam, de koplamp demonteren.



hardstikke verroest, en in slechte staat.

uit mekaar



schuren, spuiten, verplaatsen en vervangen, na een uur later..een opgeknapte koplampunit!



De grote test, sluit nu alles wel lekker aan! en ja hoor een stapje verder.



ook heb ik een stuk chassis meegenomen van Joske!

Dat komt omdat het aanzicht aan mijn mr2's zijde zo is



...goed. Parts verzameld.

De plannen zijn nu gewijzigd, ik ga met mijn broer aan het chassis werken, dan zijn de werkzaamheden naar mijn wens uit te voeren, wat uitgebreider dus kies ik hiervoor. Ook omdat we de mogelijkheden hebben en het geld gebruikt kan worden voor de spuitbeurt!

Hiervoor moest ik even naar eddy! want hij had nog onderdelen die ik al te graag wilde hebben, namelijk Greddy skirts!





Binnekort weer meer, ik moet onderdelen blijven verzamelen voordat ik hem laat spuiten.. dus volgende aanschaf zullen end links voor achter zijn, rubberen strips/allweather strips origineel toyota voor de deuren/ramen etc.

tot zo ver

einde dag 3

dag 4

Nou, heel wat dingen gedaan, sommige voor niets helaas

zoals het mistlampen project, 1 glas is gesneuveld.. dus ik zal een nieuwe mistlampen set moeten verkrijgen, of in ieder geval degene aan de bestuurderskant..als iemand die voor me heeft..graag

ook heb ik een voorbumper binnen!

whoehoe



en een standaard 92+ bumperlip

schuren kan beginnen

Ik ben ondertussen ook bezig geweest aan de achterlichten, maar dat is een apart projectje waar ik alles van post zodra ik ermee klaar ben. De achterlichten vereisen wel blanke lak dus ik ben afhankelijk vn een spuiter .

en de White corner insertions van eddy. die ik nog moet krijgen.

ik wil de auto zover mogelijk klaar hebben voor de spuiter, dus ik kan tot volgende week wachten om al het roest herstel te gaan doen, mijn broer helpt me met lassen.

en ik wil zoveel mogelijk al gedaan hebben, dus ik ging de achterkant bekijken..en ja deze heeft ooit schade gehad



zo, kaal geschuurd en glad

Ook de kofferbak wil ik meegespoten hebben..just for the looks and completion!



hier ontdaan van oppervlakkige roest , hierna heb ik hem gestofzuigd en verder schoongemaakt

en behandeld met primer





net als de achterkant





waardoor de achterkant nu in principe ook klaar is, zometeen demonteer ik de spoiler en probeer ik verder te gaan met het plafond in het interieur.

einde dag 4

Begin dag 5

Enorm veel lopen schuren, en daar kan ik fantastisch veel plaatjes van posten maar dat gaat ook nergens over.

Dus ik kan melden met 1 picture

Voorbumper is gereed .



alle gaten zijn gevuld.. whoehoe.

Ook de +92 bumperlip!

helemaal geschuurd in de plamuur en toppie 8-)



Nu heb ik me de laatste tijd beziggehouden met de achterlichten, daar post i knog niets van.. komt wel als ik weet hoe ik verder kan. Maar ook even met het interieur.

In het verleden heb ik Stage gelopen ooit bij een beletteringsbedrijf. en daar leerde ik omgaan met folie's en stickers en allerlei leuke dingen.

Dit wilde ik eens toepassen voor mijn console. Ik ben er erg blij mee..

Het gaat om nieuwe carbon folie, het ziet er niet alleen precies uit als echt carbon, maar het voelt ook zo.

Zelfs na het fohnen blijft de structuur er goed in. Het is echt enkel een erg lastige klus omdat door alle gaten je snel foutjes maakt

en dan helemaal opnieuw moet beginnen, gelukkig ging alles bij mij in 1 x goed.

zie hieronder het resultaat.

schuren console











en de ashtray. Van binnen ook goed gereinigd en het plaatje geschuurd waar je de peukjes oplegt.







Ook werd er gelast vandaag

Mijn oudere broer hiervoor opgetrommelt, en we begonnen na een lekker middageten aan de auto.

slijptol erin



meten met het donorstuk van Joske!









dorpel :)



niet het mooiste, maar wordt bij spuiter rechtgetrokken :)



andere kant :)







ook wielkast :)





einde dag 5

Begin dag 6

Nou, eigelijk liggen deze al een tijdje heer, Clear rear corner inserts! yeah..



begin dag 7

Nou, weer een dagje dit weekend kunnen werken. Mijn broer gelukkig nog in kunnen schakelen voor het laswerk, voordat hij op vakantie gaat.. Alle credits moeten ook naar hem, broertje, thankuverymucho !

Ik heb in deze update gewerkt aan de achterlichtunits, welke dankzij Eddy uniek zijn, en de dorpels. die nu 100% dicht zijn. En enkel nog een anti roest, roestconvert, en primer processen moeten ondergaan.. hier zal ik me later over uitwijden.

Allereerst, ik heb een super super mooie hoes gevonden voor mijn auto. Wel prijzig, zo'n 80 euro. Merk : Dunlop. Deze hoes is van echt dik zeil, 100% waterdicht, kan op de auto blijven, goede kwaliteit, en van de binnenkant een soort badstof.. waardoor het niet krast. Super!



eerst de achterlichten.

Jullie hebben genoeg drama topics van mij meegemaakt over de achterlichten.

Op dit moment heb ik ze al geschuurd, gepolijst, en aangepast met clear corner rear light inserts van eddy!

Eddy, nogmaals..super bedankt!

allereerst.

afplakken



toen de oranje eruit.. en de witte erin.







afplakken en spuiter :)





tataa :)



dit ging natuurlijk ook zo met de andere ;)

nu nog een laag blanke lak, maar eerst de zwarte lak goed laten uitharden!

Verder met de roest!







en gespoten :)



gespoten met lak, nog 2 roestplekken, 1 in de ruimte van het reservewiel, en 1 plek achter de achterbumper aan de passagierskant.

Dit kan ik alleen af!

gaat goed zo!

bedankt voor het volgen van dit projec t

einde dag 7

Dag 8 , carparts day!

Zoo!

deze dag een update voor wat binnengekomen parts.

* .Binnengekregen. *



de drop end links voor achterzijde auto :)

nieuwe remschijven, thn u ebay





met ebc greenstuff brakepads :)

ook nieuwe verwarming en zooi controle unit.


Dag 9 , begin van de achterbumper

ook inmiddels de Gearknob van TRD binnengekregen.



erg leuk, nu nog een pookhoes met zwarte stiksels.

Inmiddels begonnen aan de achterbumper.

heb enkel gaten gevuld met polyhars, hierna schuren en afwerken met plamuur, foto's volgen



Ook ontdekte ik, tijdens een inspectie dat de Border-add ons in een niet al te goede staat zijn.

Ik heb enkel 1 plek gevonden, die echt mijn aandacht nodig had... dus ben ik begonnen met spot poly repair!

deze plek



na schoonmaken en ontvetten, is dit een close up.



het is dus zoals te zien, gaan rotten. Door de nabijheid van een uitlaat, consequente afkoeling en verhitting van het polyester en de weersinvloeden heeft het verzwakt.

Dus als de wiedeweerga Hars aangemaakt! en een nieuwe glasvezelmat inclusief flinke harsbehandeling gegeven.

hard as rock



morgen meer.

dag 10

Leuke goodies binnengekregen.

Smoke black corners.







en ik ben verdergegaan met de achterbumper, die is net als de voorbumper, bijna klaar. Ik moet nog de laatste hand aan de add ons leggen.. en dan kan hij ook worden opgeborgen.



Ik ontdekte een flinke scheur, compleet doorgescheurd.. en de bumper was erg flexibel, en bij elke buiging brak alle vulling dus hij meost met polyester worden gerepareerd.



ik heb aan de achterkant de bumper moeten open knippen, cosmetisch geen probleem, je ziet het aan de buitenkant niet, enkel de binnenkant is aangepakt.



dus aan de buitenkant met polyester hars gevuld.

http://s58.photobucket.co(...)current=Foto0931.jpg

en de binnenkant me tglasvezelmatjes en hars..

ik dichtte de schroefopeningen van de bumper en add ons met hars



ik ben gisteren en vandaag ook wat bezig geweest met deze scheur.. ook flink.

Maar inmiddels is deze helemaal herstelt. Ik zal hier morgen foto's van plaatsen. Heb het enkel de laatste tijd erg erg druk. Ben een huisje aan het zoeken, en bedrijf aan het opstarten. Lastig!

Ben ook blij te melden dat ik een Aerowing Front splitter heb besteld bij Carbenfiberworks. Heel gaaf..

de andere rear bumper border add-on was natuurlijk ook beschadigd..verborgen met goedkoop plamuur..

Gelukkig tikte ik er toevallig tegenaan.. en kwam uiteindelijk bij deze scheur.



geen punt, ik meteen met poly aan de slag



vervolgens eens naar de skirts van eddy gekeken.

Super man! die dingen passen als gegoten



Klein aanpaswerk met de vijl in de hoekjes nodig, en op 2 andere plekjes.

hier is de add on even snel vastgezet om te bekijken wat de pasvorm is, let niet op het boutje



daar heb ik inmiddels al een oplossing voor verzorgd met polyester hars.

en ik zit met deze plek in mijn maag. Ik kan dit later net afwerken met een strip.

Verzorgd, maar toch een optische oplossing.

de praktische zou het bewerken van de polyester zijn, maar dit is nogal een werk, en dit gaat lang duren.



ach.

einde weer..

gaat weer een tijdje rust krijgen

dag 13

Na een oefening van 2 weken ben ik weer terug.

en er zijn wat onderdelen binnen gekomen, en van wat andere heb ik foto's gemaakt.

de remleidingen, HEL







kentekenplaat met camera



en van Carbenfibre !! heel snel, thx ben!~

de Aeroware bumperlip!

besteld, en 2 weken later heb ik hem binnen gekregen! super...



ook heb ik een spuiter gevonden, praktisch naast de deur!

over 2 weken gaat hij er heen!

jippie

einde dag 13

dag 14

vandaag wat tijd gevonden om wat aan de achterbumper te doen, voorbumper en bumper lip.

helemaal afgeschuurd en geplamuurd..die kunnen worden opgeborgen.





met oogjes

einde dag 14

begin dag 15

Niet helemaal eerlijk, die dagtelling, maar opzich handig voor later ..want ik heb tussendoor natuurlijk uren in de garage doorgebracht waardoor de teller op wel 30 zou mogen staan eigelijk..ach maakt ook niet zo veel uit .

Wel nare dingen gebeurd.

Ik dacht klaar te zijn met alle voorbereiding van de onderdelen,voor de spuiter.

de standaard onderdelen zijn de minste problemen, maar de polyester zooi..daar ben ik echt klaar mee, wat mensen ook beweren.

het is altijd meer werk, omdat de pasvorm NOOIT 100% klopt, nooit.. wat mensen ook zeggen.

Ook niet de originele versie van het merk, het is altijd meer schuren, meer passen, of meer aanpassen..dan stock uit de toyota fabriek.

nu heb ik het, en wil het afmaken ook.

De bumperlip heb ik van Carbenfibre.. en in de 1e instantie was ik er hardstikke blij mee, maar inmiddels

vind ik dat ik teveel geld heb betaald, want ik heb er zo veel tijd mee verloren, dat ik denk dat het een flubber product is.

Inmiddels is alles aangepast, waardoor het wel in orde is.

De pasvorm zoals aangeleverd krijgt van mij een 6 en half. De schroefjes passen wel mooi in alle gaatjes, alleen de aansluiting van lip op bumper is niet helemaal lekker.. Nu is dat opgelost

kwaliteit van polyester krijgt van mij een 5. Het is hard, maar op sommige plekken te dun, somigge plekken te dik, en het hele ding is nabehandeld met een soort speciale lak. Hardstikke mooi, die beschermlaag.. maar niet als hij over gaten in het polyester is geblazen waardoor je nu met "onzichtbare luchtbellen zit' zoals die ik nu al 4 ben tegen gekomen.

1 op de voorkant, en 2 de onder en achter kant.





ook zaten er onlogische en onverklaarbare scheurtjes in de bumperlip..

Hij was niet helemaal door, maar ik zag met het lichtjes buigen dat de porien van de lip openden, en sloten..dus dat was gevaarlijk met het oog op een dure spuitbeurt.

heb besloten maar te boren!



en repareren!





De skirt..

Eddy heeft er een mooie pasvorm in aangebracht, maar de aansluiting op het chassis was ronduit bagger.



die is nu helemaal mooi aangesloten gemaakt door me



viel qua werk nog heel goed mee..

minder waren hier de scheurtjes in de dunne delen.. die net als in de lip hier ook aanwezig waren, is is echt fragiel spul op sommige plekken.

nu niet meer, alles is aangepakt door me door maar verdikkingen en versterkingen aan te brengen met polyester matjes en hars.

dus ook hier , begin , eind en midden van de scheur ontlasten.



en herhalen wat ik bij de lip heb gedaan.



, ook afgeschuurd inmiddels... heeft de spuiter geen werk meer aan.

uitlaat

de uitlaat is besteld, het is een skytune die ik van Maarten heb overgekocht.

Xenon komt eraan, bestuurdersruit moet ik nog ophalen bij The Stig en via jos wat klein spul.

Ik zoek nog een deur, maar sommige prijzen ( 150 euro ) vind ik wat te veel van het goede voor een simpele lege deur in niet eens de goede kleur dus ik wacht nog af wie mij wel wat leveren kan.

tot zover!

einde dag 15

begin dag 16

Strak maken.

Nou, heb weer wat voor de auto kunnen doen. Na wikken en wegen heb ik besloten, de auto toch gedeeltelijk strak te maken. Niet zoals velen doen.. de skirts aan het chassis, maar de strips aan de achterbumper, voorbumper, en skirts.. zodat ik toch nog de bumper e.d weg kan halen mocht dit nodig zijn. Het ziet er zonder de strips een stuk netter uit.

Ook wil ik nog een turbo motorkap monteren. Het staat voller, mooier en is een mooie springplank naar een andere motor .

allereerst de achterklep. Deze moest ook strak.. dus.

If mad max would have a car!



spijkers op maat geslepen, en in de openingen geplaatsd, waarna mijn broer ze heeft vastgelast.

en het verwijderen van het restafval kon beginnen





antenne gat, ( roest vormde zich al na 3 seconden )



en een kale kofferbak.



Ook heb ik het stuk achter de achterbumper gemaakt, niemand beschikte over een donor stuk..dus ik besloot het met polyester op te lossen. En dit is perfect gelukt. Het moet enkel nog wel pas worden gemaakt, maar dit is inmiddels ook gedaan

Hieronder een foto toen het in progress was.





En de skirts.

de Strips gekit, en vervolgens met polyester en hars behandeld.





kunnen behandelen.

vervolgens afgeschuurd en behandeld met polyester plamuur




en afgeschuurd.



enorm glad nu..

achterbumper gaat morgen in de polyester en voorbumper moet ik de strips nog van afschuren om ze evendik te krijgen als de bumper.

Dag 17

Oke, scrap de achterbumper.

Jammer van het vele, vele kutwerk wat ik heb verricht voor die bumper..

maar het wordt de Toms achterbumper..fantastisch model gezien ik spoiler los wil gaan rijden.

Gelukkg zijn er ook wat onderdeeltjes binnen gekomen, om me van mijn verveling af te houden

-Raam

-2 wielkuipen front

-Revisie sets remklauwen

-Deur

-rubbers

whoeh6oe









Toms achterbumper

Nou, even niets meer gebeurd.

wel een boel aangeschaft dat zien jullie later op de dag

ik kreeg uit Engeland een Toms achterbumper binnen! Prachtig ding, begreep meteen waarom ik hem wilde toen ik hem monteerde..

maar er moet helaas wel veel worden gedaan.. kwaliteit laat te wensen over, maargoed. inmiddels beheers ik het polyesteren wel



hier zie je hem op de auto, waar hij zit vastgemaakt met wat schroeven en tape, dit omdat de strips die net boven de bumper zitten oorspronkenlijk, hier ook vast worden gemaakt,

maar de pasvorm was in ieder geval redelijk..dus ik kon er goed mee uit de voeten.



dag 18

Nou, de bumper wilde ik niet te lang laten liggen, anders zou ik er teveel tegenop gaan kijken.

dus meteen na het kitten, wat te zien is op bovenstaande foto , polyester .. en daarna plamuren en schuren



En dit schoot meteen goed op!



op veel punten is hij al strak, moet er nog een dagje aan werken.



En ik ging ook even bij onze frankie langs

voor een uitlaatje.

skytune!



en bij een andere dude, waar ik in de toekomst eens een 3sgte wil gaan halen.. een turbo motorkapje alvast



....

morgen meer updates

vervolg van dag 18

na wikken en wegen gaf de kleine kentekenplaat de doorslag. Het gat.. gezaagd bij fabricage was veel te groot!

Dat sloeg echt nergens op. Kentekenplaathouder zou er niet eens inpassen... dus dichtgemaakt! hoppa.. dat ging erg goed.

cardboard vastgetaped! en polyester erover.. en ik had meteen een vlakke laag.



vervolgens met schuurmachine schuren, plamuren..klaarmaken









nu nog even wachten op de zijschermen....

voor de rest is alles geschuurd.

De achterbumper was bijna klaar, maar er waren nog problemen die ik spotte toen ik hem opnieuw paste.
het is belangrijk je poly werk te blijven passen.. door het gebruik van polyester matjes en hars kan de vorm toch veranderen, miniem....
maar genoeg om imperfecties te veroorzaken.

met de achterlichten erbij merkte ik dat ik naadjes had. deze had ik vandaag weggewerkt, en dat kostte weer schuren.
maargoed, hier wat foto's.

hier in het proces.



had gewerkt met polyester glasvezel, en polyester plamuur beide zijdes om de kier weg te krijgen



hier zie je ook de plekken waar de kier zat



ook zat er te veel spanning in de hoek van de bestuurderskant, dus ik maakte een insnede en deze heb ik vervolgens goed aan elkaar gehecht.



Heb inmiddels al verder gewerkt aan de bumper, hij is bijna helemaal klaar, alles is afgewerkt, en geschuurd..nog eventjes controleren en dan wet sanden.

wachten op de volende dingen..

Ook heb ik al wat verwijderd voor de spuiter, veel clipjes en andere soorten plastic bevestigingsknoppen van het chassis. Maar sommige laat ik zitten.
Zijn er niet heel uit te krijgen, en bestellen wordt een ellendig verhaal.. daar ben ik al bekend mee. Het zijn er gelukkig maar enkele en niet in het zicht.. maar toch jammer. achja.

had nog een huzarenstukje voltooid al zeg ik het zelf met de achterbumper.. deze had een soort kuil, waardoor onder de achterlichten eenmaal gemonteerd een gat ontstond. Ik kon het opvullen met plamuur en zooi, maar dat is niet de bedoeling van toepassingsmogelijkheden van het product. Dus ik heb een kunstmatig plastic ding gemaakt, wat nu volledig goed opgaat in de bumper



dag 21

vandaag eigelijk niet veel gedaan. Ik was moe, maar werd thuis blij verrast met de aangekomen zijschermen uit Engeland!

yeah!



helemaal strak, helemaal glad

en ik kon ein-de-lijk gaan checken of alles goed aansloot!

dus het opbouwen, voordat hij naar de spuiter gaat, kan beginnen. en daar horen ook wat foto's bij.

Bumper sluit goed op de zijschermen aan !



deze kant qua skirt helaas wat minder, hij is weer kapot gescheurd, maargoed dit gebeurd.. de skirt is net wat te klein waardoor hij onder spanning komt.. maar dat is inmiddels al gerepareerd



deze kant daarintegen past alles



ik ben dus enorm blij.. en ik moet nu enkel nog afschuren met zeer fijne korrel op wat plamuur plekjes na... dit weeken even bikkelen. Ook de deuren nog strak maken...maar dat hoeft niet in detail, dat is voor de spuiter.

Dan kan ik alle teringzooi achter me laten, en opzoek naar de verlichting en audio

whoehoeee

[b]dag 22

de deuren nog strakgemaakt..

ontdaan van lak



aluminium plamuur erop.. hardstikke hard en stevig. Superspul.


resulteerde in 1 strakke deur



en daarna de andere



zo ligt de rest nu te wachten, om w.s morgen naar de spuiter te worden gebracht.



Zo, updates van de spuiter! Want daar is hij naartoe gebracht!

was even langsgeweest.

daar staat ze dan



een deurtje



een kant waar nog niet aan was gwerkt



aan deze wel





andere deur



en net voordat ik weg ging



Hello

nou vandaag weer bij spuitert langsgeweest...
Zo'n "pak"van dat bedrijf had me verteld dat hij al foto's had gemaakt ...wel aardig van hem, zodner dat ik het vroeg.. hij had al gedacht dat ik het bij zou houden..

ze zijn er in ieder geval goed opgeschoten

hij staat al in de grondlak

















en tadaa :)



bumper hebben ze he-le-maal strakgemaakt gewoon.. echt super.

volgens mij krijg ik hem eind deze week terug.. of begin volgende.

ondertussen komen de lederen deurpanelen binnen, en nog wat zooi.
morgen even bestelling doen bij toyota dealert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 16:34:16 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 27 maart 2011 @ 23:54:30 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94696772
Lekker bezig :D

Hoeveel ben je tot nu toe kwijt?
Je moeder is een hamster
pi_94696846
Mooi project? Issie snel?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 27 maart 2011 @ 23:59:39 #4
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94696949
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:54 schreef Crutch het volgende:
Lekker bezig :D

Hoeveel ben je tot nu toe kwijt?
wil ik niet weten :P

Inmiddels onderweg :) uit het buitenland

-Xenon 3000K H3 mistlampsetje
-Bi Xenon pro 3000k H4 dimlicht en grootlicht set
-Lederen deurpanelen.
-Headunit 2din , ( inc GPS, 6,2"touchscreen, afspeelbaar -dvd/cdetc.) en bluetooth shizzle

-orignele Toyota onderdelen, kleine dingentjes
-boutjes en schroefjes uit USA
-

binnengekomen

-"JDM"koplampen ( helder glas, zwart van binnen )
-TRD kentekenplaathouder achter amerikaans model
-Normale kentekenplaat houder amerikaans model
-originele Japanse raamlijst met 3e remlicht

[ Bericht 8% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 00:06:22 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 00:00:22 #5
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_94696974
Mooi project !!
  maandag 28 maart 2011 @ 00:01:10 #6
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94696996
quote:
11s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:56 schreef Stokstaart het volgende:
Mooi project? Issie snel?
met deze motor veeeeel te langszaam.
zit een 2 liter 16 klepper in.. maar komt een 3SGT-E motor in uiteraard :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 00:06:12 #7
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94697199
verder vermeld ik niets over de audio, er zit natuurlijk wel een goed alarm op de auto ;) .. maar dit allemaal om niet te laten weten wat ik erin prop. Het zal niet veel bijzonders zijn.. dit omdat ik er niet al te veel om geef.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 00:12:10 #8
202014 JJH
Knetter. O+
pi_94697443
_O_
pi_94697473
En dan gaat ie dus ongeveer zo klinken?


:9
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 28 maart 2011 @ 00:28:44 #10
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94698124
haha ja zoiets ;)

Ook is onderweg

-94+ tweeter kapjes uit hong kong origineel toyota
-Rear light triangles JDM ( die inzetstukken van de achterlichten, die driehoekjes, maar dan rode zeg maar. Uit japan
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94703146
ik lees mee. :)
  maandag 28 maart 2011 @ 12:40:09 #12
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_94709080
Heilige stront, langste OP ooit! 11.gif

Mooi project man, dat zeker.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 28 maart 2011 @ 12:55:30 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94709591
Leuk project!
Ik vraag me wel af waarom je bijv. die kofferbak helemaal blank schuurt, nu zie je daardoor ontzettend veel oneffenheden in de nieuwe glanzende lak. Je had beter grof op kunnen schuren, eventuele restputjes van roest behandelen met ontroester en met een mespuntje plamuur gladmaken.

Ook bijv op die kofferbak, in plaats van die spijkers die je gebruikt had je een slagtrekker kunnen gebruiken waardoor er minder spanning in de plaat gebracht wordt van het laswerk. Dit geeft een veel strakker resultaat aan het einde.

Maar verder gaaf om te zien hoor, je pakt het in ieder geval zeer grondig aan, dat zie je niet vaak zo!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94710715
Netjes :Y
Volgens mij had ik al heel veel hiervan een keer gelezen.. :?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 28 maart 2011 @ 13:43:07 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94711591
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:55 schreef Barcaconia het volgende:
Leuk project!
Ik vraag me wel af waarom je bijv. die kofferbak helemaal blank schuurt, nu zie je daardoor ontzettend veel oneffenheden in de nieuwe glanzende lak. Je had beter grof op kunnen schuren, eventuele restputjes van roest behandelen met ontroester en met een mespuntje plamuur gladmaken.

Ook bijv op die kofferbak, in plaats van die spijkers die je gebruikt had je een slagtrekker kunnen gebruiken waardoor er minder spanning in de plaat gebracht wordt van het laswerk. Dit geeft een veel strakker resultaat aan het einde.

Maar verder gaaf om te zien hoor, je pakt het in ieder geval zeer grondig aan, dat zie je niet vaak zo!
He, allereerst dank voor je reactie. Maar ik begrijp je kritiek niet helemaal. Ik begrijp wat je bedoelt als aanmerking/opmerking.. maar niet de situatie. Op de kofferbak heb ik spijkers gebruikt, omdat dit de andere 34 keren ook heel goed ging :P .. daarnaast. de spuiter heeft hem he-le-maal strak gemaakt !. Geloof me, de kofferbak is echt he-le-maal strak ;) ! daar zie je totaal niets meer van.

En verder de spijkers.. ik ben van mening ( ja mijn mening dan :P ) dat het de Ideale manier is. Het is namelijk achterlijk moeilijk plaatstaal uit te knippen..terwijl spijkers van goede kwaliteit staal zijn, en je ze heel makkelijk precies de vorm van het gat kan geven door wat af te slijpen bijvoorbeeld. De slagtrekker daarna zou alleen maar meerdere vervormingen in het plaatsaal hebben gegeven. Vandaar dat ik hiervoor niet heb gekozen..

en In de kofferbak, dat wordt niet gespoten ;) .. dat is origineel ook niet zo. Het enige wat ik heb gedaan is de oxidatie verwijderd.. schoongemaakt, ontvet.. primer.. en nu ( heb ik helaas geen foto van ) helemaal matzwart heb gespoten. :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 13:43:26 #16
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94711598
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Netjes :Y
Volgens mij had ik al heel veel hiervan een keer gelezen.. :?
andere auto. was mijn honda civic. Staat ook nog hier op Fok! :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 13:58:17 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94712171
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]

He, allereerst dank voor je reactie. Maar ik begrijp je kritiek niet helemaal. Ik begrijp wat je bedoelt als aanmerking/opmerking.. maar niet de situatie. Op de kofferbak heb ik spijkers gebruikt, omdat dit de andere 34 keren ook heel goed ging :P .. daarnaast. de spuiter heeft hem he-le-maal strak gemaakt !. Geloof me, de kofferbak is echt he-le-maal strak ;) ! daar zie je totaal niets meer van.

En verder de spijkers.. ik ben van mening ( ja mijn mening dan :P ) dat het de Ideale manier is. Het is namelijk achterlijk moeilijk plaatstaal uit te knippen..terwijl spijkers van goede kwaliteit staal zijn, en je ze heel makkelijk precies de vorm van het gat kan geven door wat af te slijpen bijvoorbeeld. De slagtrekker daarna zou alleen maar meerdere vervormingen in het plaatsaal hebben gegeven. Vandaar dat ik hiervoor niet heb gekozen..

en In de kofferbak, dat wordt niet gespoten ;) .. dat is origineel ook niet zo. Het enige wat ik heb gedaan is de oxidatie verwijderd.. schoongemaakt, ontvet.. primer.. en nu ( heb ik helaas geen foto van ) helemaal matzwart heb gespoten. :)
Dan heb ik de situatie misschien niet goed bekeken. Maar met een slagtrekker (mits goed gebruikt) trek je geen vervormingen hoor, je trekt slechts de deuk tot bijna helemaal naar de oppervlakte met slechts 1 klein hechtlasje. Hierdoor komt er totaal geen warmte en spanning in de plaat. Dat minimaliseerd ook de rek die je in de plaat krijgt en uiteindelijk ook de hoeveelheid plamuur die je nodig hebt om het mooi strak te krijgen zonder dat je later een gekke weerkaatsing in de lak ziet.

Die kofferbak kan ook wat vertekenen op de foto's, maar wat ik bedoel is dat het lijkt alsof je ze heel radicaal helemaal blank geschuurd hebt waardoor de oneffenheden juist zichtbaar worden. Je ziet de vegen van het schuren ineens en de nieuwe lak lijkt er helemaal golvend op te liggen.
Als je alle bestaande lak gewoon ruw schuurt en de roestige plekjes met het antiroestmiddel dat je had even aantipt en vervolgens met een minimale hoeveelheid plamuur de putjes opvult en mooi glad uitschuurt is het 100% strak.
Maargoed, op dit oppervlak is het ook niet belangrijk maar het viel me zomaar op :)

Je pakt de dorpels en wielkasten wel goed aan, mooi ruim uitgeslepen en radicaal de hele panelen vervangen. Dat is wel mooi om te zien. Vaak wordt er toch te zuinig geslepen rondom de roest.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_94712263
Ik snap die spijkers niet, waarom?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 28 maart 2011 @ 14:03:53 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94712374
@ Barcaconia met de slagtrekker was ik ook bang, de lasnaad los te trekken.. ach. He tis nu goed gegaan, en dat ging het ook in voorgaande situaties met de spijkers.
Over het blankschuren.. dat is echt een vertekening ! de lak op de klep zelf is compleet in takt gelaten :)

@Gkhn spijkers waren nodig om de gaten die de spoiler achterliet te dichten :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 14:08:48 #20
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94712581
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:03 schreef Pumatje het volgende:
@ Barcaconia met de slagtrekker was ik ook bang, de lasnaad los te trekken.. ach. He tis nu goed gegaan, en dat ging het ook in voorgaande situaties met de spijkers.
Daar gaat het om :)
Maar ik geef alleen een tip hoor, geen kritiek. Je zou het jezelf makkelijker kunnen maken door uiteindelijk met minder plamuur een strakkere klep te hebben :)

quote:
Over het blankschuren.. dat is echt een vertekening ! de lak op de klep zelf is compleet in takt gelaten :)


Ik doel op deze foto, waar je een deel lak hebt laten zitten en een deel volledig blank schuurt, waardoor vervolgens:

deze lak niet strak lijkt te zijn.
Iets wat natuurlijk voor in de kofferbak geen enkel probleem is, maar het is onnodig veel werk en het resultaat wordt er niet beter van dus vandaar mijn opmerking :)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 28 maart 2011 @ 14:10:43 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94712655
aha.. we begrijpen elkaar!
die kofferbak maakte me niets uit, want die wordt niet meegespoten. heeft enkel primer en mat zwarte laklaag gekregen, waar toch geen glans bij komt.. en die is bedekt met tapijt dinges.

en kritiek mag natuurlijk altijd.. in de zin van. Hee.. dat ziet er toch niet uit.. tot zo kun je het beter doen. Dat lever ik ook op anderen.. en dat hoor ik ook graag terug. altijd het bespreken waard.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 28 maart 2011 @ 15:29:07 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94715877
update.

wat spullentjes binnen.

-hangreep kapjes , oem toyota


pakketje uit GB

-

krasvrij passagiersraam :)



kentekenplaat USA



koplampen :)



[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 17:09:22 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_94718157
Wow dat is een hoop geld wat erin gaat :p
Ik weet hoe het is xD als je eenmaal begint eraan wil je ook niet meer stoppen.

Ik neem aan dat je twin turbo's gaat nemen met een leuke blow-off valve :P
pi_94719124
ziet er vet uit, puma!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:37:09 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_94719308
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:15 schreef totalvamp het volgende:
Wow dat is een hoop geld wat erin gaat :p
Ik weet hoe het is xD als je eenmaal begint eraan wil je ook niet meer stoppen.

Ik neem aan dat je twin turbo's gaat nemen met een leuke blow-off valve :P
denk dat ik begin met een standaard 3sgt-E motor... 230 pk is dat ofzo.
Loopt dat optimaal.. dan op basis van die motor.. verder kijken :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')