abonnement Unibet Coolblue
pi_94399583
Originele OP

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Vorige delen

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
pi_94399601
Laatste post vorige deel:

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:51 schreef Rockefeller- het volgende:

[..]

Heel herkenbaar allemaal, zulke dagen maak ik dus ook mee. En op zich wil ik graag weer stappen zetten in mn leven maar ik houd mezelf ook een beetje tegen en er zijn zoizo veel obstakels. ik hoop dat je baat zult hebben bij de psycholoog want zij kunnen dingen zien waar je zelf niet bewust van bent. ik persoonlijk had niet zoveel baat bij de gesprekken maar dat is voor iedereen anders.
pi_94399713
ha ik heb ook soms angst....dus ja ik meld me even aan....maar ha ha meestal ben ik toch een vreemde eend in de bijt vaak....nou ja ik merk het wel

bij mij is het enige wat werkt tegen angst = pillen ( spierverslappers ) en goed eten en slapen en pislje of wijntje...ha ja
  zondag 20 maart 2011 @ 23:01:54 #4
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94399721
1 van de naarste ziektes die er bestaat. Helaas in het verleden ook direct en indirect mee te maken gehad.

Het 'stoort' mij wel eens hoe makkelijk sommige mensen het woord 'depressief' in de mond nemen.

Sterkte iig voor de mensen die er momenteel mee worstelen.
pi_94400249
angst zeggen ze is een slechte raadgever.....

maar angst maakt je ook scherp soms.......en alert

soms als ik een anti-angst pil heb gekregen?

dan maak ik ook soms fouten omdat ik teveel mensen opeens vetrouw.....
pi_94405180
quote:
Op zondag 20 maart 2011 23:10 schreef dandybleu het volgende:
angst zeggen ze is een slechte raadgever.....

maar angst maakt je ook scherp soms.......en alert

soms als ik een anti-angst pil heb gekregen?

dan maak ik ook soms fouten omdat ik teveel mensen opeens vetrouw.....
Ach Fouten maak je zowel met las zonder medicatie.
En ik heb heel wat fouten gemaakt en dome Gedaan zonder medicatie.
En ach mensen vertrouwen is gewoon lastig vooral voor mij.

Ik moet nu echt proberen te rusten en slapen want het gaat de afgelopen 2 dagen toch stukken minder.
pi_94415033
Afgelopen vrijdag heb ik een eerste gesprek bij de psycholoog gehad.
Ik was enorm nerveus en mijn hart klopte in mijn keel, maar toen ik eenmaal begon te praten, ging het wel heel goed :) Aanstaande vrijdag heb ik de tweede afspraak staan, dus ik ben benieuwd.
pi_94415112
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:32 schreef Brawler het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik een eerste gesprek bij de psycholoog gehad.
Ik was enorm nerveus en mijn hart klopte in mijn keel, maar toen ik eenmaal begon te praten, ging het wel heel goed :) Aanstaande vrijdag heb ik de tweede afspraak staan, dus ik ben benieuwd.
mooi zo ^O^
pi_94578867
vrij rustig hier. Ook vanuit mijn kant.
Hier voel ik me wel redelijk overdag, zolang ik bezig ben. Maar daarna gaat het gewoon mis, en dan begin ik weer te twijfelen aan dingen. En tja er komen op een gegeven moment deadlines aan en ik weet niet of ik het wel allemaal aankan.. :N
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:50:50 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94579048
Echt, ik doe deze opleiding alleen maar voor mezelf. Het grote deel van de mensheid is dom en kut.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:52:14 #11
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94579127
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:50 schreef Mishu het volgende:
Echt, ik doe deze opleiding alleen maar voor mezelf. Het grote deel van de mensheid is dom en kut.
Kun je wat specifieker zijn?
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:55:22 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94579307
Ik ben student en ik heb nog een gedeeltelijke uitkering. En ik word uitgekotst door een groot deel van deze samenleving. Terwijl ik er zelf voor heb gekozen om mijn uitkering lager te laten zijn en ik super mijn best doe om toch nog een opleiding af te ronden ondanks mijn depressies. Soms denk ik: waar doe ik het voor? Als het niet voor anderen kan in een leuke wereld dan doe ik het maar voor mezelf. Dat ik straks een leuke geaccepteerde baan heb die wat verdient en waar ik mijn ei in kwijt kan. Maarja, zou liever in een leukere samenleving leven. Maar niet iedereen is nou eenmaal leuk en aardig...
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:58:13 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94579475
Ik heb ook betere dagen hoor. Ik kan alleen ook even niks aan mijn situatie veranderen. Zodra ik te veel zorgen heb zak ik (weer) in. Met dit steuntje in de rug merkt niemand wat aan me en kan ik gewoon stage lopen enzo. Ook met medicijnen enzo.
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:58:45 #14
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94579502
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:55 schreef Mishu het volgende:
Ik ben student en ik heb nog een gedeeltelijke uitkering. En ik word uitgekotst door een groot deel van deze samenleving. Terwijl ik er zelf voor heb gekozen om mijn uitkering lager te laten zijn en ik super mijn best doe om toch nog een opleiding af te ronden ondanks mijn depressies. Soms denk ik: waar doe ik het voor? Als het niet voor anderen kan in een leuke wereld dan doe ik het maar voor mezelf. Dat ik straks een leuke geaccepteerde baan heb die wat verdient en waar ik mijn ei in kwijt kan. Maarja, zou liever in een leukere samenleving leven. Maar niet iedereen is nou eenmaal leuk en aardig...
Die mensen houd je altijd. In die zin moet je vooral voor jezelf studeren / werken en hopen dat in ieder geval de mensen waar je direct wat mee te maken hebt jou waarderen. Eigenlijk moet je gewoon boven de mensen staan die er moeilijk over doen. Veel mensen weten niet eens waar ze het over hebben en zijn te achterlijk om zich te verdiepen in de zaken waar ze zo graag over oordelen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:06:58 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94579883
Ja dat is waar. Er is nog maar weinig tolerantie in Nederland. Ik draag op mijn eigen manier mijn steentje bij :)

Voor sommige mensen is het ook gewoon moeilijk te begrijpen. Ik weet wel dat als mensen beter met elkaar om zouden gaan dat er veel minder mensen met een depressie of angsten zouden zijn.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:09:28 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94580004
In mijn omgeving steunt iedereen mij. Zij zien juist mijn kracht. Ik durf tenminste eerlijk te zijn over mezelf. Daardoor durven er heel veel mensen hun verhaal aan mij te vertellen. Ook mensen waarvan je niet zou denken dat ze zich kut voelen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:39:53 #17
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94581434
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:06 schreef Mishu het volgende:
Ja dat is waar. Er is nog maar weinig tolerantie in Nederland. Ik draag op mijn eigen manier mijn steentje bij :)

Voor sommige mensen is het ook gewoon moeilijk te begrijpen. Ik weet wel dat als mensen beter met elkaar om zouden gaan dat er veel minder mensen met een depressie of angsten zouden zijn.
Als je voor jezelf dat gevoel hebt en jouw omgeving weet dat, dan is het goed. Als mensen - die jou waarsch. matig kennen - daar anders over denken, dan is dat maar zo. Tegen onwetendheid en onbegrip is niet zoveel te doen.

Eigenlijk zou iedereen deze lecture van Sapolsky eens moeten bekijken:

pi_94617003
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 22:50 schreef Mishu het volgende:
Het grote deel van de mensheid is dom en kut.
Vroeger ook wel veel zo gedacht, tot iemand mij leerde dat de wereld en alles wat daarin zit eigenlijk niets meer is dan een grote spiegel en alles wat jij daarin ziet wat je niet aanstaat, je irriteert of waar je je misschien zelfs heel erg door laat opfokken allemaal delen/dingen van jezelf zijn waar je niet naar durft te kijken. Of van jezelf niet naar mag kijken, terwijl juist alles wat er in jou speelt er mag zijn.

Het is makkelijk een ander, of anderen af te kraken; jij hebt het gevoel dat jij helemaal gelijk hebt en zij niet, dat zij minder zijn en jij dus automatisch beter dan hen, zoiets geeft je een wellicht tijdelijk een ''goed'' gevoel, vooral omdat het afleidt van de dingen waar je echt mee zit, maar het blijft tijdelijk, want het is namelijk niet echt. En je helpt jezelf er niet mee.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_94617344
Het komt goed!
Echt! :Y
pi_94634969
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

Vroeger ook wel veel zo gedacht, tot iemand mij leerde dat de wereld en alles wat daarin zit eigenlijk niets meer is dan een grote spiegel en alles wat jij daarin ziet wat je niet aanstaat, je irriteert of waar je je misschien zelfs heel erg door laat opfokken allemaal delen/dingen van jezelf zijn waar je niet naar durft te kijken. Of van jezelf niet naar mag kijken, terwijl juist alles wat er in jou speelt er mag zijn.

Het is makkelijk een ander, of anderen af te kraken; jij hebt het gevoel dat jij helemaal gelijk hebt en zij niet, dat zij minder zijn en jij dus automatisch beter dan hen, zoiets geeft je een wellicht tijdelijk een ''goed'' gevoel, vooral omdat het afleidt van de dingen waar je echt mee zit, maar het blijft tijdelijk, want het is namelijk niet echt. En je helpt jezelf er niet mee.
Dat laatste wat hier staat. dat herken ik wel, niet vanmezelf maar van bepaalde familieleden die altijd dingen iets beter hebben gedaan dan anderen en er bovenuit moeten komen, doordat ze zich op die manier beter/groter/sterker voelen. Dat komt echt heel vaak voor.

Een tijd geleden heb ik mezelf er ook betrapt...en het is lastig om dat te minderen maar het kan wel. En bij mij kwam het weer voort uit het feit dat ik lichtelijk onzeker ben..en je zoekt automatisch een mechanisme om dat te compenseren/ minder merkbaar te maken.

Hier gaat het wat minder, ik zit er toch aan te denken om even wat dieper in te gaan op het punt dat de psycholoog aangaf om eventueel medicatie tegen te hoog oplopende spanning te nemen. Alleen wil ik eerst weten hoe dat dan gaat gebeuren..want ik heb geen zin om het hele jaar medicatie te slikken terwijl het maar voor bepaalde omstandigheden nodig is.
pi_94634988
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:41 schreef ScarFace- het volgende:
Het komt goed!
Echt! :Y
Tuurlijk zoals wij hier thuis zeggen voor bijna alles is er een oplossing behalve de dood(en ziektes waarmee je ten dood bent opgeschreven) :)
  maandag 28 maart 2011 @ 00:23:01 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94697884
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het wel eens gaat lukken met iemand.
pi_94702008

Niet met alles eens, maar vooral de 1e 40 seconden zijn herkenbaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ausputzert op 28-03-2011 08:32:31 ]
pi_94718731
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 07:37 schreef Ausputzert het volgende:

Niet met alles eens, maar vooral de 1e 40 seconden zijn herkenbaar.
Net het filmpje gezien en ik ben het er niet 100% mee eens, maar het is o zo gigantisch herkenbaar. Want het is niet direct levensbedreigend, niet bij iedereen het hangt af van hoe depressief je bent en in welke omgeving je zit.
Zelf zou ik bijvoorbeeld nooit aan zelfmoord denken en ik zou het nooit aandurven, omdat ik dat de mensen die van mij houden niet aan zou willen doen. Terwijl net als iedereen heb ook wel eens gezegd was ik maar nooit geboren, maar dat was vaak een moment.

Verder moet ik zeggen dat het mooie weer toch een gunstige invloed heeft op mij, ik ben dan toch iets minder somber...of tenminste zo lijkt het. Gedachten en gevoelens blijven ronddraaien in mij, maar het mooie weer zorgt ervoor dat alles minder erg lijkt :)
pi_94863026
Wij gaan zaterdag naar vrienden die een weekendje Texel hebben geboekt. En dan moeten we dus met de boot over .. Kzie het nog niet zo zitten eigenlijk.
Ik heb mijn pammetjse bij de hand natuurlijk, maar als ik ze ga slikken, dan ben ik de rest van de dag wel zo duf als een konijn. En datr wil ik ze eigenlijk ook niet aan doen.

Nou ja we zullen zien. Misschien heb ik ze wel helemaal niet nodig he!
Tis nu pas donderdag en ik zit er al helemaal om in de stress.. afwachtne dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')