abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juli 2011 @ 15:17:38 #151
192683 AMDB
Visionair.
pi_99621016
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:16 schreef Nezhi het volgende:
Woohoo, ik hoef alleen maar op maandag, dinsdag en donderdag! Ik heb alleen nog geen idee in welke groep ik zit.

Ben niet van plan om bij een studentenvereniging te gaan maar wel gewoon uitgaan, ook mensen zoeken buiten de universiteit om etc. :) heb wel moeite met vrienden vinden met dezelfde interesses.
Ook premaster?
pi_99621122
Nee, bachelor international business administration :) eerstejaars!
pi_99621735
Alleen maandag, woensdag en vrijdag. Nice. :D
Wat stelt die wiskundetoets bij de FEWEB voor? :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:40:17 #154
192683 AMDB
Visionair.
pi_99624483
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:34 schreef TJV het volgende:
Alleen maandag, woensdag en vrijdag. Nice. :D
Wat stelt die wiskundetoets bij de FEWEB voor? :P
Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.
pi_99624594
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.
Ik heb keuze uit 2 premasters waarvan 1 bindend is voor zowel Engels als Statistiek, en ik heb helemaal geen statistiek gekregen :'(
  maandag 18 juli 2011 @ 17:08:38 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_99625701
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:43 schreef DuijgHuisen het volgende:

[..]

Ik heb keuze uit 2 premasters waarvan 1 bindend is voor zowel Engels als Statistiek, en ik heb helemaal geen statistiek gekregen :'(
Twee premasters? Je selecteert toch gewoon een master en dient daar de premaster voor te volgen? Die voor FEWEB is niet bindend, dus BA Entrepeneurship is zonder bindende assessment.
pi_99627073
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:40 schreef AMDB het volgende:

[..]

Bedoel je de premasterassessment? Als je een premaster wil gaan volgen moet je een assessment afleggen, deze is bij sommige opleidingen bindend, bij andere niet. Op FEWEB wordt hij alleen gebruikt bij je begeleiding.
Nee, ik bedoel die algemene wiskundetoets die je krijgt als je aan een bacheloropleiding begint.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_99627103
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:46 schreef TJV het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel die algemene wiskundetoets die je krijgt als je aan een bacheloropleiding begint.
Bij Psychologie was er niks bindend aan dat ding en telde het maar voor 10% van het uiteindelijke cijfer mee.
pi_99627542
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:08 schreef AMDB het volgende:

[..]

Twee premasters? Je selecteert toch gewoon een master en dient daar de premaster voor te volgen? Die voor FEWEB is niet bindend, dus BA Entrepeneurship is zonder bindende assessment.
Ik weet alleen niet of ik het toestemming heb voor BA ENT, heb niet de juiste vooropleiding (alleen een minor in ondernemen) en ik heb het namelijk na 1 juni ingediend, dus het duurt nog wel effe...

Mocht ik worden toegelaten dan wordt het feest :7
anders Bestuurskunde, mwa komt wel in de buurt, niet mijn eerste keus maar goed... semi-overheid is ook leuk werk :P
Die is wel bindend, en ik ben bang ;(
  maandag 18 juli 2011 @ 18:16:08 #160
192683 AMDB
Visionair.
pi_99628125
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:59 schreef DuijgHuisen het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of ik het toestemming heb voor BA ENT, heb niet de juiste vooropleiding (alleen een minor in ondernemen) en ik heb het namelijk na 1 juni ingediend, dus het duurt nog wel effe...

Mocht ik worden toegelaten dan wordt het feest :7
anders Bestuurskunde, mwa komt wel in de buurt, niet mijn eerste keus maar goed... semi-overheid is ook leuk werk :P
Die is wel bindend, en ik ben bang ;(
Ah, naja, alvast beginnen met wiskunde doornemen. Zelf (vooral de algebra) van Basisboek Wiskunde (staan een paar PDF'jes) geoefend. Statistiek zul je zelf iets voor moeten vinden, is genoeg voorbeeld van te vinden hoor :) De wiskunde is wel echt de basis, dus zorg dat je de basisregels kent, en niet overal te diep op in gaat. Meeste vragen zijn van vrij laag niveau (voorbeeld is: Jan moet 7 interviews doen in 7 dagen, elke dag 1, hoeveel verschillende mogelijkheden zijn er), dus mijnt tip voor wiskunde: oefen de basis vooral! Ken de regels en de achterliggende gedachtes.
pi_99632223
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:16 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ah, naja, alvast beginnen met wiskunde doornemen. Zelf (vooral de algebra) van Basisboek Wiskunde (staan een paar PDF'jes) geoefend. Statistiek zul je zelf iets voor moeten vinden, is genoeg voorbeeld van te vinden hoor :) De wiskunde is wel echt de basis, dus zorg dat je de basisregels kent, en niet overal te diep op in gaat. Meeste vragen zijn van vrij laag niveau (voorbeeld is: Jan moet 7 interviews doen in 7 dagen, elke dag 1, hoeveel verschillende mogelijkheden zijn er), dus mijnt tip voor wiskunde: oefen de basis vooral! Ken de regels en de achterliggende gedachtes.
Ik heb wiskunde B2 gekregen op de havo, weet niet hoe dat nu heet, iets met C ofzo?
Maar Statistiek kwam er in ieder geval niet in voor!
Algebra is een ramp bij mij :N

Maar ik zal zeker effe doornemen :P

Jammer dat die test pas 6 augustus is, alles was voller dan vol ;(
pi_99633564
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:49 schreef DuijgHuisen het volgende:

[..]

Ik heb wiskunde B2 gekregen op de havo, weet niet hoe dat nu heet, iets met C ofzo?
Maar Statistiek kwam er in ieder geval niet in voor!
Algebra is een ramp bij mij :N

Maar ik zal zeker effe doornemen :P

Jammer dat die test pas 6 augustus is, alles was voller dan vol ;(
Dit was die van ons: http://www.psy.vu.nl/nl/I(...)10_tcm108-163771.pdf
pi_99634902
quote:
Vraag 1 is ook echt onzin als je er een grafische rekenmachine bij mag gebruiken :P
pi_99635873
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:44 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Vraag 1 is ook echt onzin als je er een grafische rekenmachine bij mag gebruiken :P
Als je niet weet hoe zo'n ding werkt heb je daar wat meer moeite mee lijkt mij ;)
pi_99644789
quote:
Is die ook voor de alfa of gamma? Ik neem aan dat het ongeveer gelijk is toch :@
Die toets is reuze makkelijk :D
pi_99682792
Is de VU trouwens goed aangeschreven in het buitenland?
Ik wil na mijn studie in het buitenland werken, ook in combinatie met een buitenlandse stage/thesis natuurlijk :)
pi_99683756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:32 schreef GekkeNoodles het volgende:
Is de VU trouwens goed aangeschreven in het buitenland?
Ik wil na mijn studie in het buitenland werken, ook in combinatie met een buitenlandse stage/thesis natuurlijk :)
Dat is voor een groot deel ook afhankelijk van het vakgebied :) Over het algemeen staat de VU niet heel laag op de internationale ranglijsten.
pi_99684114
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:49 schreef MWP het volgende:

[..]

Dat is voor een groot deel ook afhankelijk van het vakgebied :) Over het algemeen staat de VU niet heel laag op de internationale ranglijsten.
In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten :@

Echter was dit de enige universiteit waar ik heen kon, dus ik mag niet klagen, maar toch. Heb ambities :)
Weet alleen niet hoe hoog Bestuurskunde staat aangeschreven...
pi_99686262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten :@
Dit heb ik echt nog nooit gehoord, over de VU dan.
Wel over de universiteit van Leiden en Amsterdam :p
pi_99694873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:34 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Dit heb ik echt nog nooit gehoord, over de VU dan.
Wel over de universiteit van Leiden en Amsterdam :p
Same here.
pi_99696054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten :@
Dat is echt de allereerste keer dat ik dit hoor. Daarnaast vind ik de vergelijking met InHolland sowieso mank lopen, al was het maar om de recente ontwikkelingen daar.

Ook de NSE laat nou niet echt zien dat studenten de VU afschrijven. De scores zijn op alle velden een ruime voldoende, vergelijkbaar met die van andere universiteiten.
quote:
Echter was dit de enige universiteit waar ik heen kon, dus ik mag niet klagen, maar toch. Heb ambities :)
Weet alleen niet hoe hoog Bestuurskunde staat aangeschreven...
:')
  woensdag 20 juli 2011 @ 10:05:54 #172
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_99696272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten :@

Ten eerste: nog nooit gehoord, en ik volg meer dan gemiddeld het nieuws.

Ten tweede: het is een belachelijke vraag: alle nederlandse uni's staan even goed of even slecht aangeschreven in het buitenland, dit omdat ons systeem zo is ontworpen dat alle universiteiten hetzelfde verdienen en een zelfde onderwijs-kwaliteit check doorlopen. Ons systeem is heel egalitair. Daarom slaat die vraag ook nergens op, en antwoorden die suggereren dat de ene uni beter is dan een ander slaan al helemaal als een pik op een drumstel. Ranglijstjes geven dan ook aan dat alle universiteiten in de subtop staan, of dat nu plek 50 of 53 is, daar kan je echt niets mee, geloof me.

Voor eens en voor altijd: nederlandse uni's verschillen onderling niet veel in kwaliteit. Wij hebben namelijk geen angelsaksisch systeem waarin uni's particulier hun geld moeten verdienen.
pi_99706894
Hmmm, ik wilde zelf op exchange gaan naar het buitenland of een stage doen, echter houdt de VU mij tegen... mijn vrienden in TU Delft mogen dat weer wel doen, en dat voor vage opleidingen als Management of Technology :{
quote:
Beste XXX,

Ik weet niet waar je het hebt gelezen, maar een stage/ exchange is niet mogelijk in het premaster jaar (en in principe ook niet in de master). Als je in je master toch iets in het buitenland wilt doen, dan krijg je er in principe geen punten voor en je moet het helemaal zelf regelen. Houd er rekening mee dat er geen ruimte voor is gereserveerd en dat je dan dus hoogstwaarschijnlijk uitloopt.


Met vriendelijke groet,

Studieadviseur
Had ik maar een buitenlandse stage gedaan in de Bachelor, de enige kans van mijn leven om echt een half jaar zorgeloos weg te gaan heb ik verpest ;(
pi_99715899
Het is wel mogelijk om tijdens de masterfase een stage naar het buitenland te doen, maar dan moet je goed kunnen aantonen wat de toegevoegde waarde daarvan is en er zal inderdaad studievertraging worden opgelopen. Een summerschool tijdens de studiejaren kan eventueel ook?

Of de VU universiteit internationaal goed staat aangeschreven? Hierover kan ik alleen op het gebied van bedrijfskunde en economie praten en zij bevinden zich in de middenmoot van de universiteiten net, zoals bijna alle andere universiteiten van Nederland. De RSM Erasmus Universiteit staat internationaal misschien beter aangeschreven, maar het studieprogramma van bedrijfskunde en economie is vergelijkbaar met die van de VU en inhoudelijk totaal niet zwaarder. Veel onderzoeken worden dan ook samen tussen Groningen, VU en de RSM gedaan.

Als je internationaal wilt gaan werken maakt het weinig verschil op welke universiteit in Nederland je hebt gezeten (richting bedrijfskunde en economie), maar vooral waarop jij je positief onderscheiden hebt. Je zult dus wel iets unieks dienen te hebben om je te kunnen onderscheiden.

Toelatingseisen VU universiteit

De toegangseisen van de VU op het gebied van de schakelstudenten zijn op dit moment nog redelijk laag, maar daarin zit verandering te komen om het slagingspercentage omhoog te krijgen. Het schakelprogramma van de VU is relatief zwaar vergeleken met die van de UVA en de RSM.

Bij de RSM dien je als schakelstudent een gewogen gemiddelde te hebben van 7,0 op je HBO bachelor en minimaal Wiskunde A op VWO niveau en de studie dient relevant te zijn.

Als schakelstudent van de VU universiteit hoef je geen Wiskunde A te bezitten en ook geen gewogen gemiddelde te hebben van een 7,0 wel dient de studie relevant te zijn.

Ik heb zelf schakelstudenten meegemaakt van zowel de VU als de RSM en bij de schakelstudenten van marketing op de VU kregen inhoudelijk een zwaar programma op het gebied van statistiek en ook wiskunde. En bij de RSM was het programma breder, maar wiskunde was daar niet aanwezig in het schakelprogramma alleen statistiek.

Mijn advies aan eventuele schakelstudenten is dan ook om vooral veel tijd te besteden aan wiskunde. Het bijscholen van Wiskunde tijdens je pre-master op de VU is zo goed als onmogelijk gezien de tijdsdruk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:56 schreef GekkeNoodles het volgende:

[..]

In Nederland begint VU steeds meer en meer bekend te worden als de InHolland onder de universiteiten :@

Echter was dit de enige universiteit waar ik heen kon, dus ik mag niet klagen, maar toch. Heb ambities :)
Weet alleen niet hoe hoog Bestuurskunde staat aangeschreven...
Als jij een vergelijking tussen de VU universiteit en IN Holland maakt zal ik sterk twijfel of je überhaupt wel naar de universiteit dient te gaan. De slaginspercentages op de VU tijdens het schakelprogramma (bedrijfskunde en marketing) liggen niet voor niets rond 30 procent ten opzichte van 80 procent bij de RSM richting bedrijfskunde.
pi_99814611
Hoe zijn de diploma-uitreikingen op de VU? Moet ik dna denken aan een toga en bijbehorend hoedje :P

Of is het zo'n klein kamertje waar beetje gesproken wordt na een powerpointpresentatie :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')