abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 12:34:56 #1
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_94089119
Het mysterie van de Untersberg

In Augustus van het jaar 1987 gingen drie mensen op pad ergens in Zuid-Duitsland om wat grotten nabij een berg te gaan verkennen. Ze kwamen echter nooit meer terug. En ook de politie, reddingswerkers en andere bergbeklimmers hebben nimmer een spoor van de verdwenen mensen gevonden. Althans niet meer dan de auto waarmee ze naar de locatie waren gegaan. De auto stond namelijk geparkeerd op een parkeerplek nabij de grotten die ze zouden gaan verkennen.

Er gingen enkele weken voorbij en na meer dan 3 maanden werd er opeens door de vermiste personen contact opgenomen met de nabestaanden vanaf een schip in de Middellandse Zee dat onderweg was naar Alexandrië in Egypte. Ze claimden geen idee te hebben hoe ze aan boord van het schip terecht waren gekomen, nog wat zich er in de afgelopen 3 maanden afgespeeld zou hebben. Ook hadden ze geen weet van wat er in de grotten nabij de berg plaats had gevonden. Aangekomen in Egypte zijn de mensen via de Duitse ambassade terug naar Duitsland gegaan.

Tja met deze inleiding wil ik U graag verwelkomen in de spreekwoordelijke wereld van poorten naar andere tijdlijnen, mysterieuze verdwijningen, de heilige graal, paranormale belevenissen en nazi's die allen te linken zijn aan een bijzondere berg ergens in het grensgebied van Duitsland en Oostenrijk. Deze berg is ook wel bekend onder de naam "Untersberg".

Zelf ben ik ooit tijdens een rit door Zuid-Duitsland langs deze berg gereden en ik kan je melden dat er iets mysterieus aan deze berg kleeft. Imposant en daarnaast door zijn
formaat en vorm erg indrukwekkend om te zien. Dat er iets is met deze berg dat blijkt al snel als je in de geschiedenis van het gebied om en nabij de berg duikt. Al gauw stuiten we dan op de naam van Ome Adolf die echt een soort van obsessie kende voor deze berg.

De obsessie van Hitler voor deze berg was dusdanig groot dat Hitler besloot om zijn vakantieverblijf (Der Berghof) te laten bouwen op een andere berg vanaf waar hij uitkeek op de voor hem zo belangrijke berg, de Untersberg. Volgens verschillende bronnen zou Hitler hebben geloofd dat de berg speciale mysterieuze krachten had die hem en Duitsland zouden kunnen helpen hun vijanden te verslaan.

Het uitzicht vanuit Hitler z'n woonkamer in der Berghof was dan ook gericht op de Untersberg.

De obsessie van Hitler ging zelfs zo ver dat hij speciale telescopen liet bouwen en installeren om de berg goed te kunnen bestuderen vanaf zijn vakantieverblijf.

Een van de redenen waarom Hitler zo'n obsessie voor de berg had was omdat er al eeuwen een gerucht zou gaan dat de berg een ingang naar de holle aarde zou bevatten. Daarnaast is het ook zo dat er al eeuwen verhalen over mysterieuze verdwijningen bestaan om en nabij de Untersberg net als dat er verhalen bestaan over mensen die door een bezoek aan de berg verdwenen naar een andere wereld of andere tijdlijn.

Naast Hitler was het de Dalai Lama die in 1992 tijdens een verblijf in Oostenrijk te kennen gaf graag een bezoek aan de Untersberg te willen brengen daar hij de berg zag als de hart-chakra van onze planeet. Hij noemde de berg: "Slapende Draak".

Een vrij recente expeditie naar de dieptes van de grotten onder de Untersberg in Augustus van het jaar 2008 toonden aan dat de grotten een ongekende diepte hadden. Na 1056 meter te zijn afgedaald in de grotten onder de Untersberg konden de onderzoekers niet verder vanwege een te nauwe doorgang. Verder troffen ze honderden gangen en tunnels aan in de grot en op een diepte van 930 meter werd er tevens een meer aangetroffen waar de onderzoekers met behulp van een rubberboot overheen gevaren zijn om de grote van het meer in kaart te brengen.

Ook de laatste jaren zijn er met regelmaat verhalen in de Duitse of Oostenrijkse media te vinden over mensen die nabij de Untersberg zijn verdwenen en vervolgens of nooit meer terug zijn gevonden of weken ./ maanden / jaren later op een totaal andere plek opgedoken zijn. In 2008 is er bijvoorbeeld een stel vermis geraakt waarna dagen lang gezocht is met een helikopter zonder enig resultaat. Dit is destijds uitgebreid door de media in Duitsland en Oostenrijk besproken inclusief de eventuele paranormale oorzaak van de verdwijning en het te samen komen van tijdlijnen.

Daarnaast zijn er ook verhalen over kleine wezens en UFO's die nabij de berg gesignaleerd zouden zijn door de jaren heen. Al met al interessante materie dus en daarom voor mij reden genoeg er wat aandacht aan te besteden door middel van dit artikel.

Hieronder nog twee filmpjes van Youtube over de Untersberg... (wel Duits helaasch.)

Bron : http://www.quofataferunt.(...)9&catid=64&Itemid=95
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:45:26 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_94089491
:o cool

ff in verdiepen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
  maandag 14 maart 2011 @ 12:46:39 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_94089535
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:45 schreef wise het volgende:
verdiepen
I see what you did there
Ok stelletje hokboeren
pi_94090056
Topic om van te watertanden :9~
  maandag 14 maart 2011 @ 13:06:01 #5
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94090130
Op zich een leuk idee om van de Untersberg een mysterieus iets te maken.
Echter het enige wat vast staat, en redelijk bijzonder is, is dat er zich een meer bevind op 950mtr diepte.
Heb daar een keer 3 weken gekampeerd en behalve een heel mooie natuur valt daar niets te beleven.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:07:55 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090201
Hu, ik ben toch meerdere malen leven van die berg afgekomen.

Dat de bergen daar vol zitten met holtes is vanwege de zoutlagen geen verrassing lijkt mij.

En je zou toch zeggen dat je vanaf de Hintereck in Berchtesgaden via de untersalzberg naar andere bergen kijkt.
pi_94090213
Mooie copy-paste van het bronartikel. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door bas-beest op 14-03-2011 13:08:36 (typo) ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_94090224
Vage shit. Maar hoe zijn die mensen op die boot gekomen dan? Dat kan toch niet ineens *poef* zijn of wel? Dat zou op zn minst vreemd geweest zijn voor de bemanning zegmaar als je ineens een paar meer mensen aan boord hebt :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94090265
Vanavond maar is verder gaan zoeken/lezen over dit onderwerp :)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_94090277
En gooi dan o.a. deze links er ook gelijk bij... Staan nl. ook in het bronartikel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berghof
http://en.wikipedia.org/wiki/Untersberg
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:10:19 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090279
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Op zich een leuk idee om van de Untersberg een mysterieus iets te maken.
Echter het enige wat vast staat, en redelijk bijzonder is, is dat er zich een meer bevind op 950mtr diepte.
Heb daar een keer 3 weken gekampeerd en behalve een heel mooie natuur valt daar niets te beleven.
En die meren zijn er meer, zoutlagen in de bergen, kieren en spleten waardoor regenwater door een berg sijpelt en vervolgens lost het zout op en krijg je meren in een berg etc.

Ga maar eens in de zoutmijnen daar kijken, ligt ook leuk zwembadje.
pi_94090308
Kunnen we geen FOK!-trip die kant op houden? :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:12:58 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090363
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:11 schreef Stokstaart het volgende:
Kunnen we geen FOK!-trip die kant op houden? :)
Het is werkelijk bere saai daar. Ik ben er keertje of 10 geweest.
Enige wat ik iedereen aan kan raden is de panorama stasse
en met de lift naar kehlsteinhaus

Hitlers niet zo favoriete theehuis.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:14:46 #14
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_94090429
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:34 schreef Demon_Hunter het volgende:
Het mysterie van de Untersberg

Tja

omdat er al eeuwen een gerucht zou gaan

al eeuwen verhalen over

net als dat er verhalen bestaan over

met regelmaat verhalen

Daarnaast zijn er ook verhalen
Veel geblaat, weinig wol.

Vind het niet heel bijzonder dat een berg grotten, gangen en ondergrondse meren heeft.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  maandag 14 maart 2011 @ 13:15:40 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94090463
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

En die meren zijn er meer, zoutlagen in de bergen, kieren en spleten waardoor regenwater door een berg sijpelt en vervolgens lost het zout op en krijg je meren in een berg etc.

Ga maar eens in de zoutmijnen daar kijken, ligt ook leuk zwembadje.
Het klopt dat er meer meren zijn. Het gaat hier echter meer om de diepte ervan. Iets wat niet al te vaak voor komt.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:20:08 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090625
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Veel geblaat, weinig wol.

Vind het niet heel bijzonder dat een berg grotten, gangen en ondergrondse meren heeft.
Ze moeten toch ergens mee touristen lokken?!
Alles van Hitler is zo goed als afgebroken of ze doen hun best er vooral niet aan herinnerd te worden dat het door Hitler of voor Hitler gebouwd is (Kehlsteinhaus). De rest hebben ze in de afgelopen 10 jaar met de grond gelijk gemaakt. Heel jammer vond ik dat voor het historisch besef van onze kinderen. Maargoed.

Wanneer je op de ruines van berghof staat (hitlers huis) en je ziet al de kaarsjes staan in de nissen van de garage. Dan weet je dat er zieke geesten rondlopen en dat je het dus blijkbaar inderdaad beter kan slopen.
Freud loopt ook al eeuwen niet meer rond bij de Koningsee. En dus hebben ze niet zo veel meer over daar.

Ja dan verzin je een spookgrot, zoals ze in Joegoslavie piramides hebben verzonnen.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:22:44 #17
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_94090709
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:20 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

zoals ze in Joegoslavie piramides hebben verzonnen.
? :D
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  maandag 14 maart 2011 @ 13:23:54 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090817
Berghof is toch platgebombardeerd door de geallieerden?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:28:47 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94090922
quote:
11s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:25 schreef Stokstaart het volgende:
Berghof is toch platgebombardeerd door de geallieerden?
Jein.

Ja en nee, het stond grotendeels overeind genoeg voor heel de provincie om er souveniers te gaan jagen. In 1952 als ik me niet vergis, hebben de amerikanen het opgeblazen.
De garage daarentegen ligt zo diep en ver in de berg dat ze die niet durfde op te blazen.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:32:50 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94091054
Jep 30 april 1952

En dit is de garage zoals hij er tegenwoordig ongeveer bij ligt:

en het was ooit een mooi huis:

Hiervoor zie je de garage die er nu nog is dus:

Maargoed beter om misschien voor de geinteresseerden een berghof topic te maken.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:55:50 #22
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_94091999
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:08 schreef bas-beest het volgende:
Mooie copy-paste van het bronartikel. :)
Draag dan zelf ook wat bij aan het topic, ik wil er meer over weten... en zet er duidelijk bij wat de bron is.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_94092136
Er is toch ook een of andere sekte/heksenbeweging die die berg vereren?

Groetjes, Ezio.
pi_94092344
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:55 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Draag dan zelf ook wat bij aan het topic, ik wil er meer over weten... en zet er duidelijk bij wat de bron is.
Heb ik gedaan. :)
Ik heb 2 links uit het bronartikel hier neergezet.
pi_94098371
quote:
Dus dat van die piramiden is al op vele manieren ontkracht?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')