abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 april 2011 @ 07:12:08 #226
208890 June.
Seriously?
pi_95011546
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 06:59 schreef starla het volgende:

[..]

Functioneel totdat het tegendeel bewezen is.
Dat is nog best een goede! Had niet verwacht dat het best nog wel vaak voorkomt. Sommige echt bizar.
Shine bright like a diamond.
pi_95019221
Helaas is het in de praktijk: pas functioneel als alle andere oorzaken uitgesloten zijn.
pi_95058131
Vandaag hele dag EBCR schrijven ( :') ) op de mooiste IC van Nederland O+
  dinsdag 5 april 2011 @ 12:11:26 #229
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_95064379
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 08:26 schreef iofn het volgende:
Vandaag hele dag EBCR schrijven ( :') ) op de mooiste IC van Nederland O+
EBCR?

Ik zit nu in m'n 2e week anesthesie, en het bevalt me prima. Infuusnaaldjes fluiten erin, en ik kan ook al een beetje beademen en larynxmaskers erin drukken. Intuberen is nog wel moeilijk.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_95080290
Bleeh, zwaar verkouden geweest afgelopen 2 dagen... begin ik nu urticaria te krijgen. Kut (rhino)virus!
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:41:58 #231
208890 June.
Seriously?
pi_95080953
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:57 schreef June. het volgende:

Ben er benieuwd naar de achtergrond hiervan, zeker in het laatste trimester moet het toch opvallen? Tenzij ze overgewicht/obesitas heeft, maar anders kan ik het me echt niet voorstellen..
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 19:30 schreef DDM het volgende:

Ik hoorde dit vanmiddag en dacht meteen aan obesitas. Kan niet anders!
quote:
Vader tienermoeder (12) is ook vader baby

GRONINGEN - De vader van het 12-jarige meisje dat onlangs beviel van een dochter, is zo goed als zeker ook de vader van de baby.

Dat blijkt uit DNA-onderzoek, zo meldt het Openbaar Ministerie dinsdag. De man is aangehouden.

De basisschoolleerlinge uit de Groningse wijk Beijum beviel dinsdag 22 maart tijdens een excursie van haar school van een dochter. Ze zei dat ze niet wist dat ze zwanger was.

Seksueel misbruik

Volgens het OM zijn er ernstige vermoedens dat de 52-jarige man het meisje seksueel misbruikt heeft. De vader van het meisje heeft vorige week op verzoek van de politie vrijwillig DNA afgestaan.

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag heeft daarop het DNA-profiel van de man vergeleken met dat van de baby. Daaruit bleek dat de kans dat de 52-jarige man de vader van de baby is, aanzienlijk is, zo meldt het OM.

De man wordt nog door de politie gehoord. Omdat de zaak voor grote onrust zorgde bij directe bekenden van het meisje, hebben burgemeester Peter Rehwinkel, de politie en het OM vlak na de aanhouding het nieuws naar buiten gebracht.

Psychische hulp

Nu het twaalfjarige meisje gepaste psychische hulp krijgen, zo meldt de Raad voor Kinderbescherming . Omdat de Groningse basisschoolleerlinge tot nu toe niet heeft willen zeggen wie de vader is, kreeg zij geen specifieke hulp als slachtoffer van incest.

Volgens een woordvoerder van de raad is het meisje uit het ziekenhuis ontslagen en ondergebracht in een pleeggezin. ''Ze zit nu op een veilige plek waar ze helemaal tot rust kan komen”, zegt hij. Haar dochtertje is bij haar.

Naar school

Of zij en haar dochtertje bij elkaar blijven, is nog niet te zeggen, stelt de zegsman. Ook is nog niet bekend of en wanneer de tienermoeder weer naar school gaat. Ze zit in groep acht en had net een VWO-advies gekregen.

Naar omstandigheden gaat het ''redelijk” met de jonge moeder. Ze krijgt professionele hulp bij het verwerken van haar trauma, meldt de woordvoerder.

Het broertje van het meisje, met wie zij bij haar vader in Beijum woonde, is opgevangen in een pleeggezin. De raad wil niet zeggen waar de moeder van de twee kinderen is.

Onderduiken

De vader en zijn zoontje moesten vorige week nog onderduiken omdat ze door media in hun eigen huis werden belaagd. Ze werden daarop door de politie naar een geheim adres gebracht.

De Raad voor Kinderbescherming had eerder al aangifte gedaan van een zedenmisdrijf. Op verzoek van de raad worden de tienermoeder en haar dochter opgevangen in een pleeggezin zodat ze in een ''rustige, veilige en neutrale omgeving” kan bijkomen van de bevalling. De rechter beslist binnenkort wat er definitief met de jonge moeder en haar baby moet gebeuren.

Basisschool

De leerlingen van De Heerdstee in Groningen, de basisschool van het 12-jarige meisje, zijn dinsdag geïnformeerd over het feit dat de vader van het meisje vermoedelijk ook de vader van haar baby is. Dat meldde directeur Wim Moes.

De directeur zelf werd dinsdagochtend van het nieuws op de hoogte gebracht. In de lunchpauze heeft hij de leerkrachten van de school het nieuws verteld. ''Ze waren er stil van en erg onder de indruk”, vat hij de reacties samen.

GGD

De leerlingen zijn dinsdag in de loop van de dag door hun leerkracht geïnformeerd. Op wat voor manier dat gebeurde, wil de directeur niet kwijt. ''Er is, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen, op gepaste wijze aandacht besteed aan de zaak.”

Volgens de directeur zal zijn school de kinderen waar mogelijk begeleiden en ondersteunen. Een jeugdarts en een sociaal verpleegkundige van de GGD zijn aanwezig om de leerlingen op te vangen.

De ouders van de kinderen hebben dinsdagmiddag een brief van de school gekregen waarin ook zij van het nieuws op de hoogte zijn gebracht. Ouders die vragen hebben over de manier waarop ze hun kinderen op moeten vangen kunnen een speciaal nummer bellen.

Bron: nu.nl
:r
Shine bright like a diamond.
pi_95081398
Geen verrassing. Sad but true.
I feel kinda Locrian today
pi_95089314
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:11 schreef Pluizel het volgende:

[..]

EBCR?

Ik zit nu in m'n 2e week anesthesie, en het bevalt me prima. Infuusnaaldjes fluiten erin, en ik kan ook al een beetje beademen en larynxmaskers erin drukken. Intuberen is nog wel moeilijk.
Evidence Based Case Report. Moet je een klinisch probleem formuleren waar weinig over bekend is ("een lacune" :')) en dan moet je een search doen op Pubmed, Embase, Cochrane etc. Op zich wel zinnig, maar het kost veel tijd. ;(
pi_95093682
Aah een soort PICO-CAT denk ik zo..

Triest van dat Groningse meisje idd, mja had het ook al wel verwacht.
pi_95131517
En Koen, al gevraagd voor een opleidingsplek bij de neuro?
  woensdag 6 april 2011 @ 20:47:47 #236
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_95137138
morgen op gesprek voor m'n laatste jaar! :wiebel:
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_95145162
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:13 schreef iofn het volgende:
En Koen, al gevraagd voor een opleidingsplek bij de neuro?
Nou, dat ook weer niet, maar ik hoorde wel dat ze me wel een neuro-type vonden. Hoorde trouwens ook van een assistent dat ze dacht dat ik chirurg wilde worden. Ik weet het niet meer :') `nou ja, chirurg word ik toch echt niet.

Poli, consulten en SEH (van wat ik er van gezien heb na 3 dagen) is heel erg leuk, kliniek toch wat minder. Is ook een heel ander ziekenhuis dan waar ik interne deed, dat was een klein streekziekenhuis, dit een groot topklinisch ziekenhuis. Hier doen we ook consulten en poli tussendoor, terwijl ik bij interne dat in aparte weken deed. Daardoor heb ik ook de klinische patiënten wat minder goed in mijn hoofd zitten. Vind het lastig te vergelijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door dotKoen op 06-04-2011 23:19:08 ]
pi_95154885
quote:
Op woensdag 6 april 2011 19:13 schreef iofn het volgende:
En Koen, al gevraagd voor een opleidingsplek bij de neuro?
Gevraagd worden voor een opleidingsplek is wel heel bijzonder, ken dat eigenlijk niet. Je kunt natuurlijk wel goede referenties krijgen of zelfs een aanbeveling.
I feel kinda Locrian today
pi_95195963
Een vriendin van mij is toch echt net 'gevraagd' voor een opleidingsplek neuro.
Ze was al ANIOS neuro en op een gegeven moment hebben de opleiders in haar (perifere) ziekenhuis een beetje gelobbyd bij de academie en kon ze ineens per 1 april in opleiding. Zonder echt sollicitatiegesprek of iets.
pi_95204808
Dat is toch niet gevraagd worden :N

Dat lijkt nog het meeste op een aanbeveling, zo van: hé, deze is heel goed, die moet je aannemen.

Vragen is: 'we hebben gehoord dat...wil je aub bij ons de opleiding komen doen?'

Gelukkig zet je zelf 'gevraagd' tussen aanhalingstekens.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:47 schreef Honeymooner het volgende:
Ze was al ANIOS neuro en op een gegeven moment hebben de opleiders in haar (perifere) ziekenhuis een beetje gelobbyd bij de academie en kon ze ineens per 1 april in opleiding. Zonder echt sollicitatiegesprek of iets.
Misschien ken ik haar?
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:24:25 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_95208543
Gevraagd worden na lobbyen/aanbeveling = gevraagd worden.

Ik zie het onderscheid niet tussen "gehoord dat" en een lobby van je neurologenvrinden.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_95209528
Tsja, we kunnen een semantische discussie starten. Dat neemt niet weg dat ik vragen vind: kom je bij ons werken?
En een aanbeveling is: deze is goed, die moet je aannemen om vervolgens aangenomen te worden.

Dan ben ik voor mijn huidige baan ook in principe gevraagd. Goede referentie van mijn begeleider, op gesprek geweest zonder mezelf aan te melden voor sollicitatieronde (op advies van begeleider) om daarna gebeld te worden of ik daar wilde komen werken. Vind dat nou niet echt strikt gevraagd worden.

Nuanceverschil, maar verschil is er zeker. Doet er verder ook niet toe, now for something completely different:

Weekend!!! :)

[ Bericht 25% gewijzigd door starla op 08-04-2011 11:04:23 ]
I feel kinda Locrian today
pi_95232694
Een Leidse co-assistente heeft een geslaagde t.s. gedaan :{
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_95232873
WTF?
I feel kinda Locrian today
pi_95243266
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:18 schreef intoxicated het volgende:
Een Leidse co-assistente heeft een geslaagde t.s. gedaan :{
Ik had het gehoord ja, kende haar via-via. Heel akelig. :{ In Utrecht was er vorig jaar ook een meisje zo overleden, blijft heel bizar...
pi_95251914
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:18 schreef intoxicated het volgende:
Een Leidse co-assistente heeft een geslaagde t.s. gedaan :{
;(
pi_95252532
Tjaa
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:15:17 #248
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_95265565
Ha, mijn plekje voor M3 in zwolle is zeker 8-) Ben op gesprek geweest bij de internist aldaar en die wilde me daar wel hebben voor m'n semi-arts. En hij gooit gelijk een balletje op bij een professor voor m'n wetenschappelijke stage. Handig hoor, zo'n kruiwagentje ^O^
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_95267055
M3?
I feel kinda Locrian today
pi_95269254
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 06:43 schreef starla het volgende:
Dat is toch niet gevraagd worden :N

Dat lijkt nog het meeste op een aanbeveling, zo van: hé, deze is heel goed, die moet je aannemen.

Vragen is: 'we hebben gehoord dat...wil je aub bij ons de opleiding komen doen?'

Gelukkig zet je zelf 'gevraagd' tussen aanhalingstekens.

[..]

Misschien ken ik haar?
Dat zou kunnen. Waar werk jij ook alweer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')