abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93909194
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat heeft niets met onderlinge verschillen te maken, dat heeft te maken met je rijstijl. Leuk is om te weten wat verschillende auto's verbruiken met een vergelijkbare rijstijl. Dat zie je dus redelijk terug in testen van autobladen. Die theoretische cijfers heb je maar weinig aan.
Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.
pi_93909266
Overigens is het ook zo dat als je een auto nieuw koopt het verbruik hoger ligt dan als je er een paar duizend kilometer mee hebt gereden. Je moet eens weten hoeveel mensen wel niet terug komen naar de dealer met de mededeling dat ze teleurgesteld zijn in het verbruik van hun net gekochte auto. Ik haal die waardes niet die in het boekje staan krijg je dan te horen _O- _O-
pi_93909268
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:59 schreef Afketser het volgende:

[..]

Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:02:46 #179
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93909340
Realistisch praktijk verbruik kan je nakijken op http://www.spritmonitor.de/en/
pi_93909435
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer mee ;)
pi_93909643
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:05 schreef Afketser het volgende:

[..]

Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer mee ;)
Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.
pi_93909850
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.
Kijk hier is verbruik

Daar staat de C1 op plaats 3, de Aygo op plaats 7 en de 107 op plaats 8 van de meest zuinige auto's. En dat terwijl het exact dezelfde auto's zijn. Ik bedoel maar.
pi_93910031
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:15 schreef Afketser het volgende:

[..]

Kijk hier is verbruik

Daar staat de C1 op plaats 3, de Aygo op plaats 7 en de 107 op plaats 8 van de meest zuinige auto's. En dat terwijl het exact dezelfde auto's zijn. Ik bedoel maar.
Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.
pi_93910113
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.
Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:22:07 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93910145
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93910199
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:21 schreef Afketser het volgende:

[..]

Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.
Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.
pi_93910271
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.
pi_93910347
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Afketser het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.
Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.
pi_93910467
quote:
10s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.
Nee Afketser en ik staan op 1 lijn. Geen discussie mogelijk.
pi_93915972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:30 schreef Afketser het volgende:

Veel geld? Goedkoper kun je nieuw niet rijden.

Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:03:46 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93917323
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.
Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto's
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:08:20 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93917562
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto's
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:09:39 #193
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93917636
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Dan noem je er ook wel een. Gingen zij niet de staatshulp binnenkort terugbetalen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93917638
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Wat natuurlijk ook niet vreemd is. Zo'n auto is helemaal niet bedoeld om als leasebak veel snelweg kilometers te rijden. Daar helpt die elektromotor geen reet bij. Ik geloof best dat het een zuinige auto kan zijn, maar dan toch vooral op korte afstanden/stadsverkeer.
pi_93918292
Waarom ontwikkelen autofabrikanten dan geen hybride waarbij de accu's worden opgeladen als je remt en die energie in de accu's word gebruikt om op te rijden op de snelweg? Veel beter voor het verbruik lijkt me.
pi_93919793
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:21 schreef ArnosL het volgende:
Waarom ontwikkelen autofabrikanten dan geen hybride waarbij de accu's worden opgeladen als je remt en die energie in de accu's word gebruikt om op te rijden op de snelweg? Veel beter voor het verbruik lijkt me.
Dat soort technieken worden al gebruikt en hoewel ik me er niet heel erg in verdiept hebt kan ik mij voorstellen dat die paar keer remmen op de snelweg niet genoeg is om die accu's op te laden.
pi_93919939
Dat is ook waar idd, maar als je dagelijk een stuk woon werk verkeer hebt waarin je eerst een stuk moet rijden waarin je een aantal keer moet remmen en daarna een stuk N-weg of snelweg, dan kom je misschien nog wel een aardig eind.

Desalniettemin zal het altijd schelen.
pi_93920095
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:49 schreef ArnosL het volgende:
Dat is ook waar idd, maar als je dagelijk een stuk woon werk verkeer hebt waarin je eerst een stuk moet rijden waarin je een aantal keer moet remmen en daarna een stuk N-weg of snelweg, dan kom je misschien nog wel een aardig eind.

Desalniettemin zal het altijd schelen.
Voor zover ik weet wordt deze techniek in de meeste hybride auto's al toegepast.
pi_93920304
Dan zit ik weer eens dingen te bedenken die er al zijn :P
pi_93944511
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.
Ik denk dat de auto's in deze klasse veel worden gekocht door mensen die een tweede auto willen hebben voor bij huis. Deze categorie mensen kijken niet op het geld. En het auto'tje is het best verkochte wagentje in Nederland dus ik denk niet dat veel mensen er echt werk van gaan maken voordat ze deze auto kopen. Ik zelf heb dat ook niet gedaan maar ik wist ook wel wat ik wilde hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')