Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met onderlinge verschillen te maken, dat heeft te maken met je rijstijl. Leuk is om te weten wat verschillende auto's verbruiken met een vergelijkbare rijstijl. Dat zie je dus redelijk terug in testen van autobladen. Die theoretische cijfers heb je maar weinig aan.
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:59 schreef Afketser het volgende:
[..]
Nee dat is zo maar ik heb ook niks aan dat testverbruik want dat ligt vaak ook nog erg hoog ( zuinig dus ). Dat haal je in praktijk ook niet tenzij het een sport van je is om zuinig te willen rijden. En dat proberen ze natuurlijk ook tijdens een testrit als het om verbruik gaat. Als ze dat niet doen zie je hele andere cijfers.
Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer meequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:05 schreef Afketser het volgende:
[..]
Waar het uit eindelijk om gaat is niet hoeveel het verbruik is van die gasten die 'em getest hebben maar wat je eigen verbruik is. En als de auto al het A-label heeft ga je dan tussen die 2 A-labels nog kijken welke het zuinigst uit de test komt? Dan zou ik gewoon voor de alle goedkoopste A-label auto gaan want dat verschil duurt wel ff als je dat wilt inhalen met het verschil in zuinigheid tussen de twee modellen. Ik zou je als het je echt te doen gaat om die 3 kilometer extra op een liter aanraden om gewoon bij de goedkoopste pomp te gaan tanken. Daar bespaar je veel meer mee
Kijk hier is verbruikquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het verschil in verbruik van A-label auto's kan behoorlijk zijn terwijl de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Zeker in het B segment.
Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:15 schreef Afketser het volgende:
[..]
Kijk hier is verbruik
Daar staat de C1 op plaats 3, de Aygo op plaats 7 en de 107 op plaats 8 van de meest zuinige auto's. En dat terwijl het exact dezelfde auto's zijn. Ik bedoel maar.
Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zegt niets. Ze kunnen andere versnellingsbak verhoudingen hebben. Ik snap dan ook niet wat je bedoelt.
En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onzin juist, testverbruiken in automagazines liggen vaak hoger dan gemiddeld omdat die gasten vaak een redelijk sportieve rijstijl hebben ze ook metingen met die auto doen (waarbij ze dus vol gas gaan).
Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:21 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het zijn exact dezelfde auto's. Dus ook dezelfde versnellingsbak verhouding.
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat het een overzicht is van werkelijk verbruik. Dan nog ga je totaal niet in op mijn opmerkingen.
Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Afketser het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat die testverbuiken niet zoveel zeggen.
Nee Afketser en ik staan op 1 lijn. Geen discussie mogelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik, jij voert een discussie met jezelf geloof ik.
Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:30 schreef Afketser het volgende:
Veel geld? Goedkoper kun je nieuw niet rijden.
Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto'squote:Op donderdag 10 maart 2011 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En real world testen, dus niet de test beginnen met volle accus van de hybride en met lege accus ophouden, zodat je het verbruik buiten de test verplaatst.
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruikquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je de praktijkcijfers van hybride gebruikers op spritmonitor bekijkt dan is het verbruik van een hybride 20 tot 40% lager als vergelijkbare conventionele benzine auto's
Dan noem je er ook wel een. Gingen zij niet de staatshulp binnenkort terugbetalen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Wat natuurlijk ook niet vreemd is. Zo'n auto is helemaal niet bedoeld om als leasebak veel snelweg kilometers te rijden. Daar helpt die elektromotor geen reet bij. Ik geloof best dat het een zuinige auto kan zijn, maar dan toch vooral op korte afstanden/stadsverkeer.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat ING Car lease heel veel brieven verstuurd aan mijn collegas met een prius omdat hun brandstofverbruik zo rond de 40% hoger ligt dan de fabrieksopgave van gemiddeld verbruik
Dat soort technieken worden al gebruikt en hoewel ik me er niet heel erg in verdiept hebt kan ik mij voorstellen dat die paar keer remmen op de snelweg niet genoeg is om die accu's op te laden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:21 schreef ArnosL het volgende:
Waarom ontwikkelen autofabrikanten dan geen hybride waarbij de accu's worden opgeladen als je remt en die energie in de accu's word gebruikt om op te rijden op de snelweg? Veel beter voor het verbruik lijkt me.
Voor zover ik weet wordt deze techniek in de meeste hybride auto's al toegepast.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:49 schreef ArnosL het volgende:
Dat is ook waar idd, maar als je dagelijk een stuk woon werk verkeer hebt waarin je eerst een stuk moet rijden waarin je een aantal keer moet remmen en daarna een stuk N-weg of snelweg, dan kom je misschien nog wel een aardig eind.
Desalniettemin zal het altijd schelen.
Ik denk dat de auto's in deze klasse veel worden gekocht door mensen die een tweede auto willen hebben voor bij huis. Deze categorie mensen kijken niet op het geld. En het auto'tje is het best verkochte wagentje in Nederland dus ik denk niet dat veel mensen er echt werk van gaan maken voordat ze deze auto kopen. Ik zelf heb dat ook niet gedaan maar ik wist ook wel wat ik wilde hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar voor iemand die in deze klasse winkelt is een uitgave van die orde niet iets om lichtvaardig te doen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |