En kwik kan inderdaad. Tevens is kwik best schadelijk voor je gezondheid, maar t ligt aan de hoeveelheid.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Het eerste waar ik bij een thermostaat aan moet denken is kwik..
Maar ik heb geen ervaring met dergelijke toestellen
Ik durf er bijna een kratje om te wedden dat het ethanol isquote:Op zondag 27 februari 2011 19:05 schreef exlurker het volgende:
De thermostaatkop meet met een vloeistofgevulde capillair op afstand de temperatuur, wat voor vluchtige vloeistof weet ik niet, maar het is in iedergeval geen kwik
quote:Op zondag 27 februari 2011 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Het eerste waar ik bij een thermostaat aan moet denken is kwik..
Maar ik heb geen ervaring met dergelijke toestellen
quote:Op zondag 27 februari 2011 19:05 schreef exlurker het volgende:
De thermostaatkop meet met een vloeistofgevulde capillair op afstand de temperatuur, wat voor vluchtige vloeistof weet ik niet, maar het is in iedergeval geen kwik
Nieuwe knop erop en klaar ben je, kun je er tevens voor kiezen om of weer een knop met afstandsvoeler te nemen, of een knop zonder afstandsvoeler.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:09 schreef MissE het volgende:
Het is een thermostaatknop van Heimeier, 2 of 3 jaar geleden geplaats. Ik was daar zelf niet bij, dus wist niet dat deze erbij hoorde. Door de info die jullie me hebben gegeven weet ik inmiddels dat ik de afstandsvoeler eraf heb geknipt en dat door die vloeistof die kraan naar de verwarming meer of minder wordt dichtgedrukt. Het lijkt er dus op dat die vloeistof niet overdreven giftig zal zijn, of niet meer dan anders. De geur deed me heel erg denken aan lijm.
Er zijn anders nog meer dan genoeg oude kwikthermostaten hoor die bij vele mensen nog thuis hangen.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef longinus het volgende:
Het is geen kwik, die vind je alleen nog maar in het museum, maar het zal een vloeistof zijn op basis van een vluchtige stof, goed je handen wassen en ventileren, het is toch bloedheet in je kamer
en voortaan niet zomaar wat afknippen
Bedankt allemaal, jullie hebben me weer gerustgesteld, maar voel me desalniettemin erg dom. Nooit meer zomaar iets afknippen inderdaadquote:Op zondag 27 februari 2011 19:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Nieuwe knop erop en klaar ben je, kun je er tevens voor kiezen om of weer een knop met afstandsvoeler te nemen, of een knop zonder afstandsvoeler.
Misschien wel zo handig om deze zelf te kopen dan via de verhuurder of de VVE.
Echt moeilijk is het niet, en je bent zeer zeker niet de eerste en zal zeker ook niet de laatste zijn die de voeler eraf knipt of trekt.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:23 schreef MissE het volgende:
[..]
Bedankt allemaal, jullie hebben me weer gerustgesteld, maar voel me desalniettemin erg dom. Nooit meer zomaar iets afknippen inderdaad![]()
Zelf kopen en monteren zal niet gaan, vrouw hè, niet blond, maar je zou het bijna denken
quote:What liquid is in a capillary thermostat?
In: Thermostats, Chemical Engineering, Mechanical Engineering
You want a liquid that is not compressible so polar compounds are preferres. For safety, the nontoxic and highly stable silicones are used. They have low vapor pressures and high boiling points so they remain liquid and are quite noncompressible.
This type of thermostat is filled with Alcohol, which responds well to changes in airconditioned space.
http://wiki.answers.com/Q(...)mostat#ixzz1FBe1cW8J
Of koop een electronische. Heb ik ook gedaan in de woonkamer. Nu kan ik 'm gewoon programmeren en gaat de verwarming vanzelf aan. (en kan ik 'm ook niet meer vergeten dicht te draaien)quote:Op zondag 27 februari 2011 19:46 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
draai de geribbelde metalen ring los met een waterpomptang
haal een nieuwe bij een bouwmarkt draai deze er weer op, liefst gewoon met de hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |