abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 21 februari 2011 @ 16:07:34 #1
74056 crew  ToT
pi_93106159
Ik heb posts tot 3 maand oud terug zitten spitten, maar kon geen algemeen Bigpharma topic meer vinden, alleen die ene die specifiek gaat over de vervolging van iemand die kanker genezen zou hebben.

Aangezien er genoeg over te vertellen valt is het misschien wel goed om weer een nieuwe topic aan te maken.

Aftrap:

Japan graaft naar resten slachtoffers WOII

Bij een voormalige militaire medische academie in de Japanse hoofdstad Tokyo wordt sinds maandag naar overblijfselen gezocht van slachtoffers van biologische oorlogsvoering en experimenten op krijgsgevangenen uit de Tweede Wereldoorlog. Dat de opgravingen worden gedaan betekent dat de regering er niet voor terugschrikt dat lang bewaarde geheimen uit de oorlog aan het licht worden gebracht.

De regering besloot de opgravingen te laten uitvoeren nadat een voormalige verpleegster had onthuld dat ze vlak voor het Amerikaanse leger Tokyo aan het eind van de oorlog binnentrok lichaamsdelen heeft helpen begraven bij de militaire academie. Het zou gaan om slachtoffers van Eenheid 731, een schimmige legereenheid die volgens betrokkenen en historici in het destijds door Japan bezette Harbin in het noorden van China krijgsgevangenen met allerlei ziektekiemen injecteerde, om de mogelijkheden van biologische oorlogsvoering te onderzoeken. Ook zou de eenheid vivisectie hebben verricht op krijgsgevangenen en gevangenen hebben doen doodvriezen. Historici schatten het aantal slachtoffers van Eenheid 731 op duizenden tot 250.000. De meeste slachtoffers waren Chinezen. Van sommige slachtoffers zouden de overblijfselen voor analyse naar Tokyo zijn overgebracht.

In 2002 stelde een Japanse rechtbank vast dat de eenheid zich in de oorlog in China inderdaad schuldig heeft gemaakt aan biologische oorlogsvoering. De rechtbank oordeelde ook dat Japan de slachtoffers en hun nabestaanden geen boetedoening verschuldigd was. Na dit jaren te hebben ontkend gaf ook de regering het bestaan van Eenheid 731 toe. Bijzonderheden over de activiteiten van de eenheid zijn tot nu toe echter niet openbaar gemaakt. Commandanten van de eenheid ontkwamen in ruil voor het verschaffen van informatie aan de VS aan vervolging en kregen na de oorlog topfuncties in de farmaceutische industrie, bij geneeskundefaculteiten en op het ministerie van volksgezondheid.

De voormalige verpleegster, de nu 88-jarige Toyo Ishii, doorbrak haar stilzwijgen in 2006. Ze vertelde toen dat zij en haar collega's uit een militair ziekenhuis bij de academie in de weken na de Japanse overgave, op 15 augustus 1945, talloze lichamen, botten en lichaamsdelen moesten begraven. De regering kondigde de opgravingen reeds kort na deze onthulling aan, maar door allerlei oponthoud is er pas nu een begin mee gemaakt.
Japan graaft naar resten slachtoffers WOII

Dit lijkt haast het vermoeden te bevestigen dat de Bigpharma idd echt aan het raak experimenteren is met ons. -O- En faculteiten en het ministerie van volksgezondheid was/is daar dus ook niet 100% betrouwbaar met zulke types aan de top.
pi_93108951
Nee joh ToT. Je zit er naast. Ze hebben het het beste met volk voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2011 17:02:53 ]
pi_93116516
Mischien is het leven wel een experiment.
they say it's already bin written, from day to day and nobody gonna change it, i say let's read the Forbiddenchapters.
pi_93132434
zijn kleine farmaceutische bedrijven wel OK?


en WTF hebben "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid met een stelle maffe jappen van 70 jaar geleden te maken?
pi_93147817
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:38 schreef .SP. het volgende:
zijn kleine farmaceutische bedrijven wel OK?

en WTF hebben "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid met een stelle maffe jappen van 70 jaar geleden te maken?
Ja, dat verband zie ik ook niet zo 1 2 3
pi_93148222
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:38 schreef .SP. het volgende:
zijn kleine farmaceutische bedrijven wel OK?

en WTF hebben "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid met een stelle maffe jappen van 70 jaar geleden te maken?
In die tijd lieten zowel de geallieerden al de russen een mooi stukje realpolitik zien, en hebben ze inderdaad een aantal Duitse/nazi wetenschappers over gebracht naar hun eigen landen, om daar militair/wetenschappelijk onderzoek te doen. Denk aan Werner von Braun, die na het ontwikkelen van de V2 veel heeft bijgedragen aan het ruimtevaartprogramma van de VS.

Een tweede doel hiervan was de kennis en kunde van die mensen de andere partij te ontzeggen. Verder is er bijvoorbeeld van de effecten van extreme koude op het menselijk lichaam niet veel meer info beschikbaar dan dat van de nazi's, omdat na de 2e wereldoorlog men menselijke experimenten grotendeels in de ban heeft gedaan op morele gronden.

Maar goed, veel van die onderzoeken kan je op 2 manieren uitleggen, zo is onderzoek naar goede landbouwpesticiden zo om te buigen naar onderzoek voor chemische wapens. Zyklon-B, het gas wat oa in Auschwitz gebruikt werd, is nog steeds te koop als insecticide bijvoorbeeld. Pikant detail, die merknaam "uragan" is vertaald in het Nederlands cycloon, oftewel zyklon in het duits.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 februari 2011 @ 15:46:21 #7
74056 crew  ToT
pi_93153983
Tja ik vind het gewoon geen prettig idee als er gewetenloze moordenaars die gruwelijke experimenten op gevangenen hebben uitgevoerd, topfuncties hebben gekregen in de medische wereld. Wie weet wat voor ideeën ze daar hebben doorgevoerd en wat van hun ideeën nu nog steeds gebruikt worden?
pi_93155720
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:46 schreef ToT het volgende:
Tja ik vind het gewoon geen prettig idee als er gewetenloze moordenaars die gruwelijke experimenten op gevangenen hebben uitgevoerd, topfuncties hebben gekregen in de medische wereld. Wie weet wat voor ideeën ze daar hebben doorgevoerd en wat van hun ideeën nu nog steeds gebruikt worden?
Die nazi wetenschappers zijn grotendeels veroordeeld en gestraft in de Neurenberg rechtzaken gelukkig, de Japanse wetenschappers zijn voor het grote deel de dans ontsprongen inderdaad. Maar goed, je moet dat soort beslissingen wel beoordelen met inachtname van de toenmalige sentimenten en geopolitieke situatie, niet op basis van wat we nu weten. ;)

Die ideeën waren primair gericht op wapen-onderzoek of zwaar ideologische beïnvloedde verknipte theorieën, zoals de maakbaarheid van een zuiver arisch ras door de duitsers. Zouden daar dingen bij zitten die ook maar enig praktisch nu hebben? Ik bedoel, dat Mengele tweelingen aan elkaar naaide is ziek en verknipt, maar als je de verknipte ideologie er vanaf stript, is het natuurlijk een nikszeggend onderzoek.

Een Werner von Braun heeft dan weer een grote bijdrage geleverd aan de ruimtevaart, en van veel spinoff onderzoek plukken we nu de voordelen in ons dagelijks gebruik. Daar krijg je de doden en gewonden van zijn V2's niet mee terug, maar hij heeft zijn kennis uiteindelijk nog aangewend voor het betere van de mensheid.

Veel van die bedrijven waar bio-chemici naar toe zijn gegaan, hebben sindsdien vele levensreddende medicijnen ontwikkeld, en veel fundamenteel nucleair wapen-onderzoek uit die tijd, staat nu aan de basis van de oplossingen voor ons wereldwijde energievraagstuk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 februari 2011 @ 17:43:57 #9
74056 crew  ToT
pi_93159963
Da's natuurlijk ook wel weer waar, maar toch voelt het niet zo prettig dat instanties die zulke mensen ingehuurd hebben, nu keuzes maken over onze gezondheid! :P
pi_93175132
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:29 schreef fruityloop het volgende:

[..]

In die tijd lieten zowel de geallieerden al de russen een mooi stukje realpolitik zien, en hebben ze inderdaad een aantal Duitse/nazi wetenschappers over gebracht naar hun eigen landen, om daar militair/wetenschappelijk onderzoek te doen. Denk aan Werner von Braun, die na het ontwikkelen van de V2 veel heeft bijgedragen aan het ruimtevaartprogramma van de VS.

Een tweede doel hiervan was de kennis en kunde van die mensen de andere partij te ontzeggen. Verder is er bijvoorbeeld van de effecten van extreme koude op het menselijk lichaam niet veel meer info beschikbaar dan dat van de nazi's, omdat na de 2e wereldoorlog men menselijke experimenten grotendeels in de ban heeft gedaan op morele gronden.

Maar goed, veel van die onderzoeken kan je op 2 manieren uitleggen, zo is onderzoek naar goede landbouwpesticiden zo om te buigen naar onderzoek voor chemische wapens. Zyklon-B, het gas wat oa in Auschwitz gebruikt werd, is als insecticide bijvoorbeeld. Pikant detail, die merknaam "uragan" is vertaald in het Nederlands cycloon, oftewel zyklon in het duits.
ja, dat is allemaal bekend, maar nogmaals, wat heeft deze ouwe zut met huidige "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid te maken?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 22 februari 2011 @ 22:26:52 #11
74056 crew  ToT
pi_93175757
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:17 schreef .SP. het volgende:

[..]

ja, dat is allemaal bekend, maar nogmaals, wat heeft deze ouwe zut met huidige "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid te maken?
Snap je iets niet aan het woord "faculteit", dat je het nu voor de 2e keer al tussen aanhalingstekens zet? :?
pi_93178184
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap je iets niet aan het woord "faculteit", dat je het nu voor de 2e keer al tussen aanhalingstekens zet? :?
Ik weet prima wat een faculteit is, in de gegeven context slaat het echter nergens op. Wat heeft bijvoorbeeld de faculteit Nederlandser letterkunde met big pharma te maken?

Anyway, kan je me verduidelijken wat 70 jaar oude japanse zut met de huidige "faculteiten" (tussen haakjes totdat verduidelijkt is wat er precies mee bedoelt wordt) en ministerie van volksgezondheid te maken heeft?
Werken daar nog wat gemumificeerde japanners of nazi's? Ik heb op mijn faculteit gezocht, maar kon ze nergens vinden....
pi_93178809
Want jij bent exemplarisch voor hoe het op de rest van de wereld werkt.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93187869
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:17 schreef .SP. het volgende:

[..]

ja, dat is allemaal bekend, maar nogmaals, wat heeft deze ouwe zut met huidige "faculteiten" en het ministerie van volksgezondheid te maken?
Het voed vermoedens bij sommige mensen dat er bij die organisaties erfenissen van die mensen, en dan specifiek hun methoden en verwrongen wetenschap zijn overgebleven. Wat meer vergezochte zienswijzen plaatsen die mensen en hun opvolgers linea recta onder de invloedsfeer van de Bilderberg groep, Neocons, Joodse samenzwering, of een combinatie daarvan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:07:52 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_93188036
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 16:20 schreef fruityloop het volgende:[/b]

[..]

Die nazi wetenschappers zijn grotendeels veroordeeld en gestraft in de Neurenberg rechtzaken gelukkig, de Japanse wetenschappers zijn voor het grote deel de dans ontsprongen inderdaad.
My god!!! Hoe naief ben je?

Neurenberg was van A tot Z een farce. Gros van de topwetenschappers zijn met open armen ontvangen in USA.

NASA, NATO, WHO en dat soort instituten oprichten.

quote:
Maar goed, je moet dat soort beslissingen wel beoordelen met inachtname van de toenmalige sentimenten en geopolitieke situatie, niet op basis van wat we nu weten. ;)

Die ideeën waren primair gericht op wapen-onderzoek of zwaar ideologische beïnvloedde verknipte theorieën, zoals de maakbaarheid van een zuiver arisch ras door de duitsers. Zouden daar dingen bij zitten die ook maar enig praktisch nu hebben? Ik bedoel, dat Mengele tweelingen aan elkaar naaide is ziek en verknipt, maar als je de verknipte ideologie er vanaf stript, is het natuurlijk een nikszeggend onderzoek.

Een Werner von Braun heeft dan weer een grote bijdrage geleverd aan de ruimtevaart, en van veel spinoff onderzoek plukken we nu de voordelen in ons dagelijks gebruik. Daar krijg je de doden en gewonden van zijn V2's niet mee terug, maar hij heeft zijn kennis uiteindelijk nog aangewend voor het betere van de mensheid.

Veel van die bedrijven waar bio-chemici naar toe zijn gegaan, hebben sindsdien vele levensreddende medicijnen ontwikkeld, en veel fundamenteel nucleair wapen-onderzoek uit die tijd, staat nu aan de basis van de oplossingen voor ons wereldwijde energievraagstuk.
Yep en daarom heeft nu 1 op de 3 kanker. Kassa $$$ getjing getjing getjing.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_93188174
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

My god!!! Hoe naief ben je?

Neurenberg was van A tot Z een farce. Gros van de topwetenschappers zijn met open armen ontvangen in USA.

NASA, NATO, WHO en dat soort instituten oprichten.

[..]

Yep en daarom heeft nu 1 op de 3 kanker. Kassa $$$ getjing getjing getjing.
Mooi he? Is goed nieuws voor mijn pensioenfonds. ^O^ Overigens zit ik hier met ~10 personen om mij heen, en niemand heeft kanker, dus die getallen van je slaan nergens op. :6
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 23 februari 2011 @ 09:33:42 #17
74056 crew  ToT
pi_93188429
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:04 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik weet prima wat een faculteit is, in de gegeven context slaat het echter nergens op. Wat heeft bijvoorbeeld de faculteit Nederlandser letterkunde met big pharma te maken?

Anyway, kan je me verduidelijken wat 70 jaar oude japanse zut met de huidige "faculteiten" (tussen haakjes totdat verduidelijkt is wat er precies mee bedoelt wordt) en ministerie van volksgezondheid te maken heeft?
Werken daar nog wat gemumificeerde japanners of nazi's? Ik heb op mijn faculteit gezocht, maar kon ze nergens vinden....
Als je naar de OP kijk zie je dat het om geneeskundefaculteiten gaat. Verder hebben ik en Fruityloop uitgelegd wat er nogal verontrustend aan is. Het is misschien idd wat vergezocht, maar toch; de "gut feeling" is niet zo fijn.

Sowieso ben ik er 100% van overtuigd dat er genoeg farmaceutische industrieën zijn die meer letten op een continuïteit van de afname van hun producten (onderdrukken van de kwaal) dan de genezing.
pi_93189833
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 09:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Als je naar de OP kijk zie je dat het om geneeskundefaculteiten gaat. Verder hebben ik en Fruityloop uitgelegd wat er nogal verontrustend aan is. Het is misschien idd wat vergezocht, maar toch; de "gut feeling" is niet zo fijn.

Sowieso ben ik er 100% van overtuigd dat er genoeg farmaceutische industrieën zijn die meer letten op een continuïteit van de afname van hun producten (onderdrukken van de kwaal) dan de genezing.
Het is extreem vergezocht, een aantal jappen/nazi's die naar de VS vertrokken zijn (70 jaar geleden, dus allen de pijp uit) hebben nu invloed op Nederlandse geneeskunde faculteiten en het ministerie van volksgezondheid.
Kun je me de link wat verduidelijken, hebben ze tekstboeken geschreven die nu nog courant zijn? Hebben ze technieken ontwikkeld die zonder dat het arts het weet andere effecten hebben, een heup vervangen waardoor je de illuminatie gaat aanbidden?

Het is weer zo'n extra vaag verhaal om het schizofrene gevoel van mensen aan te wakkeren zonder enige fatsoenlijke onderbouwing of bewijs.
pi_93191015
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:33 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het is extreem vergezocht, een aantal jappen/nazi's die naar de VS vertrokken zijn (70 jaar geleden, dus allen de pijp uit) hebben nu invloed op Nederlandse geneeskunde faculteiten en het ministerie van volksgezondheid.
Kun je me de link wat verduidelijken, hebben ze tekstboeken geschreven die nu nog courant zijn? Hebben ze technieken ontwikkeld die zonder dat het arts het weet andere effecten hebben, een heup vervangen waardoor je de illuminatie gaat aanbidden?

Het is weer zo'n extra vaag verhaal om het schizofrene gevoel van mensen aan te wakkeren zonder enige fatsoenlijke onderbouwing of bewijs.
Dit is dan wel de aanwezen plek op FOK om daar over te praten natuurlijk. :Y
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93191049
Las afgelopen week hier nog over op Niburu zal ff t artikel hier plakken:

Farmaceutische industrie creeert ziekten om ze te genezen

Grote farmaceutische bedrijven zijn erg creatief als het gaat om het bedenken van nieuwe aandoeningen en medicijnen.

In de Amerikaanse medicijnhandel gaan miljarden om. Ondertussen brengt de industrie op een illegale manier medicijnen op de markt, waardoor vaak het leven van patiënten in gevaar komt.

Farmaceutische bedrijven doen er alles aan om hun winsten hoog te houden, ondanks het feit dat het belang van medicijnen kleiner wordt, stelt Dr. Sidney Wolfe, directeur van Public Citizens Health Research.

Onderzoekers hebben de cijfers bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de Amerikaanse farmaceutische industrie inmiddels frauduleuzer is dan het defensieapparaat.

Dit had ik niet verwacht, zei Dr. Wolfe. Niemand had er voorheen echt serieus naar gekeken maar nu zie je pas hoe het er in de farmaceutische industrie werkelijk aan toe gaat.

In sommige gevallen is de werkwijze binnen de farmaceutische industrie ronduit crimineel te noemen, waarbij binnen een jaar tijd $194 miljard meer werd verdiend aan het voorschrijven van medicijnen. De laatste decennia bedriegen bedrijven de patiënten en brengen ze zelfs hun leven in gevaar.

De farmaceutische bedrijven laten regeringen miljarden teveel betalen en brengen hun medicijnen op een illegale manier op de markt, waarvan bovendien nog niet duidelijk is of ze effectief of veilig zijn.

Eén van de grootste straffen die ooit is opgelegd aan een Amerikaanse corporatie is gerelateerd aan big pharma bedrijf Pfizer. Het bedrijf liet collegas een nieuw medicijn voorschrijven voor een aandoening waar het niet voor bedoeld was.

Een regisseuse kwam erachter dat bedrijven die medicijnen ontwikkelen niets anders zijn dan ziekte-lobbyisten toen zij een nieuw ontwikkelde kwaal onderzocht.

Farmaceutische bedrijven verdienen miljarden en hebben de ruimte om reclame voor het voorschrijven van medicijnen te verspreiden op de Amerikaanse televisie.

Tenzij mensen naar de gevangenis gaan en boetes flink worden verhoogd zullen bedrijven merken dat het goedkoper is om mensen te bedriegen, zei Dr. Wolfe tot besluit.

Bron:
http://www.niburu.nl/inde(...)gezondheid&Itemid=30
-------------------------------------------------------------------------
Op de site staat ook nog een filmpje.
Vind dit toch wel schrikbarend, ook omdat ik al zo vaak het gevoel heb gehad dat sommige medicatie je ook niet beter maakt maar alleen de symptomen maskeren.
Er word gewoon geld verdiend over de rug van zieke mensen en dieren.

Mijn hondje heb ik moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd , hij had een allergie, de dierenarts gaf hem prednison, wat alleen de verschijnselen en symptomen maskeerd , beter werd hij er niet van.
Na een paar jaar werkten die pilletjes niet meer en mn hondje werd letterlijk gek van de jeuk. Hij werd agressief en krabte en krabte maar.
De dierenarts zei dat we wel konden onder zoeken wat hem mankeerde maar dan mocht ik hem 2 maanden de prednison niet geven, dat vond ik niet diervriendelijk want hij zou zich helemaal kapot hebben gekrabt tot bloedens toe.
Wij hebben besloten hem toen niet door de mallemolen heen te halen en hem zn eeuwige rust te geven.
We konden hem toch niet laten lijden om hem alleen maar wat langer bij ons te hebben.n Ook zouden die onderzoeken veel geld kosten en k wist gewoon hij word niet beter, hadden alle soorten voer ook al uitgeprobeerd.
k Heb t ziekte beeld dat hij had ook bij een andere hond gezien en die is ook ingeslapen en op 4 jarige leefdtijd. En die was wel door de mallemolen gegaan met als resultaat die hij toch ingeslapen meost worden.
Wij hebben de hond rust gegeven, en hem een hoop ellende bespraard ik kan het niet aanzien als mn geliefde dier 2 maanden erg moet lijden voor wat onderzoeken.
pi_93192082
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:09 schreef mousy31 het volgende:
Las afgelopen week hier nog over op Niburu zal ff t artikel hier plakken:

Farmaceutische industrie creeert ziekten om ze te genezen

Grote farmaceutische bedrijven zijn erg creatief als het gaat om het bedenken van nieuwe aandoeningen en medicijnen.

In de Amerikaanse medicijnhandel gaan miljarden om. Ondertussen brengt de industrie op een illegale manier medicijnen op de markt, waardoor vaak het leven van patiënten in gevaar komt.

Farmaceutische bedrijven doen er alles aan om hun winsten hoog te houden, ondanks het feit dat het belang van medicijnen kleiner wordt, stelt Dr. Sidney Wolfe, directeur van Public Citizens Health Research.

Onderzoekers hebben de cijfers bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat de Amerikaanse farmaceutische industrie inmiddels frauduleuzer is dan het defensieapparaat.

Dit had ik niet verwacht, zei Dr. Wolfe. Niemand had er voorheen echt serieus naar gekeken maar nu zie je pas hoe het er in de farmaceutische industrie werkelijk aan toe gaat.

In sommige gevallen is de werkwijze binnen de farmaceutische industrie ronduit crimineel te noemen, waarbij binnen een jaar tijd $194 miljard meer werd verdiend aan het voorschrijven van medicijnen. De laatste decennia bedriegen bedrijven de patiënten en brengen ze zelfs hun leven in gevaar.

De farmaceutische bedrijven laten regeringen miljarden teveel betalen en brengen hun medicijnen op een illegale manier op de markt, waarvan bovendien nog niet duidelijk is of ze effectief of veilig zijn.

Eén van de grootste straffen die ooit is opgelegd aan een Amerikaanse corporatie is gerelateerd aan big pharma bedrijf Pfizer. Het bedrijf liet collegas een nieuw medicijn voorschrijven voor een aandoening waar het niet voor bedoeld was.

Een regisseuse kwam erachter dat bedrijven die medicijnen ontwikkelen niets anders zijn dan ziekte-lobbyisten toen zij een nieuw ontwikkelde kwaal onderzocht.

Farmaceutische bedrijven verdienen miljarden en hebben de ruimte om reclame voor het voorschrijven van medicijnen te verspreiden op de Amerikaanse televisie.

Tenzij mensen naar de gevangenis gaan en boetes flink worden verhoogd zullen bedrijven merken dat het goedkoper is om mensen te bedriegen, zei Dr. Wolfe tot besluit.

Bron:
http://www.niburu.nl/inde(...)gezondheid&Itemid=30
-------------------------------------------------------------------------
Op de site staat ook nog een filmpje.
Vind dit toch wel schrikbarend, ook omdat ik al zo vaak het gevoel heb gehad dat sommige medicatie je ook niet beter maakt maar alleen de symptomen maskeren.
Er word gewoon geld verdiend over de rug van zieke mensen en dieren.

Mijn hondje heb ik moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd , hij had een allergie, de dierenarts gaf hem prednison, wat alleen de verschijnselen en symptomen maskeerd , beter werd hij er niet van.
Na een paar jaar werkten die pilletjes niet meer en mn hondje werd letterlijk gek van de jeuk. Hij werd agressief en krabte en krabte maar.
De dierenarts zei dat we wel konden onder zoeken wat hem mankeerde maar dan mocht ik hem 2 maanden de prednison niet geven, dat vond ik niet diervriendelijk want hij zou zich helemaal kapot hebben gekrabt tot bloedens toe.
Wij hebben besloten hem toen niet door de mallemolen heen te halen en hem zn eeuwige rust te geven.
We konden hem toch niet laten lijden om hem alleen maar wat langer bij ons te hebben.n Ook zouden die onderzoeken veel geld kosten en k wist gewoon hij word niet beter, hadden alle soorten voer ook al uitgeprobeerd.
k Heb t ziekte beeld dat hij had ook bij een andere hond gezien en die is ook ingeslapen en op 4 jarige leefdtijd. En die was wel door de mallemolen gegaan met als resultaat die hij toch ingeslapen meost worden.
Wij hebben de hond rust gegeven, en hem een hoop ellende bespraard ik kan het niet aanzien als mn geliefde dier 2 maanden erg moet lijden voor wat onderzoeken.
Die vertaling van Niburu klopt van geen kant, dat "waarbij binnen een jaar tijd $194 miljard meer werd verdiend aan het voorschrijven van medicijnen" is volledig losgeslagen van het originele Engelstalige artikel. Daar staat namelijk "perhaps helping this industry go from selling US$40 billion to $234 billion a year in prescription drugs" Nergens in dat artikel staat in welke periode dat bedrag gegroeid is van 40 naar 234 miljard, maar gezien de rest van dat artikel moeten dat decennia zijn, en dan heb ik het nog niet eens over inflatie etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93192262
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:09 schreef mousy31 het volgende:

Op de site staat ook nog een filmpje.
Vind dit toch wel schrikbarend, ook omdat ik al zo vaak het gevoel heb gehad dat sommige medicatie je ook niet beter maakt maar alleen de symptomen maskeren.
Er word gewoon geld verdiend over de rug van zieke mensen en dieren.

Mijn hondje heb ik moeten laten inslapen op 5 jarige leeftijd , hij had een allergie, de dierenarts gaf hem prednison, wat alleen de verschijnselen en symptomen maskeerd , beter werd hij er niet van.
Na een paar jaar werkten die pilletjes niet meer en mn hondje werd letterlijk gek van de jeuk. Hij werd agressief en krabte en krabte maar.
De dierenarts zei dat we wel konden onder zoeken wat hem mankeerde maar dan mocht ik hem 2 maanden de prednison niet geven, dat vond ik niet diervriendelijk want hij zou zich helemaal kapot hebben gekrabt tot bloedens toe.
Wij hebben besloten hem toen niet door de mallemolen heen te halen en hem zn eeuwige rust te geven.
We konden hem toch niet laten lijden om hem alleen maar wat langer bij ons te hebben.n Ook zouden die onderzoeken veel geld kosten en k wist gewoon hij word niet beter, hadden alle soorten voer ook al uitgeprobeerd.
k Heb t ziekte beeld dat hij had ook bij een andere hond gezien en die is ook ingeslapen en op 4 jarige leefdtijd. En die was wel door de mallemolen gegaan met als resultaat die hij toch ingeslapen meost worden.
Wij hebben de hond rust gegeven, en hem een hoop ellende bespraard ik kan het niet aanzien als mn geliefde dier 2 maanden erg moet lijden voor wat onderzoeken.
Wat is dat nou weer voor ongelooflijke onzin, omdat een medicijn je niet beter maakt moet je het maar niet geven of ontwikkelen? Zal ik die boodschap doorgeven aan de miljoenen AIDS patienten? Of chronische zieken in het algemeen?

Mijn god, wat een domheid in een enkele post.....
pi_93193045
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die vertaling van Niburu klopt van geen kant, dat "waarbij binnen een jaar tijd $194 miljard meer werd verdiend aan het voorschrijven van medicijnen" is volledig losgeslagen van het originele Engelstalige artikel. Daar staat namelijk "perhaps helping this industry go from selling US$40 billion to $234 billion a year in prescription drugs" Nergens in dat artikel staat in welke periode dat bedrag gegroeid is van 40 naar 234 miljard, maar gezien de rest van dat artikel moeten dat decennia zijn, en dan heb ik het nog niet eens over inflatie etc.
Ik zeg ook niet dat het klopt heb t alleen gelezen
pi_93193067
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:45 schreef .SP. het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor ongelooflijke onzin, omdat een medicijn je niet beter maakt moet je het maar niet geven of ontwikkelen? Zal ik die boodschap doorgeven aan de miljoenen AIDS patienten? Of chronische zieken in het algemeen?

Mijn god, wat een domheid in een enkele post.....
Dit is geen onzin, je snapt mn gedachte erachter blijkbaar niet. En nu je over aids begint de medicijnen maken hun niet beter ze rekken enkel t leven, remmen de ziekte maar over gaat het niet.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat sommige medicatie een hoop kost en niet beter maakt maar alleen de symptomen maskeren en als voorbeeld waar dat bij gebeurt is noemde ik mn eigen hondje.
Terwijl dr misschien wel medicatie kan bestaan dat ze wel in 1 klap beter maakt, maar wat achter gehouden word omdat dit wat ze nu doen meer opplevert.
k Gebruik zelf al jaren medicatie

[ Bericht 12% gewijzigd door mousy31 op 23-02-2011 12:22:16 ]
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:09:34 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_93193286
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die vertaling van Niburu klopt van geen kant, dat "waarbij binnen een jaar tijd $194 miljard meer werd verdiend aan het voorschrijven van medicijnen" is volledig losgeslagen van het originele Engelstalige artikel. Daar staat namelijk "perhaps helping this industry go from selling US$40 billion to $234 billion a year in prescription drugs" Nergens in dat artikel staat in welke periode dat bedrag gegroeid is van 40 naar 234 miljard, maar gezien de rest van dat artikel moeten dat decennia zijn, en dan heb ik het nog niet eens over inflatie etc.
Bovendien schrijven ze over omzet, en niet over winst, als ik dit zo lees.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')