abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93790079
zijn er ook mensen die aan de decentrale selectie in Utrecht hebben meegedaan?

Getalenteerde studenten kunnen de opleiding Bachelor + Fysiotherapie volgen. Je volgt dezelfde opleiding, maar dan in 3 jaar in plaats van in 4 jaar. Aan deze opleidingsvariant gaat uiteraard een selectieprocedure vooraf.
De toegang tot de selectieprocedure wordt bepaald door de vooropleiding. Alle leerlingen met een vwo-diploma komen daarvoor in aanmerking. Ook leerlingen met een havo-diploma die gemiddeld een 8 of hoger scoren, kunnen deelnemen. De selectie geschiedt op basis van het resultaat van de doorlopen selectieprocedure. Daarbij worden de motivatie, communicatieve vaardigheden en zelfreflectie beoordeeld.

Wat moet ik me bij de selectieprocedure voorstellen? Een gesprekje, testje en rollenspel ofzo?
pi_95070502
ben inmiddels zeker dat ik fysiotherapie wil gaan doen, weet alleen nog niet waar. Met welke hpgeschool hebben jullie positieve/negatieve ervaringen. En waar denken jullie dat de kans het grootst is om ingeloot te worden?
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:04:11 #28
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95071000
Ik denk dat je gewoon moet kijken welke school je het meest aanspreekt. Dat lijkt me het belangrijkst.
Kan je je niet op meerdere hogescholen inschrijven voor de loting? Op het WO kan dat niet maar ik weet niet hoe dat op HBO zit. Dan spreid je je winkansen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_95071078
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik denk dat je gewoon moet kijken welke school je het meest aanspreekt. Dat lijkt me het belangrijkst.
Kan je je niet op meerdere hogescholen inschrijven voor de loting? Op het WO kan dat niet maar ik weet niet hoe dat op HBO zit. Dan spreid je je winkansen.
je kan je op het hbo ook niet op meerdere scholen inschrijven, helaas
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:08:21 #30
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95071233
Dan zou ik echt kijken naar welke school je het meest aanspreekt. Anders zit je zometeen op een school die je niks vindt. Bovendien is de grootste kans geen garantie om toegelaten te worden.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_95072229
Wie echt fysiotherapeut wil worden kan ook in Vlaanderen studeren.

Pro's:
- goedkoper
- kan ook op universitair niveau worden gevolgd
- veel sporten in het begin van je opleiding (wat niet wil zeggen dat je daardoor minder theorie achter je kiezen krijgt: unief i.p.v. HBO + in België doen ze niet moeilijk over 30+ contacturen per week).

Cons:
- VWO-diploma is vereist wanneer je in België aan een universiteit gaat studeren. Naar het vakkenpakket wordt niet gekeken.
- Cultuurverschil

Kortom: stel je niet afhankelijk op van die loting.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_95073591
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wie echt fysiotherapeut wil worden kan ook in Vlaanderen studeren.

Pro's:
- goedkoper
- kan ook op universitair niveau worden gevolgd
- veel sporten in het begin van je opleiding (wat niet wil zeggen dat je daardoor minder theorie achter je kiezen krijgt: unief i.p.v. HBO + in België doen ze niet moeilijk over 30+ contacturen per week).

Cons:
- VWO-diploma is vereist wanneer je in België aan een universiteit gaat studeren. Naar het vakkenpakket wordt niet gekeken.
- Cultuurverschil

Kortom: stel je niet afhankelijk op van die loting.
heb je zelf ervaringen met (fysiotherapie) studeren in Belgie? Zou je er wat meer over kunnen vertellen. Ik heb namelijk ook veel verhalen gelezen en gehoord die er negatief waren over een opleiding volgen in Belgie omdat of het niveau veel te hoog was of omdat mensen niet konden aarden in het verre Belgie :P
pi_95074485
Ik heb zelf geen ervaring maar dat het niveau hoger is en dat het bij je karakter moet passen om in zo'n andere cultuur te studeren mag je rustig geloven. Ik weet dat van de Nederlanders ongeveer de helft in het eerste jaar van een geneeskundestudie in Leuven afvalt terwijl in totaal (90% Vlamingen en 10% Nederlanders) maar 1 op 10 niet slaagt voor het jaar.
Voor een deel heeft dat met het hogere niveau te maken, voor een deel met het andere onderwijs (conservatiever) en voor een deel met het niet goed kunnen aarden. Kijk naar wat bij jou past. Ik vermoed dat een Brabander gemakkelijker zal aarden in Antwerpen dan dat een Amsterdammer aardt in Leuven. Er zijn echter ook Nederlanders die daar een grote onderscheiding behalen (cum laude) dus het is wel mogelijk om succesvol te zijn. Het is in dat onderwijs zeer belangrijk dat je goed theorie van buiten kan leren en die kan reproduceren en parafraseren, zij vinden parate kennis wel nog belangrijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104843367
Ben benieuwd naar de ervaringen van TS. Ben je inmiddels begonnen?

Wil zelf deze opleiding in deeltijd gaan doen in Breda, maar zal dan eerst een baan moeten vinden waarmee ik mijzelf met drie dagen per week kan voorzien in levensonderhoud en studiebekostiging. Een lastige taak om zo'n baan te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')